Економија
Пристигнува осмата генерација на Porsche 911

Осмата генерација на Porsche 911 денеска ќе ја прослави својата светска премиера во Лос Анџелес, 55 години по дебито на оригиналниот 911 модел. Ова е доволнa причина да погледнеме назад кон претходните седум генерации.
Оригиналниот 911: ремек-делото од Zuffenhausen
Легенда се роди на Меѓународниот саем на автомобили во Германија (IAA) во Франкфурт на 12 септември 1963 година. „Порше“ со гордост го претстави нетрпеливо очекуваниот наследник на 356. Новиот спортски автомобил, првично познат како 901, ги следи со одлични стапки. За да ги одрази амбициите на брендот, „Порше“ сега игра во повисока лига со новиот модел, линиски мотор со шест наместо четири цилиндри и воздушно ладење во најдобрите традиции на компанијата, кој веднаш доставува 130 КС.
Кога новиот модел излезе на пазарот во 1964 година, се нарече 911 и веднаш беше прифатен како „вистинско порше“, бидејќи перформансите на новиот спортски автомобил ги надминуваат сите очекувања.
Сцената е поставена за незаменлива глобална кариера која остава трага на целата индустрија.
При крајот на производството на првата генерација, „Порше“ го претстави 911 Carrera RS 2.7 стана своја сопствена легенда поради големиот заден спојлер. Овој спортски автомобил тежеше само 1 000 килограми, развил моќност од 210 КС и имаше најголема брзина од над 245 км/ч. Вкупно 1.525 возила ги напуштиле фабричките порти во Zuffenhausen. Затоа овој модел ја круниса првата 911 генерација. Во периодот од 1963 до 1973 година беа произведени вкупно 111.995 оригинални 911-ки.

1974, 911 Carrera Coupé, G-Serie, 2,7 Liter, Generationen
Летечки почеток со неверојатни технички иновации
Моделот 911 влезе во својата десетта година во 1973 година – со најмногу промени кои „Порше“ ги направил во целата успешна серија модели досега. Производителот на автомобили со седиште во Штутгарт користеше моќни турбомотори во својот врвен модел со поцинкувано тело на секое возило, а дополнително на пазарот ги претстави верзиитена 911, како Cabriolet, Speedster и Targa. Патот на моделот 911 да стане икона веќе беше јасно утврден.
3.0-литарскиот мотор на поставен во задниот дел на 911 Turbo достигна многу повисоки нивоа на моќност од 1974 година. Технологијата на турбокомпресорот пренесена од моторните спортови, првично го нудеше 260 коњски сили. Од 1977 па натаму, дополнителниот интеркулер и зголемување на големината на моторот на 3,3 литри, што обезбеди дополнителна моќност и резултираше со импресивни 300 коњски сили. Ова се пренесе во зголемување на перформансите, кои беа практично незаменливи во средината на 1970-тите, односно 5.2 секунди во спринт од 0 до 100 км/ч, беше исто толку неверојатно како и максималната брзина од повеќе од 260 км/ч. Уште една легенда беше родена со турбомоделот.
Тип 964: нов почеток за 911
Третата генерација на овој спортски автомобил, позната како тип 964, ја комбинираше традиционалната силуета на класичниот модел со најсовремена технологија. Првата варијанта на овој модел веднаш покажа колку напреден е новиот 911, со погон на сите тркала што „Порше“првично го имаше дизајнирано за спортските автомобили 959 со високи перформанси кои првпат беа претставени во серијата Carrera 4. Овој тип има електронски контролирана и хидраулично регулирана дистрибуција на електрична енергија, која беше неверојатно добра за своето време. Системот со погон на сите тркала ги користеше сензорите на антиблокирачкиот систем за сопирање (ABS) кој, исто како и сервоуправувањето, стана стандардни за овој модел.

