Економија
„Јунајтед груп“: Стабилен раст на профитабилноста и трансформација во текот на 2020 година и првиот квартал од 2021 година
-Растот на приходите на речиси 2 милијарди евра годишно, во споредба со 742 милиони евра генерирани во 2019 година
– Раст на ЕБИТДА на 763 милиони евра годишно, во споредба со 316 милиони евра реализирани во 2019 година
– Големи аквизиции со силен органски раст и одржлива програма за инвестиции
– Проекти за трансформација на нови пазари
– Продолжување на позитивните трендови во сите деловни сегменти
8 јуни 2021 година – „Јунајтед груп“ (United Group), во чии рамки во РС Македонија работи Тотал ТВ, ги објави деловните резултати за 2020 година и првиот квартал на 2021 година, по последната средба со инвеститорите одржана на 27 мај.
Со оглед на тоа дека „Јунајтед груп“ забележа значителен развој од почетокот на 2020 година, водечката телекомуникациска и медиумска компанија во Југоисточна Европа сподели информации за резултатите од спроведувањето на деловната стратегија.
„2020 година беше една од годините на најголемите трансформации во нашата историја и се чини дека 2021 година е подеднакво важна. Позитивните трендови на раст на приходите и EBITDA продолжија во текот на 2020 и 2021 година. Нашиот пат кон профитабилен раст беше поддржан од големи аквизиции што ни отворија нови пазари и кои обезбедуваат поддршка за продолженото лидерство на ‘Јунајтед груп’ во регионот кога станува збор за телекомуникациските и медиумските услуги. Гледаме значителни можности за раст на секој нов пазар, како и здрави синергии со остатокот од групацијата” , рече извршниот директор на групацијата Јунајтед, Викторија Боклаг.
Влезот на „Јунајтед груп“ во Хрватска, Бугарија и Грција го зголеми вкупниот пазар на приближно 40 милиони луѓе со значителен раст на приходите од речиси 2 милијарди евра годишно. Бројот на претплатниците на крајот на првиот квартал од 2021 година е приближно 11 милиони, односно забележува раст од 120% во споредба со претходната година.
Иако аквизициите придонесоа најмногу за растот на компанијата, „Јунајтед груп“ успешно го продолжи органскиот раст и покрај низа предизвици што ги носи пандемијата со Ковид-19, пред сè преку Pay TV услугата, телефонија, мобилна телефонија и Интернет, како и повеќе други услуги.
Добра диверзификација на бизнисот
„Јунајтед груп“ има добро диверзифицирана деловна активност, со водечки позиции на пазарот во Србија, Хрватска, Словенија, Босна и Херцеговина, Црна Гора, Бугарија и Грција.
Во првиот квартал на 2021 година, Виваком во Бугарија оствари 29% од приходите на Групацијата, Телемах Словенија и Фортнет во Грција по 14%, СББ Србија 13%, Телемах Хрватска 10% и Телемах БХ и Телемах Црна Гора помалку од 5% од приходите. Компанијата на „Јунајтед груп“ , „Јунајтед Медиа“, генерира 13% од вкупниот приход на групацијата во првиот квартал на 2021 година. Најголем придонес кон консолидираниот EBITDA во овој квартал дадоа VIVACOM (34%), SBB (17%), United Media (14%) и Telemach Словенија (13%).
Важни достигнувања
„Јунајтед груп“ оствари голем успех на секој од новите пазари во текот на изминатата година. Во првиот квартал од 2021 година, групацијата ја ребрендираше Теле2 Хрватска во Телемах Хрватска и дефинираше нова деловна стратегија, заснована врз искуството по исклучително успешната интеграција на поранешниот словенечки Тушмобил, сега Телемах Словенија. Воведена е и првата хрватска оптичка мрежа од 10 гига.
Во првиот квартал од 2021 година, „Јунајтед груп“ исто така претстави нова стратегија на VIVACOM во Бугарија со ново лого на VIVACOM и воведување на платформата ЕОН, една од најпопуларните телевизиски платформи во регионот и пакети на ЕОН со супер брз интернет.
Групата исто така ја презеде најголемата бугарска медиумска компанија „Нова радиодифузна група” и весникот „Весник телеграф” за зајакнување на бизнисот на Јунајтед медиа.
На крајот на 2020 година Телемах Словенија стана водечки интернет провајдер во таа земја, што ја прави една од само неколкуте алтернативни оператори во Европа што го надминаа поранешниот монопол на својот пазар. Компанијата исто така успешно го зголеми својот удел на пазарот во мобилните комуникации на околу 25%, со над 600.000 корисници.
