Економија
Пронајдени фотографии од одамна изгубениот OPEL BLITZ TRANSPORTER RESURFACE

• Повторно откриен: фотографиите покажуваат речиси заборавен прототип на Opel 1.5-23 COE
• Пред своето време: иновативно комерцијално возило за испорака „кабина над мотор“ со украсни детали
• Од Blitz до Vivaro и Movano: долгата традиција на Opel на лесни комерцијални возила

Opel Lieferwagen Typ 1,5-23 COE (Cab over engine), 1937
Сензационални откритија се ретки, но тие се случуваат.
Експерти од Opel Classic открија на аукција осум антички фотографии од комерцијално возило за испорака. Пронајдокот се претвори во откровение. Необјавените фотографии покажаа дека Opel во средината на 1930-тите имал возило за испорака со модерен изглед подготвено за производство – години пред соодветниот концепт да се прошири низ целиот свет и да стане стандард за денешните дизајни, како што се Opel Vivaro и Movano.
Leif Rohwedder, менаџер на Opel Classic: „Не постоеја такви слики во историската архива на Opel. Колку што знаеме, ниту една публикација никогаш не објавила нешто за возилото. Знаењето за овој уникатен прототип исчезна со децении“.
Пионер: Комерцијалното возило „кабина над мотор“ на Opel.
Фотографиите го покажуваат пионерскиот дизајн на компактното комерцијално возило Blitz кое очигледно било целосно развиено и и во возна состојба. Името на проектот беше напишано со молив на задната страна на сликите: 1,5-23 COE. Бројките се однесуваат на зафатнината на моторот (1.488 cc) и приближното меѓуоскино растојание (2.400 mm). „COE“ значи „кабина над мотор“ („Frontlenker“ на германски).
Концептот беше многу напреден за 1930-тите. Во споредба со возилата со конвенционален долг капак на мотор, дизајнот овозможи покомпактни надворешни димензии додека се задржуваше големиот товарен волумен. Моторот се наоѓаше или под или малку пред клупата со седишта.

Opel Vivaro C
Пред избувнувањето на Втората светска војна, такви возила имало само во САД, Германија и Франција. Имаше само две германски возила COE, и двете од раните 1930-ти; секој од нив имаше основна кабина во облик на кутија и тие беа придвижувани од двотактни двоцилиндрични мотори. Ниту еден не беше многу успешен. Во тоа време, пазарот претпочиташе возила што имаа долг капак на мотор, како што се водечките комерцијални возила во класата од 0,3-3,0 тони, понудени од Opel.
Прогресивен концепт: функционален дизајн, модерен мотор, докажана технологија
Комерцијалното возило Blitz имаше многу директен, функционален дизајн кој одговараше на прогресивниот концепт. Сепак, очигледно беше Opel: црните лакови на тркалата беа како оние на современите комерцијални возила на Opel, додека украсот “art décor” беше препознатлива карактеристика на сите патнички автомобили на Opel во 1930-тите.
Орнаментацијата, исто така, ги нагласуваше хоризонталните линии и му даде пријателски изглед на возилото – крајно невообичаено за комерцијални возила за испорака во тие денови.

Opel Geschäftswagen 1,1 ltr. (1938)
Opel – во тоа време лидер на пазарот во комерцијални возила – користеше компоненти од други модели за да го изгради комерцијалното возило, на пример, 1,5-литарскиот мотор на Olympia или оските од легендарното комерцијално возило Blitz. Структурата на каросеријата беше напредна за тоа време; освен преградата, подот на товарниот простор и дел од покривот, каросеријата беше целосно изработена од челик.
Не се знае многу за техничките детали за Blitz 1.5-23 COE. Брошурата на англиски јазик за моделска 1937 година на крајот беше откриена во архивата на Opel. Документот прикажува дека, покрај еден тон, беше планирана и верзија од 1,5 тони со шестцилиндричен мотор и двојни задни пневматици. Слични цртежи во архивата покажуваат комерцијално возило со платформа и мини-бус верзијата со 15 седишта на Blitz 1.5-23 COE.
Премногу напреден за своето време: Комерцијалното возило Blitz остана прототип
Комерцијалното возило за испорака Blitz никогаш не влегол во производство. Причините веројатно беа надополнети со подготовките на Германија за војна во втората половина на 1930. Не беа потребни лесни комерцијални возила и Opel сигурно ќе беше принуден да го прекине производството. Така, Blitz 1.5-23 COE остана прототип.
Opel го продолжи развојот на возилата за испорака од 1950, кулминирајќи со денешното успешно трио на лесни комерцијални возила – компактниот Opel Combo, најпродаваниот Opel Vivaro и поголемиот Opel Movano.

