Економија
Николовски: Македонското вино го позиционираме високо на светската винска мапа

Министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство, Љупчо Николовски, заедно со министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство на Република Црна Гора, г. Владимир Јоковиќ, присуствуваа на манифестацијата „Светскиот ден на ‘вранецот’“, која традиционално петти пат се организира од страна на здружението „Вина од Македонија“.
Станува збор за значаен вински настан, каде што на едно место се обединуваат домашните и регионалните производители на вино, вински експерти и љубители на виното, кои може да разменат нови искуства за сортата „вранец“.
Оваа година на манифестацијата „Светскиот ден на ‘вранецот’“ учество зедоа повеќе винарници од Северна Македонија, Црна Гора, Србија, Албанија и од Косово претставувајќи се со повеќе од 50 вина „вранец“.
„За нас како министерство и Влада, лозарството и винарството се едни од најважните сектори. Во сите овие години тоа повеќепати и на дело сме го докажале посветувајќи сериозно внимание, креирајќи мерки и политики за поддршка и развој на лозарството и винската индустрија, како и силна домашна и меѓународна промоција на нашето убаво македонско вино“, истакна во своето обраќање министерот Николовски.
Како Министерство секогаш сме отворени за соработка со земјоделците и здруженијата на земјоделците остварувајќи одлична соработка со здружението „Вина од Македонија“, здружението „Тиквешките семејни винарници“, но секогаш сме го слушаме и гласот на секој лозаропроизводител креирајќи ги заедно мерките за поддршка на овие значајни сектори.
„Мерките што сите овие години заедно ги создаваме за развој на овие два сектора веќе ги даваат своите резултати. Тоа се факти и бројки со кои треба да се гордееме. Македонското вино се искачи на 13. место во светот по остварен девизен прилив од извоз на вино. Од година на година бележиме зголемување на извозот на вино во шишиња наспроти извозот на налевно вино. Изминатите седум години, од 2016 до 2022, како Министерство за лозарите и винарниците сме исплатиле поддршка од речиси 90 милиони евра по разни основи. Па, така, на пример, ако го земеме само девизниот прилив од 2022 година, кој изнесува околу 60 милиони евра, можеме да видиме дека само во една година сме вратиле назад во буџетската каса две третини од овој износ. Успешни резултати бележиме и во првите шест месеци од оваа 2023 година кога вкупниот извоз на вино достигнува вредност од речиси 40 милиони евра“, истакна министерот Николовски.
Овие бројки само потврдуваат зошто овие два сектора се високо во приоритетите на министерството и Владата, но и дека креираните мерки до сега ги даваат очекуваните резултати. Во текот на годините успеавме да ги одржиме производството и површините со лозови насади, а притоа да ја зголемиме вредноста на извезеното вино.
Вината од Црна Гора беа дел од денешниот настан на која се обрати и министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство на Република Црна Гора, г. Владимир Јоковиќ.
„Црна Гора ја изразува својата отвореност во однос на широката палета и понуда на вина од регионот и нашето очекување е слична позиција да имаат и нашите вина кога настапуваат на регионалните и пошироките пазари. Тоа подразбира позиција, отвореност и укинување на постојните бариери. Заедничката работа, создавањето заеднички вински приказни и поврзувањето на винските патишта од регионот придонесува кон поголема промоција на меѓународните пазари“, рече Јоковиќ.
Со донесувањето на националната стратегија за развој на винарството и лозарството 2023-2033 пред нас си поставивме и нови цели. Стратегија што исто така заедно ја подготвивме, со вклученост на „Вина од Македонија“, малите и поголемите винарници и лозарите.
Според поставените приоритетни цели во оваа национална стратегија за развој на винарството и лозарството, крајниот резултат што сакаме да го постигнеме е да имаме зголемување од 50 % во литри и во евра на извозот на вино во шишиња, зголемување од 10 % на вредноста на налевното вино во евра, воспоставување најмалку три заштитени географски ознаки, минимум 10 % од виното пуштено во промет да носи географска ознака до крајот на 2033 година, за минимум 30 % обновување на лозовите насади и зголемување од 5 % на површината под лозови насади и 4 % од лозовите насади да произведуваат органско сертифицирано винско грозје.