Позитивниот момент во растот на „Јунајтед груп“ е поддржан од програма за одржлива инвестиција која е основа за понатамошен раст. Капиталните расходи за цела 2020 година се зголемија за 57,3% на 310,2 милиони евра и за 57,9% на 91,3 милиони евра во првиот квартал од 2021 година.
Групацијата продолжува да инвестира низ целиот регион, вклучително и инвестиции во фиксни и мобилни мрежи, како и во медиумите. Програмата од 500 милиони евра, објавена
Во март, за поддршка на воведувањ нова генерација на оптички кабелски мрежи низ Југоисточна Европа, ќе им овозможи на милиони станбени и деловни корисници пристап до 10 гига услуги.
„Јунајтед груп“ продолжува со воведување на 5G мобилни услуги во Југоисточна Европа, со аукции од 51,6 милиони евра за аквизиција на нови 5G фреквенции за Телемах Словенија и 2,3 милиони евра за Виваком Бугарија.
На крајот на 2020 година „Јунајтед груп“ ја прошири својата деловна активност во е-трговија со лансирање на првата интегрирана онлајн и ТВ продавница Shoppster.com во Србија и Словенија. Преку оваа гринфилд инвестиција, „Јунајтед груп“ се обидува понатаму да го искористи својот уникатен телекомуникациски систем со нови извори на приход на овој брзорастечки и динамичен пазар.
„Позитивните трендови продолжуваат низ целиот пазар. Ние сме многу оптимистични за иднината на компанијата и проактивно работиме на нови успеси“, рече Боклаг.
Консолидирани финансиски извештаи за 2020 година и првиот квартал од 2021 година
Приходите во 2020 година се зголемија за 56,5% и изнесуваат 1.161,3 милиони евра, додека приходите за првиот квартал од 2021 година се зголемија за 126,5% на 439,4 милиони евра. Годишните приходи на стекнатите компании (PF L2QA) во март 2021 година изнесуваат 1.928 милиони евра.
Прилагодениот EBITDA се зголеми за 52,5% и изнесува 481,3 милиони евра во 2020 година, додека прилагодениот EBITDA во првиот квартал од 2021 година се зголеми за 111,8% и е 179,2 милиони евра. Слично на тоа, PF за аквизиции, прилагодена EBITDA на годишна основа (PF L2QA) во март 2021 година беше 763 милиони евра.
Капиталните расходи за инвестиции се зголемија за 57,3% или 310,2 милиони евра во 2020 година, додека капиталните расходи за првиот квартал од 2021 година се зголемија за 57,9% во износ од 91,3 милиони евра во првиот квартал од 2021 година.
Ова резултираше во реализација на готовина од 171,1 милиони евра во 2020 година во споредба со 118,4 милиони евра во 2019 година и зголемување на 87,9 милиони евра во првиот квартал од 2021 година од 26,8 милиони евра во првиот квартал 2020 година
Детали за резултатите на компанијата се достапни на веб-страницата на „Јунајтед груп“.
За „Јунајтед груп“ :
„Јунајтед груп“ , со седиште во Холандија, е водечки телекомуникациски и медиумски оператор во Југоисточна Европа. Компанијата работи во осум земји и на крајот на 2020 година има приближно 11 милиони клиенти и повеќе од 12.500 вработени. „Јунајтед груп“ има најширока мрежна покриеност во регионот и им нуди на корисниците најатрактивен избор на ТВ-содржини од целиот свет. Значителни инвестиции во дигитална инфраструктура, медиумска содржина и технологија, обезбедуваат извонредност на производите и услугите што им ги обезбедува на клиентите. Од март 2019 година, „Јунајтед груп“ е во мнозинска сопственост на БЦ Партнерс, една од најголемите инвестициски компании во светот.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Битиќи: Јавниот долг веќе изнесува 70 проценти од БДП
Пратеникот на СДСМ Фатмир Битиќи од собраниската говорница истакна дека предлог законот за изменување и дополнување на Законот за јавен долг, по скратена постапка, е обид на Владата на мала врата да изврши импровизации и да ги коригира сопствените пропусти и грешки поврзани со реализацијата на кредитот од Унгарија.
