Економија
Визната либерализација рај за транспортерите

Транспортерите ќе можт 365 дена во годината ќе можат да возат низ земјите на Европската Унија со визната либарализација, за која Македонија има најава дека ќе се случи на почетокот на следната година
“Континуирано преку состаноци на мешовитите работни групи успеавме да обезбедиме издвојување на дополнителни контингенти транспортни дозволи за замјите каде има зголемување на потребите за вршење на транспортната дејност од страна на македонсдките транспортни компании“, рече минстерот за транспорт и врски, Миле Јанакиески.Како што објасни министерот, за македонските транспортери обезбедени се дополнителни 500 дозволи за Белгија, 200 транспортни дозволи за Германија од кои 50 дозволи за билатерален превоз за возилата Еуро 4 и Еуро 5, 50 за трети замји за Еуро 3 и 50 за трети земји за Еуро 4 и Еуро 5.Исто така, минсттерството за транспорт и врски ја усогласи Спогодбата за петен превоз со Црна Гора, со која се договорени 200 дозволи, од кои 100 билатерално-транзитни и 100 за трети земји.„Една од основите што сите европски држави го бараат е добрата инфраструктура и добри и современи транспорстни капацитети. Визата за нас е слобода на движење во текот на 365 дена, бидејќи тоа е нашата дејност“, вели Билјана Муратовска, претседателка на Сојузот на независни синдикати на транспортери.Како што објасни таа, чекањето за добивање виза за некоја од земјите во Европа, на транспортните компании им одзема по три до четири месеци ефективно работење. Со паѓањето на шенгенскиот ѕид, се добива во време за работа, тоа занчи и повеќе вработувања и економски просперите.“Ни е не учествуваме на берза, немаме познат купец или некој што не ангажира. Ако учествуваме на берза, од нашата брзина и флексибилност зависи колку ќе добиеме работа“, рече Муратовска.Со конкурентноста, според Муратовска ќе се овозможи економски раст на транспортните компании, а со тоа и обнова на возниот парк, за да се приближат македонските возила до европските стандарди.Исто така, ќе се дојде до стабилност на цените на транспортот, затоа што, транспортерите тврдат дека се соочуваат со ситуации кога возат под цената на чинење на услугата. “Фактот дека ние моравме да имаме товарен камион за да добиеме виза, многу од компаниите во македонија го употребуваа за да не уценуваат, значи моравме да возиме под цената на чинење“, вели Муратовска.Министерството за транспорт и врски заедно со транспортерите работат на укинување на зелените картони, а како што велат прашање на време е кога зелените картони за возилата ќе се укинат, затоа што се работи за двојно плаќање на премија, што во Европската Унија јгонема.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
УЈП: Фискалните каси да имаат точни адресни податоци и редовно да се одржуваат во овластени сервисери

Управата за јавни приходи ги потсетува даночните обврзници кои вршат промет на добра и услуги со готовински плаќања дека се должни за секое работно место каде што се врши прометот да воведат и користат фискален систем на опрема, задолжително да издаваат фискална сметка за секој извршен промет и редовно да ги одржуваат и сервисираат фискалните апарати во овластен сервисен центар.
„Адресните податоци внесени во фискалниот систем треба да бидат точни и да соодветствуваат со локацијата каде што се користи фискалната каса. Даночниот обврзник кој го користи фискалниот систем во одреден деловен објект не смее да го пренесува, користи или отуѓува фискалниот апарат во друг објект без претходна пријава во Управата за јавни приходи преку овластен сервисен центар“, се наведува во соопштението.
Управата за јавни приходи ги потсетува даночните обврзници, корисници на фискална опрема дека секоја промена или одјава на фискалниот систем мора да биде одобрена од страна на Управата за јавни приходи.
Исто така даночните обврзници кои престануваат да го користат фискалниот систем, било поради прекин на дејност или набавка на нова опрема (нов фискален апарат), должни се стариот да го одјават преку овластен сервисен центар во Управата за јавни приходи.
УЈП апелира даночните обврзници да ги почитуваат одредбите од законот и да бидат даночно усогласени.
Економија
Објавена е табелата со цени на плинот во Европа, еве каде е Македонија

