Економија
Битола железнички се поврзува со Грција

Поврзување на Битола со границата на Грција, како и реконструкција на две железнички делници долж Коридорот 10, со финансии во најголем дел средства од ИПА фондовите на Европската унија, најави во понеделникот македонската влада.
Предвидено е најнапред да се рехабилитира делницата Битола-Кременица, во должина од 16 километри, а потоа да се реконструираат и делниците Куманово-Дељадровци во должнина од 14 километри и делницата Драчево-Велес во должнина од 35 километри.За таа цел македонската влада промовираше проект за подготовка на проектни студии и проектна документација за наведените три железнички делници. Изработката на студијата, која се очекува да заврши за 18 месеци, ќе чини 1,4 милиони евра, од кои 1,2 се обезбедени од фондовите на ЕУ, а 200.000 евра ќе бидат обезбедени од буџетот на Македонија.Министерот за транспорт и врски Миле Јанакиески информираше дека врвен приоритет има изградбата на делницата Битола-Кременица, која е дел од Коридорот 10д, крак од Коридорот 10.Градежните активности на оваа делница, треба да започнат во текот на 2013 година и да траат 24 месеци. Поврзувањето на Битола со грчката граница се очекува да чини девет милиони евра, од кои 8,6 треба да бидат обезбедени преку ИПА фондови, а 400.000 од државниот буџет.Тајмингот на изградба и цената на чинење на преостанатите два проекти ќе бидат познати по 18 месеци, кога се очекува да бидат готови проектните студии.„Имплементацијата на овие проекти ќе ги зајакне врските со соседните земји, но и протокот на стоки кон и од Македонија. Со овие проекти покажуваме дека институциите на системот имаат доволен капацитет да спроведуваат проекти во соработка со Европската Комисија и да влечат ИПА средства“, рече Јанакиески.Тој оцени дека железничкото поврзувањето на Битола со Грција ќе значи развој за целиот пелагониски регион. Вицепремиерот и министер за финансии Зоран Ставрески најави дека Македонија од 2014 година ќе почне со имплементација и на други проекти за модернизирање на железницата, за што се очекува да повлече 22 милиони евра од третата ИПА компонента.„Како позначаен од овие проекти, секако е реконструкцијата на железничките станици“, рече Ставрески, додавајќи дека реконструкцијата на железничката станица во Скопје ќе чини 2,7 милиони евра, а предвидено е за шест милиони евра да се реконструираат и десетина други станици долж Коридорот 10.„Ќе се рехабилитираат сите железнички станици кои се наоѓаат во лоша состојба и имаат потреба од реконструкција. На тој начин ќе се подобрат условите за патниците, ќе се подобрат условите за транспорт и ќе се подобри конкурентноста на македонската економија“, оцени Ставрески.Вицепремиерот задолжен за економски прашања Владимир Пешевски информираше дека пред 22 години годишно во Македонија со железница се превезувале 10 милиони тони стока годишно, а сега таа бројка е намалена на 3-4 милиони тони, што според него, се должни и на отсуство на инвестиции во железницата во изминатите 30 години.„Коридорот 10 е важен за Македонија, бидејќи најголем дел од трговијата се одвива преку него“, рече Пешевски, оценувајќи дека со најавената реконструкција ќе се подобри бизнис климата на државата, а и ќе се зголеми брзината на движење и ќе се подобри безбедноста во сообраќајот.Евроамбасадорот во Македонија Авио Орав нагласи дека развојот на транспортниот сектор во Македонија е еден од клучните приоритети на Европпската унија.„Денешниот проект во вредност од 1,5 милиони евра е само почеток на подршка од Европската унија за транспортниот сектор во Македонија, кој што е еден од приоритети и очекуваме натамошна соработка во оваа област“, рече Орав.Предвидено е со реконструкцијата на трите делници значително да се зголеми брзината на возовите во Македонија. Се очекува на делниците Куманово Дељадровци и Драчево-Велес да биде овозможена брзина на движење од 120 километри, а на одредени места таа да достигнува и до 160 километри, додека возот од Битола до Лерин се очекува да се движи со брзина од 100 километри на час. Железничкиот Коридор 10 во Македонија кој е основен елемент на централната транспортна мрежа, почнува на север од граничниот премин Табановце и завршува со јужниот граничен премин во близина на Гевгелија. Кракот 10д од Коридорот 10 почнува во Велес и завршува на граничниот премин Кременица во близина на Битола. /крај/ап/
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Ќе се олеснува кредитирањето при купување прв стан, вели Славески

Извршниот одбор на Народната банка усвои нова Одлука за макропрудентните мерки поврзани со макропрудентните инструменти за квалитетот на кредитната побарувачка од физичките лица. Со оваа одлука се регулираат основните показатели со кои се оценува кредитоспособноста на физичките лица, кога тие бараат кредити од банките и од штедилниците. Мерките ќе се применуваат од 1 декември 2025 година.
