Економија
Новиот OPEL GRANDLAND – смел дизајн, дигитален кокпит и висока технологија

• Новиот Opel визир е составен дел од дизајнот на Новиот Grandland, исто како кај Новата Моkkа,
• Врвни plug-in хибриди плус дизел и бензински мотори
• Целосно дигитален кокпит “Opel Pure Panel” со дисплеи со широк екран
• IntelliLux LED® Pixel светла,
• Night Vision, електричен погон на сите тркала и иновативни системи за помош при возење
Елегантно спортски со интуитивни контроли и иновативни технологии – ова е новиот Opel Grandland.
Со целосно дигиталниот Pure Panel, новиот модел му овозможува на возачот сосема поинакво искуство во пилотската кабина. Знаменосец на Opel, овој SUV, исто така, се карактеризира со дополнителни технологии и системи за помош што досега клиентите можеа да ги доживеат само кај возилата од повисока класа. Особено адаптивните IntelliLux LED® Pixel светла со вкупно 168 LED елементи. Технологијата од водечката лимузина на Opel, Insignia, дебитира во врвниот SUV на германскиот бренд и поставува нови стандарди во пазарниот сектор на Grandland.
Истото важи и за Night Vision функцијата, која ја слави својата премиера во Opel. Системот детектира пешаци и животни во темнина на растојание до 100 m и го предупредува возачот. Полуадаптивната функција Highway Integration Assist го одржува Grandland на средина на својата лента и го одржува растојанието од возилото напред. Произведено во Германија, кај новиот Grandland се појавува и Оpel Визирoт, новото лице на брендот.

Opel Grandland Hybrid4
Opel исто така се држи до својата стратегија за електрификација со новиот Grandland. Покрај економичните бензински и дизел мотори, клиентите можат да изберат моќни plug-in хибридни варијанти со висока ефикасност со преден или електричен погон на сите тркала. Новиот Grandland ќе излезе од производствената лента во фабриката во Ајзенах, Германија и ќе биде во продажба на крајот на есента.
Секое ниво на опременост на Grandland е високо опремено. Стандардните опции вклучуваат предупредување за преден судир со автоматско сопирање при итни случаи, детектирање на пешаци, помош при задржување на лента, препознавање сообраќајни знаци и детектирање на поспаност, како и темпомат со ограничувач на брзина. Надворешниот дизајн на новиот Grandland го прикажува Оpel визорот и знакот со името поставен во средината на задната врата. Во внатрешноста, почетното ниво на опременост веќе го има Pure Panel кој комбинира 7” информативен центар за возачи со екран на допир во боја со слична големина за работа со Apple CarPlay и Android Auto преку мултимедијалниот инфозабавен систем (опционален 12-инчен информативен центар за возачи плус 10 -екран на допир во боја).

