Економија
Пристигнува осмата генерација на Porsche 911

Осмата генерација на Porsche 911 денеска ќе ја прослави својата светска премиера во Лос Анџелес, 55 години по дебито на оригиналниот 911 модел. Ова е доволнa причина да погледнеме назад кон претходните седум генерации.
Оригиналниот 911: ремек-делото од Zuffenhausen
Легенда се роди на Меѓународниот саем на автомобили во Германија (IAA) во Франкфурт на 12 септември 1963 година. „Порше“ со гордост го претстави нетрпеливо очекуваниот наследник на 356. Новиот спортски автомобил, првично познат како 901, ги следи со одлични стапки. За да ги одрази амбициите на брендот, „Порше“ сега игра во повисока лига со новиот модел, линиски мотор со шест наместо четири цилиндри и воздушно ладење во најдобрите традиции на компанијата, кој веднаш доставува 130 КС.
Кога новиот модел излезе на пазарот во 1964 година, се нарече 911 и веднаш беше прифатен како „вистинско порше“, бидејќи перформансите на новиот спортски автомобил ги надминуваат сите очекувања.
Сцената е поставена за незаменлива глобална кариера која остава трага на целата индустрија.
При крајот на производството на првата генерација, „Порше“ го претстави 911 Carrera RS 2.7 стана своја сопствена легенда поради големиот заден спојлер. Овој спортски автомобил тежеше само 1 000 килограми, развил моќност од 210 КС и имаше најголема брзина од над 245 км/ч. Вкупно 1.525 возила ги напуштиле фабричките порти во Zuffenhausen. Затоа овој модел ја круниса првата 911 генерација. Во периодот од 1963 до 1973 година беа произведени вкупно 111.995 оригинални 911-ки.

1974, 911 Carrera Coupé, G-Serie, 2,7 Liter, Generationen
Летечки почеток со неверојатни технички иновации
Моделот 911 влезе во својата десетта година во 1973 година – со најмногу промени кои „Порше“ ги направил во целата успешна серија модели досега. Производителот на автомобили со седиште во Штутгарт користеше моќни турбомотори во својот врвен модел со поцинкувано тело на секое возило, а дополнително на пазарот ги претстави верзиитена 911, како Cabriolet, Speedster и Targa. Патот на моделот 911 да стане икона веќе беше јасно утврден.
3.0-литарскиот мотор на поставен во задниот дел на 911 Turbo достигна многу повисоки нивоа на моќност од 1974 година. Технологијата на турбокомпресорот пренесена од моторните спортови, првично го нудеше 260 коњски сили. Од 1977 па натаму, дополнителниот интеркулер и зголемување на големината на моторот на 3,3 литри, што обезбеди дополнителна моќност и резултираше со импресивни 300 коњски сили. Ова се пренесе во зголемување на перформансите, кои беа практично незаменливи во средината на 1970-тите, односно 5.2 секунди во спринт од 0 до 100 км/ч, беше исто толку неверојатно како и максималната брзина од повеќе од 260 км/ч. Уште една легенда беше родена со турбомоделот.
Тип 964: нов почеток за 911
Третата генерација на овој спортски автомобил, позната како тип 964, ја комбинираше традиционалната силуета на класичниот модел со најсовремена технологија. Првата варијанта на овој модел веднаш покажа колку напреден е новиот 911, со погон на сите тркала што „Порше“првично го имаше дизајнирано за спортските автомобили 959 со високи перформанси кои првпат беа претставени во серијата Carrera 4. Овој тип има електронски контролирана и хидраулично регулирана дистрибуција на електрична енергија, која беше неверојатно добра за своето време. Системот со погон на сите тркала ги користеше сензорите на антиблокирачкиот систем за сопирање (ABS) кој, исто како и сервоуправувањето, стана стандардни за овој модел.