Гувернерот д-р Трајко Славески на конференцијата за печатот објасни дека со новата одлука се олеснува кредитирањето за купување или градење прво живеалиште, односно стан или куќа наменети за сопствено живеење. Но, имајќи ги предвид условите на пазарот на недвижности, особено во главниот град, што водат кон забрзан раст на цените на становите, поради што стануваат недостапни за помладите генерации, се врши и затегнување на условите за користење кредит за станбен објект којшто не претставува примарно живеалиште за кредитобарателите.
„За сите лица со нерешено станбено прашање, коишто навистина немаат стан/куќа на свое име каде што би живееле, а се очекува дека тоа ќе бидат претежно млади лица и млади брачни парови, со новата одлука се дозволува, без да се наруши пристапот на прудентност, тие да добијат станбен кредит и со учество од 10% од вкупната вредност на објектот за живеење. Наспроти ова, за сите останати случаи, минималното сопствено учество се зголемува од постојните 15% на 25% од вредноста на станот. Исто така, за корисниците на станбени кредити наменети за купување или градење прво живеалиште, ќе останат во важност досегашните лимити на показателот ДСТИ, коишто изнесуваат 55% за изложеноста во денари и 50% за изложеноста со валутна компонента. За сите останати баратели на кредити се предвидуваат пониски нивоа за овие показатели, и тоа од 50% за изложеноста во денари и 45% за изложеноста со валутна компонента.“
Имено, олеснувањето при купување прв стан се однесува на лицата коишто навистина немаат стан или куќа на свое име и планираат да купат или да изградат дом за сопствено живеење, за што треба да исполнат одредени критериуми, а се воспоставуваат соодветни механизми за проверка и следење, коишто се детално образложени во Одлуката.
„Промените во макропрудентните мерки имаат превентивен карактер и нивната цел е да нѐ заштитат сите нас од прекумерна задолженост, што може да се одрази понатаму на способноста за редовно отплаќање на обврските, како и на вкупната стабилност на финансискиот систем. Истовремено, со овие промени внимаваме да не „ги погодиме“ оние лица кои имаат потреба да го решат своето животно, станбено прашање, овозможувајќи им поповолни критериуми и полесен пристап до кредити, во однос на останатите корисници на кредити“, посочи гувернерот Славески.
Со ваквиот пристап, Народната банка се усогласува со практиката на голем број други централни банки во светот.
Економија
Трипуновски од Прилеп: Заложбата е на нашите полици да се продаваат македонски преработки од земјоделски производи

Денеска министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство, Цветан Трипуновски, присуствуваше на манифестацијата организирана од Slow Food – Прилеп, која се реализираше со поддршка на Министерството.
„Интенцијата и заложбата на Министерството е преку финансирање на ваков вид настани да се промовираат домашните преработки на земјоделски производи, да се развие локалниот туризам и да се поддржат здруженијата кои постојат на ниво на државата”, истакна министерот Трипуновски.
Министерот објави дека финансиската поддршка кон сите здруженија е зголемена на 200.000 денари по корисник.
