Економија
Македонија на седмо место според времето за чекање во ред

Со помош на тајни купувачи и остварени над 2000 анонимни посети, членките на Меѓународната Асоцијација за Тајно Купување (MSPA) и оваа година го спроведоа годинешното мерење за чекање во ред.
Со помош на тајни купувачи и остварени над 2000 анонимни посети, членките на Меѓународната Асоцијација за Тајно Купување (MSPA) и оваа година го спроведоа годинешното мерење за чекање во ред.
Македонија е на високото 7 место со просечно време на чекање од 4,1 минута. Македонските граѓани во просек среќаваат пред себе во ред 1,73 купувачи што претставува најмалку во однос на европскиот просек, а само 23 отсто од од нив мислат дека може да се преземе нешто за да се намали времето на чекање во ред.
Најмногу се чека во Русија и Белорусија, не е ништо подобро ни во Босна и Херцеговина, Италија и Турција, а најкратко се чека во Шведска.
Според тоа колку луѓето се незадоволни од чекањето во ред, нашата земја е на 11 место ( 71 отсто незадоволни граѓани) заедно со Шведска.
Кога македонските купувачи ќе дојдат на ред им се насмевнуваат само 37 проценти од вработените, што е многу низок резултат во споредба со параметрите воспоставени од страна на МСПА. Од друга страна, квалитетот на услугата – поздравување упатено со насмевка, воспоставен контакт со очи и настојување вработениот да им помогне – во Македонија изнесува скоро 71 отсто, што упатува на заклучокот дека постапките кои ги бараат сопствениците од вработените, задолжително да го поздрават купувачот и да му се насмевнат, сепак носат плод во работењето.
Може да се пофалиме дека во некои сегменти ги следиме европските трендови. И во Европа најдолго се чека во ред во поштите и во банките, во просек по 19,5 и 18,5 минути соодветно. Просечната должина на редот во поштите е 6,8 клиенти, а во банките 5,7.
Согласно на тоа, во овие објекти се забележува и најголемо незадоволство, односно кај 60% од клиентите во поштите и 49% од клиентите во банките видно го изразуваат своето незадоволство додека чекаат во ред. Ако се земе во предвид дека и квалитетот на услугата е на најниско ниво од останатите испитани индустрии (60%), може оправдано да се заклучи дека поштите се целосни губитници во ова истражување.
Редовите за чекање најмногу им сметаат на граѓаните во Босна и Херцеговина, каде повеќе од 90 отсто се незадоволни.
Во Европа ситуацијата е малку поинаква. На европските купувачи во 2009 година им требало повеќе од 10 минути да дојдат на ред, што е двојно повеќе отколку во 2008 година. Се поголем број на купувачи покажуваат незадоволство заради чекање во ред. Вработените, меѓу другото, не мислат дека чекањето во ред е нивни проблем, ниту дека треба поради тоа да им се извинуваат на купувачите.
Најинтересниот податок доаѓа од Бугарија, каде што еден таен купувач чекал во ред 6 часа, а пред себе имал 36 клиенти кои чекале во редот.
Во Шведска просечно во ред се чека само две минути, а меѓу првите десет земји во кои се чека најкратко се и Данска, Шпанија и Велика Британија – нивниот просек е 3 минути. Во Европа во ред се чека просечно двапати повеќе отколку пред две години.