Opel Geschäftswagen 1,1 ltr. (1938)
Оваа година, прославувајќи ја својата 160-годишнина, Opel и денес останува пионер, бидејќи целата гама на LCV модели се одликува и со електричен погон. Со електрични мотори кои произведуваат до 100 kW (136 КС) и батерии со капацитет до 75 kWh, германскиот производител на автомобили има понуда за секоја Ваша потреба.

Opel Vivaro-e (Langversion/Long version)
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
МЗШВ: Во четвртиот квартал од 2025 година ќе биде објавен јавниот повик за претприемачите во прехранбената индустрија

Министерството за земјоделство, шумарство и водостопанство ја информира јавноста дека во четвртиот квартал од оваа година ќе биде објавен Јавниот повик 02/2025 за користење на средства од ИПАРД Програмата 2021-2027, мерка 3 – „Инвестиции во основни средства за преработка и маркетинг на земјоделски и рибни производи”.
Оваа мерка претставува исклучителна можност за македонските претприемачи во прехранбената индустрија да ги унапредат своите капацитети и да станат поконкурентни на домашниот и меѓународниот пазар.
Мерката 3 – „Инвестиции во основни средства за преработка и маркетинг на земјоделски и рибни производи”од ИПАРД Програмата овозможува финансиска поддршка за модернизација на преработувачките капацитети, инвестиции за преработка и маркетинг на земјоделски и рибни производи, како и усогласување со европските стандарди. Преку оваа мерка се поддржува зголемувањето на конкурентноста на земјоделското производство и земјоделско-прехранбениот сектор во целина.
Средствата за оваа мерка се обезбедени преку Инструментот за претпристапна помош за рурален развој на Европската Унија (ИПАРД Програмата за периодот 2021 – 2027 година).
Министерството ги повикува сите заинтересирани да започнат со навремена подготовка на потребната документација и да ги следат официјалните објави на Агенцијата за финансиска поддршка во земјоделството и руралниот развој.
Економија
Издадени првите лиценци за батериски систем за складирање на електрична енергија од обновливи извори

Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад (РКЕ) ги издаде првите лиценци за батериски систем за складирање на електрична енергија од обновливи извори на компанијата ЕНЕРГО СОЛАР СИСТЕМИ.
Станува збор за два батериски системи со вкупна инсталирана моќност од 2 600 kW, што се инсталирани во склоп на две различни фотонапонски електроцентрали кои се веќе изградени и во функција.
„Издавањето на овие лиценци во кои се вклучени батериски системи за складирање на електрична енергија, всушност го означува почетокот на еден нов инвестициски циклус во енергетиката. Воведувањето на батериите во пракса значи забрзана енергетска транзиција преку создавање на одржлив, ефикасен и еколошки енергетски систем во земјава. Во РКЕ очекуваме голем број сопственици на ФЕЦ да поднесат барање за инсталирање на “сториџи“, но исто така очекуваме интерес да појават и компании кои би биле самостојни оператори на складишта само со батериски системи. Употребата на батериите ќе придонесе за сигурно и доверливо функционирање на системите, а едновремено и за економски посигурен и поефикасен енергетски пазар. Истите можат да даваат услуги на операторот на електропреносниот систем за балансирање на истиот, како и одржување на одредени параметри на мрежата во пропишани граници. Складирањето на енергија во периоди кога има вишок и нејзино користење во периоди кога потребите од електричната енергија се зголемуваат се очекува дека ќе влијае и врз намалување на вкупните трошоци во системот.“ посочи Марко Бислимоски, претседател на РКЕ.
Условите, постапката и потребната документација за добивање на лиценца за складирање на електрична енергија се уредена во Законот за енергетика и Правилникот за лиценци, .
Економија
Владата усвои измени: Се укинува ослободувањето од ДДВ за онлајн пратки во вредност до 22 евра

Со цел зајакнување на домашната економија, поддршка на локалните компании и создавање нови работни места, Владата усвои измени и дополнувања на Законот за данок на додадена вредност, со кои се укинува ослободувањето од ДДВ за онлајн пратки во вредност до 22 евра. Законските измени веќе се во собраниска процедура, а нивното спроведување се очекува да има директни позитивни ефекти врз економијата и работењето на домашните компании.
Со оваа мерка, околу 4 милиони денари месечно, колку што во одредени периоди изнесува прометот кон странските онлајн платформи, ќе се пренасочат кон домашното стопанство. Овие средства ќе придонесат за развој на локалните компании, отворање нови работни места и исплата на повисоки плати на вработените.
Ова претставува значаен чекор во заштита и поддршка на домашната економија, особено во услови на зголемена глобализација и дигитална трговија.
Дополнително, измените ќе помогнат во намалување на сивата економија, имајќи предвид дека досегашниот систем овозможуваше злоупотреби – односно увоз на стоки ослободени од данок кои понатаму се продаваат на домашниот пазар.
Со оваа измена, државата испраќа јасен сигнал на поддршка за домашните компании кои создаваат додадена вредност и вработуваат граѓани во земјата, велат од Министерството за финансии.