Економија
Само осум проценти од работниците се вратија на работа во канцелариите на Менхетн по коронавирусот
По пандемијата на коронавирусот, враќањето на Њујорк во вообичаениот ритам сè уште е бавно бидејќи само мал дел од канцелариските работници на Менхетн се врати физички на работа, покажа истражувањето.
Резултатите од истражувањето спроведено од Партнершип за Њујорк, кое ги претставува најголемите работодавци на Големото јаболко, покажуваат дека на крајот на април, дури 62 отсто од канцелариските работници работеле од дома во нормален работен ден, а само еден од дванаесет, или само осум проценти пет дена во неделата, и физички доаѓал во канцеларија.
„Колку подолго луѓето работеа од дома, толку подолго сакаа да продолжат да работат на тој начин“, рече Кети Вајлд, извршен директор на Партнершип за Њујорк Сити.
Таа додаде дека тоа се нарекува инерција.
„Колку подолго луѓето прават една работа, толку е потешко да ги натерате да ги променат своите навики подоцна“, рече таа.
Враќањето на работа е многу побавно отколку што предвидуваше организацијата пред омикрон-сојот првпат да го оневозможи нормалниот живот во Големото јаболко.
Истражувањето спроведено кон крајот на октомври покажа дека речиси половина од канцелариите на Менхетн физички ќе дојдат во своите канцеларии до крајот на јануари.
Пред една година се покажаа неточни предвидувањата за враќање во нормала.
Истражувањето од март 2021 година покажа дека работодавците очекуваат околу половина од работниците да се вратат во своите канцеларии до септември минатата година.
Околу 78 отсто од големите градски фирми и работодавци веруваат дека комбинацијата од далечински работи и присуство на физичка канцеларија ќе остане меѓу вработените, покажа истражувањето.
Многу њујорчани продолжуваат да ги наведуваат криминалот и вознемирувањето како една од причините зошто не сакаат да се вратат во канцелариите. Речиси две третини од испитаниците рекле дека подобрувањето на јавната безбедност и решавањето на кризата со бездомниците во мултимилионскиот град ќе придонесе долг пат кон враќање на работниците во канцелариите.
„Анкетата покажа дека луѓето се загрижени за криминалот, бездомништвото и менталното здравје, но во исто време чекаат колегите да се вратат во канцелариите. Всушност, сите чекаат Менхетн да се врати на она што беше во 2019 година“, изјави Вајлд.
„Кога њујорчани ќе забележат повеќе полицајци во метрото, тоа им го враќа чувството на сигурност и им дава одредено олеснување, но во исто време гледаат многу бездомници на улиците, кои страдаат од разни ментални нарушувања, а никој не се грижи за нив. Многумина се дрогираат среде улица. Тоа ги вознемирува и ги одвраќа да дојдат во канцелариите“, истакнува таа.
Во март стапката на невработеност во Њујорк беше 6,5 отсто, што е речиси двојно повеќе од националниот просек од 3,6 отсто. За речиси 40 отсто падна и бројот на патници во јавниот превоз во однос на 2019 година, а лошата вест е што овој процентен поен не се менува со месеци, пренесува „Хина“.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Андоновски: Е-трговијата веќе не е алтернативен, туку доминантен економски модел
Владата на Република Македонија ја потврдува својата посветеност кон унапредување на електронската трговија како двигател на економијата, преку спроведување на јасна стратегија за дигитална трансформација, зајакнување на интероперабилноста и намалување на административните пречки за граѓаните и компаниите, изјави министерот за дигитална трансформација, Стефан Андоновски, на отворањето на 8-та Регионална Е-комерц конференција во Скопје.
Тој истакна дека е-трговијата веќе не е алтернативен, туку доминантен економски модел, кој бара силна поддршка од државата преку модерни дигитални платформи, регулаторна предвидливост и иновации ориентирани кон пазарот.
„Интероперабилноста што ја бесплатно ја овозможивме за повеќе од 76 институции и компании – со повеќе од 2.6 милиони безбедни трансакции месечно и раст од 260% – претставува не само успех на администрацијата, туку можност за приватниот сектор. Таа отвора простор за дигитални услуги, безбедна размена на податоци, брз пристап до потребните административни податоци и нови бизнис-модели што ја поврзуваат државата и компаниите во еден заеднички дигитален екосистем“, изјави министерот Андоновски.
Во рамки на поддршката за мали и средни претпријатија, Министерството за дигитална трансформација преку Европскиот дигитален иновациски хаб – INNOFEIT EDIH, им овозможува на компаниите пристап до лаборатории, дигитални алатки и експертска поддршка за тестирање нови технологии пред инвестирање. Овој хаб нуди и обуки за дигитални вештини во областа на вештачка интелигенција, сајбер-безбедност, автоматизација и интернет на нештата, со цел да ја зголеми конкурентноста на домашните компании на европскиот пазар.
Во истата насока, Националниот центар за вештачка интелигенција – Везилка, развива АИ решенија применливи и во приватниот сектор, со што создава услови електронската трговија да стане поефикасна, попаметна и побезбедна.
„Намалувањето на бирократијата и отворањето на податоците за бизнис-заедницата се клучни за модерна држава. Владата создава инфраструктура каде иновацијата е во центарот, а граѓаните и компаниите се вистинските корисници на дигиталната трансформација“, додаде Андоновски.
Тој најави дека во следниот период Владата ќе продолжи да инвестира во дигитална инфраструктура, унапредување на екосистемот за иновации, како и во програми за поддршка на стартапи и претприемачи во дигиталната економија.
Економија
„Виз Ер“ воведува евтина „бизнис класа“, можете да платите за да го задржите средното седиште празно
Нискобуџетната унгарска авиокомпанија „Виз Ер“ ќе започне со тестирање на таканаречената „основна бизнис класа“ на одредени летови од декември оваа година, нудејќи малку повеќе удобност во рамките на својата стандардна услуга без додатоци. Оваа нова функција ќе биде воведена на пет рути, вклучувајќи летови до Лондон, Рим и Будимпешта.
Концептот е едноставен – во првиот ред од авионот, средното седиште ќе биде оставено празно за да им се обезбеди на деловните патници повеќе простор и да се олесни качувањето. Мајкл Делехант, виш комерцијален и оперативен директор, нагласи дека цената нема да биде драстично повисока.
„Што се однесува до цените на билетите, таа никогаш нема да биде повеќе од цената на купување дополнително седиште“, изјави тој на прес-конференција.
Иако билетите за овие специјални седишта ќе бидат поскапи, патниците сепак ќе бидат третирани исто како и сите други.
„Повеќе се работи за ефикасноста на патувањето и малку дополнителен простор во авионот“, рече Делехант.
Воведувањето премиум услуги е тренд што го следат и американските нискобуџетни превозници за да се натпреваруваат со големите превозници.
Делехант забележа дека сè уште има силна побарувачка за нискобуџетни летови во Европа, но дека пазарот треба да се развива.
Економија
Поскапуваат бензините и дизелот
Бензините и дизелот од ноќеска на полноќ ќе поскапат за половина и за еден денар, соопшти Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ).
Од 4.11.2025 година од 00:01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 95 74,00 (денари/литар)
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 98 76,00 (денари/литар)
Дизел гориво ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) 71,00 (денари/литар)
Масло за горење Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) 69,50 (денари/литар)
Мазут М-1 НС 36,913 (денари/килограм)
Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98 се зголемуваат за 0,50 ден/лит.
Малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) се зголемува за 1,00 ден/лит.
Малопродажната цена на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) не се менува.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се зголемува за 0,856 ден/кг и сега ќе изнесува 36,913 ден/кг.