1988, 911 Carrera 4, Typ 964, Generationen
Јубилејниот 911 модел беше една од најпрепознатливите варијации на 964 генерацијата, со ограничено издание на само 911 единица од овој специјален автомобили, за да се одбележат 30-те години од кога моделот 911 стана достапен на пазарот во 1993 година. Со широки аеродинамичен дифузер и спојлер на предниот и задниот дел, овој модел ја комбинираше погонската единица на Carrera 4 со тело на купе и шасија на 911 Turbo.
993: Врвот на ерата со воздушно ладење и последниот од ваков вид
Четвртата генерација на 911 – 993 – е едно од најпосакуваните изданија во историјата на ова класично возило. Истакнувајќи ја својата водечка позиција во сегментот на спортски автомобили со своите технички карактеристики – как ошто е целосно редизајнираната LSA алуминиумска шасија, која комбинираше лесна конструкција, стабилност и агилност. Доденес, мулти-линк суспензијата се смета за врвна фаза на развојот на задната оска Weissach, која ја креираше својата историја и ја запечати со своите сопствени својства за управување. Резултатот: уште подобра динамика на возење и зголемена удобност при суспензијата.

1994, 911 Carrera Coupé, Typ 993, 3,6 Liter, Generationen
996: Прво 911 со шестцилиндричен линиски мотор со водно ладење
Со петтата генерација на 911 воведена во 1997 година – тип 996 – „Порше“ презеде храбар чекор за да престане со користење на мотори со воздушно ладење. По 34 години, производителот на спортски автомобили целосно ја преработи иконата со новиот 911 и со тоа реши голем број предизвици. Како дел од процесот што започна со претходникот, фокусот беше ставен на намалување на трошоците за производство преку максимална компатибилност на делови со други серии модели, како што е Boxster, како и за исполнување на актуелните безбедносни и емисиони регулативи. „Порше“ го пронајде патот во иднината со 996.
Тоа го стори со зачувување на класичните пропорции и комбинирање со модерна технологија со што „Порше“ повторно ја креираше легендата за спортскиот автомобил и нејзино подготвување за иднината. 996 имаше тешко наследство кое требаше да го следи, но тоа, исто така, претставува првото поглавје во една нова ера.

1998, 911 Carrera Coupé, Typ 996, 3,4 Liter, Generationen
997: Технолошка офанзива, нов дизајн и голема разновидност за 911
Од 2004 година, Porsche 911 беше достапен во повеќе различни верзии од кога било досега. Клиентите можеа да изберат од купе или Targa, кабрио или Speedster, заден или погон на сите тркала, со тесна или широка каросерија, со водно ладење природно аспириран и турбомотори, GTS или GT2, GT2 RS или GT3 спортски верзии, или кој било од двата модела на GT3 RS. Вклучувајќи посебни модели, опсегот имаше вкупно 24 моделски варијанти – дополнети со широк спектар на опции за персонализација.
Со дизајнот од типот 997, „Порше“ го направи 911 уште поостар благодарение на подинамичниот и моќен изглед. Carrera веќе беше значително поагресивна со поизразено обликување на задниот дел, додека ширината на S, GT и турбомоделите се зголеми за 44 милиметри. Тип 997 се издвои од својот претходник со своите поостри, кружни јасни фарови, означувајќи враќање на важен елемент на стилот на воздушно ладените 911 модели.
991: легендарниот 911 во повеќе од милион примероци
Од 2011 година, тип 991 претставува технички најнапреден модел на 911 досега. 991 изгледаше посилно од кој било друг 911 пред него – ефект што беше постигнат со широчината и меѓуоскиното растојание кое се зголеми за десет сантиметри. Исто така, имаше адаптивна аеродинамика: 911 беше првиот сериски спортски автомобил од „Порше“ кој ја прифати оваа технологија од хибридниот суперспортски автомобил 918 Spyder.
Новодизајнираниот ентериер на 991 беше базиран на архитектурата на Carrera GT. Тој ги комбинира класичните 911 елементи, како што се петте кружни инструменти – еден како мултифункционален дисплеј со висока резолуција – со модерен дизајн и зголемена ергономија. Во исто време, новиот Porsche Communication Management (PCM) беше воведен со подобрена поврзаност, мултимонитор и информации за сообраќајот во реално време.

