Економија
Пронајдени фотографии од одамна изгубениот OPEL BLITZ TRANSPORTER RESURFACE

• Повторно откриен: фотографиите покажуваат речиси заборавен прототип на Opel 1.5-23 COE
• Пред своето време: иновативно комерцијално возило за испорака „кабина над мотор“ со украсни детали
• Од Blitz до Vivaro и Movano: долгата традиција на Opel на лесни комерцијални возила

Opel Lieferwagen Typ 1,5-23 COE (Cab over engine), 1937
Сензационални откритија се ретки, но тие се случуваат.
Експерти од Opel Classic открија на аукција осум антички фотографии од комерцијално возило за испорака. Пронајдокот се претвори во откровение. Необјавените фотографии покажаа дека Opel во средината на 1930-тите имал возило за испорака со модерен изглед подготвено за производство – години пред соодветниот концепт да се прошири низ целиот свет и да стане стандард за денешните дизајни, како што се Opel Vivaro и Movano.
Leif Rohwedder, менаџер на Opel Classic: „Не постоеја такви слики во историската архива на Opel. Колку што знаеме, ниту една публикација никогаш не објавила нешто за возилото. Знаењето за овој уникатен прототип исчезна со децении“.
Пионер: Комерцијалното возило „кабина над мотор“ на Opel.
Фотографиите го покажуваат пионерскиот дизајн на компактното комерцијално возило Blitz кое очигледно било целосно развиено и и во возна состојба. Името на проектот беше напишано со молив на задната страна на сликите: 1,5-23 COE. Бројките се однесуваат на зафатнината на моторот (1.488 cc) и приближното меѓуоскино растојание (2.400 mm). „COE“ значи „кабина над мотор“ („Frontlenker“ на германски).
Концептот беше многу напреден за 1930-тите. Во споредба со возилата со конвенционален долг капак на мотор, дизајнот овозможи покомпактни надворешни димензии додека се задржуваше големиот товарен волумен. Моторот се наоѓаше или под или малку пред клупата со седишта.

Opel Vivaro C
Пред избувнувањето на Втората светска војна, такви возила имало само во САД, Германија и Франција. Имаше само две германски возила COE, и двете од раните 1930-ти; секој од нив имаше основна кабина во облик на кутија и тие беа придвижувани од двотактни двоцилиндрични мотори. Ниту еден не беше многу успешен. Во тоа време, пазарот претпочиташе возила што имаа долг капак на мотор, како што се водечките комерцијални возила во класата од 0,3-3,0 тони, понудени од Opel.
Прогресивен концепт: функционален дизајн, модерен мотор, докажана технологија
Комерцијалното возило Blitz имаше многу директен, функционален дизајн кој одговараше на прогресивниот концепт. Сепак, очигледно беше Opel: црните лакови на тркалата беа како оние на современите комерцијални возила на Opel, додека украсот “art décor” беше препознатлива карактеристика на сите патнички автомобили на Opel во 1930-тите.
Орнаментацијата, исто така, ги нагласуваше хоризонталните линии и му даде пријателски изглед на возилото – крајно невообичаено за комерцијални возила за испорака во тие денови.

Opel Geschäftswagen 1,1 ltr. (1938)
Opel – во тоа време лидер на пазарот во комерцијални возила – користеше компоненти од други модели за да го изгради комерцијалното возило, на пример, 1,5-литарскиот мотор на Olympia или оските од легендарното комерцијално возило Blitz. Структурата на каросеријата беше напредна за тоа време; освен преградата, подот на товарниот простор и дел од покривот, каросеријата беше целосно изработена од челик.
Не се знае многу за техничките детали за Blitz 1.5-23 COE. Брошурата на англиски јазик за моделска 1937 година на крајот беше откриена во архивата на Opel. Документот прикажува дека, покрај еден тон, беше планирана и верзија од 1,5 тони со шестцилиндричен мотор и двојни задни пневматици. Слични цртежи во архивата покажуваат комерцијално возило со платформа и мини-бус верзијата со 15 седишта на Blitz 1.5-23 COE.
Премногу напреден за своето време: Комерцијалното возило Blitz остана прототип
Комерцијалното возило за испорака Blitz никогаш не влегол во производство. Причините веројатно беа надополнети со подготовките на Германија за војна во втората половина на 1930. Не беа потребни лесни комерцијални возила и Opel сигурно ќе беше принуден да го прекине производството. Така, Blitz 1.5-23 COE остана прототип.
Opel го продолжи развојот на возилата за испорака од 1950, кулминирајќи со денешното успешно трио на лесни комерцијални возила – компактниот Opel Combo, најпродаваниот Opel Vivaro и поголемиот Opel Movano.

Opel Geschäftswagen 1,1 ltr. (1938)
Оваа година, прославувајќи ја својата 160-годишнина, Opel и денес останува пионер, бидејќи целата гама на LCV модели се одликува и со електричен погон. Со електрични мотори кои произведуваат до 100 kW (136 КС) и батерии со капацитет до 75 kWh, германскиот производител на автомобили има понуда за секоја Ваша потреба.