1988, 911 Carrera 4, Typ 964, Generationen
Јубилејниот 911 модел беше една од најпрепознатливите варијации на 964 генерацијата, со ограничено издание на само 911 единица од овој специјален автомобили, за да се одбележат 30-те години од кога моделот 911 стана достапен на пазарот во 1993 година. Со широки аеродинамичен дифузер и спојлер на предниот и задниот дел, овој модел ја комбинираше погонската единица на Carrera 4 со тело на купе и шасија на 911 Turbo.
993: Врвот на ерата со воздушно ладење и последниот од ваков вид
Четвртата генерација на 911 – 993 – е едно од најпосакуваните изданија во историјата на ова класично возило. Истакнувајќи ја својата водечка позиција во сегментот на спортски автомобили со своите технички карактеристики – как ошто е целосно редизајнираната LSA алуминиумска шасија, која комбинираше лесна конструкција, стабилност и агилност. Доденес, мулти-линк суспензијата се смета за врвна фаза на развојот на задната оска Weissach, која ја креираше својата историја и ја запечати со своите сопствени својства за управување. Резултатот: уште подобра динамика на возење и зголемена удобност при суспензијата.

1994, 911 Carrera Coupé, Typ 993, 3,6 Liter, Generationen
996: Прво 911 со шестцилиндричен линиски мотор со водно ладење
Со петтата генерација на 911 воведена во 1997 година – тип 996 – „Порше“ презеде храбар чекор за да престане со користење на мотори со воздушно ладење. По 34 години, производителот на спортски автомобили целосно ја преработи иконата со новиот 911 и со тоа реши голем број предизвици. Како дел од процесот што започна со претходникот, фокусот беше ставен на намалување на трошоците за производство преку максимална компатибилност на делови со други серии модели, како што е Boxster, како и за исполнување на актуелните безбедносни и емисиони регулативи. „Порше“ го пронајде патот во иднината со 996.
Тоа го стори со зачувување на класичните пропорции и комбинирање со модерна технологија со што „Порше“ повторно ја креираше легендата за спортскиот автомобил и нејзино подготвување за иднината. 996 имаше тешко наследство кое требаше да го следи, но тоа, исто така, претставува првото поглавје во една нова ера.

1998, 911 Carrera Coupé, Typ 996, 3,4 Liter, Generationen
997: Технолошка офанзива, нов дизајн и голема разновидност за 911
Од 2004 година, Porsche 911 беше достапен во повеќе различни верзии од кога било досега. Клиентите можеа да изберат од купе или Targa, кабрио или Speedster, заден или погон на сите тркала, со тесна или широка каросерија, со водно ладење природно аспириран и турбомотори, GTS или GT2, GT2 RS или GT3 спортски верзии, или кој било од двата модела на GT3 RS. Вклучувајќи посебни модели, опсегот имаше вкупно 24 моделски варијанти – дополнети со широк спектар на опции за персонализација.
Со дизајнот од типот 997, „Порше“ го направи 911 уште поостар благодарение на подинамичниот и моќен изглед. Carrera веќе беше значително поагресивна со поизразено обликување на задниот дел, додека ширината на S, GT и турбомоделите се зголеми за 44 милиметри. Тип 997 се издвои од својот претходник со своите поостри, кружни јасни фарови, означувајќи враќање на важен елемент на стилот на воздушно ладените 911 модели.
991: легендарниот 911 во повеќе од милион примероци
Од 2011 година, тип 991 претставува технички најнапреден модел на 911 досега. 991 изгледаше посилно од кој било друг 911 пред него – ефект што беше постигнат со широчината и меѓуоскиното растојание кое се зголеми за десет сантиметри. Исто така, имаше адаптивна аеродинамика: 911 беше првиот сериски спортски автомобил од „Порше“ кој ја прифати оваа технологија од хибридниот суперспортски автомобил 918 Spyder.
Новодизајнираниот ентериер на 991 беше базиран на архитектурата на Carrera GT. Тој ги комбинира класичните 911 елементи, како што се петте кружни инструменти – еден како мултифункционален дисплеј со висока резолуција – со модерен дизајн и зголемена ергономија. Во исто време, новиот Porsche Communication Management (PCM) беше воведен со подобрена поврзаност, мултимонитор и информации за сообраќајот во реално време.