2006, 911 Carrera 4, Typ 997, 3,6 Liter, Generationen
Најистакнат модел беше 911 Targa, кој ја претстави класичната идеја на овој концепт и ја комбинираше со паметен дизајн на покривот. Други моменти беа моделните варијанти, како што се моделите 911 Carrera T оптимизиран и по тежина, екстремно лесната 911 R, која беше произведена во ограничено издание на 991 возила, како и 911 GT3 RS со тежина од само 1.370 килограми. Моделот со специјално ограничено производство „50 години од 911“ беше исто така многу посакуван, со изградба на точно 1.963 единици. Важно место во историјата на компанијата е заземено од ирскиот зелен спортски автомобил со бројни ексклузивни карактеристики кој излезе од производната линија во Zuffenhausen на 11 мај 2017 година: Еден милионитиот 911.

2012, 911 Carrera Coupé, Typ 991, 3,4 Liter, Generationen
991 генерацијата на 911 беше апсолутен бестселер за „Порше“. Во периодот од 2011 до 31 октомври 2018 година беа изградени 217.930 единици и броење. Севкупно, „Порше“ произведува 1.049.330 серија 911 од своето деби во 1963 година до крајот на октомври 2018 година.
( ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Божиновска на „Козјак“: Пример за стратешко инвестирање во обновливи извори на енергија

Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, ја посети хидроелектраната „Козјак“, каде што се информираше за тековното функционирање на капацитетот, безбедносните стандарди, како и можностите за понатамошно унапредување на производните перформанси.
Хидроелектраната „Козјак“, која е дел од производниот систем на АД „ЕСМ“, располага со инсталирана моќност од 80 мегавати и служи како еден од клучните столбови за производство на електрична енергија од обновливи извори, но и како заштита од поплави на сливот на реката Треска.
„Со формирањето на Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини, затекната беше исклучително тешка хидролошка состојба. Нивото на водостојот во акумулациите беше под алармантни 4%, што сериозно ја загрозуваше енергетската стабилност на државата. Но, преку одговорно и домаќинско менаџирање, координација со институциите и стратешко планирање на производството, денес состојбата е значително подобрена. Последните податоци покажуваат дека водостојот во акумулациите надминува 50% – јасен показател дека системот се стабилизира“, рече Божиновска.
Министерката истакна дека „Козјак“ претставува значаен дел од енергетскиот систем кој има повеќекратна функција.
„ХЕ ’Козјак‘ е пример за одржлива инвестиција – произведува чиста енергија, штити од поплави и позитивно влијае на локалната микроклима. Овој капацитет ја покажува вредноста на стратешкото планирање во енергетиката“ изјави министерката Божиновска.
За време на посетата, министерката беше информирана од страна на раководството на ХЕ „Козјак“ и претставниците на АД „ЕСМ“, дека објектот се одржува согласно највисоките безбедносни и еколошки стандарди, со редовен мониторинг на состојбата на браната, нивото и квалитетот на водата, како и биодиверзитетот во езерото.
Министерството за енергетика најавува дека во следниот период ќе се работи на подготовка на студии за можни подобрувања: зголемување на капацитетот, подобрена автоматизација и воведување на нови технологии за управување со резервите на вода.
„Ќе продолжиме со инвестиции во модернизација на постојните капацитети и во развој на нови проекти од хидроенергетиката. Нашата цел е јасна: стабилен, чист и независен енергетски систем“ нагласи министерката Божиновска.
Економија
Од полноќ поскап дизел

Од полноќ максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:
– Моторен бензин – ЕУРОСУПЕР БС – 95 – 76,00 (денари/литар)
– Моторен бензин – ЕУРОСУПЕР БС – 98 – 78,00 (денари/литар)
– Дизел гориво – ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) – 72,00 (денари/литар)
– Масло за горење – Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) – 70,00 (денари/литар)
– Мазут М-1 НС – 40,928 (денари/килограм)
Малопродажнaта цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) се зголемува за 2,00 ден/лит.
Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98, на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) и на Мазутот М-1 НС не се менуваат.
Ова се максималните цени на нафтените деривати од 00:01 часот на 21.6.2025 година. Трговците на големо и трговците на мало со нафтени деривати и горива за транспорт можат да ги формираат цените на одделни нафтени деривати и горива за транспорт и пониско од највисоките утврдени цени.
Економија
Време е за паметен потег со решенија за штедење што носат резултати