Парите се повлекоа, провизиите се платија, каматата почна да тече. 500 и повеќе милиони евра стојат на сметка. Се изнаслушавме за историски најниска камата, но реалноста е поинаква, таа не функционира. Не постои институционален капацитет за нивно ефектуирање, ниту кон стопанството, ниту кон било кој друг. Постои само капацитет за ефектуирање на провизии. Дозволете ми да бидам и малку саркастичен, оваа задолжување е спроведено како некој на кредит да купил луксузен автомобил без да знае да вози. Го плативме автомобилот, плаќаме и за гаражата, но тој стои неподвижен, истакна Битиќи.
Тој рече дека кога беше изгласан законот за задолжувањето претставниците на Владата, како и пратениците од владејачкото мнозинство емотивно зборуваа и аргументираа дека овие пари ќе бидат насочени кон инфраструктурен развој на општините, развој на стопанството итн.
„Но, до ден денес банкарските критериуми за пласирање не само што не се објавени, туку се чини дека не се ни дефинирани, оставајќи го стопанството во состојба на неизвесност и финансиска нестабилност. Компаниите, кои се двигател на економијата, се оставени на милост и немилост, без јасна поддршка од институциите кои треба да ги штитат нивните интереси. Доцнењето на повратот на ДДВ, кое сега достигнува рекордни суми, е само врвот на ледениот брег. Средствата предвидени со Законот за финансиска поддршка на инвестициите се намалија“, нагласи Битиќи, додавајќи дека Владата најавуваше дека средствата од првата транша од 250 милиони евра ќе бидат ефектуирани до крајот на 2024 година.
„Ќе потсетам на еден став на Владата од 25 ноември 2024 година, кога самоуверено најави дека „до крајот на неделата“ 250-те милиони евра од унгарскиот заем ќе бидат достапни на стопанството. Денес е 17 јануари 2025 година, и парите сè уште се мистерија. Очигледно, во Владата календарите функционираат по некоја друга временска зона или можеби овие 250 милиони евра се само мит, приказна“, рече Битиќи.
Тој нагласи дека со предложените измени, владејачкото мнозинство, решило да разоткрие уште една „историска“ димензија поврзана со овој кредит, а тоа е воведувањето на механизмот препозајмување, како нов законски инструмент за финансирање на долгот на јавните претпријатија и на трговските друштва кои се во целосна или во доминантна сопственост на државата, општините, општините во градот Скопје и градот Скопје.
„Она што не се зборува во образложението, а што е прикриена намера со овие измени, е создавање на можност дел од долговите на јавните претпријатија, кои се проценуваат на околу една милијарда евра, да се покријат со нереализираните средства од унгарскиот кредит. Се отвора пат за Владата само да ги префрла долговите од една каса во друга. Оваа политика не е ништо друго освен „финансиско перење раце“ на грбот на граѓаните, кои на крајот ќе го сносат товарот на каматите и скриените трошоци“, порача Битиќи.
Битиќи истакна дека додека парите од унгарскиот кредит стојат, Владата не стои, туку неодамна се задолжи со 128 милиони евра преку државни записи и обврзници, претходно кон крајот на октомври 2024 година, кај домашните кредитори се задолжи со 73,7 милиони евра.
Овде се отвора прашањето за финансиската транспарентност и капацитетот на Владата за управување со јавните пари. Сега е јасно зошто веб страницата „Отворени финансии“, која функционираше како алатка за транспарентност, сега е со нарушена функционалност. Уште поскандалозно е што делот за Јавниот долг – клучен елемент за јавен увид – е целосно исклучен. Овие технички проблеми не се ништо друго освен обид да се сокрие вистината: јавниот долг веќе изнесува над 70% од БДП, со тенденција за дополнително зголемување, рече Битиќи.
Тој нагласи дека ако вратата за влез на корозивен капитал беше подотворена, сега со овие измени таа е ширум отворена.
„Пред нас е обид да се легитимира задолжувањето кое беше извршено во „четири очи“ со Унгарија, без јавна дебата, и да се создаде дополнителна законска рамка која нема да го заштити јавниот интерес, туку ќе штити странските влијанија. Парите од унгарскиот кредит, стануваат алатка за подлабока институционална зависност. Ова е класичен пример за корозивен капитал – финансиски средства кои на површината изгледаат како помош, но всушност создаваат институционална ерозија. Корозивниот капитал е тивок напаѓач на демократските институции, и неговото присуство во економијата значи дека секој граѓанин ќе ја плаќа цената на коруптивните зделки. Но, очигледно, оваа Влада реши да ни покаже како изгледа „одржлив ризик“ – ризик кој ќе го плаќаат идните генерации, истакна пратеникот на СДСМ Фатмир Битиќи од собраниската говорница.