Истражувањето е спроведено во јуни и ви него биле опфатени разни продажни и услужни објекти во 24 европски земји. За посетите во банките, супермаркетите, малите продажни места, стоковни куќи, аптеките, рестораните за брза храна, како и шалтерите за продажба на билети за автобуски и железнички линии, тајните купувачи чекаа во редови, па потоа ги информирале спроведувачите на анкетата за нивните искуства./крај/со/ит.Важни резултати за Македонија4,1 минути е просечното време на чекање во ред, 7 место во Европа1,73 клиенти е просечната должина на редот, најкратки редови во Европа23% од македонските купувачи изразуваат незадоволство од чекањето во ред71% е квалитетот на добиена услуга, 17 место во Европа37% од вработените ќе ви се насмевнат кога ќе дојдете на ред
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Ќе се олеснува кредитирањето при купување прв стан, вели Славески

Извршниот одбор на Народната банка усвои нова Одлука за макропрудентните мерки поврзани со макропрудентните инструменти за квалитетот на кредитната побарувачка од физичките лица. Со оваа одлука се регулираат основните показатели со кои се оценува кредитоспособноста на физичките лица, кога тие бараат кредити од банките и од штедилниците. Мерките ќе се применуваат од 1 декември 2025 година.
Гувернерот д-р Трајко Славески на конференцијата за печатот објасни дека со новата одлука се олеснува кредитирањето за купување или градење прво живеалиште, односно стан или куќа наменети за сопствено живеење. Но, имајќи ги предвид условите на пазарот на недвижности, особено во главниот град, што водат кон забрзан раст на цените на становите, поради што стануваат недостапни за помладите генерации, се врши и затегнување на условите за користење кредит за станбен објект којшто не претставува примарно живеалиште за кредитобарателите.
„За сите лица со нерешено станбено прашање, коишто навистина немаат стан/куќа на свое име каде што би живееле, а се очекува дека тоа ќе бидат претежно млади лица и млади брачни парови, со новата одлука се дозволува, без да се наруши пристапот на прудентност, тие да добијат станбен кредит и со учество од 10% од вкупната вредност на објектот за живеење. Наспроти ова, за сите останати случаи, минималното сопствено учество се зголемува од постојните 15% на 25% од вредноста на станот. Исто така, за корисниците на станбени кредити наменети за купување или градење прво живеалиште, ќе останат во важност досегашните лимити на показателот ДСТИ, коишто изнесуваат 55% за изложеноста во денари и 50% за изложеноста со валутна компонента. За сите останати баратели на кредити се предвидуваат пониски нивоа за овие показатели, и тоа од 50% за изложеноста во денари и 45% за изложеноста со валутна компонента.“
Имено, олеснувањето при купување прв стан се однесува на лицата коишто навистина немаат стан или куќа на свое име и планираат да купат или да изградат дом за сопствено живеење, за што треба да исполнат одредени критериуми, а се воспоставуваат соодветни механизми за проверка и следење, коишто се детално образложени во Одлуката.
„Промените во макропрудентните мерки имаат превентивен карактер и нивната цел е да нѐ заштитат сите нас од прекумерна задолженост, што може да се одрази понатаму на способноста за редовно отплаќање на обврските, како и на вкупната стабилност на финансискиот систем. Истовремено, со овие промени внимаваме да не „ги погодиме“ оние лица кои имаат потреба да го решат своето животно, станбено прашање, овозможувајќи им поповолни критериуми и полесен пристап до кредити, во однос на останатите корисници на кредити“, посочи гувернерот Славески.
Со ваквиот пристап, Народната банка се усогласува со практиката на голем број други централни банки во светот.
Економија
Трипуновски од Прилеп: Заложбата е на нашите полици да се продаваат македонски преработки од земјоделски производи

Денеска министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство, Цветан Трипуновски, присуствуваше на манифестацијата организирана од Slow Food – Прилеп, која се реализираше со поддршка на Министерството.
„Интенцијата и заложбата на Министерството е преку финансирање на ваков вид настани да се промовираат домашните преработки на земјоделски производи, да се развие локалниот туризам и да се поддржат здруженијата кои постојат на ниво на државата”, истакна министерот Трипуновски.
Министерот објави дека финансиската поддршка кон сите здруженија е зголемена на 200.000 денари по корисник.
„Сточарите на овој настан можат да ги промовираат своите преработки. Кога зборуваме за сточарството, изминативе 15 месеци покажавме дека земјоделството е во фокусот на приоритетите и работењето на Владата”, додаде тој.
