Економија
СБ: Кинескиот модел на раст е неодржлив

Кина треба да ја намали доминантна улога во државните компании во својата економија и да промовира слободен пазар за да го задржи силниот раст и да ги избегне последиците од потенцијална криза.
Кина треба да ја намали доминантна улога во државните компании во својата економија и да промовира слободен пазар за да го задржи силниот раст и да ги избегне последиците од потенцијална криза.Ова се наведува во посебниот извештај на Светската банка (СБ) посветен на развојот на Кина до 2030 година.„Како што и кинеските лидери знаат, сегашниот кинески модел на раст е неодржлив“, изјави претседателот на СБ, Роберт Зелик при презентацијата на извештајот.Зелик смета дека Кина е дојдена пред раскрсница и дека треба да ја „редефинира улогата на државата“.Препораката за намалување на бројот на државни фирми е во спротивност со стратегијата на Пекинг, која во изминатите години ја карактеризираше изградба на големи државни компании во разни области од банкарството до технологијата, потсетува Асошејтед прес.Во извештајот на СБ се истакнува дека по три децении реформи коишто им овозможија на кинеските претприемачи да станат лидери во производството, поттикнати со раст на извозот, државните компании и натаму ја контролираат домашната индустрија.Државните компании добиваат поддршка преку нискокаматни кредити од државните банки, поради што деловните групации се жалат дека регулаторните дела ги штитат државните компании од приватни и странски конкурентни, иако Пекинг ветува отворање на пазарот.Според истражувањето, кое што е работено во изминатите 18 месеци со дозвола на кинеските власти, се прогнозира дека кинескиот раст од сегашните девет отсто годишно на пет до шест отсто во 2015 година.„За време на наредните 20 години, дури и со спроведени реформи, се очекува кинескиот раст да забави. Главен предизвик ќе биде тоа забавување да оди глатко до одржувачко ниво, а клучен предизвик ќе биде доколку растот нагло забави“, стои во извештајот. /крај/по/ап/
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Mint Visa не е само картичка, тоа е „да“ кога другите ти велат „подоцна“

Во свет каде што сè е итно, а парите секогаш „на пат“, Mint Visa е тука – веднаш.
Со неа не чекаш зелено светло. Го стартуваш сам.
🔓 Од 3.000 до 300.000 денари – достапни кога ќе ти затребаат.
📲 Цел процес дигитален, преку One ID. Без шалтери. Без нервоза.
🧾 Без непотребни документи. Со јасни услови.
Со Mint Visa, не прашуваш дали можеш – знаеш дека можеш.
• Купуваш онлајн без нервоза.
• Резервираш патување без дилема.
• Плаќаш било каде – без објаснувања.
Во Mint Credit не глумиме магија.
Ние сме тука да направиме парите да работат за тебе – не обратно.
Mint Visa е нашиот најнов начин да ти кажеме:
Животот не треба да се одложува. Ни твоите планови.
Аплицирај денес. Јави се на 📞 15 107, или директно преку платформата на Mint Credit.
ПР
Економија
Исплатени 177.533.000 денари кон 1.636 лица за предадени јагне и јаре

Денеска се исплатија 177.533.000 денари кон 1.636 лица, соопшти Министерството за земјоделство, шумарство и водостопанство за развојот на сточарството во Македонија.
Реализирана е исплата на дополнителни директни плаќања од подмерки 2.8 и 2.10 за предадено јагне и/или јаре од Програмата за финансиска поддршка во земјоделството за 2024 година.
Корисници на оваа подмерка се земјоделски стопанства одгледувачи на овци и кози и се корисници од подмерка 2.8 и 2.10 кои имаат предадено јагне и/или јаре во регистриран кланичен капацитет во период од 26 декември 2023 година до 25 декември 2024 година.
Економија
Николоски потпиша договор за грант-средства со Европската банка за обнова во висина од 350 илјaди евра

Вицепремиерот и министер за транспорт, Александар Николоски го потпиша Договорот за грант средства со Европската банка за обнова и развој во висина од 350 илјaди евра наменети за техничка помош за изработка на Национална стратегија за полнење електрични возила и инфраструктура, извести Министерството за транспорт.
„Националната стратегија за полнење на електрични возила и инфраструктура, прва од овој вид во Македонија, ќе овозможи стратешки пристап кон развојот на патната инфраструктура за поддршка на воведувањето на електрични возила во патната мрежа.
Во овој момент во тек е постапката за избор на Консултант (се очекува крај на јули, почеток на август да се избере) кој ќе има задача во две фази да креира:
Подготовка на Стратегија за електрични возила; Акциски план со приоритетни активности и рокови кои треба да бидат одобрени од Владата, преку Министерството за транспорт и Европската банка за обнова и развој.
Покрај Консултанот, во изработката на Статегијата и Акцискиот план ќе бидат вклучени домашни и меѓународни експерти од области на експертиза за електрични возила, енергетската ефикасност, транспортот и екологијата“, се додава во соопштението.