Економија
Новите мерки за заштита од вирусот се неспроведливи, реагира Сојузот на стопански комори

Сојузот на стопански комори на Македонија препознавајќи ја сериозноста на епидемиолошката состојба во земјава предупредува дека со новите мерки за заштита од ширење на вирусот кои вчера стапија на сила се предизвикуваат дополнителни проблеми поради нивната селективност и неспроведливост во пракса, истакнува Александра Андреева, член на Управен одбор на Сојузот на стопански комори на Македонија.
Се остава простор, истакнуваат од стопанските комори, за произволно толкување на одлуките кое е потребно Владата недвосмислено да го појасни на пошироката јавност, како тоа дали мерките важат и за влез на лицата вработени во угостителските објекти, моловите и сите други објекти кои се опфатени со забраната, доколку не поседуваат сертификат за вакцинација или потврда за поминати 45 дена од прележан Ковид-19. Во овој момент во пракса се случува при инспекциски надзор да се бара потврда за вакцинација за сите лица во објект, не правејќи разлика меѓу вработени и посетители со што постои потенцијална можност за ограничување на правата на личен избор на лицата вработени дали да се вакцинираат, за што се бара прецизирање и јасно објаснување дали влезот во објект е слободен за секој кој поседува доказ за имунизација или од ова се исклучок лицата во работен однос во овие објекти. Недореченоста на мерките од страна на владата во незавидна положба ги става и работодавачите кои не знаат дали и како треба да постапуваат, реагираат од оваа институција.
„Воедно иако за лицата до 18 години не е истакната одредба со која се бара да приложат потврда за влез во објектите каде што постои забрана, сепак во пракса во многу случаи се регистрира појава да не им е дозволено да влезат со објаснување од редарската служба дека ‘изгледаат’ повозрасни отколку што реално се, што немаат начин како да го докажат. Исто така нејасно е и дали лицата до 18 години влегуваат во вкупната бројка од 30 лица која се дава како услов за воведување дополнителни мерки“, истакна Андреева.
Според неа, повторно останува дилемата и прашањето врз основ на кои овластувања редарската служба го црпи правото за легитимација и контрола на граѓаните. Воедно, како што вели, поради овие дилеми се отвора простор за самоволно толкување и спроведување санкции од страна на институциите, дополнително обременето од новите појави на тргување со потврди за вакцинација за кои објектите немаат начин да ја утврдат нивната веродостојност имено поради целосната неспроведливост и нелогичност на донесените мерки.
„Постојат голем број дилеми и отворени прашања околу тоа како треба да се спроведат мерките, што отвора простор за нивно слободно толкување и оди во прилог на нивна неспроведливост во пракса, а воедно не се придонесува за подобрување на здравствената состојба бидејќи голем број потенцијални жаришта на можни зарази остануваат без какви било мерки на превенција, како јавниот превоз и институциите каде што циркулираат стотици вработени и посетители“, додава Андреева.
Ваквата селективност и некоординираност во постапувањето со носење неспроведливи и дискриминаторски мерки цени таа, го отежнува економскиот тек и ја влошува и така тешката финансиска состојба на претпријатијата и влијае на зачувување на работните места. Сојузот на стопански комори на Македонија е за воспоставување систем на заштита, но со мерки кои се логични и недискриминаторски, со кои не само про-форма, туку навистина ќе се постигне заштита на сите граѓани.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Финансиска писменост и потрошувачки кредити: што треба да знаете?

Дали ви се случило да се изгубите во светот на финансиските производи? Не сте единствени. Финансиите играат клучна улога во нашето секојдневие, а финансиската писменост станува неопходна вештина, посебно при аплицирањето за потрошувачки кредити.
Вашата финансиска моќ започнува со разбирањето на основните принципи. Не е важно само да штедите, туку и да ги разбирате алатките што ви стојат на располагање, како што се потрошувачките кредити.
Ова знаење ви овозможува да бидете сигурни, одговорни и да носите одлуки кои го подобруваат вашиот живот.
Што значи да се биде финансиски писмен?