Како резултат на оваа десетгодишна стратегија треба да произлезат селектирани клонови за „кратошија“, „вранец“ и за „станушина“, да има јавно достапен и функционален дигитализиран лозарски катастар и развиен вински туризам со 15 % зголемен број посети во винарските визби до крајот на 2033 година.
Манифестацијата „Светскиот ден на ‘вранецот’“ со над 1 милион денари и оваа година е финансиски поддржана од страна на Министерството за земјоделство, шумарство и водостопанство.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
ССК: Поддршката на мали и средни компании со поволни кредити, ќе биде двигател на целокупната економија

Денес во просториите на Сојузот на стопански комори на Македонија се одржа средба помеѓу Претседателот Трајан Ангелоски и раководството на оваа комора и министерката за финансии Гордана Димитриеска-Кочоска, на која стана збор за потребата од поддршка на домашните мали и средни претпријатија за нивниот иден развој.
„Владата, како што е веќе познато, обезбеди 250 милиони евра поволни средства од унгарската Експорт-импорт Банка, со цел да ги поддржи домашните компании, особено во неизвесни услови на глобално ниво. За таа цел веќе ги дефиниравме условите и средствата се веќе достапни на компаниите. Тие средства се значаен поттик за реализација на инвестиции од страна на малите и средни претпријатија, кои се двигателот на нашата економија, а особено што условите под кои се пласираат преку банките, а кои Владата ги договори претходно, се поповолни од оние што се нудат од деловните банки. За истакнување е дека покрај ниската каматна стапка, значаен е и рокот на отплата до 15 години и грејс период до 3 години што ги охрабрува особено малите и средните претпријатија да влезат во реализација на посериозен инвестициски проект”, изјави министерката за финансии, Гордана Димитриоска-Кочоска.
Таа додаде дека средствата се веќе достапни и дека најважно е компаниите да подготват проекти и да аплицираат за поддршка. Со тоа ќе обезбедат средства за својот развој и за поттикнување на економската активност во целина.
„Сојузот на стопански комори (ССК) го смета унгарскиот кредит за еден од најповолните, обезбедувајќи значајна поддршка за бизнисите овозможување нов квалитетен инвестициски циклус. На средбата со министерката за финансии Гордана Димитриеска-Кочоска беше договорено бизнис-секторот да подготви листа со царински стапки за нивно усогласување со европските стандарди.Побаравме даночните процедури да се поедностават, и за царинските стапки кои треба да се хармонизираат, наидовме на големо разбирање”, изјави претседателот на ССК Трајан Ангелоски, на заедничката прес-конференција.
ССК го повтори својот став дека данокот за солидарност беше неоправдано воведен и нагласи дека ја ценат проактивноста на Владата во однос на ова прашање.
На средбата беше заеднички контатирано дека вакви средби на кои се споделуват информации за мерките на Владата се особено важни што на компаниите им дава насоки за условите за работа во иднина и дека овие средби се исто така можност да се разговара за одредени прашања кои претставуваат бариери во работењето на компаниите.
Економија
Мешаните тимови – клучот за бизнис-успехот

Вчера се одржа настанот „Рамо до рамо“, организиран од Алијансата за родова еднаквост на работното место и Халкбанк. Настанот ги обедини претставниците од приватниот и невладиниот сектор, со цел да поттикне меѓусебна размена на искуства за создавање работни средини што се не само успешни, туку и праведни, инклузивни и иновативни. Компаниите кои вложуваат во мешани тимови создаваат подобра работна динамика, носат поквалитетни одлуки и постигнуваат одржлив успех. Различните перспективи носат нови идеи и креираат продуктивна работна средина, што води до подобра корпоративна култура и поголема конкурентност на пазарот.