Opel Grandland Hybrid4 (2021)
Во почетната варијанта на Business Edition, стандардниот пилот за паркирање напред и назад, автоматската помош за паркирање, камерата за возење наназад и системот за предупредување за слепи точки дополнително ја зголемуваат безбедноста. За соодветни перформанси, Grandland добива моќ од 96-kW/130 КС 1,2-литарски турбо-бензински мотор со директно вбризгување (Потрошувачка на гориво со шест-степен
мануелен менувач NEDC: во град 6,2-5,8 l/100 km, отворено 4,9-4,5 l/100 km, комбинирано 5,4-5,0 l/ 100 km, 124-114 g/km CO2; WLTP: комбинирано 7,1-5,9 l/100 km, 161-133 g/km CO2). Оние кои сакаат да возат во електричен режим, а со тоа и без штетни емисии, можат да изберат една од двете plug-in хибридни варијанти.
Иновации кај Grandland: Pure Panel, Night Vision, IntelliLux LED® Pixel светла
Opel Grandland се одликува со моќни погони за врвни перформанси и најсовремени технологии кои можат да се контролираат удобно и интуитивно преку Pure Panel, кој е составен од два широки екрани во една единица. Овој целосно дигитален кокпит, свртен кон возачот, ги содржи најновите дигитални технологии и дава најважни информации.
Друг белег кај знаменосецот Opel SUV се опционалните адаптивни IntelliLux LED® Pixel светла. 168 LED елементите резултираат со беспрекорна адаптација на светлината на светлата според возачката ситуација и околината, без заслепување на другите возачи во сообраќајот. Друга технологија што дополнително ја зголемува безбедноста на сите учесници во сообраќајот при возење ноќе е Night Vision, која дебитира кај Opel со новиот Grandland. Инфрацрвената камера на системот детектира луѓе и животни до 100 метри напред, врз основа на нивната температурна разлика од околината.
Исто така ново во комбинација со автоматски менувач е Highway Integration Assist. Користејќи камера и радарски сензори, системот комбинира разна помош при возење. Адаптивниот темпомат го одржува растојанието од возилото напред според поставената брзина, додека активното позиционирање во лентата го одржува Grandland на средина на лентата. Понатамошните системи како предна и задна камера, автоматска помош при паркирање и предупредување за слепи точки се исто така дел од обемното портфолио.
Прецизен дизајн и висока удобност
Дизајнот на новиот Grandland открива типично јасни линии. Визирот се протега низ предниот дел, додека потписот на Opel го нагласува капакот на моторот. Филозофијата за дизајн на брендот се рефлектира и одзади. Името на Grandland и логото на брендот Blitz стојат во средината на задната врата. Дополнителен акцент е поставен на браниците и страничните панели, сега во црна боја со голем сјај или боја на каросеријата во зависност од верзијата, како и бампер спојлерите во црна и сребрена боја со висок сјај. Новиот модел е достапен и во карактеристични две бои.

The all-new Opel Grandland (2021)
Врвна удобност во внатрешноста: ергономските активни седишта – опционално достапни со кожна навлака во Alcantara – сертифицирани од „Aktion Gesunder Rücken e.V.“(кампања за поздрав грб) овозможуваат добро држење на телото зад управувачот. Наградуваните седишта се единствени во класата на Grandland и нудат широк спектар на прилагодувања, од електрично навалување на седиштата до електро-пневматска лумбална поддршка.
Тие нудат греење, а во кожната навлака дури и вентилација. Удобноста дополнително се зголемува со „отворање и стартување без клуч“ и моќната задна врата контролирана од сензори, која може да се отвори и затвори со движење на стапалото под задниот браник. На патниците им е овозможена комплетна поврзаност со модерните мултимедијални системи, до врвниот Multimedia Navi Pro. Безжичното полнење во централната конзола обезбедува едноставно и уредно „полнење гориво“ за компатибилни паметни телефони.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Трипуновски: Со кампања ја подигаме свеста за купување домашни земјоделски производи