Да се биде финансиски писмен значи да имате капацитет да ги разберете, планирате и насочите вашите финансиски ресурси на начин кој ќе ви донесе долгорочна корист. Тоа подразбира:
· Комплетно познавање на вашите финансиски приливи и одливи.
· Вештини за креирање и придржување кон буџет.
· Комплетно разбирање на различните трошоци и услови за кредитирање.
· Свесност за долгорочното влијание на секое финансиско задолжување.
· Моќ да споредувате и да го изберете најдоброто.
Финансиски писмената личност е онаа која ги користи финансиите како алатка за остварување на своите амбиции, а не како товар кој ја спречува. Финансиски писмена личност не е онаа што избегнува потрошувачки кредити, туку онаа што знае како, кога и зошто да ги користи.
Финансиската писменост и потрошувачки кредити
Потрошувачкиот кредит може да биде моќна финансиска алатка за остварување на лични планови, било да се работи за уредување на домот, консолидација на постоечки кредити, или справување со итни финансиски ситуации.
Кога знаете што прашувате, кога ги читате сите услови, кога ги анализирате понудите и кога однапред го планирате секој чекор, тогаш вие сте во контрола. Финансиската писменост ви дава сигурност. Ве прави подготвени. Ви овозможува да:
· Ги разберете сите услови за кредитирање
· Ги разберете сите трошоци
· Ги споредите различните кредитни понуди
· Го планирате влијанието врз месечниот буџет
Видови на потрошувачки кредити
Денес, пазарот нуди голем избор на потрошувачки кредити, секој со свои предности, услови и намена. Но, токму оваа разновидност знае да го направи изборот потежок. Во Mint Credit веруваме дека добрата одлука започнува со знаење, па затоа ги претставуваме најчестите видови потрошувачки кредити.
1. Наменски кредити – Кредити кои се одобруваат за конкретна, однапред дефинирана намена, како купување мебел, финансирање на одреден проект или уредување на дом.
2. Ненаменски кредити – Средства кои можете да ги користите за било која лична потреба, без обврска да објаснувате за што ќе се користат.
3. Туристички кредити – Кредити за финансирање патувања, одмори или туристички аранжмани.
4. Кредити за рефинансирање – за спојување или отплата на постоечки кредити со подобри услови.
5. Други потрошувачки кредити – на пример кредити за школување, пензионери, студенти.
Со Mint Credit знаете што добивате – брзо, едноставно и 100% онлајн
Во Mint Credit, не гледаме на кредитите само како на производ, туку како на финансиско решение што треба да работи во ваша корист. Токму ова е причината зошто аплицирањето за кредит преку Mint Credit е дизајнирано да биде брзо, едноставно и лесно.
Процесот вклучува:
1. Аплицирајте целосно онлајн, преку нашата веб-страница или директно преку Mint App.
2. Пополнете ја апликацијата со вашите лични податоци, износот и рокот на отплата.
3. Брза проверка и одобрување, за неколку минути добивате одговор.
4. Финансиските средства ви се исплаќаат директно на вашата сметка.
Mint Credit – Информираноста е ваша најголема предност
Денес, повеќе од кога било, да се биде информиран е најголемата предност. Со правилно знаење и вистински партнер, потрошувачките кредити стануваат алатки кои ве унапредуваат и ве водат кон подобар живот и ви овозможуваат да ги остварите вашите планови.
Доколку ви требаат потрошувачки кредити од финансиско друштво кое нуди јасни услови, флексибилни решенија и транспарентна услуга, изберете Mint Credit.
Контактирајте не на телефон 15 107 за повеќе информации или посетете не во една од нашите филијали ширум државата.
(ПР)
Економија
Фотографскиот гигант „Кодак“, стар 133 години, пред банкрот

Поранешниот фотографски гигант „Истман Кодак“, компанија со традиција од 133 години, ги предупреди инвеститорите дека е во опасност од банкрот.
Во својот извештај за заработка „Кодак“ соопшти дека нема „обезбедено финансирање или достапна ликвидност“ за да отплати долг од приближно 500 милиони долари, пишува Си-ен-ен.
„Овие услови фрлаат значителен сомнеж врз способноста на компанијата да продолжи како континуирана компанија“, се наведува во документот на „Кодак“.