Економија
НБРМ: Краен рок за пријавување на трудовите за годишната награда за млад истражувач е 1 февруари
Народната банка ги потсетува младите истражувачи дека наближува крајниот рок за доставување на трудовите за Конкурсот за Годишната награда за најдобар труд од областа на макроекономијата и банките и банкарските системи за 2025 година.
Сите заинтересирани млади истражувачи можат да поднесат свој труд, согласно условите и критериумите на јавниот повик, до 1 февруари 2025 година.
Право на учество имаат сите државјани на земјава на возраст до 35 години, кои не се вработени во Народната банка и не се членови на Советот. Авторите имаат право да конкурираат на Конкурсот за избор на најдобар труд и со труд што веќе бил објавен, но не пред 1 јануари 2023 година. Трудовите се поднесуваат до Народната банка по електронски пат на е-адресата: [email protected]
Годишната награда на Народната банка за прворангираниот труд изнесува 130.000,00 денари. Но, доколку Одборот за оценување процени дека второрангираниот труд е исто така со квалитет близок до прворангираниот, Народната банка може да додели и втора награда, во износ од 65.000,00 денари. По оцена на Одборот, може да биде доделена и само втора награда или воопшто да не биде доделена Годишната награда, доколку се утврди дека ниеден од трудовите не ги исполнува потребните услови.
Низ годините, Народната банка постојано ја поттикнува научно-истражувачката мисла од областа на макроекономијата и банкарството. Покрај Клубот на истражувачите, каде што истражувачите имаат можност да ги презентираат своите трудови, Годишната награда за млади истражувачи е дополнителна алатка на централната банка за мотивирање на младата популација за унапредување и развој на истражувачката и аналитичката работа во областа на економијата, истакнуваат од НБРМ.
Економија
„Енергетската мрежа се проширува“: Божиновска и амбасадорот Касијев го интензивираат енергетското партнерството меѓу Македонија и Азербејџан
Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, оствари работна средба со амбасадорот на Република Азербејџан за Република Северна Македонија, со седиште во Белград, Н.Е. г. Камил Касијев. На средбата беше разговарано за унапредување на соработката меѓу двете земји, со акцент на енергетиката како клучна област од заеднички интерес.
На средбата се разговараше за тековните активности на Македонија за зголемување на енергетската независност. Министерката Божиновска истакна дека земјата активно работи на создавање нови услови за снабдување со природен гас по конкурентни цени и е подготвена да ги истражи можностите за продлабочување на енергетската соработка со Азербејџан, кој се смета за значаен партнер во регионот.
Амбасадорот на Азербејџан ја потенцираше подготвеноста на неговата земја за продлабочување на соработката со Македонија, нагласувајќи дека државниот врв, вклучувајќи го министерот за енергетика и претседателот на Азербејџан, активно поддржуваат иницијативи во енергетскиот сектор.
Во текот на разговорите, беше изразена подготвеност за олеснување на директни контакти и средби на највисоко ниво, со цел реализација на проекти од заемен интерес. Дополнително, беше нагласено дека оваа година во Азербејџан ќе се одржат неколку значајни средби и форуми од областа на енергетиката, при што овие настани ќе претставуваат можност за зацврстување на соработката.
Средбата се надоврзува на неодамнешните активности за зајакнување на билатералната соработка. Во ноември минатата година, на Самитот за климатски промени КОП29 во Баку, министерката Божиновска и претседателката Гордана Сиљановска Давкова остварија средба со претседателот на Азербејџан, Илхам Алиев, кој ја изрази подготвеноста на неговата земја за соработка на инфраструктурни проекти, особено во делот на гасификацијата на Македонија.
Дополнително, во истиот период, ЕСМ и СОКАР, државна компанија од Република Азербејџан, потпишаа Меморандум за разбирање со кој се отвораат можности за подобрување на достапноста на природен гас и обезбедување стабилно снабдување по конкурентни цени.
Азербејџан игра значајна улога во енергетскиот сектор на регионот, со снабдување на природен гас преку различни интерконектори. Бугарија добива гас од Азербејџан преку интерконекторот со Грција, што значително ја менува енергетската карта на Европа. Србија, исто така, потпиша договори за снабдување со азербејџански гас, со планови за испорака на 400 милиони кубни метри гас годишно до 2026 година.
Министерството за енергетика останува посветено на градење партнерства со цел да обезбеди стабилност и одржливост во енергетскиот сектор, како во земјата, така и во регионот.