Економија
Пристигнува осмата генерација на Porsche 911

Осмата генерација на Porsche 911 денеска ќе ја прослави својата светска премиера во Лос Анџелес, 55 години по дебито на оригиналниот 911 модел. Ова е доволнa причина да погледнеме назад кон претходните седум генерации.
Оригиналниот 911: ремек-делото од Zuffenhausen
Легенда се роди на Меѓународниот саем на автомобили во Германија (IAA) во Франкфурт на 12 септември 1963 година. „Порше“ со гордост го претстави нетрпеливо очекуваниот наследник на 356. Новиот спортски автомобил, првично познат како 901, ги следи со одлични стапки. За да ги одрази амбициите на брендот, „Порше“ сега игра во повисока лига со новиот модел, линиски мотор со шест наместо четири цилиндри и воздушно ладење во најдобрите традиции на компанијата, кој веднаш доставува 130 КС.
Кога новиот модел излезе на пазарот во 1964 година, се нарече 911 и веднаш беше прифатен како „вистинско порше“, бидејќи перформансите на новиот спортски автомобил ги надминуваат сите очекувања.
Сцената е поставена за незаменлива глобална кариера која остава трага на целата индустрија.
При крајот на производството на првата генерација, „Порше“ го претстави 911 Carrera RS 2.7 стана своја сопствена легенда поради големиот заден спојлер. Овој спортски автомобил тежеше само 1 000 килограми, развил моќност од 210 КС и имаше најголема брзина од над 245 км/ч. Вкупно 1.525 возила ги напуштиле фабричките порти во Zuffenhausen. Затоа овој модел ја круниса првата 911 генерација. Во периодот од 1963 до 1973 година беа произведени вкупно 111.995 оригинални 911-ки.

1974, 911 Carrera Coupé, G-Serie, 2,7 Liter, Generationen
Летечки почеток со неверојатни технички иновации
Моделот 911 влезе во својата десетта година во 1973 година – со најмногу промени кои „Порше“ ги направил во целата успешна серија модели досега. Производителот на автомобили со седиште во Штутгарт користеше моќни турбомотори во својот врвен модел со поцинкувано тело на секое возило, а дополнително на пазарот ги претстави верзиитена 911, како Cabriolet, Speedster и Targa. Патот на моделот 911 да стане икона веќе беше јасно утврден.
3.0-литарскиот мотор на поставен во задниот дел на 911 Turbo достигна многу повисоки нивоа на моќност од 1974 година. Технологијата на турбокомпресорот пренесена од моторните спортови, првично го нудеше 260 коњски сили. Од 1977 па натаму, дополнителниот интеркулер и зголемување на големината на моторот на 3,3 литри, што обезбеди дополнителна моќност и резултираше со импресивни 300 коњски сили. Ова се пренесе во зголемување на перформансите, кои беа практично незаменливи во средината на 1970-тите, односно 5.2 секунди во спринт од 0 до 100 км/ч, беше исто толку неверојатно како и максималната брзина од повеќе од 260 км/ч. Уште една легенда беше родена со турбомоделот.
Тип 964: нов почеток за 911
Третата генерација на овој спортски автомобил, позната како тип 964, ја комбинираше традиционалната силуета на класичниот модел со најсовремена технологија. Првата варијанта на овој модел веднаш покажа колку напреден е новиот 911, со погон на сите тркала што „Порше“првично го имаше дизајнирано за спортските автомобили 959 со високи перформанси кои првпат беа претставени во серијата Carrera 4. Овој тип има електронски контролирана и хидраулично регулирана дистрибуција на електрична енергија, која беше неверојатно добра за своето време. Системот со погон на сите тркала ги користеше сензорите на антиблокирачкиот систем за сопирање (ABS) кој, исто како и сервоуправувањето, стана стандардни за овој модел.

1988, 911 Carrera 4, Typ 964, Generationen
Јубилејниот 911 модел беше една од најпрепознатливите варијации на 964 генерацијата, со ограничено издание на само 911 единица од овој специјален автомобили, за да се одбележат 30-те години од кога моделот 911 стана достапен на пазарот во 1993 година. Со широки аеродинамичен дифузер и спојлер на предниот и задниот дел, овој модел ја комбинираше погонската единица на Carrera 4 со тело на купе и шасија на 911 Turbo.
993: Врвот на ерата со воздушно ладење и последниот од ваков вид
Четвртата генерација на 911 – 993 – е едно од најпосакуваните изданија во историјата на ова класично возило. Истакнувајќи ја својата водечка позиција во сегментот на спортски автомобили со своите технички карактеристики – как ошто е целосно редизајнираната LSA алуминиумска шасија, која комбинираше лесна конструкција, стабилност и агилност. Доденес, мулти-линк суспензијата се смета за врвна фаза на развојот на задната оска Weissach, која ја креираше својата историја и ја запечати со своите сопствени својства за управување. Резултатот: уште подобра динамика на возење и зголемена удобност при суспензијата.