Цветан Трипуновски, претседател на Комисијата за земјоделство на ВМРО-ДПМНЕ имаше обраќање на денешната трибина на тема „Една година ги градиме темелите на македонското земјоделство и храна“, која се одржа во општина Струмица. Трипуновски зборуваше околу кампањата која би била насловена Македонско најдобро, а целта е да се подигне свеста за важноста од купувањето на домашни земјоделски производи и преработки со што се поддржуваат земјоделците и економијата во земјава. Тој додаде дека во рамки на кампањата ќе биде воведена и платформа која ќе овозможи лесен пристап до информации за производителите и продавачите на земјоделски производи, како и подобра евиденција на земјоделското производство во Македонија.
„Во изминатите месеци работевме еден проект кој сакаме да поттикнеме купување на домашни македонски земјоделски производи. Исто така и преработки. Кампањата би се викала Македонско најдобро, во текот на наредните 10тина дена ќе има и официјална презентација на истата кaмпaња со сите цели и аспекти кои што истата треба да се спроведат и да се постигнат“, рече Трипуновски.
Трипуновски истакна дека купувањето македонски земјоделски производи значи поддршка за домашните земјоделци, преработувачи и целата економија.
„Она што е суштината, сржта на оваа кампања е да ја подигнеме свеста кај македонскиот потрошувач дека со купувањето на македонските земјоделски производи и преработки од истите при самото купување помагаме пред се на оној кој што го произведува тој производ. Тоа е оној почитуван земјоделец којшто упорно работи надвор на полињата за да произведе и да имаме доволна количина на храна. При самото купување на било кој земјоделски производ, ја помагаме и домашната економија, ги помагаме сите преработувачи кои што учествуваат во секторот бидејќи истите имаат вработени кои што делат плата и едноставно нивните семејства ги издржуваат“, вели Трипуновски.
Тој посочи дека кампањата е добро прифатена од јавноста, а новина е воведувањето на платформа што ќе овозможи поврзување на производители, преработувачи и потрошувачи, со цел полесен пристап до домашни земјоделски производи и подобра евиденција на производството.
„Првиот впечаток од јавноста дека кампањата е убаво прифатена, исто така една од новините во оваа кампања ќе биде една платформа која што ќе биде изработена. Во платформата ќе имаме регистрација на сите земјоделски производители по тип на производство. Исто така ќе бидат регистрирани сите потрошувачи односно сите маркети, сите производители и преработувачи на земјоделски производи. Секој еден граѓанин со еден клик ќе може да си избере тип на производ кој што го сака да го купи, каде тој се продава од неговото место на живеење и на тој начин ќе имаме една база на податоци која што ќе значи целокупна евиденција на целокупното земјоделско производство во нашата држава,“ кажа Трипуновски.
Трипуновски додаде дека кампањата има за цел преку медиумска промоција да ја поттикне свеста кај потрошувачите за значењето на купувањето домашни земјоделски производи, со што, според него, директно се поддржуваат земјоделците, селото и македонската економија.
„Оваа кампања ќе биде пропратена со низа на медиумски елементи што ќе значи промоција на домашното производство, единствено целта е да ја подигнеме свеста кај потрошувачот, бидејќи со секое купување на било кој земјоделски производ ја помагаме нашата економија, нашето село и нашиот земјоделец којшто вредно работи“, заклучи Трипуновски.
Економија
Пенков: Поддршката на Владата за локалната самоуправа е клучна, развиени општини се основа за развиена држава

