Економија
Новото PEUGEOT 408 – нов сој на PEUGEOT, динамичен, храбар, „неочекуван“ од секој агол
Новиот Peugeot 408 велиме дека е „неочекуван“ бидејќи е различен од сите модели до сега. Ова е првиот модел од овој „вид“ во историјата на Peugeot моделите, а и воопшто во автомобилската индустрија како целина. Со Новиот 408 Peugeot демонстрира креативност, моќ, храброст нудејќи целосно нова силуета во C сегментот.
Овој нововековен PEUGEOT нуди лавовски став и уникатна привлечност, инженерска извонредност фокусирана на ефикасност и интелигентна електрификација, како и емоции што ги обезбедуваат врвните технологии посветени на уживањето во возењето и инстинктивната употреба.
ALLURE. PEUGEOT 408 се издвојува пред се по својата динамична силуета со засечен заден дел и неговиот непогрешлив стил. Неговиот лавовски став е типичен за моделите на брендот. Неговите линии се остри, решетката е во иста боја како и каросеријата за совршено да се вклопи со предниот дел и гордо може да се пофали со новиот амблем на PEUGEOT со глава на лав. Пресекување на задниот браник е неочекувано, додека на профилот му дава моќен изглед. Новиот PEUGEOT 408 е поставен на тркала со дијаметар од 720 mm, а исконските 20-инчни бандажи се карактеризираат со немирен геометриски дизајн. Напред, светлосниот потпис во облик на лавовки заб, совршено го интегрира 408 во семејството на PEUGEOT, како и LED светлата со три канџи одзади.

Со должина од 4,69 m, врз основа на долго меѓуоскино растојание од 2,79 m, новиот PEUGEOT 408 има извонредно простран втор ред, со 188 mm простор за нозете. Багажникот е исто така великодушен, со волумен од 536 литри, што може да се зголеми на 1.611 литри откако ќе се склопат задните седишта. Новиот PEUGEOT 408 е висок 1,48 m со тенка и елегантна силуета. Ова ја подобрува аеродинамичната ефикасност.
EMOTION. И за возачот и за патниците, PEUGEOT 408 ја нуди најновата генерација на PEUGEOT i-Cockpit®, веднаш препознатлив по неговиот компактен управувач посветен на уживањето во возењето и контролираната агилност.
Во пилотската кабина, акцентот е ставен на квалитетот и поврзаноста, со најновите технологии за да се направи искуството на возење и патување поинтуитивно и поекономично.

EXCELLENCE. Напојуван од 6 камери и 9 радари, системите за помош при возење обезбедуваат мир и безбедност. Тие вклучуваат:
• Адаптивна контрола на патувањето со функцијата Stop and Go,
• Night Vision, кое предупредува за животните, пешаците или велосипедистите,
• Мониторинг на слепите точки на долг дострел (75 метри),
• Предупредување за заден сообраќај, кое предупредува на потенцијална опасност при возење наназад.
Палетата на мотори кои го придвижуваат PEUGEOT 408 вклучува две хибридни верзии на полнење со 180 и 225 КС и бензинска верзија со 130 КС. Сите три верзии се со 8-брзински EAT8 автоматски менувач. Неколку месеци подоцна ќе следи целосно електрична верзија.
Ефикасноста беше клучна грижа за дизајнерите на PEUGEOT 408, бидејќи комбинацијата на креативноста во однос на аеродинамиката, намалувањето на тежината (од 1396kg) и моторите со ниска емисија значи дека возилото сега може да се пофали со неверојатно ниска просечна потрошувачка на енергија (по хомологација), како за хибридите така и за бензинската верзија со 130 КС.

Новиот PEUGEOT 408 ќе пристигне на европскиот пазар на самиот почеток на 2023 година. Автомобил со глобална амбиција, прво ќе се произведува во Мулхаус, Франција, за европскиот пазар, а потоа, набргу потоа, во фабриката во Ченгду во Кина. за локалниот пазар.
„Во PEUGEOT, ние веруваме дека животот е подобар со ALLURE. Со својот уникатен изглед, иновативна динамична силуета и нескротлива елеганција, новиот 408 е совршен израз на филозофијата и инвентивноста на брендот PEUGEOT“, вели Линда Џексон, извршен директор на брендот PEUGEOT. „Неочекувано од секој агол, новиот PEUGEOT 408 е дизајниран за љубителите на автомобили и на животот, кои сакаат да се ослободат од традиционалното барајќи безбедно задоволство. Ги отелотворува строгите технолошки стандарди на PEUGEOT – контролирана ефикасност и многу големо искуство – како и интензивните емоции на инстинктивното уживање во возењето“.

