Економија
Македонија на седмо место според времето за чекање во ред
Со помош на тајни купувачи и остварени над 2000 анонимни посети, членките на Меѓународната Асоцијација за Тајно Купување (MSPA) и оваа година го спроведоа годинешното мерење за чекање во ред.
Со помош на тајни купувачи и остварени над 2000 анонимни посети, членките на Меѓународната Асоцијација за Тајно Купување (MSPA) и оваа година го спроведоа годинешното мерење за чекање во ред.
Македонија е на високото 7 место со просечно време на чекање од 4,1 минута. Македонските граѓани во просек среќаваат пред себе во ред 1,73 купувачи што претставува најмалку во однос на европскиот просек, а само 23 отсто од од нив мислат дека може да се преземе нешто за да се намали времето на чекање во ред.
Најмногу се чека во Русија и Белорусија, не е ништо подобро ни во Босна и Херцеговина, Италија и Турција, а најкратко се чека во Шведска.
Според тоа колку луѓето се незадоволни од чекањето во ред, нашата земја е на 11 место ( 71 отсто незадоволни граѓани) заедно со Шведска.
Кога македонските купувачи ќе дојдат на ред им се насмевнуваат само 37 проценти од вработените, што е многу низок резултат во споредба со параметрите воспоставени од страна на МСПА. Од друга страна, квалитетот на услугата – поздравување упатено со насмевка, воспоставен контакт со очи и настојување вработениот да им помогне – во Македонија изнесува скоро 71 отсто, што упатува на заклучокот дека постапките кои ги бараат сопствениците од вработените, задолжително да го поздрават купувачот и да му се насмевнат, сепак носат плод во работењето.
Може да се пофалиме дека во некои сегменти ги следиме европските трендови. И во Европа најдолго се чека во ред во поштите и во банките, во просек по 19,5 и 18,5 минути соодветно. Просечната должина на редот во поштите е 6,8 клиенти, а во банките 5,7.
Согласно на тоа, во овие објекти се забележува и најголемо незадоволство, односно кај 60% од клиентите во поштите и 49% од клиентите во банките видно го изразуваат своето незадоволство додека чекаат во ред. Ако се земе во предвид дека и квалитетот на услугата е на најниско ниво од останатите испитани индустрии (60%), може оправдано да се заклучи дека поштите се целосни губитници во ова истражување.
Редовите за чекање најмногу им сметаат на граѓаните во Босна и Херцеговина, каде повеќе од 90 отсто се незадоволни.
Во Европа ситуацијата е малку поинаква. На европските купувачи во 2009 година им требало повеќе од 10 минути да дојдат на ред, што е двојно повеќе отколку во 2008 година. Се поголем број на купувачи покажуваат незадоволство заради чекање во ред. Вработените, меѓу другото, не мислат дека чекањето во ред е нивни проблем, ниту дека треба поради тоа да им се извинуваат на купувачите.
Најинтересниот податок доаѓа од Бугарија, каде што еден таен купувач чекал во ред 6 часа, а пред себе имал 36 клиенти кои чекале во редот.
Во Шведска просечно во ред се чека само две минути, а меѓу првите десет земји во кои се чека најкратко се и Данска, Шпанија и Велика Британија – нивниот просек е 3 минути. Во Европа во ред се чека просечно двапати повеќе отколку пред две години.
Истражувањето е спроведено во јуни и ви него биле опфатени разни продажни и услужни објекти во 24 европски земји. За посетите во банките, супермаркетите, малите продажни места, стоковни куќи, аптеките, рестораните за брза храна, како и шалтерите за продажба на билети за автобуски и железнички линии, тајните купувачи чекаа во редови, па потоа ги информирале спроведувачите на анкетата за нивните искуства./крај/со/ит.Важни резултати за Македонија4,1 минути е просечното време на чекање во ред, 7 место во Европа1,73 клиенти е просечната должина на редот, најкратки редови во Европа23% од македонските купувачи изразуваат незадоволство од чекањето во ред71% е квалитетот на добиена услуга, 17 место во Европа37% од вработените ќе ви се насмевнат кога ќе дојдете на ред
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Халкбанк ја овозможи услугата Apple Pay за своите корисници
Халкбанк ја овозможи услугата Apple Pay, со што корисниците на банката можат да ги користат своите дебитни и кредитни Mastercard картички преку уредите на Apple. Плаќањето може да се изведе со iPhone, Apple Watch, iPad или Mac, без носење физичка картичка и без внесување податоци при секоја трансакција.