Во време на брзи промени, економски предизвици и зголемена потреба за финансиска стабилност, сè повеќе граѓани ги практикуваат навиките за штедење. Штедењето денес не значи само чување средства на страна, тоа е стратегија и начин да се обезбеди сигурност за подобро утре.
Халкбанк, како банка која со години вложува во довербата на граѓаните, нуди штедни производи кои ги следат различните животни ситуации и потреби – од флексибилни решенија за оние кои сакаат слобода, до стабилни депозити за оние кои имаат долгорочни планови.
Пет различни модели на штедење со една заедничка цел: финансиска сигурност
Онлајн депозит – за дигиталните штедачи
Овој производ е идеален за сите кои сакаат брзина, ефикасност и потполна контрола од дома. Онлајн депозитот може да се отвори преку електронското банкарство на Халкбанк, без посета на филијала. Со минимален влог од само 3.000 денари, добивате можност за фиксна каматна стапка и можност за избор на рок на орочување (од 3 до 36 месеци). Каматата се пресметува на крајот од рокот, а сè е целосно безбедно со електронски потпис. Овој депозит штеди за вас – додека вие се посветувате на тековните приоритети.
Флекси депозит – за оние што сакаат слобода и флексибилност
Флекси депозитот е наменет за штедачи кои сакаат да дополнат или повлечат средства во текот на периодот на орочување, без да ја изгубат целосно каматата. Со минимален влог од 60.000 денари, овој депозит ви овозможува повеќекратни дополнувања и исплати, преку шалтер или преку електронското банкарство. Рокот е 13 месеци, додека пак каматната стапка е фиксна. Ова е совршено решение за оние кои сакаат штедење со флексибилност и контрола.
Мој депозит – за редовни приматели на плата или пензија
Овој депозит е креиран специјално за клиенти со редовни месечни примања (плата, пензија или други приходи) кои се насочени кон штедење и имаат потреба од дополнителна сигурност и поволни услови. Минималниот износ е 3.000 денари, а можете да изберете рок од 13 или 25 месеци. Каматата се исплаќа на крај или месечно. Дополнителна вредност е можноста за уплата на нови средства до истекот на рокот, што го прави овој производ идеален за континуирано штедење без компликации.
Е-касичка – дигитална навика за секојдневно штедење
Сакате да штедите „неприметно“, без голем напор? Со е-касичката, секоја ваша трансакција со платежните картички на Халкбанк може автоматски да се претвори во заштеда. Овој производ работи така што со секое направено купување, автоматски се издвојува мал износ во е-касичката. Каматната стапка е 1%, минималниот влог е само 100 денари, а рокот е 12 месеци. Совршено решение за оние кои сакаат да создадат навика за штедење без да го почувствуваат тоа.
Детски депозит – за иднината на најмалите
Детското штедење никогаш не било полесно. Со дизајнирана детска штедна сметка и подарок од Халки, овој депозит нуди фиксна каматна стапка, орочување до 60 месеци и можност за дополнителни уплати. Минималниот влог е само 1.000 денари. По полнолетството на детето, средствата автоматски се префрлаат на новата сметка. Ова е одличен начин да изградите финансиска навика и сигурна иднина за вашето дете.
Без разлика дали сакате целосна контрола, флексибилност или сигурност за вашето семејство – секој чекор кон штедење е чекор кон посигурна иднина. Производите на Халкбанк ви овозможуваат да штедите заедно со постојана поддршка. Затоа што вистинската вредност на парите не е само во тоа колку ги имате, туку како ги насочувате. А кога штедите паметно – живеете послободно.
(ПР)