Економија
Новото PEUGEOT 408 – нов сој на PEUGEOT, динамичен, храбар, „неочекуван“ од секој агол

Новиот Peugeot 408 велиме дека е „неочекуван“ бидејќи е различен од сите модели до сега. Ова е првиот модел од овој „вид“ во историјата на Peugeot моделите, а и воопшто во автомобилската индустрија како целина. Со Новиот 408 Peugeot демонстрира креативност, моќ, храброст нудејќи целосно нова силуета во C сегментот.
Овој нововековен PEUGEOT нуди лавовски став и уникатна привлечност, инженерска извонредност фокусирана на ефикасност и интелигентна електрификација, како и емоции што ги обезбедуваат врвните технологии посветени на уживањето во возењето и инстинктивната употреба.
ALLURE. PEUGEOT 408 се издвојува пред се по својата динамична силуета со засечен заден дел и неговиот непогрешлив стил. Неговиот лавовски став е типичен за моделите на брендот. Неговите линии се остри, решетката е во иста боја како и каросеријата за совршено да се вклопи со предниот дел и гордо може да се пофали со новиот амблем на PEUGEOT со глава на лав. Пресекување на задниот браник е неочекувано, додека на профилот му дава моќен изглед. Новиот PEUGEOT 408 е поставен на тркала со дијаметар од 720 mm, а исконските 20-инчни бандажи се карактеризираат со немирен геометриски дизајн. Напред, светлосниот потпис во облик на лавовки заб, совршено го интегрира 408 во семејството на PEUGEOT, како и LED светлата со три канџи одзади.
Со должина од 4,69 m, врз основа на долго меѓуоскино растојание од 2,79 m, новиот PEUGEOT 408 има извонредно простран втор ред, со 188 mm простор за нозете. Багажникот е исто така великодушен, со волумен од 536 литри, што може да се зголеми на 1.611 литри откако ќе се склопат задните седишта. Новиот PEUGEOT 408 е висок 1,48 m со тенка и елегантна силуета. Ова ја подобрува аеродинамичната ефикасност.
EMOTION. И за возачот и за патниците, PEUGEOT 408 ја нуди најновата генерација на PEUGEOT i-Cockpit®, веднаш препознатлив по неговиот компактен управувач посветен на уживањето во возењето и контролираната агилност.
Во пилотската кабина, акцентот е ставен на квалитетот и поврзаноста, со најновите технологии за да се направи искуството на возење и патување поинтуитивно и поекономично.
EXCELLENCE. Напојуван од 6 камери и 9 радари, системите за помош при возење обезбедуваат мир и безбедност. Тие вклучуваат:
• Адаптивна контрола на патувањето со функцијата Stop and Go,
• Night Vision, кое предупредува за животните, пешаците или велосипедистите,
• Мониторинг на слепите точки на долг дострел (75 метри),
• Предупредување за заден сообраќај, кое предупредува на потенцијална опасност при возење наназад.
Палетата на мотори кои го придвижуваат PEUGEOT 408 вклучува две хибридни верзии на полнење со 180 и 225 КС и бензинска верзија со 130 КС. Сите три верзии се со 8-брзински EAT8 автоматски менувач. Неколку месеци подоцна ќе следи целосно електрична верзија.
Ефикасноста беше клучна грижа за дизајнерите на PEUGEOT 408, бидејќи комбинацијата на креативноста во однос на аеродинамиката, намалувањето на тежината (од 1396kg) и моторите со ниска емисија значи дека возилото сега може да се пофали со неверојатно ниска просечна потрошувачка на енергија (по хомологација), како за хибридите така и за бензинската верзија со 130 КС.
Новиот PEUGEOT 408 ќе пристигне на европскиот пазар на самиот почеток на 2023 година. Автомобил со глобална амбиција, прво ќе се произведува во Мулхаус, Франција, за европскиот пазар, а потоа, набргу потоа, во фабриката во Ченгду во Кина. за локалниот пазар.
„Во PEUGEOT, ние веруваме дека животот е подобар со ALLURE. Со својот уникатен изглед, иновативна динамична силуета и нескротлива елеганција, новиот 408 е совршен израз на филозофијата и инвентивноста на брендот PEUGEOT“, вели Линда Џексон, извршен директор на брендот PEUGEOT. „Неочекувано од секој агол, новиот PEUGEOT 408 е дизајниран за љубителите на автомобили и на животот, кои сакаат да се ослободат од традиционалното барајќи безбедно задоволство. Ги отелотворува строгите технолошки стандарди на PEUGEOT – контролирана ефикасност и многу големо искуство – како и интензивните емоции на инстинктивното уживање во возењето“.
ПР – текст
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Објавен јавен повик за надомест на трошоци за одржување на висински пасишта и ливади и поддршка на традиционално сточарство