Компанијата се обидува да собере пари со суспендирање на плаќањата во својот пензиски фонд.
И покрај мрачните прогнози, извршниот директор Џим Континенца тврди дека компанијата постигнала напредок.
„Во вториот квартал ‘Кодак’ продолжи да постигнува напредок во однос на нашиот долгорочен план и покрај предизвиците на неизвесната деловна средина“, рече тој.
Портпаролот на компанијата за Си-ен-ен додаде дека тие се „уверени оти ќе може да отплатат значителен дел од нивниот долгорочен заем многу пред рокот на достасување и да го модифицираат, продолжат или рефинансираат преостанатиот долг и/или обврските за преференцијални акции“.
Веста силно одекна на пазарот, а акциите на „Истман Кодак“ (KODK) паднаа за повеќе од 25 проценти во вторникот.
Компанијата „Истман Кодак“ е основана во 1892 година, но нејзините корени датираат од 1879 година кога основачот Џорџ Истман патентирал машина за обложување плочи. Тој го продал првиот фотоапарат на „Кодак“ во 1888 година за 25 долари.
Во тоа време фотографијата била резервирана за малкумина поради нејзините технички барања, но фотоапаратот на „Кодак“ бил дизајниран да ја доближи до масите. Истман исто така го создал легендарниот слоган: „Вие го притискате копчето, ние го правиме другото“.
Самото име „Кодак“ нема никакво значење. Според компанијата, Истман го измислил затоа што му се допаѓала буквата К. „Буквата K ми беше омилена – се чувствува како силна, моќна буква“, објасни тој.
„Кодак“ доминира на пазарот со децении. Во текот на 70-тите, според „Економист“, тие држеа 90 проценти од продажбата на филмови и 85 проценти од продажбата на фотоапарати во САД, а хит-песната на Пол Сајмон, Kodachrome, беше на врвот на листата во 1973 година. Иронично, падот беше потпомогнат од технологијата што самите ја измислија – првиот дигитален фотоапарат, воведен уште во 1975 година.
Компанијата не успеа да се приспособи на дигиталната ера и поднесе барање за банкрот во 2012 година, со долгови од 6,75 милијарди долари кон 100.000 доверители. Краткорочно закрепнување се случи во 2020 година кога американската влада ги ангажира да произведуваат фармацевтски состојки. Цената на акциите потоа скокна толку многу што тргувањето беше запрено дури 20 пати во еден ден.
Иако повторно се соочува со загуби, „Кодак“ објави планови за проширување на фармацевтскиот дел од својот бизнис. Компанијата продолжува да произведува филмови и хемикалии за други компании, вклучително и филмската индустрија.
Фото: принтскрин/инстаграм
Економија
Голем пад на „Тесла“ на два важни пазара, кинескиот бренд процвета

„Тесла“ регистрираше голем пад на продажбата на автомобили во Велика Британија и Германија минатиот месец, додека, пак, кинескиот BYD регистрираше историски раст на продажбата во двете земји.
Во Велика Британија, „Тесла“ продаде само 987 возила минатиот месец, што е пад од 59,9 проценти во споредба со јули 2024 година, според податоците од здружението SMMT.
Дополнително, во Германија, продажбата на возила на „Тесла“ во јули се намали за 55,1 процент на годишно ниво на 1.110 единици.
Вкупниот резултат на „Тесла“ во Германија за првите седум месеци од 2025 година е исто така слаб – продадени се само 10.000 возила, што е пад од дури 57,8 проценти на годишно ниво.
За разлика од „Тесла“, BYD продаде 3.184 возила во Велика Британија во јули, четири пати повеќе отколку во истиот месец минатата година, додека во Германија растот на продажбата беше речиси 390 проценти.
„Тесла“ се бори на европскиот пазар поради зголемената конкуренција од кинеските производители, но и поради политичките активности на извршниот директор Илон Маск.
Маск претходно во јули предупреди дека „Тесла“ може да очекува неколку тешки квартали поради новите царини и укинувањето на даночните олеснувања за електрични возила во Соединетите Американски Држави.