Економија
Пристигнува осмата генерација на Porsche 911
Осмата генерација на Porsche 911 денеска ќе ја прослави својата светска премиера во Лос Анџелес, 55 години по дебито на оригиналниот 911 модел. Ова е доволнa причина да погледнеме назад кон претходните седум генерации.
Оригиналниот 911: ремек-делото од Zuffenhausen
Легенда се роди на Меѓународниот саем на автомобили во Германија (IAA) во Франкфурт на 12 септември 1963 година. „Порше“ со гордост го претстави нетрпеливо очекуваниот наследник на 356. Новиот спортски автомобил, првично познат како 901, ги следи со одлични стапки. За да ги одрази амбициите на брендот, „Порше“ сега игра во повисока лига со новиот модел, линиски мотор со шест наместо четири цилиндри и воздушно ладење во најдобрите традиции на компанијата, кој веднаш доставува 130 КС.
Кога новиот модел излезе на пазарот во 1964 година, се нарече 911 и веднаш беше прифатен како „вистинско порше“, бидејќи перформансите на новиот спортски автомобил ги надминуваат сите очекувања.
Сцената е поставена за незаменлива глобална кариера која остава трага на целата индустрија.
При крајот на производството на првата генерација, „Порше“ го претстави 911 Carrera RS 2.7 стана своја сопствена легенда поради големиот заден спојлер. Овој спортски автомобил тежеше само 1 000 килограми, развил моќност од 210 КС и имаше најголема брзина од над 245 км/ч. Вкупно 1.525 возила ги напуштиле фабричките порти во Zuffenhausen. Затоа овој модел ја круниса првата 911 генерација. Во периодот од 1963 до 1973 година беа произведени вкупно 111.995 оригинални 911-ки.
Летечки почеток со неверојатни технички иновации
Моделот 911 влезе во својата десетта година во 1973 година – со најмногу промени кои „Порше“ ги направил во целата успешна серија модели досега. Производителот на автомобили со седиште во Штутгарт користеше моќни турбомотори во својот врвен модел со поцинкувано тело на секое возило, а дополнително на пазарот ги претстави верзиитена 911, како Cabriolet, Speedster и Targa. Патот на моделот 911 да стане икона веќе беше јасно утврден.
3.0-литарскиот мотор на поставен во задниот дел на 911 Turbo достигна многу повисоки нивоа на моќност од 1974 година. Технологијата на турбокомпресорот пренесена од моторните спортови, првично го нудеше 260 коњски сили. Од 1977 па натаму, дополнителниот интеркулер и зголемување на големината на моторот на 3,3 литри, што обезбеди дополнителна моќност и резултираше со импресивни 300 коњски сили. Ова се пренесе во зголемување на перформансите, кои беа практично незаменливи во средината на 1970-тите, односно 5.2 секунди во спринт од 0 до 100 км/ч, беше исто толку неверојатно како и максималната брзина од повеќе од 260 км/ч. Уште една легенда беше родена со турбомоделот.
Тип 964: нов почеток за 911
Третата генерација на овој спортски автомобил, позната како тип 964, ја комбинираше традиционалната силуета на класичниот модел со најсовремена технологија. Првата варијанта на овој модел веднаш покажа колку напреден е новиот 911, со погон на сите тркала што „Порше“првично го имаше дизајнирано за спортските автомобили 959 со високи перформанси кои првпат беа претставени во серијата Carrera 4. Овој тип има електронски контролирана и хидраулично регулирана дистрибуција на електрична енергија, која беше неверојатно добра за своето време. Системот со погон на сите тркала ги користеше сензорите на антиблокирачкиот систем за сопирање (ABS) кој, исто како и сервоуправувањето, стана стандардни за овој модел.
Јубилејниот 911 модел беше една од најпрепознатливите варијации на 964 генерацијата, со ограничено издание на само 911 единица од овој специјален автомобили, за да се одбележат 30-те години од кога моделот 911 стана достапен на пазарот во 1993 година. Со широки аеродинамичен дифузер и спојлер на предниот и задниот дел, овој модел ја комбинираше погонската единица на Carrera 4 со тело на купе и шасија на 911 Turbo.