Opel Vivaro-e (Langversion/Long version)
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Трипуновски од Прилеп: Заложбата е на нашите полици да се продаваат македонски преработки од земјоделски производи

Денеска министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство, Цветан Трипуновски, присуствуваше на манифестацијата организирана од Slow Food – Прилеп, која се реализираше со поддршка на Министерството.
„Интенцијата и заложбата на Министерството е преку финансирање на ваков вид настани да се промовираат домашните преработки на земјоделски производи, да се развие локалниот туризам и да се поддржат здруженијата кои постојат на ниво на државата”, истакна министерот Трипуновски.
Министерот објави дека финансиската поддршка кон сите здруженија е зголемена на 200.000 денари по корисник.
„Сточарите на овој настан можат да ги промовираат своите преработки. Кога зборуваме за сточарството, изминативе 15 месеци покажавме дека земјоделството е во фокусот на приоритетите и работењето на Владата”, додаде тој.
Министерот Трипуновски истакна дека оваа година поддршката за македонските сточари од Програмата за финансиска поддршка е зголемена за околу 50%.
„Сакаме на нашите полици да се продава македонско млеко и македонски преработки од земјоделски производи”, појасни министерот.
Економија
„Еуроимпекс“ прослави јубилеј од 35 години

Во средата на 10.9.2025 година, првата приватна македонска компанија со дејност од автомобилската индустрија „Еуроимпекс“, прослави јубилеј од 35 години успешно стопанисување. Свеченоста беше посветена на тимот вработени на компанијата, а забавата ќе остане долго да се зборува и да се памти…
„Еуроимпекс“ започнува со работа во 1990 година, кога во Македонија немаше ниту една приватна компанија за продажба на автомобили. Тие беа први. Семејството Воиновски. Започнуваат скромно со само тројца вработени, а денес се гордеат со компактен тим од 150 вработени во Скопје и Белград и застапуваат два сериозни автомобилски бренда на територија од 5 држави во регионот.
“Бележиме автомобилска традиција од 3 поколенија…. почнувајки од нашиот дедо, потоа нашиот татко, сега јас и брат ми, а веќе и следната, четврта генерација Воиновски е тука, подготвена да продолжи по истиот пат. Од тука потекнуваат и оние вистински семејни вредности кои се рефлектираат во целокупното работење, како кон клиентите така и кон нашиот тим.
Нашиот тим е компактен, постојан, кој секогаш се грижи за своите клиенти. Со таков пристап се градат нераскинливи врски помеѓу компанијата, клиентите и соработниците. Hие сите заедно – преку доверба, создаваме иднина. “ – изјави Кирил Воиновски, Генерален директор на „Еуроимпекс“.
„Еуроимпекс“ е првично позната по своето застапништво на еден од најпознатите автомобилски брендови – Peugeot во Македонија и регионот, но истовремено е и генерален увозник на брендовите: TotalEnergies, Milwaukee, Bahco, Irimo, се грижи за развојот на ловиштето Ниџе, а од 2020 година е генерален застапник и за германскиот блиц – Opel во Македонија, Србија, Косово, Албанија и Црна Гора.
„Горди сме на нашата 35 годишна традиција на раст и развој. Но, тука не застануваме. Чест ми е да најавам дека заедно со тимот на Еуроимпекс, работиме во насока на изградба на два нови репрезентативни деловни центари. Едниот во Скопје, другиот во Белград. Заедно целиме кон уште подобри 35 години!“ – – изјави Даниел Воиновски, Генерален директор на „Еуроимпекс“.
Ова беше еден од ретките настани обоени во кирилица. Гостите беа пречекани со лица во традиционални носии кои послужуваа македонски локум. Постоеше линк помеѓу минатото и иднината… Историски Peugeot возила блескаа крај црвениот килим, кои беа осветлени од најновите Peugeot и Opel модели, а по влезот во ресторанот беше искажано добредојде со шампањ и малини како симбол кој ги поведе гостите во иднината…
Гостите уживаа во македонска музика. Македонски шлагери ја преполнија просторијата со емоции. „За нас почнува живот“ и многу други, во изведба на Дина и The Ringtones. Нашата дива Калиопи, која воедно е и амбасадор на Peugeot брендот во Македонија, приреди маестрален настап, за време на кој гостите не стивнуваа од силни аплаузи и овации… Забавата продолжи на кирилица со Дина и The Ringtones, а гостите беа испратени со ракија и македонски домашен мед.
Ова не беше обична свеченост. Ова беше настан преполн со емоции, посветен на вредните колеги, соработниците и клиентите. Ова беше свеченост на која сопствениците и тимот на „Еуроимпекс“ покажаа како заеднички и тимски се гради и сака една компанија.
ПР
Економија
Божиновска: Стабилната грејна сезона е приоритет, институциите во редовна координација

На координациски состанок со претставници на сите надлежни институции од енергетскиот сектор беа разгледани тековните активности и подготвителните мерки за непречено снабдување со топлинска и електрична енергија во претстојната грејна сезона, информираат од Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини.
Редовниот ресорски состанок се одржа во Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини, каде покрај претставниците на Министерството од соодветните сектори, присуствуваа и претставници на компании и институции од енергетскиот сектор.
Во дискусијата активно учествуваа раководствата на ЕСМ, МЕПСО, НОМАГАС, како и претставници на НЕМО, кои ги изнесоа своите ставови, предизвици и предлози за натамошно унапредување на енергетскиот систем и зголемување на координацијата помеѓу институциите.
Разгледани беа: напредокот на проектите за енергетска инфраструктура; состојбата со обезбедувањето на потребните енергенси; плановите за работењето на берзата за електрична енергија и day-ahead пазарот; координацијата помеѓу институциите за одржување на стабилноста на системот.
Министерката Сања Божиновска беше информирана за досегашните подготовки и нагласи дека клучен приоритет останува сигурното и стабилно снабдување на граѓаните и индустријата во текот на целата грејна сезона.
За првпат по формирањето на Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини, Божиновска воведе пракса на редовни координациски состаноци со сите надлежни институции од секторот. Целта е навремено информирање и координирање на активностите – практика што досега не постоела, посочуваат од министерството.