1994, 911 Carrera Coupé, Typ 993, 3,6 Liter, Generationen
996: Прво 911 со шестцилиндричен линиски мотор со водно ладење
Со петтата генерација на 911 воведена во 1997 година – тип 996 – „Порше“ презеде храбар чекор за да престане со користење на мотори со воздушно ладење. По 34 години, производителот на спортски автомобили целосно ја преработи иконата со новиот 911 и со тоа реши голем број предизвици. Како дел од процесот што започна со претходникот, фокусот беше ставен на намалување на трошоците за производство преку максимална компатибилност на делови со други серии модели, како што е Boxster, како и за исполнување на актуелните безбедносни и емисиони регулативи. „Порше“ го пронајде патот во иднината со 996.
Тоа го стори со зачувување на класичните пропорции и комбинирање со модерна технологија со што „Порше“ повторно ја креираше легендата за спортскиот автомобил и нејзино подготвување за иднината. 996 имаше тешко наследство кое требаше да го следи, но тоа, исто така, претставува првото поглавје во една нова ера.

1998, 911 Carrera Coupé, Typ 996, 3,4 Liter, Generationen
997: Технолошка офанзива, нов дизајн и голема разновидност за 911
Од 2004 година, Porsche 911 беше достапен во повеќе различни верзии од кога било досега. Клиентите можеа да изберат од купе или Targa, кабрио или Speedster, заден или погон на сите тркала, со тесна или широка каросерија, со водно ладење природно аспириран и турбомотори, GTS или GT2, GT2 RS или GT3 спортски верзии, или кој било од двата модела на GT3 RS. Вклучувајќи посебни модели, опсегот имаше вкупно 24 моделски варијанти – дополнети со широк спектар на опции за персонализација.
Со дизајнот од типот 997, „Порше“ го направи 911 уште поостар благодарение на подинамичниот и моќен изглед. Carrera веќе беше значително поагресивна со поизразено обликување на задниот дел, додека ширината на S, GT и турбомоделите се зголеми за 44 милиметри. Тип 997 се издвои од својот претходник со своите поостри, кружни јасни фарови, означувајќи враќање на важен елемент на стилот на воздушно ладените 911 модели.
991: легендарниот 911 во повеќе од милион примероци
Од 2011 година, тип 991 претставува технички најнапреден модел на 911 досега. 991 изгледаше посилно од кој било друг 911 пред него – ефект што беше постигнат со широчината и меѓуоскиното растојание кое се зголеми за десет сантиметри. Исто така, имаше адаптивна аеродинамика: 911 беше првиот сериски спортски автомобил од „Порше“ кој ја прифати оваа технологија од хибридниот суперспортски автомобил 918 Spyder.
Новодизајнираниот ентериер на 991 беше базиран на архитектурата на Carrera GT. Тој ги комбинира класичните 911 елементи, како што се петте кружни инструменти – еден како мултифункционален дисплеј со висока резолуција – со модерен дизајн и зголемена ергономија. Во исто време, новиот Porsche Communication Management (PCM) беше воведен со подобрена поврзаност, мултимонитор и информации за сообраќајот во реално време.

2006, 911 Carrera 4, Typ 997, 3,6 Liter, Generationen
Најистакнат модел беше 911 Targa, кој ја претстави класичната идеја на овој концепт и ја комбинираше со паметен дизајн на покривот. Други моменти беа моделните варијанти, како што се моделите 911 Carrera T оптимизиран и по тежина, екстремно лесната 911 R, која беше произведена во ограничено издание на 991 возила, како и 911 GT3 RS со тежина од само 1.370 килограми. Моделот со специјално ограничено производство „50 години од 911“ беше исто така многу посакуван, со изградба на точно 1.963 единици. Важно место во историјата на компанијата е заземено од ирскиот зелен спортски автомобил со бројни ексклузивни карактеристики кој излезе од производната линија во Zuffenhausen на 11 мај 2017 година: Еден милионитиот 911.

2012, 911 Carrera Coupé, Typ 991, 3,4 Liter, Generationen
991 генерацијата на 911 беше апсолутен бестселер за „Порше“. Во периодот од 2011 до 31 октомври 2018 година беа изградени 217.930 единици и броење. Севкупно, „Порше“ произведува 1.049.330 серија 911 од своето деби во 1963 година до крајот на октомври 2018 година.
( ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Daily news
Бислимовски – Лорковски: Реформите во енергетиката мора да продолжат

