Економија
Битола железнички се поврзува со Грција

Поврзување на Битола со границата на Грција, како и реконструкција на две железнички делници долж Коридорот 10, со финансии во најголем дел средства од ИПА фондовите на Европската унија, најави во понеделникот македонската влада.
Предвидено е најнапред да се рехабилитира делницата Битола-Кременица, во должина од 16 километри, а потоа да се реконструираат и делниците Куманово-Дељадровци во должнина од 14 километри и делницата Драчево-Велес во должнина од 35 километри.За таа цел македонската влада промовираше проект за подготовка на проектни студии и проектна документација за наведените три железнички делници. Изработката на студијата, која се очекува да заврши за 18 месеци, ќе чини 1,4 милиони евра, од кои 1,2 се обезбедени од фондовите на ЕУ, а 200.000 евра ќе бидат обезбедени од буџетот на Македонија.Министерот за транспорт и врски Миле Јанакиески информираше дека врвен приоритет има изградбата на делницата Битола-Кременица, која е дел од Коридорот 10д, крак од Коридорот 10.Градежните активности на оваа делница, треба да започнат во текот на 2013 година и да траат 24 месеци. Поврзувањето на Битола со грчката граница се очекува да чини девет милиони евра, од кои 8,6 треба да бидат обезбедени преку ИПА фондови, а 400.000 од државниот буџет.Тајмингот на изградба и цената на чинење на преостанатите два проекти ќе бидат познати по 18 месеци, кога се очекува да бидат готови проектните студии.„Имплементацијата на овие проекти ќе ги зајакне врските со соседните земји, но и протокот на стоки кон и од Македонија. Со овие проекти покажуваме дека институциите на системот имаат доволен капацитет да спроведуваат проекти во соработка со Европската Комисија и да влечат ИПА средства“, рече Јанакиески.Тој оцени дека железничкото поврзувањето на Битола со Грција ќе значи развој за целиот пелагониски регион. Вицепремиерот и министер за финансии Зоран Ставрески најави дека Македонија од 2014 година ќе почне со имплементација и на други проекти за модернизирање на железницата, за што се очекува да повлече 22 милиони евра од третата ИПА компонента.„Како позначаен од овие проекти, секако е реконструкцијата на железничките станици“, рече Ставрески, додавајќи дека реконструкцијата на железничката станица во Скопје ќе чини 2,7 милиони евра, а предвидено е за шест милиони евра да се реконструираат и десетина други станици долж Коридорот 10.„Ќе се рехабилитираат сите железнички станици кои се наоѓаат во лоша состојба и имаат потреба од реконструкција. На тој начин ќе се подобрат условите за патниците, ќе се подобрат условите за транспорт и ќе се подобри конкурентноста на македонската економија“, оцени Ставрески.Вицепремиерот задолжен за економски прашања Владимир Пешевски информираше дека пред 22 години годишно во Македонија со железница се превезувале 10 милиони тони стока годишно, а сега таа бројка е намалена на 3-4 милиони тони, што според него, се должни и на отсуство на инвестиции во железницата во изминатите 30 години.„Коридорот 10 е важен за Македонија, бидејќи најголем дел од трговијата се одвива преку него“, рече Пешевски, оценувајќи дека со најавената реконструкција ќе се подобри бизнис климата на државата, а и ќе се зголеми брзината на движење и ќе се подобри безбедноста во сообраќајот.Евроамбасадорот во Македонија Авио Орав нагласи дека развојот на транспортниот сектор во Македонија е еден од клучните приоритети на Европпската унија.„Денешниот проект во вредност од 1,5 милиони евра е само почеток на подршка од Европската унија за транспортниот сектор во Македонија, кој што е еден од приоритети и очекуваме натамошна соработка во оваа област“, рече Орав.Предвидено е со реконструкцијата на трите делници значително да се зголеми брзината на возовите во Македонија. Се очекува на делниците Куманово Дељадровци и Драчево-Велес да биде овозможена брзина на движење од 120 километри, а на одредени места таа да достигнува и до 160 километри, додека возот од Битола до Лерин се очекува да се движи со брзина од 100 километри на час. Железничкиот Коридор 10 во Македонија кој е основен елемент на централната транспортна мрежа, почнува на север од граничниот премин Табановце и завршува со јужниот граничен премин во близина на Гевгелија. Кракот 10д од Коридорот 10 почнува во Велес и завршува на граничниот премин Кременица во близина на Битола. /крај/ап/
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
УЈП: Издавање кодови за идентификација за поднесување на МПИН