Apple Pay функционира како дигитален паричник во кој се додава картичката од Халкбанк. При плаќање, уредот се доближува до POS терминал, а потврдата се изведува со Face ID, Touch ID или лозинка. На овој начин, податоците од картичката не се изложуваат во процесот, што ја прави употребата дополнително безбедна.
Услугата може да се користи и за онлајн купување. Корисниците ја избираат опцијата „Pay with Apple Pay“, со што го избегнуваат рачното внесување информации од картичката. Apple Pay е достапен и на банкомати кои поддржуваат бесконтактно подигнување готовина.
Активацијата се прави во апликацијата Apple Wallet, со скенирање или внесување на податоците од картичката, а може да се започне и преку мобилното банкарство на Халкбанк. Користењето на Apple Pay е бесплатно, лимитите на картичката остануваат исти, а сите трансакции се прикажуваат во Apple Wallet, како и во дигиталните канали на банката.
Во случај уредот да биде изгубен, податоците остануваат заштитени. Корисникот преку iCloud може да го заклучи или избрише уредот, со што се оневозможува користење на дигитализираните картички. Доколку при додавање на картичката се појави потреба од дополнителна проверка, тоа може да се реши преку мобилното или електронското банкарство или преку контакт центарот Хелп24.
Со ова Халкбанк ја продолжува својата пракса на навремено усвојување решенија што се веќе дел од современите финансиски стандарди. Банката останува насочена кон развој на дигитални можности кои го олеснуваат секојдневието и создаваат поконкурентно и поусогласено банкарско искуство, во чекор со глобалните трендови и потребите на корисниците.
(ПР)
Економија
Рударските комплекси „Бучим“ и „Боров Дол“ и официјално се присоединија
Од ДПТУ „Бучим“ ДООЕЛ Радовиш информираат дека заврши административната постапка за присоединување на рударско-геолошкиот комплекс „Боров Дол“ кон „Бучим“, со што двата рударски комплекса и официјално продолжуваат да функционираат како еден правен субјект.
Со ова, како што велат, се зацврстува единствениот оперативен и управувачки модел, што ќе придонесе за уште поголема ефикасност и транспарентност во работењето на компанијата во целост.
Присоединувањето е оценето како стратешки чекор, што овозможува поефикасно планирање и управување со ресурсите, унапредени процеси и појасна корпоративна структура, подобрена усогласеност со меѓународните стандарди и ESG-принципите, зголемена транспарентност и стабилност во работењето, како и следење единствена долгорочна визија за развој на целиот комплекс.
Од компанијата нагласуваат дека присоединувањето не подразбира никаква промена во управувачката структура. Исто така, условите на воспоставените партнерства, договорните односи и обрвски со доставувачи, институции и други заинтересирани страни, остануваат непроменети.
Во изминатите денови беше спроведена стандардната административна постапка за техничкиот пренос на сите вработени во рамките на единственото правно лице. Од „Бучим“ истакнуваат дека преносот беше изведен континуирано, без какви било промени во работните места, правата или обврските на вработените. Статусот и сите бенефиции на вработените останаа непроменети. Техничкиот пренос не влијаеше врз работните процеси, ниту врз редовното извршување на обврските.
„Присоединувањето на ‘Боров Дол’ кон ‘Бучим’ ни овозможува да работиме како единствен систем во рамките на нашата групација, со зајакнати операции и повисок степен на координација. Ова претставува значаен чекор кон модернизација, континуирано подобрување и понатамошно унапредување на одржливото рударство во регионот“, изјави Ивица Карапетров, заменик-генерален директор на „Бучим“.
Со новата интегрирана структура рудникот „Бучим“ продолжува да гради стабилна, модерна и конкурентна компанија, подготвена за долгорочни предизвици и инвестициски планови.
Економија
Министерството за финасии: Утре завршува рокот за запишување граѓански обврзници од третата емисија, каматата 4,5 отсто, рочноста 2 години
Граѓаните имаат можност да запишат граѓански обврзници од третата емисија во деловните банки во земјава уште два дена, односно денеска и утре, извести Министерството за финансии.
Граѓанските обврзници oд оваа емисија се со рок од 2 години и каматна стапка од 4,5% годишно. Износот на една граѓанска обврзница којашто граѓаните можат да ја запишат е 10.000 денари. Проспектот е објавен на износ од 100 милиони денари. Понудите се доставуваат во деловните банки во земјава. Аукцијата ќе се одржи на 12 декември.
Датумот на достасување на обврзниците од оваа емисија е 19 декември 2027 година, а каматата за исплата достасува за првата година на 19 декември 2026 и за втората година на 19 декември 2027 година.