Претседателот Марко Бислимовски, заедно со членовите и раководителите на секторите на Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад (РКЕ) остварија средба со Артур Лорковски, директорот на Енергетската заедница.
Реформите во енергетиката мора да продолжат, континуитетот е клучен – фокусот да се задржи на активностите поврзани со интегрирање на пазарите за електрична енергија, нивна транспарентност и интегритет, како и неопходните реформи на пазарот со природен гас, што ќе обезбедат фер пристап за сите учесници, согласно новите европски мрежни правила – се сложија соговорниците.
Претседателот Бислимоски му се заблагодари на директорот Лорковски за позитивниот наратив за работата на РКЕ при презентацијата на Извештајот за имплементација на законодавството на Енергетската Заедница за 2024 година за државава во Собранието.
„Во очекување на новиот Закон за енергетика, РКЕ во соработка со Министерството за енергетика континуирано работи на подготовка за имплементација на новиот енергетски пакет. Интегрираниот пристап помеѓу сите чинители досега покажа дека е клучен за квалитетна и успешна регулатива, која ќе биде основа за развој на енергетските пазари . Капацитетите со кои располагаме, професионалниот тим кој се гради со години наназад и овој пат може да одговори на сите предизвици кои претстојат. “ изјава Марко Бислимоски, претседател на РКЕ
Лорковски посочи дека Енергетска Заедница ќе остане партнер во понатамошните процеси и дека стојат на располагање за поддршка во делот на креирање на подзаконските акти, откако ќе се донесе новиот закон за енергетика. Процесот на транспонирање на ЕУ правилата е клучно за да осигура работата на РКЕ за стратешките прашања поврзани со обезбедување на сигурна, стабилна и континуирана испорака на енергија.
Економија
(Видео) Тренчевска: Власта ги остави граѓаните сами со големите цени и високите сметки, ги одби законите за ДДВ

Кога денеска или утре ќе платите висока сметка за струја, кога во маркет ќе мора да платите прескапи цени за храна да знаете дека има причина за тоа, оценува пратеничката на СДСМ, Јована Тренчевска.
„На 24 февруари пратениците на ВМРО-ДПМНЕ, ЗНАМ и ВЛЕН одбија да ви помогнат, ги одбија Законските решенија на СДСМ намалување на ДДВ-то за струја и укинување на ДДВ за храна. Оваа власт покажа дека не се грижи за граѓаните и нема намера да преземе ништо, ниту да ги заштити оптеретените семејни буџети ниту да им помогне. Граѓаните имаат се помалку пари во џебовите, животниот стандард опаѓа. Нашиот предлог Закон за намалување на ДДВ за струја на 5% и целосно укинување на ДДВ-то за храна беа со посветена цел: да се спречи скапотијата, да се намалат цените, да се обезбеди пониски сметки за струја за над 600 илјади домаќинства и да се заштити стандардот на народот“, вели таа.
Појасни дека само со укинување на ДДВ за храна, граѓаните би заштедиле 2.000 денари месечно а со намалување на ДДВ за струја до 400 денари месечно.
Но Владата на Мицкоски, според неа има други приоритети.
„Граѓаните не и се приоритет. Граѓаните кои секој ден се борат со огромната скапотија и едвај врзуваат крај со крај се оставени сами.
Ова го покажува вистинското лице на ДПМНЕ и Мицкоски кое се грижи само за елитата и за богатите трговци“, нагласи таа.
СДСМ, како што најави, ќе продолжи неуморно да се залага за мерки што ќе го подобрат животниот стандард и ќе го заштитат достоинството на секој македонски граѓа
Економија
Ангеловска-Бежоска – Ван Рај: Политиките на централната банка имаат голем придонес за макроекономската стабилност

Гувернерката Анита Ангеловска-Бежоска оствари средба со Марникс ван Рај, заменик извршниот директор во Меѓународниот монетарен фонд (ММФ), кој е во посета на нашата земја во рамките на редовната мисија на ММФ за оцена на макроекономските политики на земјата.
На средбата се зборуваше за политиките на централната банка во изминатиот период на последователни кризи, како и за предизвиците за следниот период. Притоа беше оценето дека соодветно поставените политики и преземените мерки придонесоа за значително намалување на инфлациските притисоци, одржување на стабилноста на девизниот курс како номинално сидро, пораст на девизните резерви и за одржување на стабилноста на банкарскиот систем. Сите овие подрачја на редовна основа се разгледуваат со претставниците на ММФ во рамките на мисиите поврзани со членот 4 од договорот за членство во Фондот. Марникс ван Рај изрази позитивен став за начинот на спроведување на монетарната и макропрудентната политика од страна на Народната банка и нагласи дека е потребно натамошно претпазливо водење на политиките, со оглед на тековните ризици од надворешното окружување.
Гувернерката на Народната банка, Ангеловска-Бежоска, посочи дека централната банка е посветена на одржувањето на севкупната макроекономска стабилност и упати на потребата од внимателност, во услови на зголемени глобални неизвесности, но и домашни ризици. Воедно, таа се осврна и на банкарскиот систем, при што истакна дека Народната банка постојано презема повеќе макропрудентни мерки за понатамошно јакнење на отпорноста на банкарскиот сектор. Како резултат на овие мерки, податоците покажуваат унапредување на отпорноста на банкарскиот сектор во однос на преткризниот период, со највисока адекватност на капиталот во изминатите две децении.
На средбата со високиот претставник на ММФ беше зборувано и за значењето на независноста на централната банка за успешното остварување на нејзините законски цели.