2006, 911 Carrera 4, Typ 997, 3,6 Liter, Generationen
Најистакнат модел беше 911 Targa, кој ја претстави класичната идеја на овој концепт и ја комбинираше со паметен дизајн на покривот. Други моменти беа моделните варијанти, како што се моделите 911 Carrera T оптимизиран и по тежина, екстремно лесната 911 R, која беше произведена во ограничено издание на 991 возила, како и 911 GT3 RS со тежина од само 1.370 килограми. Моделот со специјално ограничено производство „50 години од 911“ беше исто така многу посакуван, со изградба на точно 1.963 единици. Важно место во историјата на компанијата е заземено од ирскиот зелен спортски автомобил со бројни ексклузивни карактеристики кој излезе од производната линија во Zuffenhausen на 11 мај 2017 година: Еден милионитиот 911.

2012, 911 Carrera Coupé, Typ 991, 3,4 Liter, Generationen
991 генерацијата на 911 беше апсолутен бестселер за „Порше“. Во периодот од 2011 до 31 октомври 2018 година беа изградени 217.930 единици и броење. Севкупно, „Порше“ произведува 1.049.330 серија 911 од своето деби во 1963 година до крајот на октомври 2018 година.
( ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Инвертер-клими за ранливите семејства – Министерството за енергетика објави оглас

Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини објави мерка која ги таргетира ранливите категории население.
Преку јавен оглас, што стапи во сила, Министерството, како што информираат од таму, почнува со распределба на енергетски ефикасни инвертер клима-уреди за 2025 година, со што ќе се подобри квалитетот на живеење и ќе се намалат трошоците за енергија во илјадници македонски домови.
„Мерката се реализира во согласност со Програмата за изменување и дополнување на Програмата за заштита на ранливите потрошувачи на енергија за 2025 година (‘Службен весник на РСМ’ бр. 161/25). Во согласност со јавниот оглас за поддршка на домаќинства што спаѓаат во категоријата ранливи потрошувачи на енергија, со цел унапредување на енергетската ефикасност и подобрување на квалитетот на живеење, домаќинствата што ги исполнуваат условите ќе стекнат право на купен и вграден инвертер клима-уред со моќност од 3,5 kW и енергетска класа од најмалку А+. Овие уреди не само што штедат електрична енергија туку обезбедуваат и висока ефикасност за греење и ладење – токму онаму каде што е најпотребно“.
Како што појаснуваат, рокот за пријавување е 60 дена од денот на објавувањето на огласот во дневен весник.
Повеќе информации, како и потребните обрасци за пријавување, се објавени на веб-страницата на Министерството: www.energy.gov.mk.
Економија
Народната банка со нова иницијатива: проширување на услугите што ќе може да се користат преку платежната сметка со основни функции

