Економија
Објавен планот на ЕУ за гасот, Германија најавува тројно зголемување на цените

Цената на горивата за потрошувачите може тројно да се зголеми, предупредува претседателот на германската Федерална агенција за мрежи, Клаус Милер.
„За оние што сега добиваат сметки за парно, цените се веќе двојно повисоки, а последиците од украинската војна сè уште не се земени предвид“, изјави Милер за уредувачката мрежа на Германија (РНД), пренесува „Дојче веле“.
„Од 2023 година, оние што во моментот плаќаат 1.500 евра годишно, ќе плаќаат 4.500 евра и повеќе“, рече Милер и нагласи дека тоа е апсолутно реално. Тој исто така додаде дека околу половина од гасните котли во Германија не се соодветно приспособени. „Со малку труд би можело да се постигне голем ефект на заштеда“, додаде тој.
На прашањето дали мисли дека повисоките трошоци за набавка на трговците со гас со посебната давачка ќе се префрлат на крајните потрошувачи, првиот човек на агенцијата за мрежа вели: „Тоа е политичка одлука, која мора многу внимателно да се одмери. Друга варијанта би била да им се помогне на оние што веќе не може да си дозволат поскап гас“.
Во исто време, Милер истакна дека во случај на недостиг на гас германската и европската правна ситуација предвидуваат дека приватните домаќинства ќе бидат заштитени до крај.
„Дури и во најлош случај, Германија ќе добива гас од Норвешка и од терминалите во Белгија или Холандија, а набргу и директно од терминалите на германскиот брег“, вели тој.
Со оглед на претстојната гасна криза економијата и потрошувачите би можеле да се соочат со значителни мерки за заштеда на енергија. Нацрт-планот за вонредни ситуации на Европската комисија предвидува јавните згради, канцелариите и деловните објекти од есен да се загреваат до максимум 19 степени.
Сега постои значаен ризик Русија да ја намали испораката на гас за Европа оваа година. Компаниите што не може да го заменат гасот со друг извор на енергија треба да ја намалат потрошувачката, се вели во нацрт-планот на Европската комисија. Целта е да се заштитат оние индустрии што се особено важни за синџирите на снабдување и конкурентноста. Домаќинствата исто така се охрабруваат доброволно да ја намалат потрошувачката. Постојните правила предвидуваат дека, на пример, домаќинствата и болниците ќе имаат приоритет во случај на недостиг на гас.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Ивановски: Сега е моментот Македонија да ја позиционираме на мапата на товарниот железнички транспорт

Изградбата на брза пруга на коридор 10 како дел од договорите со Обединетото Кралство е фокус проект со кој Македонија ќе се позиционира како главен транзитен пат на железничкиот транспорт од грчките пристаништа до европските дестинации, истакна на денешната прес-конфереција директорот на МЖ Инфраструктура, Синиша Ивановски.
Покрај реконструкцијата на постоечката пруга, предвидено е да се изгради нова пруга и долж Коридорот 10 да има двоколосечна пруга која значително ќе го забрза транзитот на карго превоз и на патници.
„За таа цел ќе се изработи проектна задача за целосна реконструкција на постоечката траса и кревање на брзината до 160км/ч и онаму каде што има можности и над оваа брзина за патничкиот сообраќај, а до 120км на час на товарниот сообраќај.
Паралелно со оваа постоечка траса ќе се изгради една целосно нова пруга. Значи ќе имаме 2 колосека. И за двете пруги ќе се трудиме секаде каде што има кривини согласно можностите максимално да се исправат и да се намали должината на пругата. Од голема важност е што при целата градежна активност ќе биде опфатена и изградбата на пругата со која ќе се поврзе, железничката станица во Скопје со Аеродромот во Петровец”, изјави Ивановски.
Предвидено е пругата да се гради по принципот на проектирање и изградба, односно изведувачот во исто време да проектира и да гради.
„Пругата ќе биде целосно електрифицирана со современи системи за сигнализација и контрола на сообраќајот по стандардот ETCS (European Train control system ) со особен акцент на безбедноста на патниците и на патните премини долж Коридорот 10, за кои што ќе се трудиме сериозно да го намалиме нивниот број. Рокот во кој ќе очекуваме градежните работи да бидат завршени се 5 години. Овој рок ќе биде накнадно прецизиран но ова е временската рамка на очекувања”, додаде Ивановски.
Тој најави дека паралелно со изградбата на пругата, ќе се реконструира и железничката станица во Скопје, како и изградба на пруга до Меѓународниот аеродром Скопје.
Економија
Нови цени на горивата

Нови цена на горивата ќе има од ноќеска на полноќ, соопшти Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад. Бензинот ЕУРОСУПЕР БС-95 поскапува за два денари, дизелот за половина денар.
Од 20.5.2025 година од 00:01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 95 75,50 (денари/литар)
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 98 77,50 (денари/литар)
Дизел гориво ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) 67,00 (денари/литар)
Масло за горење Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) 69,00 (денари/литар)
Мазут М-1 НС 36,808 (денари/килограм)
Малопродажната цена на бензинот ЕУРОСУПЕР БС-95 се зголемува за 2,00 ден/лит.
Малопродажната цена на бензинот ЕУРОСУПЕР БС-98 не се менува.
Малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) се зголемува за 0,50 ден/лит.
Малопродажната цена на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) се зголемува за 4,00 ден/лит.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се зголемува за 0,279 ден/кг и сега ќе изнесува 36,808 ден/кг.
Економија
Макрон: Албанија за 2 години ќе биде во ЕУ, дојдете и инвестирајте

Францускиот претседател Емануел Макрон од Тирана упати силна порака до странските инвеститори, повикувајќи ги да дојдат и да вложуваат во Албанија, за која изрази убеденост дека „за две години ќе биде дел од Европската унија“.
Изјавата беше дадена на економскиот форум „Приоритет Европа“, организиран од Институтот „Иницијатива за идни инвестиции“ на Ричард Атијас, кој има за цел да ги поврзе европските лидери и иноватори со големи инвестициски фондови од Блискиот Исток, Азија и САД.
„Албанија е влезна точка за регионот на Балканот и медитеранскиот басен. Европа е стабилно и доверливо место. Во овој луд свет, да не ја потценуваме силата на таквите квалитети“, порача Макрон.
Тој додаде дека премиерот Еди Рама има јасен мандат и посветеност Албанија да ја внесе во ЕУ до 2027 година, а според Макрон, тоа би можело да се случи дури и порано – за две години.
Премиерот Рама, пак, изјави дека неговата земја ги започна преговорите со Европската Унија во 2022 година и дека ако ги завршат сите задачи добро, ќе може да ги затворат преговорите до 2027 година. Ова според Рама би било навистина неверојатно.