„Сточарите на овој настан можат да ги промовираат своите преработки. Кога зборуваме за сточарството, изминативе 15 месеци покажавме дека земјоделството е во фокусот на приоритетите и работењето на Владата”, додаде тој.
Министерот Трипуновски истакна дека оваа година поддршката за македонските сточари од Програмата за финансиска поддршка е зголемена за околу 50%.
„Сакаме на нашите полици да се продава македонско млеко и македонски преработки од земјоделски производи”, појасни министерот.
Економија
„Еуроимпекс“ прослави јубилеј од 35 години

Во средата на 10.9.2025 година, првата приватна македонска компанија со дејност од автомобилската индустрија „Еуроимпекс“, прослави јубилеј од 35 години успешно стопанисување. Свеченоста беше посветена на тимот вработени на компанијата, а забавата ќе остане долго да се зборува и да се памти…
„Еуроимпекс“ започнува со работа во 1990 година, кога во Македонија немаше ниту една приватна компанија за продажба на автомобили. Тие беа први. Семејството Воиновски. Започнуваат скромно со само тројца вработени, а денес се гордеат со компактен тим од 150 вработени во Скопје и Белград и застапуваат два сериозни автомобилски бренда на територија од 5 држави во регионот.
“Бележиме автомобилска традиција од 3 поколенија…. почнувајки од нашиот дедо, потоа нашиот татко, сега јас и брат ми, а веќе и следната, четврта генерација Воиновски е тука, подготвена да продолжи по истиот пат. Од тука потекнуваат и оние вистински семејни вредности кои се рефлектираат во целокупното работење, како кон клиентите така и кон нашиот тим.
Нашиот тим е компактен, постојан, кој секогаш се грижи за своите клиенти. Со таков пристап се градат нераскинливи врски помеѓу компанијата, клиентите и соработниците. Hие сите заедно – преку доверба, создаваме иднина. “ – изјави Кирил Воиновски, Генерален директор на „Еуроимпекс“.
„Еуроимпекс“ е првично позната по своето застапништво на еден од најпознатите автомобилски брендови – Peugeot во Македонија и регионот, но истовремено е и генерален увозник на брендовите: TotalEnergies, Milwaukee, Bahco, Irimo, се грижи за развојот на ловиштето Ниџе, а од 2020 година е генерален застапник и за германскиот блиц – Opel во Македонија, Србија, Косово, Албанија и Црна Гора.
„Горди сме на нашата 35 годишна традиција на раст и развој. Но, тука не застануваме. Чест ми е да најавам дека заедно со тимот на Еуроимпекс, работиме во насока на изградба на два нови репрезентативни деловни центари. Едниот во Скопје, другиот во Белград. Заедно целиме кон уште подобри 35 години!“ – – изјави Даниел Воиновски, Генерален директор на „Еуроимпекс“.
Ова беше еден од ретките настани обоени во кирилица. Гостите беа пречекани со лица во традиционални носии кои послужуваа македонски локум. Постоеше линк помеѓу минатото и иднината… Историски Peugeot возила блескаа крај црвениот килим, кои беа осветлени од најновите Peugeot и Opel модели, а по влезот во ресторанот беше искажано добредојде со шампањ и малини како симбол кој ги поведе гостите во иднината…
Гостите уживаа во македонска музика. Македонски шлагери ја преполнија просторијата со емоции. „За нас почнува живот“ и многу други, во изведба на Дина и The Ringtones. Нашата дива Калиопи, која воедно е и амбасадор на Peugeot брендот во Македонија, приреди маестрален настап, за време на кој гостите не стивнуваа од силни аплаузи и овации… Забавата продолжи на кирилица со Дина и The Ringtones, а гостите беа испратени со ракија и македонски домашен мед.
Ова не беше обична свеченост. Ова беше настан преполн со емоции, посветен на вредните колеги, соработниците и клиентите. Ова беше свеченост на која сопствениците и тимот на „Еуроимпекс“ покажаа како заеднички и тимски се гради и сака една компанија.
ПР