993: Врвот на ерата со воздушно ладење и последниот од ваков вид
Четвртата генерација на 911 – 993 – е едно од најпосакуваните изданија во историјата на ова класично возило. Истакнувајќи ја својата водечка позиција во сегментот на спортски автомобили со своите технички карактеристики – как ошто е целосно редизајнираната LSA алуминиумска шасија, која комбинираше лесна конструкција, стабилност и агилност. Доденес, мулти-линк суспензијата се смета за врвна фаза на развојот на задната оска Weissach, која ја креираше својата историја и ја запечати со своите сопствени својства за управување. Резултатот: уште подобра динамика на возење и зголемена удобност при суспензијата.
996: Прво 911 со шестцилиндричен линиски мотор со водно ладење
Со петтата генерација на 911 воведена во 1997 година – тип 996 – „Порше“ презеде храбар чекор за да престане со користење на мотори со воздушно ладење. По 34 години, производителот на спортски автомобили целосно ја преработи иконата со новиот 911 и со тоа реши голем број предизвици. Како дел од процесот што започна со претходникот, фокусот беше ставен на намалување на трошоците за производство преку максимална компатибилност на делови со други серии модели, како што е Boxster, како и за исполнување на актуелните безбедносни и емисиони регулативи. „Порше“ го пронајде патот во иднината со 996.
Тоа го стори со зачувување на класичните пропорции и комбинирање со модерна технологија со што „Порше“ повторно ја креираше легендата за спортскиот автомобил и нејзино подготвување за иднината. 996 имаше тешко наследство кое требаше да го следи, но тоа, исто така, претставува првото поглавје во една нова ера.
997: Технолошка офанзива, нов дизајн и голема разновидност за 911
Од 2004 година, Porsche 911 беше достапен во повеќе различни верзии од кога било досега. Клиентите можеа да изберат од купе или Targa, кабрио или Speedster, заден или погон на сите тркала, со тесна или широка каросерија, со водно ладење природно аспириран и турбомотори, GTS или GT2, GT2 RS или GT3 спортски верзии, или кој било од двата модела на GT3 RS. Вклучувајќи посебни модели, опсегот имаше вкупно 24 моделски варијанти – дополнети со широк спектар на опции за персонализација.
Со дизајнот од типот 997, „Порше“ го направи 911 уште поостар благодарение на подинамичниот и моќен изглед. Carrera веќе беше значително поагресивна со поизразено обликување на задниот дел, додека ширината на S, GT и турбомоделите се зголеми за 44 милиметри. Тип 997 се издвои од својот претходник со своите поостри, кружни јасни фарови, означувајќи враќање на важен елемент на стилот на воздушно ладените 911 модели.
991: легендарниот 911 во повеќе од милион примероци
Од 2011 година, тип 991 претставува технички најнапреден модел на 911 досега. 991 изгледаше посилно од кој било друг 911 пред него – ефект што беше постигнат со широчината и меѓуоскиното растојание кое се зголеми за десет сантиметри. Исто така, имаше адаптивна аеродинамика: 911 беше првиот сериски спортски автомобил од „Порше“ кој ја прифати оваа технологија од хибридниот суперспортски автомобил 918 Spyder.
Новодизајнираниот ентериер на 991 беше базиран на архитектурата на Carrera GT. Тој ги комбинира класичните 911 елементи, како што се петте кружни инструменти – еден како мултифункционален дисплеј со висока резолуција – со модерен дизајн и зголемена ергономија. Во исто време, новиот Porsche Communication Management (PCM) беше воведен со подобрена поврзаност, мултимонитор и информации за сообраќајот во реално време.
Најистакнат модел беше 911 Targa, кој ја претстави класичната идеја на овој концепт и ја комбинираше со паметен дизајн на покривот. Други моменти беа моделните варијанти, како што се моделите 911 Carrera T оптимизиран и по тежина, екстремно лесната 911 R, која беше произведена во ограничено издание на 991 возила, како и 911 GT3 RS со тежина од само 1.370 килограми. Моделот со специјално ограничено производство „50 години од 911“ беше исто така многу посакуван, со изградба на точно 1.963 единици. Важно место во историјата на компанијата е заземено од ирскиот зелен спортски автомобил со бројни ексклузивни карактеристики кој излезе од производната линија во Zuffenhausen на 11 мај 2017 година: Еден милионитиот 911.
991 генерацијата на 911 беше апсолутен бестселер за „Порше“. Во периодот од 2011 до 31 октомври 2018 година беа изградени 217.930 единици и броење. Севкупно, „Порше“ произведува 1.049.330 серија 911 од своето деби во 1963 година до крајот на октомври 2018 година.
( ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Мицкоски на економски и политички средби во Вашингтон: „Се лобира за интересите и напредок на државата“, велат од Владата
Во текот на вчерашниот ден, претседателот на Владата, Христијан Мицкоски, присуствуваше на дел од инаугурациските активности на новиот претседател на САД, кои се оддржаа во Вашингтон.
Тој оствари средба и со претседателот на Републиканската партија на САД, Мајкл Ватли, со кого го проследи поздравниот говор на американскиот претседател Доналд Трамп.
Меѓу другото, престојот во Вашингтон беше искористен и за многубројни средби на кои се лобира за македонските интереси, соопштија од владината прес-служба.
Премиерот Мицкоски на свеченоста „Гласови на слободата“, организирана од компаниите „Трамп медија“ и „Рамбл“, која се одржа по инаугурацијата, оствари средба со Ден Бонџино, еден од најблиските соработници на претседателот Трамп и најпознат политички десничарски коментатор.
„Разговор во кој зборувавме за Македонија, нашите предизвици, но и можности. Нашите аргументи и позиции се јасни и нашето стратешко партнерство со САД и со администрацијата на претседателот Трамп се силни. Се бориме дома за повисоки плати, пензии, нова инфраструктура, подобро здравство, поконкуретно образование, брзорастечка економија итн., но се бориме и во Брисел, Берлин, Париз, Лондон, Вашингтон итн., нашиот глас е сè посилен“, истакна за средбата премиерот на македонската влада, Мицкоски.
Истовремено, македонскиот премиер оствари разговор со Ендру Пејкоф, канадски бизнисмен со македонско потекло, основач и претседател на „Нијагара ботлинг“, компанија што има годишен приход од речиси 4 милијарди американски долари и приближно 5.000 вработени. Компанијата е основана 1963 година и денес е најголема компанија на американскиот пазар од оваа област.
„Инвестициите на ‘Нијагара ботлинг’ во Македонија се добредојдени. Македонската дијаспора е клучен елемент во системот, нашиот глас и аргументите да бидат појасни и посилни во светот. Обновуваме, но и создаваме нови можности и партнерства со секој што може да ѝ помогне на државата“, истакна Мицкоски за средбата.
Претседателот на македонската Влада, Христијан Мицкоски. се сретна и со Џеси Спиро, главен директор во „Тетер“ и одговорен за стратешките односи со владите во светот. „Тетер“ е најголемата компанија во светот, која управува со дигитален капитал, криптовалути. Профитот на компанијата во 2023 година е 6,2 милијарди американски долари, а само во првата половина од 2024 година профитот на компанијата е 5,2 милијарди американски долари.
За средбата Мицкоски истакна:
„Разговаравме за криптопазарот, иднината на криптовалутите и блокчејн-технологијата. Секоја инвестијата на ‘Тетер’ и споделено искуство од најголемите во својата област е добредојдено. Мора да чекориме со големи чекори напред. Предизвиците на иднината не смееме да ги игнорираме“.
Економија
И со намалени цени минималната кошничка за јануари е поголема за 391 денар, за преживување на четворица потребни се 62.861 денар
Вредноста на минималната синдикална кошничка што ја пресметува Сојузот на синдикатите на Македонија (ССМ) за јануари изнесува 63.252 денара или во сооднос со вредноста на синдикалната минимална кошничка за декември, која изнесуваше 62.861 денар, е зголемена за 391 денар, сооопшти денес претседателот на Сојузот на синдикатите на Македонија, Слободан Трендафилов.
Делот за храна и пијалаци, место да бележи намалување за најмалку 10 проценти, како што ветуваа трговците, бележи зголемување за 123 денари.
„Загрижува она што од почетокот на минатата година до оваа година, или за 12 месеци, вредноста на синдикалната минимална кошничка во делот на храната и пијалаците е зголемен 10,43 %. За граѓаните, со последното ненамалување на цените од страна на овие алчни трговци, произлегува дека трошокот е зголемен најмалку 20 % имајќи предвид дека зголемувањето од 10 % и ненанамалувањето од 10 %, ако ги соберете, посиромашни сме за најмалку 20 %“, рече Трендафилов.
За една година минималната потрошувачка кошничка се зголемила 6.989 денари, односно скокнала 10,65 %, факт што Трендафилов вели дека ќе оневозможи инфлацијата во земјата да биде 3,5 % имајќи предвид дека синдикалната кошничка ги предвидува само најнеопходните производи со кои едно четиричлено семејство може да го протурка месецот.
