Економија
Владата најави реформа во фитосанитарната област
Владата на Република Македонија во саботата објави дека започнала со голема реформа на фитосанитарната област во делот на земјоделството.
Целта на реформата е да се подобри и заштити квалитетот на семенскиот материјал, пестицидите и ѓубривата кои се употребуваат, што ќе значи економски профит за земјоделците и заштита на здравјето на населението, односно ќе се оневозможи економска штета за земјоделците од неквалитетниот семенски материјал и ќе се влијае на оневозможување на наштетување на здравјето на луѓето.Како што појасни владиниот портпарол Александар Ѓорѓиев, квалитетен семенски материјал значи поголем принос за земјоделците, подобар производ за корисниците.Реформата е базирана на анализи, проценки и консултации со лица од секторот земјоделство, бизнисмени но и научни работници од оваа област, и реформата почнува со измени во повеќе закони.Прво, со дополнителните измените во законите за семе, ѓубриња и производи за заштита на растенијата, секој трговец на мало или големо со овие земјоделски репроматеријали ќе биде обврзан јавно да го објави телефонскиот број на Државниот инспекторат за земјоделство. Целта на оваа мерка е да секој фармер знае каде може да пријави неправилност во прометот со земјоделските репроматеријали. Во оваа насока Владата веќе отпочна со кампања за покренување на јавната свест за оваа алатка која накратко ја нарекуваме „секој фармер контролор, секој фармер инспектор“. Второ, за прв пат се воведуваат мониторинг програмите, кои претставуваат задолжителен број на контроли по секој од наведените четири закони кој погоре ги напоменав, преку земање на мостри од секој од производите и проверка на нивната исправност. Ова претставува зајакнување на досегашната редовна контрола на Државниот инспекторат за земјоделство, во прометот и производството на земјоделските репроматеријали и интензивирање и динамизирање на контролите.Трето, како прв чекор во рамките на зајакнување на кадровскиот потенцијал од областа на фитосанитарната политика, Владата донесе одлука за вработување на нови инспектори во рамките на фитосанитарната инспекција која дејствува во склоп на Државниот инспекторат за земјоделство и засилување на бројот на инспекторите на граничните премини.Дополнителна измена е исто така во рамките на зајакнување на контролниот систем во областа на фито политиката, е измената во законите од фито политиката каде сите лаборатории кои имаа интерес да работата во областа на проверка на квалитетните својства на земјоделските репроматеријали, ќе мора да бидат акредитирани најдоцна до 01.01.2015 година, и со тоа да ги исполнуваат сите светски стандарди а нивните контроли да бидат верифицирани и прифаќани на меѓународно ниво без никаква задршка.Четврто, за двојно се зголемија глобите кои се предвидени со законите, а кои значат санкција за незаконско и непрописно однесување во оваа област, дезавуирање на законите и отстапувања од она што е декларирано со она што е суштина, а за десет пати се зголемија глобите за физичките лица, со цел да се сузбие недозволената трговија со земјоделските репроматеријали која се врши од страна на физичките лица -Имајќи го превид значајното влијание врз здравјето на луѓето, животните и генерално врз животната средина, посебно се стави акцент на Законот за производи за заштита на растенијата, популарно познат како Закон за пестициди каде за правните лица:o Глобите за прекршоци од трет ранг се зголемија од 4.000 – 8.000 ЕУР на 6.000 – 12.000 ЕУРo Глобите за прекршоци од втор ранг се зголемија од 2500-4000 ЕУР на 3500 – 5600 ЕУР o Глобите за прекршоци од прв ранг се зголемија 1200 на 1700 ЕУР -Во рамките на Законот за семенски и саден материјал се направи зголемување на глобата за физичи лица и тоа:o Глобите за прекршоци од трет ранг се зголемија од 500 – 1000 ЕУР на 3000 – 6000 ЕУРo Глобите за прекршоци од втор ранг се зголемија од 300 – 500 ЕУР на 2000– 4000 ЕУР o Глобите за прекршоци од прв ранг се зголемија 300 на 500 ЕУР -Во рамките на законот за ѓубриња се направи зголемување на глобата за физички лица и тоа:o Глобите за прекршоци од трет ранг се зголемија од 1500 – 2000 ЕУР на 4000 – 8000 ЕУРo Глобите за прекршоци од втор ранг се зголемија од 900 – 1800 ЕУР на 2500 – 4000 ЕУР o Глобите за прекршоци од прв ранг се зголемија 600 на 2500 ЕУР -Во рамките на законот за здравје на растенијата се направи зголемување на глобата за физички лица и тоа:o Глобите за прекршоци од трет ранг се зголемија од 1500 на 5000 ЕУР до 10.000 ЕУРo Глобите за прекршоци од втор ранг се зголемија од 400 – 3000 ЕУР на 2500 – 4000 ЕУР o Глобите за прекршоци од прв ранг се зголемија 300 на 