ПР – текст
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Андоновски: Е-трговијата веќе не е алтернативен, туку доминантен економски модел
Владата на Република Македонија ја потврдува својата посветеност кон унапредување на електронската трговија како двигател на економијата, преку спроведување на јасна стратегија за дигитална трансформација, зајакнување на интероперабилноста и намалување на административните пречки за граѓаните и компаниите, изјави министерот за дигитална трансформација, Стефан Андоновски, на отворањето на 8-та Регионална Е-комерц конференција во Скопје.
Тој истакна дека е-трговијата веќе не е алтернативен, туку доминантен економски модел, кој бара силна поддршка од државата преку модерни дигитални платформи, регулаторна предвидливост и иновации ориентирани кон пазарот.
„Интероперабилноста што ја бесплатно ја овозможивме за повеќе од 76 институции и компании – со повеќе од 2.6 милиони безбедни трансакции месечно и раст од 260% – претставува не само успех на администрацијата, туку можност за приватниот сектор. Таа отвора простор за дигитални услуги, безбедна размена на податоци, брз пристап до потребните административни податоци и нови бизнис-модели што ја поврзуваат државата и компаниите во еден заеднички дигитален екосистем“, изјави министерот Андоновски.
Во рамки на поддршката за мали и средни претпријатија, Министерството за дигитална трансформација преку Европскиот дигитален иновациски хаб – INNOFEIT EDIH, им овозможува на компаниите пристап до лаборатории, дигитални алатки и експертска поддршка за тестирање нови технологии пред инвестирање. Овој хаб нуди и обуки за дигитални вештини во областа на вештачка интелигенција, сајбер-безбедност, автоматизација и интернет на нештата, со цел да ја зголеми конкурентноста на домашните компании на европскиот пазар.
Во истата насока, Националниот центар за вештачка интелигенција – Везилка, развива АИ решенија применливи и во приватниот сектор, со што создава услови електронската трговија да стане поефикасна, попаметна и побезбедна.
„Намалувањето на бирократијата и отворањето на податоците за бизнис-заедницата се клучни за модерна држава. Владата создава инфраструктура каде иновацијата е во центарот, а граѓаните и компаниите се вистинските корисници на дигиталната трансформација“, додаде Андоновски.
Тој најави дека во следниот период Владата ќе продолжи да инвестира во дигитална инфраструктура, унапредување на екосистемот за иновации, како и во програми за поддршка на стартапи и претприемачи во дигиталната економија.
Економија
„Виз Ер“ воведува евтина „бизнис класа“, можете да платите за да го задржите средното седиште празно
Нискобуџетната унгарска авиокомпанија „Виз Ер“ ќе започне со тестирање на таканаречената „основна бизнис класа“ на одредени летови од декември оваа година, нудејќи малку повеќе удобност во рамките на својата стандардна услуга без додатоци. Оваа нова функција ќе биде воведена на пет рути, вклучувајќи летови до Лондон, Рим и Будимпешта.
Концептот е едноставен – во првиот ред од авионот, средното седиште ќе биде оставено празно за да им се обезбеди на деловните патници повеќе простор и да се олесни качувањето. Мајкл Делехант, виш комерцијален и оперативен директор, нагласи дека цената нема да биде драстично повисока.
„Што се однесува до цените на билетите, таа никогаш нема да биде повеќе од цената на купување дополнително седиште“, изјави тој на прес-конференција.
Иако билетите за овие специјални седишта ќе бидат поскапи, патниците сепак ќе бидат третирани исто како и сите други.
„Повеќе се работи за ефикасноста на патувањето и малку дополнителен простор во авионот“, рече Делехант.
Воведувањето премиум услуги е тренд што го следат и американските нискобуџетни превозници за да се натпреваруваат со големите превозници.
Делехант забележа дека сè уште има силна побарувачка за нискобуџетни летови во Европа, но дека пазарот треба да се развива.
Економија
Поскапуваат бензините и дизелот
Бензините и дизелот од ноќеска на полноќ ќе поскапат за половина и за еден денар, соопшти Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ).
Од 4.11.2025 година од 00:01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 95 74,00 (денари/литар)
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 98 76,00 (денари/литар)
Дизел гориво ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) 71,00 (денари/литар)
Масло за горење Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) 69,50 (денари/литар)
Мазут М-1 НС 36,913 (денари/килограм)
Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98 се зголемуваат за 0,50 ден/лит.
Малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) се зголемува за 1,00 ден/лит.
Малопродажната цена на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) не се менува.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се зголемува за 0,856 ден/кг и сега ќе изнесува 36,913 ден/кг.