„Со наближување на рокот за поднесување на МПИН пресметките, Управата за јавни приходи ги потсетува даночните обврзници и вршителите на сметководствена дејност чии кодови за идентификација за потпишување на МПИН пресметките кои се изготвуваат преку Клиентскиот софтвер, а се издадени пред 5 март 2025 година, независно од нивната важност, да поднесат барање за обнова на истите преку системот е-Даночни услуги“, велат од УЈП.
За повеќе информации во врска со постапката на поднесување на барањата и превземање на кодовите преземете го Корисничко упатство за поднесување на Барање за издавање на клуч за спремање на плата, кое е објавено на веб страницата на УЈП.
Дополнително, УЈП напоменува дека обврзниците кои имаат помал број на вработени (до 5 вработени), може МПИН пресметките да ги изготвуваат преку системот е-Даночни услуги согласно соопштението од 6 март 2025 година немаат потреба да поднесуваат барање за издавање на клуч за пресметка на плати.
Економија
Нови цени на горивата

Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ) донесе Одлука со која се врши намалување на малопродажните цени на нафтените деривати во просек за 1,29 % во однос на одлуката од 10.03.2025 година.
Од 18.3.2025 година од 00:01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 95 74,50 (денари/литар)
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 98 76,50 (денари/литар)
Дизел гориво ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) 68,50 (денари/литар)
Масло за горење Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) 68,00 (денари/литар)
Мазут М-1 НС 41,345 (денари/килограм)
Малопродажните цени на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) и на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) се намалуваат за 1,50 ден/лит.
Малопродажната цена на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98 не се менува.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се намалува за 0,916 ден/кг и сега ќе изнесува 41,345 ден/кг.
Референтните цени на нафтените деривати на светскиот пазар во споредба со претходната пресметка бележат зголемување во просек: кај бензините за 2,592%, кај дизелот намалувањето е во просек за 1,513%, кај екстра лесното масло намалувањето е за 1,550% и кај мазутот зголемувањето е за 0,172%.
Курсот на денарот во однос на доларот во изминатиот период по кој беа формирани цените со претходната пресметка е понизок за 2,5506%.
Економија
Мицкоски: Се работи на проекти во образованието вредни две милијарди денари

Во моментот имаме инвестициска активност од околу две милијарди денари за проекти во образованието, повеќе од 30 капитални инвестиции, седум комплетно нови училишни згради, дваесетина се реновираат, спортски сали во Струга и во Битола, отпочнуваме со спортските сали – Кисела Вода и Аеродром, во план е продолжување на проектот за реконструкција на универзитетите, односно зградите на факултетите ФИНКИ и ФФК, отпочнуваме со кампусот „Мајка Тереза“, изјави попладнево премиерот Христијан Мицкоски.
„Истовремено, ќе продолжи и инспекцискиот надзор на оние високообразовни институции, но и оние други образовни институции, што не ги исполнуваат стандардите. Ќе бидат опоменати. Доколку не преземат ништо во насока на исполнување на стандардите, ќе мора да бидат затворени“, рече премиерот.
Тој кажа дека децата треба да добијат европско знаење, а „тоа може да го даваат институции што ги почитуваат законите и што нудат таков тип на пренос на знаење“.
„Реформата во образованието е навистина опсежна. Оваа година, нешто што не е за фалење, учениците ги добија книгите на 1 септември. Исто ќе биде и во следната година. Ние пред 10 – 15 години зборувавме за компјутер за секое дете, денеска сме среќни ако секое дете има учебник. Но, за жал, имавме цунами седум години што и тоа не можеше да го направи онаа влада на СДСМ и ДУИ, па оваа влада мора буквално сите тие елементарни работи да ги прави“, додаде премиерот.