1500 ЕУР Петто, со цел подигнување на јавната свест за значајноста на оваа проблематика, и со цел превенирање на сторување на кривични дела од оваа област со кои се нанесува штетат на здравјето, безбедноста и имотот на граѓаните, се зголемија казните во Кривичниот законик. Предвиден е член „Неовластено производство, постапување и промет со опасни материи или штетни организми”, кој гласи: „(1) Тој што спротивно на прописите произведува, преработува, ракува, користи, одржува, чува, пакува, препакува, употребува, превезува , увезува, извезува или отстранува отровни или други опасни материи или нивни отпадоци, или генетски модифицирани или штетни организми опасни за животот или здравјето на луѓето, или за животинскиот или растителниот свет,ќе се казни со затвор од една до пет години. (2) Службено лице или одговорно лице во правно лице што ќе го овозможи извршувањето на делото од став (1) од овој член,ќе се казни со затвор од една до десет години. (3) Ако со делото од ставовите (1) и (2) од овој член е предизвикана опасност за животот на луѓето или за имотот од поголем обем или уништување на животинскиот или растителниот свет во поголеми размери сторителот, ќе се казни со затвор од најмалку три години. (4) Ако поради делата од ставовите (1) и (2) од овој член настапи смрт на едно или повеќе лица, сторителот ќе се казни со затвор најмалку пет години. (5) Ако делото од став (1) од овој член го стори правно лице,ќе се казни со парична казна.“Шестто, покрај овие мерки на санкција се воведуваат и мерки на стимулација што значи финансиска поддршка на лицата кои ги почитуваат законите и инвестираат во квалитет, а овие мерки се и во насока на намалување на трошоците за земјоделските репроматеријали, посебно во делот на семето и семенскиот материјал. Владата воведе две мерки во делот на политиката за финансиска поддршка во земјоделството за оваа 2013 година:o Субвенција од 5 денари за произведен и продаден единица расад од современ репро центар за производство на расад иo 50% покривање на трошоците за изградба на современи репро центри за производство Владата смета дека преку поддршка на вакви современи репро центри кои ќе работат по современи стандарди за здраво земјоделско производство, во значајна мера ќе влијае на количеството и исправноста на земјоделското производство.Реформата во фитосанитарната област ќе продолжи и во наредниот период за што соодветно ќе информираме./крај/
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Buyback гаранција: Како P2P.mk ја претвора неизвесноста во сигурност
Кога пазарот се менува брзо, а информациите кружат уште побрзо, сигурноста станува најважниот фактор. Инвестирањето во денешниот финансиски свет може да изгледа како пловидба по немирни води, но со механизми како што е нашата “Buyback” гаранција, P2P.mk ја претвора неизвесноста во сигурност за секој инвеститор.
Ваквите заштитни механизми се причината што сe повеќе инвеститори му веруваат на P2P моделот и го гледаат како стабилен начин за создавање пасивен приход.
“Buyback” гаранција – Забрзаната еволуција на инвестициските платформи и улогата на заштитните механизми
Развојот на алтернативните платформи за инвестирање како P2P.mk ја подигна потребата за сериозна заштита на средствата на инвеститорите. Како што овој модел растеше, растеше и очекувањето дека вложените пари мора да бидат заштитени од ризици што инвеститорите не можат да ги контролираат.
“Buyback” гаранцијата е механизам дизајниран за дополнителна заштита на вашите инвестирани средства. Како што P2P.mk се позиционира не само како првата peer-to-peer платформа во Македонија туку и како сигурна и стабилна платформа за инвестирање во потрошувачки кредити, безбедноста на вашиот капитал станува наш најголем приоритет.
Со воведувањето на Buyback гаранција како заштитен механизам, ние им нудиме на нашите инвеститори нова димензија на сигурност, што директно придонесе за огромниот раст на P2P инвестирањето. Oваа гаранција е еден од најстабилните заштитни механизми за секој инвеститор што сака да ги заштити инвестираните средства.
Мисијата на P2P.mk – Buyback гаранција како основа за доверба и сигурност
P2P.mk има јасна мисија: да обезбеди сигурни и безбедни инвестиции за секој кој сака да го стави својот капитал во движење. На платформата се објавуваат кредити што веќе се пласирани од кредитни друштва, а инвеститорите можат да ги откупат и да остварат заработка до 14%.
Тоа значи дека секој инвеститор што вложува на P2P.mk има дополнителен заштитен слој. Buyback гарантира дека финансиските средства се обезбедени дури и во ситуација кога заемопримачот не ги исполнува своите обврски.
Како функционира “Buyback” гаранцијата?