Алијансата за родова еднаквост на работното место (GEA) активно работи на промовирање на практики и компании каде што жените и мажите имаат еднакви можности за напредок, еднаква застапеност и еднакво вреднување на трудот. Преку своите иницијативи, GEA поттикнува инклузивна култура што ја гледа различноста како двигател на успехот. Како дел од глобалната иницијатива на UN Women за исполнување на Целта за одржлив развој #SDG5 – Родова еднаквост, GEA придонесува за градење поправедно и просперитетно општество.
„Нашата мисија е јасна: да ја намалиме родовата нееднаквост на работното место и да се осигураме дека талентот, амбицијата и посветеноста—а не полот—ги дефинираат можностите и успехот. Преку соработка со приватниот и невладиниот сектор, но и со медиумите, се стремиме еднаквоста да не биде само идеал, туку стандард во секоја индустрија.“ – изјави раководителката на GEA, Марија Ристовска.
Како дел од соработката помеѓу Алијансата за родова еднаквост и главниот партнер Халкбанк, беше креирана инспиративна видео кампања која ја нагласува моќта на родовата еднаквост во работните средини. Видеото ја раскажува приказната на Марија и Кире Крстевски, ко-сопственици на компаниите Bebe Home и CosLoveMetics, кои споделуваат како нивната заедничка работа, довербата и различните пристапи придонесуваат кон нивниот заеднички успех.
„Истражувањата покажуваат дека родово балансираните тимови се поуспешни, поотпорни и поиновативни, бидејќи различните перспективи носат свежи идеи, носат подобри одлуки
и создаваат подобра работна средина. Алијансата за родова еднаквост (GEA) активно работи на унапредување на родовата еднаквост на работното место, поттикнувајќи позитивни промени кај компаниите. Халкбанк ја препознава и поддржува оваа мисија, активно промовирајќи еднаква застапеност и инклузивност како клучни фактори за одржлив успех. Преку оваа кампања, ја истакнуваме важноста на активната вклученост на жените во сите деловни процеси како еден од клучните фактори за успех.“ – изјави Нина Ангеловска Станков, претседателка на GEA.
Халкбанк постојано ја поддржува родовата еднаквост и иновациите и ја нагласува важноста на мешаните тимови во развојот на локалната економија. Со комбинирање на различни вештини, искуства и перспективи, компаниите можат полесно да ги надминат предизвиците и да создадат поконкурентни стратегии за раст.
“Халкбанк како институција во своето работење проактивно имплементира политики и иницијативи за родовата еднаквост, промовирајќи еднакви можности и права за сите поединци, без разлика на полот. Од минатата година преку партнерството со GEA и нашите заеднички иницијативи, активно работиме и на промоција на родовата еднаквост пред пошироката јавност. Токму со оваа заедничка кампања, успеавме на најдобар начин, преку конкретни примери да ги доловиме успесите и резултатите кои произлегуваат од управувањето и функционирањето “Рамо до Рамо”. – изјави Маја Наумовска Савеска од Халкбанк.
Инаку, Алијансата за родова еднаквост на работното место е поддржана од Халкбанк, Eurolink и Casys како главни партнери, Филип Морис Тутунски Комбинат Прилеп, Пивара Скопје и A1 Македонија како партнери, а Roche, Сава Осигурување, Сава Пензиско, Евроинс Осигурување и Публицис Груп како поддржувачи. Алијансата е отворена за сите компании и организации кои сакаат да се вклучат и да придонесат кон поголема родова еднаквост и инклузивност на работното место.
Повеќе информации за GEA: https://genderequalityalliance.org/
ПР
Економија
Годишен раст од 11 отсто на вкупните депозити и од 11,3 на вкупната кредитна поддршка

Анализирано на годишно ниво, вкупните депозити остварија раст од 11,0 отсто, во поголем дел поради растот на депозитите на „домаќинствата“, при раст и на депозитите на корпоративниот сектор.
На годишна основа, вкупните кредити бележат раст од 11,3 проценти како резултат на растот на кредитирањето кај двата сектора, со поизразен придонес на корпоративниот сектор.
Најновото соопштение за монетарните движења е достапно на ЛИНКОТ.