Економија
Угостителите бараат помош за исплата на мартовските плати

Угостителите и хотелиерите кои беа први на удар од корона-кризата се жалат дека мерките за државна помош за месеците април и мај за нив не се доволни затоа што со значително намален капацитет работеле од крајот на февруари.
Голем дел самоиницијативно ги затвориле локалите уште на почетокот на март, пред да биде прогласена вонредната состојба, па сега се мачат да исплатат плати на вработените.
„Уште кога беше потврдена првата заразена со коронавирус, на 26 февруари, кај нас работата буквално се пресече. Работевме уште една недела, но никој не стапнуваше во ресторанот и беше неисплатливо да продолжиме со работа. Се обидовме и само преку шалтер да работиме, по нарачки, но во денот добивавме дали по една до две нарачки и одлучивме целосно да затвориме. Сега сите сме дома и за сите треба да се обезбедат и плати, барем минимални, но и да се платат придонеси. Во оваа ситуација сериозно размислуваме да отпуштиме дел од вработените, има колеги кои веќе и го направија тоа, неиздржливо е финансиски да ги платиме сите вработени. Имаме некои средства на сметка, но не можеме да си дозволиме целосно да ја испразниме. Никој ниту нам ни плаќа од заостанатите долгови ниту, пак, ние можеме да ги исплатиме долговите кои веќе се направени оти работата прекина“, вели сопственик на скопски ресторан.
Техничкиот премиер Оливер Спасовски денес ја исклучи можноста за дополнителна помош за угостителите и хотелиерите кои треба да исплатат плати за март. Тој посочи дека овој проблем сите засегнати можат да го решат со бескаматни кредити и нагласи дека сите треба да бидат подготвени да изгубат по малку наместо да ја користат кризата за да добијат нешто.
„Има одредени компании во туризмот и угостителството кои десетина дена од март не работеа, но такви се условите, здравјето е пред сè. Наместо профитот на прво место го ставивме животот на нашите граѓани, побитно е да спасиме еден живот отколку што било друго. За овие компании понудивме кредити со 0 проценти камата за да исплатат плати. Сега е моментот да дадат од својот профит и да го покријат овој период. На крајот и на хотелите сега им е оставена економска активност, имаме сместено луѓе во државен карантин во хотелите, дел од средствата ќе им легнат и по оваа намена. Сите бараат сè, компаниите од една страна, работниците од друга страна, а наше е да направиме сè да помогнеме сите заедно да се одржиме и да останеме најмалку повредени“, рече премиерот Спасовски одговарајќи на новинарско прашање дали е можна дополнителна помош за погодените компании за исплата на мартовските плати.
Спасовски ги повика работодавачите да бидат солидарни и да помогнат работниците да ги зачуваат работните места.
Според него нема драстичен, број луѓе отпуштени од работа, флуктуацијата била нормална и освен одјавени работници имало и нововработени.
Мерката кафулињата да работат со скратено работно време, односно до 18 часот беше донесена на 12 март, а два дена подоцна, на 14 март, Владата одлучи кафулињата и рестораните целосно да затворат за да се спречи ширењето на кронавирусот.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Пуштени во употреба првите 20 клилометри од автопатот Кичево-Охрид