Денеска е објавен Јавниот повик 08/2025 за доставување на барање за исплата на средства од Програмата за финансиска поддршка на рурален развој за 2025 година.
Поддршката е наменета за надомест на трошоци за одржување на висински пасишта и ливади и поддршка на традиционално сточарство, со цел зачувување на руралните подрачја и промовирање на одржливо земјоделство.
Право на поддршка имаат земјоделски стопанства регистрирани согласно Законот за земјоделство и рурален развој во Единствениот регистар на земјоделски стопанства при Министерството за земјоделство, шумарство и водостопанство.
Висина на поддршката:
• 100% од исплатената просечна нето-плата во период од 1 јануари 2024 година до 31 декември 2024 година, како трошок за чување и напасување на добитокот (овци, кози и/или говеда) на пасишта и ливади, односно регистрирани одгледувалишта кои се наоѓаат во населени места со надморска висина еднаква или повисока од 700 метри;
• 60% од исплатената просечна нето-плата во период од 1 јануари 2024 година до 31 декември 2024 година, како трошок за чување и напасување на добитокот (овци, кози и/или говеда) на пасишта и ливади, односно регистрирани одгледувалишта кои се наоѓаат во населени места со надморска висина пониска од 700 метри.
Услови за доделување:
• 1 вработено лице на 150 овци;
• 1 вработено лице на 100 кози;
• 1 вработено лице на 50 говеда, но не повеќе од 620.000 денари по вработено лице.
Задржување на истиот број вработени најмалку една година по исплатата.
Барањата со потребната документација потребно е да се поднесат најдоцна до 30.07.2025 година.
Економија
Божиновска: Македонија ја гради новата енергетска мапа на Балканот

Македонија влегува во клучна фаза на трансформација на енергетскиот систем, земјата не само што вложува во стабилноста и модернизацијата на сопствената мрежа, туку стана активен играч во регионалното поврзување и енергетската интеграција, изјави министерката за енергетика, Сања Божиновска.
Според неа, со новите интерконектори, стратешките трансформаторски станици и инвестициите во паметна енергетска инфраструктура, државата го поставува курсот кон енергетска независност и улога на регионален енергетски коридор.
Божиновска најави дека во следните денови официјално започнува изградбата на гасниот интерконектор со Грција.
„Интерконекторот е долг 68 километри, ќе пренесува не само природен гас, туку и водород, остварена e заштеда од 12 милиони евра и ќе биде изграден од македонска компанија – директна корист за домашната економија“, рече таа.
Во меѓувреме, додаде Божиновска, Македонија и Србија направија значаен исчекор кон ново енергетско поврзување – минатата недела се потпиша Меморандум за соработка меѓу НОМАГАС и Србијагас за изградба на интерконектор меѓу Клечовце и Врање, со вкупна должина од 70 километри, од кои 23 километри ќе бидат на македонска територија. Во рамки на проектот ќе се изградат и мерни станици од двете страни на границата. Студиите за изводливост и за влијание врз животната средина се веќе во тек, со поддршка од Инвестициската рамка за Западен Балкан (WBIF).
„Преку овие две стратешки поврзувања, Македонија се позиционира како нова транзитна точка за природен гас на релација Југ – Север, односно од ТАП гасоводот и ЛНГ терминалот во Александруполис кон Србија и Средна Европа, со капацитет до 3 милијарди нормални метри кубни годишно. Ова е директна поддршка на енергетската диверзификација на целиот регион, со зголемена употреба на гас од различни извори“, рече таа.
Изградбата на 400/110 kV врската Охрид – Елбасан, пак, ќе го заокружи електроенергетското поврзување на Македонија со сите соседни држави – стратегиски проект за цел регион.
„Ова е новата сила на македонската енергетика. Со регионалните интерконектори, Македонија веќе не е само краен потрошувач – станува активен учесник во преносот и стабилноста на енергетиката во Југоисточна Европа. Ова е патот кон сигурна енергија, економска отпорност и стратешка позиција на енергетската карта на Балканот. Македонија ја гради новата енергетска мапа на Балканот.“, вели министерката за енергетика, рударство и минерални суровини Сања Божиновска.
Економија
Министерката Димитриеска-Кочоска ќе учествува на 4. меѓународна конференција за финансирање на развојот во Севилја

Министерката за финансии Гордана Димитриеска- Кочоска заедно со претседателката Гордана Сиљановска-Давкова од денеска ќе престојува во работна посета на Кралството Шпанија.
Министерката Димитриеска-Кочоска ќе се обрати на Тркалезна маса „Leveraging private business and finance“ во рамки на 4. Меѓународна конференција за финансирање на развојот (FfD4), којашто под покровителство на Организацијата на Обединетите нации ќе се одржи во Севиља.
На Конференцијата, на којашто е најавено учество на педесетина шефови на држави и влади, министри, претставници на меѓународните организации, на бизнис заедниците и граѓанското општество, треба да биде усвоен „Договорот од Севиља“.
Целта на лидерскиот собир е изнаоѓање на решенија за справувањето со финансиските предизвици во исполнувањето на Целите за одржливиот развој и Агендата 2030, реформирање на меѓународната финансиска архитектура и поттикнување на инвестиции од страна на приватниот сектор.
Во рамки на посетата, предвидено е претседателката Сиљановска-Давкова да одржи билатерална средба со премиерот на Шпанија, Педро Санчез, а на средбата ќе присуствува и министерката Димитриеска -Кочоска.