Економија
(Видео) Протест на камионџиите во Скопје поради зголемената акциза на горивата

Со вклучени сирени во знак на револт камионџиите излегоа на протест со своите товарни возила во центарот на Скопје за да испратат порака до надлежните да се повлече одлуката за зголемувањето на акцизата од 3 денари на горивата. Воедно, тие бараат и да се воведе прогресивно даночење, што, според нив, ќе помогне да се спаси овој бизнис.
Протестот, како што најави организаторот од групацијата на транспортни превозници „Макамтранс“, е во согласност со препораките за заштита од коронавирусот.
Возачите на камионите се излоирани во своите возила, не застануваат по патот и се движат по определената маршрута од „Скопскиот саем“ до Владата. По патот нема застанување и собирање луѓе, а превозниците се движат по една лента за да не предизвикаат застој во сообраќајот.
Според организаторот на протесот, излезени се речиси 150 камионџии од целата држава. Велат оваа гласот го креваат поради тоа поскапата акциза е погубна за фирмите, кои и претходно биле на дополнителен удар. Затоа тие предлагаат прогресивно даночење за сите стопански субјекти, и тоа 0,5 проценти данок на доход за фирмите што имале добивка од 100.000 до 10.000.000 денари, 1 отсто за тие со добивка од 10.000.001 до 200.000.000 денари и 2 отсто данок на доход за сите што оствариле добивка за 2019 година над 200.000.001 денар.
„Бараме, наместо акцизата, да се воведе прогресивен данок, со тоа што ќе бидат опфатени сите стопански и нестопански дејности. Исто така, бараме да се пролонгираат давачките за регистрација на возилата, а во исто време и поврат на средствата за некористење на патиштата, ДДВ-то да им се врати итно на сите транспортни компании за да не земаме кредити, туку да ги искористиме нашите пари за санирање на штетите од кризата. Посочуваме, и условите за бескаматните кредити да бидат пофлексибилни, односно да не се усложнува постапката ако должиме некој денар за данок или камата, затоа што во исто време државата ни должи куп пари по основ на камати за ненaвремeно вратено ДДВ. Со оглед на изнесените факти, мислам дека постои можност да се најде заедничко решение“, изјави Билјана Муратовска од групацијата на транспортни превозници „Макамтранс“.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
ВМРО-ДПМНЕ: Две милијарди евра инвестиции во железничкиот сообраќај, брза пруга Табановце-Гевгелија

Се надзираат контурите за почеток на најголемиот инфраструктурен проект во регионот. Формирање на координативното тело во вторник и започнување на постапка за обезбедување на финансиски средства за реализација на проектот брза пруга, велат од ВМРО-ДПМНЕ.
„Проектот брза пруга Табановце-Гевгелија ќе чини од 1,7 до 2 милијарди евра и ќе биде најголем поединечен проект во Македонија.
Новата брза пруга ќе биде со нови возови, локомотиви и целосно модернизирана и реконструирани железнички станица во Скопје и реконструирани станици низ Македонија.
Со брзата пруга предвидено е патнички сообраќај да биде до 160 км на час, а товарниот сообраќај до 120 км на час. Граѓаните ќе можат да патуваат за час и пол до Солун, 4 до 5 часа до Виена.
Со поддршка и следење на британските и европските стандарди овој проект е од големо значење и ќе ја подобри безбедноста во железничкиот сообраќај.
Брз и ефикасен железнички сообраќај од граница на Србија до граница на Грција. Делницата Табановце – Гевгелија ќе се скрати од 235 км што е моментално, влез излез од државата, се планира да биде 200 и под 200 км. Целта е да имаме брза пруга и брз транспорт.
Македонија конечно ќе почне да ја користи добрата местоположба и ќе се впише на мапата на карго Европа. Карго транспортот се предвидува да донесе од 100 – 120 милиони годишен приход од товарниот сообраќај.
Со развојот на железничката и патната инфраструктура се создаваат можности за поврзување, за подобар и поквалитетен живот на граѓаните“, пишува во соопштението на ВМРО-ДПМНЕ.
Економија
ВМРО-ДПМНЕ: Kланот Заеви и Филипче преку шема на фирми препродавале јаглен на ЕСМ трипати поскапо и профитирале

Во време на ковид пандемија и енергетска криза Заев и Филипче се богателе врз грбот на граѓаните кои плаќаа драстично повисоки сметки за струја, велат од ВМРО-ДПМНЕ.
„Венко Филипче трет ден молчи за испумпувањето на десетици милиони евра од ЕСМ од страна на Вице Заев и фирми кои водат лично до него.
Вице Заев, Зоран Заев и Венко Филипче се директно виновни што струјата во нивно време се покачи за над 50%.
Фирми блиски до Заев и Филипче препродавале јаглен на ЕСМ за три пати поскапо од набавеното.
Зоран Заев, Вице Заев и Венко Филипче, за да можат да се богатат врз грбот на граѓаните креирале мрежа на фирми и посредници за ископ, транспорт и продажба на јаглен од Грција на ЕСМ.
Грчкиот јаглен горел во Македонија а профитот завршил кај Вице Заев во Бугарија.
Јагленот кој од Грција се продавал кон мрежата на фирми за 30 евра бил препродаван во Македонија на ЕСМ по цена и до 82.5 евра.
Додека кланот Заеви продавале скап јаглен на ЕСМ, Филипче уживал во придобивките на милионските бизниси.
Одговорност за овој милионски скандал мора да има, а ЈО да отвори истрага“, пишува во соопштението на ВМРО-ДПМНЕ.
Економија
Повеќе од половина од самовработените во ЕУ работат и по пензионирање

Во Европската унија, 56,4 отсто од самовработените лица во текот на 2023 година продолжиле да работат дури и по добивањето на првата пензија, објави денеска Евростат.
Канцеларијата на ЕУ задолжена за статистика наведува дека меѓу земјите-членки на Европската унија, процентот на самовработени пензионери кои продолжиле да работат или повторно се вклучиле на пазарот на трудот бил највисок во Шведска (98,4 отсто), Финска (88) и Ирска (87,7).
Од друга страна, најниско учество имало во Шпанија (18,2 отсто), Грција (20,3) и Словенија (40,4).
Повеќе од половина (57 отсто) од вработените пензионери во ЕУ работеле со скратено работно време.
Оваа стапка е значително повисока отколку кај вработените кои не се пензионери (16,2 отсто).