Гувернерот Трајко Славески истакна дека иницијативата на Народната банка за намалување на надоместоците за користење на платежните услуги веќе ги даде првите резултати и изрази задоволство од одлуките на банките за намалување на трошоците.
Славески, на денешната конференција за печатот, најави дека Народната банка ќе покрене иницијатива и за измени на сегашното законско решение за платежната сметка со основни функции, со кои ќе се овозможи нејзино помасовно користење од страна на граѓаните за извршување на плаќањата кај сите банки. Со измените на Законот за платежни услуги и платни системи, се предлага отстранување на дел од постојните ограничувања и значително проширување на услугите што граѓаните ќе можат да ги користат преку платежната сметка со основни функции.
Најзначајните новини се: можност за дозволено пречекорување, можност да се поседува платежна сметка со основни функции дури и ако потрошувачот има други сметки, како и проширен сет бесплатни или евтини услуги, којшто покрај интерните, ќе ги вклучи и меѓубанкарските електронски трансфери, издавањето дебитна картичка и до четири подигнувања готовина месечно од банкоматите на други банки во износ до 2.000 денари по трансакција. Во овој сет влегуваат и други услуги коишто и досега можеа да ги користат граѓаните, односно уплатите и подигнувањата готовина на банкоматите и шалтерите на банката, користењето на електронското и мобилното банкарство, како и плаќањата со платежна картичка на физичките продажни места и во интернет-трговијата.
„Предлагаме цената на услугите коишто ќе може да се користат преку платежната сметка со основни функции да биде поврзана со износот на минималната бруто-плата во земјава и да биде утврдена најмногу на 0,1% од неа, па согласно важечката минимална бруто-плата за 2025 година, таа би изнесувала 36 денари на месечно ниво. За граѓаните коишто ѝ припаѓаат на групата законски корисници на права, односно т.н. ранливи категории граѓани, овие услуги ќе бидат целосно бесплатни“, истакна Славески.
Народната банка ќе работи со банките и на воспоставување национална мрежа на банкомати за подобар пристап до готовина низ целата земја. Оваа идеја би се остварила најдоцна до крајот на наредната 2026 година.
Покрај ова, Народната банка ќе предложи и приспособен пакет за микротрговци – најчесто семејни бизниси коишто имаат ограничени ресурси, со цел да се поттикне финансиската вклученост и дигитализацијата на плаќањата. Се очекува дека поповолните услови за користење на платежните услуги ќе бидат достапни за граѓаните и за микротрговците по донесувањето на законските измени, односно дека ќе бидат во примена од почетокот на 2026 година.
Економија
Затворени четири субјекти: триесет отсто од контролираните се со неправилности за фискализација, објави УЈП

Во периодот од 28 јули до 3 август 2025 година Управата за јавни приходи (УЈП) спроведе вкупно 214 теренски контроли за фискализација, насочени кон различни типови деловни субјекти, меѓу кои: ресторани, кафе-барови, шанкови на плажа, слаткарници, колонијали, продавници за облека и накит, хотел, автопревозници, паркинзи и други трговски објекти за продажба на мало.
Контролите беа реализирани во државата во повеќе градови, меѓу кои и туристичките места, каде што во летниот период има зголемена фреквенција на туристи. Од 214 контролирани субјекти, кај 30,8 %, односно кај 66 од контролираните се утврдени неправилности во согласност со Законот за регистрирање на готовинскиот промет.
За утврдените неправилности донесени се 66 прекршочни санкции – глоби, кои ќе бидат одмерени во согласност со големината на субјектот.
За четири, односно три субјекти од Охрид и еден од Струга, поради повторено неиздавање фискални сметки во рок од две години, изречена е мерка за привремена забрана за вршење дејност (запечатување).
„Анализата на спроведените контроли и утврдените неправилности по градови е следна: • Во Скопје извршени се 14 контроли и при истите утврдени се 4 неправилности; • Во Струга, Охрид и Битола извршени се 126 контроли, а утврдени се 29 неправилности од кои 11 неправилности во Струга и 18 во Охрид • Во Прилеп извршени се 7 контроли, a утврдени се 3 неправилности; • Во Тетово, Гостивар извршени се 32 контроли, а утврдени се 14 неправилности од кој 13 во Тетово и една во Гостивар • Во Штип, Неготино, Демир Капија, Кавадарци Велес и Куманово извршени се 35 контроли, а утврдени се 16 неправилности, по една неправилност во Неготино и Кавадарци, 2 во Демир Капија, 3 во Штип, 4 во Велес и 5 неправилности во Куманово“.
УЈП апелира до сите даночни обврзници да постапуваат совесно и согласно законските прописи, со цел да придонесат кон зајакнување на даночната усогласеност и унапредување на даночната дисциплина во државата.
„Управата за јавни приходи врз основа на извршените контроли согласно Закон за регистрирање на готовински плаќања, ќе врши вкрстени проверки со цел да ја провери веродостојноста на искажаните приходи кај даночните обврзници. Издавањето фискални сметки и користењето мобилни фискални апарати не претставуваат само законска обврска – туку и клучен чекор кон правично, транспарентно и одговорно деловно опкружување. Управата за јавни приходи останува цврсто посветена на доследна примена на законите и обезбедување еднаков третман за сите даночни обврзници“.