Домаќинствата во Европската Унија плаќале највисока цена на гас во втората половина од 2024 година откако Европскиот завод за статистика објавува податоци.
Просечната цена на гасот за домаќинствата во ЕУ беше за речиси 11,7 проценти повисока во втората половина од 2024 година отколку во претходните шест месеци, достигнувајќи го највисокото ниво од 2008 година, од 12,33 евра за 100 киловат-часови.
Во првата половина од минатата година, тоа беше за речиси два проценти пониско отколку во претходните шест месеци.
Домаќинствата на ниво на Унијата повторно потрошија повеќе за гас, за прв пат од крајот на 2022 година, главно поради зголемените даноци во многу земји по ублажувањето на енергетската криза, според статистичарите.
На годишна основа, цените за домаќинствата во ЕУ се зголемија за 9,6 проценти во втората половина од 2024 година, покажуваат табелите на Евростат.
Во еврозоната, гасот за домаќинствата во периодот од јули до декември бил во просек за 12,7 проценти поскап отколку во претходните шест месеци и чинел 13,18 евра за 100 киловат часови.
Најниска цена на гасот, изразена во евра, плаќале домаќинствата во Унгарија – 3,20 евра за 100 киловат часови.
Следи Хрватска – 4,56 евра за 100 киловат-часови, па Романија, каде што чинеше околу 5,4 евра за 100 киловат часови.
Највисоки цени на гасот, изразени во евра, плаќале домаќинствата во Шведска и Холандија, приближно 18,9 евра и 16,7 евра за 100 киловат часови.
Економија
Дурмиши ги предупреди трговците: Ако има енормно зголемување на цените, ќе има поригорозни мерки

Нови поригорозни мерки ќе бидат воведени доколку Државниот пазарен инспекторат утврди енормно зголемување на цените на производите по укинувањето на мерките што важеа до крајот на април, рече денес министерот за економија и труд, Бесар Дурмиши. Тој денес рече дека официјалните податоци за изминатиот период додека беа замрзнати маржите покажуваат намалување на инфлацијата.
„Официјалните податоци покажуваат дека инфлацијата за април е практично нула. Во споредба со март има покачување од 0,6 %. Во споредба со април минатата година инфлацијата е 2,6 %, што значи дека не надминува 3 % и е во стабилна фаза. Цените на храната се речиси непроменети, само 0,3 % годишно зголемување и мора да потенцирам дека ако го споредиме април со декември 2024 година имаме дефлација од 1,35 %. Значи, имаме намалување на инфлацијата“, рече министерот Дурмиши.
Овој месец Државниот пазарен инспекторат ќе прави и редовни и вонредни контроли на цените и кај трговците, и кај дистрибутерите, и кај производителите и ќе подготви извештај врз основа на кој ќе се димензионираат нови, поригорозни мерки доколку се утврди дека покачените цени немаат економска оправданост.
„Може да ја прошириме листата со која ќе бидат опфатени производи за ограничување на маржата, односно ова што го имавме сега како мерка – може да ставиме повеќе производи, може да го покачиме процентот на маржата, да видиме кои се тие можности за поригорозна мерка. Ова го кажувам за да ги известам трговците, производителите и дистрибутерите да не се однесуваат девијантно, да не ги покачуваат цените без економска оправданост. Ако има покачување, ќе има поригорозни мерки. Се вршат контроли“, рече министерот Дурмиши.
На забелешките дека има хигиенски производи, кои се и за 60 денари поскапи по завршувањето на мерката, министерот Дурмиши рече дека првин треба Државниот пазарен инспекторат да го утврди тоа, да го извести секторот во Министерството за економија да направи анализа за тоа кои построги мерки да бидат донесени.