Златко Пенков, пратеник од ВМРО-ДПМНЕ, на денешната Комисија за финансирање и буџет во Собранието, истакна дека клучната поента е стабилизација на економијата, преку растот на БДП од 3% и зголемената економска активност во сите сектори. Тој посочи дека особено е значајна поддршката од страна на Владата за локалната самоуправа, со цел да се унапреди развојот на општините како основа за стабилна држава.
,,Клучна поента, клучен збор е стабилизација. Стабилизација со 3% раст во првиот квартал на БДП. За мене клучна поента на целокупниот документ наречен Ребаланс или предлог за измени и дополнување на буџетот е стабилизацијата која што јас ја гледам како одлична основа“, рече Пенков.
Пенков истакна дека буџетскиот дефицит останува стабилен што значи дека одговорно се управува со јавните финансии.
,,На приходната страна се проектирани 362 милијарди 377 милиони денари, а на расходната страна имаме проектирано 403 милијарди 727 милиони денари. Дефицитот, останува ист. Проектирана 41 милијарда и 350 милиони денари, т.е нема промена во висината на буџетскиот дефицит. Според доставените податоците, секако и во директна комуникација со заменикот министер, заклучивме дека станува збор за економски термин реалокација на средства“ истакна Пенков.
Пенков посочи дека БДП во првиот квартал од 2025 година пораснал за 3%, што укажува на продолжена стабилизација и зголемена економска активност во сите сектори.
,,Најважниот показател, БДП, во првиот квартал во 2025 година расте со стапка од 3%. Односно, продолжува позитивниот тренд. Она што во експозето на заменик министерот стои како продолжена стабилизација, мислам дека е јасно зошто, затоа и во претходните два квартали имаме исклучително позитивна стапка на раст меѓутоа за мене најважно е како е настанат тој раст. Со зголемена економска активност во сите сектори. Посебно ги издвојувам градежништовото со 7,1% меѓутоа не помалку важно и растот во преработувачката индустрија, со 3,7 процентни поенти“, кажа Пенков.
Според Пенков, растот на БДП се должи на зголемената домашна побарувачка, значаен раст на бруто инвестициите и позитивен придонес од растот на извозот.
,,На расходната страна растот на БДП се должи на зголемена домашна побарувачка. Бруто инвестициите имаат раст од 18% и на сето ова може слободно да додадеме и еден позитивен сигнал од растот на извозот од 1,2% на реална основа“, рече Пенков, и додаде:
,,Стапката на невработеност, често пати е екплоатирана тема, 11,7% и имаме намалување од 0,2 процентни поени додека стапката на вработеност во истиот период изнесува 46,3%“.
Тој посочи и на поддршката на Владата за општините преку финансирање инфраструктурни проекти и обезбедување финансиска стабилност, бидејќи според него, развиени општини се основа за развиена држава.
,,Многу значајна продолжува и останува поддршката на Владата до единиците на локалната самоуправа по најмалку два сегменти, првата е да се овозможи финансирање на инфраструктурни проекти од една страна и од друга страна да се работи на финансиската стабилност за единиците на локалната самоуправа. Затоа што конечно сите мораме да разбереме дека една држава за да биде развиена мора да има развиени општини“, додаде Пенков.
Пенков истакна дека Владата има приоритет да ги развие локалните самоуправи преку продолжување на децентрализацијата, пренесувајќи надлежности од централната власт на општините, со цел подобри услуги за граѓаните.
,,Врвниот приоритет на Владата се развиени единици на локалната самоуправа од една страна а од друга страна е продолжување на процесот на децентрализација, тоа значи надлежностите кои што ги имаат органите на управата кои што се по директни јурисдикција на Владата постепено да се пренесат на единиците на локалната самоуправа и тоа јас сум убеден дека ќе биде дополнителен инпут за секоја општина и за граѓаните на таа општина“, заклучи Пенков.
Економија
(Видео) Мицкоски: Нова инвестиција од 30 милиони евра и 300 нови вработувања

Gentherm со нов инвестициски циклус го потврдува она што сите го чувствуваме, дека Македонија станува сигурна дестинација за долгорочни, стратешки и технолошки напредни инвестиции, истакна
премиерот Христијан Мицкоски.
Инвестицијата согласно деловниот план на компанијата ќе изнесува повеќе од 30 милиони евра со 300 нови вработувања и станува збор за високо интегрирани системи за автомобилската индустрија – со нова технолошка опрема, автоматизирани линии и современо производство. Ова значително ќе го зголеми извозот и ова е високо технолошко производство кое докажува дека сме конкурентни и на тој пазар, најави Мицкоски.
Со тоа, како што рече, стануваме регионален хаб на Gentherm за Европа.
Ова, додаде Мицкоски не е само уште една инвестиција туку двигател на нашата економија.
„Со вакви проекти расте индустриското производство, се отвораат нови работни места, се зголемува извозот, а со тоа расте и довербата во нашата економија, расте вредноста на македонското знаење, умеење и труд. Во време кога владите трошеа енергија на корупција, на непотизам и на лажни ветувања, ние градиме реално, отвораме фабрики, носиме инвеститори, креираме иднина.
Се бориме за секој инвеститор домашен и странски. За секоја нова хала, секое ново работно место, секој денар инвестиран овде“, додаде тој.
Оцени дека економијата не се води со пароли, туку со проекти, со партнерства и со сигурни инвестиции.
„Gentherm е уште еден доказ дека доаѓа времето на Македонија“.