Синдикатот го утврди она за што граѓаните алармираа – трговците ги зголемија цените 20 % кога немаше мерки за потоа фиктивно да ги намалат кога почна мерката. За откривање на ваквите случаи Трендафилов вели дека подготвуваат сериозни чекори.
„Како ССМ размислуваме да преземеме сериозни чекори и во насока на тоа им укажеме на граѓаните што е добро, а што лошо. Имајќи предвид дека сите ние знаеме дека во изминатите неколку месеци овие трговци се покажаа како далеку лош пример за македонската економија, особено ако знаеме дека минатата година имаа енормни профити и енормни добивки, а оваа година ССМ ќе се погрижи да ги извади сите завршни сметки на овие големи трговски маркети и синџри маркети за да видат како тие неоправдано се богатат на грбот на граѓаните и на работниците“, најави Трендафилов.
Трговците, по чии критериуми беше креирана последната мерка за намалување на цените за најмалку 10 %, Трендафилов смета дека ја прелажале Владата двапати повеќе отколку што ги прелажаа граѓаните. Тој апелира Владата, доколку навистина сака да им помогне на граѓаните, да креира мерки без да информира за тоа и без да прави консултации со трговците.
Економија
Народната банка и ЕБОР заеднички работат на олеснување на пристапот до финансии за жените претприемачи
Народната банка и Европската банка за обнова и развој (ЕБОР), преку Кодексот за финансирање на жените претприемачи во земјава, работат на зголемување на финансиската вклученост на жените претприемачи, преку активности за олеснување на пристапот до капитал, поддршка на развојот на вештините и знаењата, како и следењето на трендовите преку статистички податоци. Во рамките на мисијата на ЕБОР за спроведувањето на Кодексот во нашата земја, беше одржана средба помеѓу тимот на Народната банка предводен од гувернерката Анита Ангеловска-Бежоска и тимот на ЕБОР, предводен од Фатих Туркменоглу, постојан претставник на ЕБОР во Македонија.
Целта на оваа мисија е согледување на можностите за обезбедување соодветни податоци како основа за анализа на родовите јазови во пристапот до финансии кај микропретпријатијата, малите и средните претпријатија и зголемување на свесноста за поддршката којашто треба да ја обезбеди Кодексот помеѓу сите релевантни институции во земјава. На состанокот се разговараше и за зајакнување на процесот на обединување на напорите на регулаторите и на давателите на финансиски услуги со цел да се прошират можностите за финансирање на жените претприемачи.
„Народната банка активно работи на едуцирање на корисниците на банкарски услуги, што придонесува за подобар пристап до финансии на сите субјекти, вклучително и на жените претприемачи. Финансиската едукација на жените, како и финансиската вклученост на малите и средните претпријатија се дел од активностите предвидени со Стратегијата за финансиска едукација и финансиска инклузија. Дополнително, Народната банка ќе работи на збогатување на статистиката за пристап до финансиите на компаниите кои се во сопственост на жени или се управувани од жени “, истакна гувернерката Анита Ангеловска-Бежоска.
„Ни претставува задоволство што соработуваме со Народната банка во унапредувањето на Финансискиот код за претприемаштво кај жените во земјата. Оваа иницијатива ја истакнува нашата посветеност на зајакнувањето на финансиската вклученост на жените претприемачи, преку целна поддршка и пристап до капитал. Со заеднички сили, ЕБОР и Народната банка се стремат да ја зајакнат средината во која бизнисите со кои управуваат жени ќе постигнуваат успех, ќе го поттикнат економскиот раст и во која ќе владее родовата еднаквост“, посочи Туркменоглу, постојаниот претставник на ЕБОР во Македонија.
Кодексот за финансирање на жените претприемачи се применува и е поддржан од околу 30 земји во светот. Целта е да се воспостави координирано спроведување на Кодексот при што ќе бидат ангажирани што поголем број чинители − регулаторите, давателите на финансиски услуги и други партнери, коишто ќе работат заедно на изградбата на националната инфраструктура за обезбедување податоци и анализа на родовата финансиска вклученост, како и проширување на понудата на финансиски производи што им се нудат на жените претприемачи.
Тимовите на Народната банка и на ЕБОР оценија дека нивна заедничка цел е да се зајакне поддршката на бизнисите предводени од жени и залагањето за родовата еднаквост, што ќе придонесе за зголемена финансиска вклученост, отворање нови бизниси и работни места, како и за придвижување на економскиот раст.