Првите 20 километри од автопатот Кичево – Охрид, на потегот од Врбјани до Ботун, денеска се пуштени во употреба. Овој момент, според Владата, претставува пресвртна точка и симбол на работата, посветеноста и разликата во пристапот кон големите проекти меѓу актуелната и претходната власт.
На свеченоста присуствуваше премиерот Христијан Мицкоски, кој порача дека не се работи само за пуштање на делница, туку за враќање на довербата на граѓаните.
„Само една година откако ја презедовме одговорноста за водење на државата, успеавме да го откочиме еден од најзаглавените инфраструктурни проекти. Овој автопат беше симбол на застој и срам, а денес е симбол на новото време. Секој метар е изграден со напор и волја да се стави крај на неуспесите од минатото“, изјави премиерот.
Тој најави дека веќе следната година автопатот Кичево – Охрид ќе биде целосно завршен и ставен во функција.
„Ова нема да биде случајна победа, туку планиран успех и резултат на секојдневна одговорна работа“, додаде Мицкоски.
Оптимизам за иднината изрази и вицепремиерот и министер за транспорт и врски Александар Николоски, кој оцени дека со оваа делница се отвораат нови можности за граѓаните и туризмот во регионот.
„Ова е автопат кој ги поврзува Кичево, Охрид и Струга со Скопје, Тетово и Гостивар, но и со Албанија. Веќе денес, овие први 20 километри се реалност и корист од нив ќе имаат сите“, нагласи Николоски.
Тој потсети дека проектот бил оставен во заборав и запустен од претходната Влада.
„Ова беше симбол на неспособноста на СДСМ и ДУИ. Немаше ниту работници, ниту инженери, ниту механизација. А денес е доказ за нашата посветеност и тоа е клучната разлика“, рече Николоски, додавајќи дека е симболично што првиот дел се отвора токму во славна Дебарца.
Изградбата на целокупниот автопат, кој е со вкупна должина од 57 километри, треба да биде завршена до крајот на 2026 година.
Економија
Тодор Анѓушев на конференција на Делегацијата на германско стопанство „Децентрализирано снабдување со електрична енергија преку фотоволтаици“

Законските одредби се донесени, и останува да се поставуваат батерии со добра проценка и пресметка за да се постигне најдобра исплатливост, порача Тодор Анѓушев, директор на ЕМС во групацијата Фероинвест, на конференцијата на Делегацијата на германското стопанство во Македонија, на која германски фирми ги претставуваа своите практики, производи и искуства во енергетиката.
„Потребно е да одиме кон што повеќе обновлива енергија, но истовремено дистрибутивниот и преносниот систем треба да се стабилизираат за да може да го поднесат тоа. Треба што побрзо да се работи на поставување батериски системи и на тој начин да се реши дизбалансот што обновливите извори го прават во системот. Но, по инсталирањето многу битен ќе биде и мониторингот на батерискиот систем. Нашата компанија располага со сопствен мониторинг систем, и може да ја програмира, води и управува батеријата ден за ден за инвеститорот да добие оптимални резултати“ – изјави Тодор Анѓушев.
Германските компании на конференцијата ги презентираа своите технолошки решенија и искуства, вклучително и примената на BIPV (building integrated photovoltaics) – технологија која овозможува вградување на фотоволтаици во фасади и кровни елементи без да се наруши естетиката на објектите.
Овие практики покажуваат јасен тренд – иднината припаѓа на децентрализираното, чисто и ефикасно производство на енергија, а Северна Македонија, со усвоените закони и со компании кои веќе нудат современи решенија, има потенцијал да го следи тој пат со забрзан чекор.
Комерцијален текст
Економија
Божиновска: Новата ТС Охрид го поврзува Балканот и европскиот пазар на електрична енергија

Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, денес изврши теренска посета на градилиштето за изградба на новата трансформаторска станица Охрид (ТС Охрид), дел од проектот за интерконекција Македонија–Албанија. Проектот опфаќа две целини – LOT 1: далноводот Битола – граничен премин со Албанија и LOT 2: изградба на трансформаторската станица Охрид во близина на селото Мешеишта.
Божиновска се запозна со текот на интензивните градежни активности што се одвиваат на површина од 80.000 метри квадратни: изградба на потпорни ѕидови и наклони, градежни работи на командната зграда, комплетирани фундаменти и започната монтажа на челични носачи и опрема во 400 kV постројка.
„Со реализацијата на овој проект, Северна Македонија гради мост кон европските пазари на електрична енергија, создава услови за стабилно и економично снабдување за граѓаните и отвора простор за приклучување на нови производители од обновливи извори – што е наш врвен приоритет, “истакна Божиновска.
Изградбата на новата 400 kV линија е стратешко зајакнување на стабилноста и сигурноста на електроенергетската мрежа на земјава. Со тоа се заокружува електроенергетското поврзување со сите соседи, што овозможува не само зголемена стабилност и доверливост, туку и активно учество на пазарите за балансни и системски услуги и размена на енергија во регионот.
При посетата, таа беше пречекана и детално информирана за напредокот на проектот од страна на проект менаџерот Дарко Докузовски.