Министерот Трипуновски истакна дека оваа година поддршката за македонските сточари од Програмата за финансиска поддршка е зголемена за околу 50%.
„Сакаме на нашите полици да се продава македонско млеко и македонски преработки од земјоделски производи”, појасни министерот.
Економија
„Еуроимпекс“ прослави јубилеј од 35 години

Во средата на 10.9.2025 година, првата приватна македонска компанија со дејност од автомобилската индустрија „Еуроимпекс“, прослави јубилеј од 35 години успешно стопанисување. Свеченоста беше посветена на тимот вработени на компанијата, а забавата ќе остане долго да се зборува и да се памти…
„Еуроимпекс“ започнува со работа во 1990 година, кога во Македонија немаше ниту една приватна компанија за продажба на автомобили. Тие беа први. Семејството Воиновски. Започнуваат скромно со само тројца вработени, а денес се гордеат со компактен тим од 150 вработени во Скопје и Белград и застапуваат два сериозни автомобилски бренда на територија од 5 држави во регионот.
“Бележиме автомобилска традиција од 3 поколенија…. почнувајки од нашиот дедо, потоа нашиот татко, сега јас и брат ми, а веќе и следната, четврта генерација Воиновски е тука, подготвена да продолжи по истиот пат. Од тука потекнуваат и оние вистински семејни вредности кои се рефлектираат во целокупното работење, како кон клиентите така и кон нашиот тим.
Нашиот тим е компактен, постојан, кој секогаш се грижи за своите клиенти. Со таков пристап се градат нераскинливи врски помеѓу компанијата, клиентите и соработниците. Hие сите заедно – преку доверба, создаваме иднина. “ – изјави Кирил Воиновски, Генерален директор на „Еуроимпекс“.
„Еуроимпекс“ е првично позната по своето застапништво на еден од најпознатите автомобилски брендови – Peugeot во Македонија и регионот, но истовремено е и генерален увозник на брендовите: TotalEnergies, Milwaukee, Bahco, Irimo, се грижи за развојот на ловиштето Ниџе, а од 2020 година е генерален застапник и за германскиот блиц – Opel во Македонија, Србија, Косово, Албанија и Црна Гора.
„Горди сме на нашата 35 годишна традиција на раст и развој. Но, тука не застануваме. Чест ми е да најавам дека заедно со тимот на Еуроимпекс, работиме во насока на изградба на два нови репрезентативни деловни центари. Едниот во Скопје, другиот во Белград. Заедно целиме кон уште подобри 35 години!“ – – изјави Даниел Воиновски, Генерален директор на „Еуроимпекс“.
Ова беше еден од ретките настани обоени во кирилица. Гостите беа пречекани со лица во традиционални носии кои послужуваа македонски локум. Постоеше линк помеѓу минатото и иднината… Историски Peugeot возила блескаа крај црвениот килим, кои беа осветлени од најновите Peugeot и Opel модели, а по влезот во ресторанот беше искажано добредојде со шампањ и малини како симбол кој ги поведе гостите во иднината…
Гостите уживаа во македонска музика. Македонски шлагери ја преполнија просторијата со емоции. „За нас почнува живот“ и многу други, во изведба на Дина и The Ringtones. Нашата дива Калиопи, која воедно е и амбасадор на Peugeot брендот во Македонија, приреди маестрален настап, за време на кој гостите не стивнуваа од силни аплаузи и овации… Забавата продолжи на кирилица со Дина и The Ringtones, а гостите беа испратени со ракија и македонски домашен мед.
Ова не беше обична свеченост. Ова беше настан преполн со емоции, посветен на вредните колеги, соработниците и клиентите. Ова беше свеченост на која сопствениците и тимот на „Еуроимпекс“ покажаа како заеднички и тимски се гради и сака една компанија.
ПР