• 60-дневна заштита за откуп: Ако заемот доцни со плаќање повеќе од 60 дена, кредитното друштво (кредитниот оригинатор) автоматски го откупува кредитот од вас, инвеститорот. Со оваа гаранција, вашите инвестиции се заштитени од потенцијални неплаќања на крајниот заемопримач (лицето кое го земало кредитот)
• Целосно покритие: Кредитниот оригинатор ја откупува инвестицијата за номиналната вредност на главницата и каматата што е акумулирана до датумот на откупот.
Тоа е заштитен механизам што ја гради довербата меѓу платформата, кредитните друштва и инвеститорите. Кога постои ваква заштита, инвеститорот знае дека не вложува сам и дека во позадина стои партнер кој има финансиска моќ да преземе одговорност.
Карактеристики и предности на заштитните механизми како “Buyback” гаранција
1. Сигурност и доверба
P2P.mk има мисија да обезбеди сигурни и безбедни инвестиции. Гаранцијата за откуп ги обезбедува вашите инвестиции со 60-дневна заштита, трансформирајќи ја секоја трансакција во јасно и доверливо инвестициско патување.
2. Заштита на капиталот
Најголемиот ризик во P2P инвестирањето е ризикот од неплаќање. Со “Buyback” гаранцијата, овој ризик го презема кредитното друштво, а не вие. Ако заемот доцни, давателот на кредитот ќе го откупи, покривајќи ја и главницата и пресметаната заработка од тој ден.
3. Поголема безбедност
Фактот што како заемодавачи се јавуваат кредитни друштва, а не директно со поединци, веќе нуди поголема стабилност. Дополнително, P2P.mk работи само со проверени и регулирани кредитни друштва, дополнително зајакнувајќи ја сигурноста и довербата кај нашите инвеститори. “Buyback” гаранцијата е дополнителен слој на заштита, кој ја прави платформата привлечна за поширок спектар на инвеститори.
4. Стабилен принос без главоболки
Бидејќи кредитното друштво ја гарантира откупот и заработката, вие како инвеститор можете да се фокусирате на оптимизирање на вашето портфолио и уживање во приносот до 14%, наместо да трошите време и енергија на следење на наплатата на доцнење на потрошувачки кредити. Едноставно, вашата заработка останува постојана и предвидлива.
P2P.mk – Инвестирајте со спокојство
Нашата гаранција за откуп (Buyback Гаранција) гарантира дека вашите средства се сигурни и вашето инвестициско патување е јасно и доверливо. Гаранцијата за откуп го прави P2P.mk модел кој е подготвен за иднината, нудејќи им на сите инвеститори шанса да учествуваат во профитабилни инвестиции со минимизиран ризик.
На P2P.mk оваа гаранција претставува суштински дел од заштитната мрежа што секој инвеститор ја добива уште на првиот ден. Инвестирајте денес и искористете ја моќта на нашата “Buyback” гаранција за сигурна иднина.
ПР
Економија
Рекордни приходи од концесии: За 9 месеци наплатени 931 милиони денари надоместоци за експлоатација на минерални суровини, известува Министерството за енергетика
Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини информира дека наплатата на надоместоците за експлоатација на минерални суровини во третиот квартал од 2025 година достигна рекордни 384.166.062,00 денари. Ова претставува зголемување за повеќе од два и пол пати во однос на истиот период во 2024 година, кога беа наплатени 147.703.963,00 денари денари.
Овој успех следи по исклучителните резултати од првиот квартал од 2025 година, кога беа наплатени 260.327.223,00 денари, во споредба со 110.576.324 денари во првиот квартал од 2024 година и вториот квартал од 2025 година наплатени беа 286,355,517.00 денари, а истиот период во 2024 година, кога беа наплатени 133 576 534 денари, извести Министерството за енергетика.
Збирно, за деветте месеци од 2025 година, Министерството оствари наплата од над 931.000.000 денари, што е историски успех во управувањето со природните ресурси и претставува зголемување за два и пол пати во однос на истиот период во 2024 година
Министерството очекува оваа бројка да расте со оглед на фактот дека се испратени опомени до концесионерите што се ште не ја регулирале обврската да го сторат тоа во рокот во спротивно ризикуваат со раскин на договори за оние кои не ги почитуваат законите. Владата на предлог на Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини во изминатиот период има донесено вкупно 46 одлуки за едностран раскин на Договорот за концесија за експлоатација на минерална суровина а дел од нив се поради неплаќање на концесискиот надоместок согласно утврдениот Тарифник.
Овие резултати се директна последица на посветените активности на Министерството за подобрување на наплатата и зајакнување на контролата врз обврските на концесионерите, вклучувајќи:
· Засилени инспекциски контроли: Редовни и вонредни теренски проверки за обезбедување усогласеност со законските обврски.
· Писмени опомени и санкции: Испратени се предупредувања до концесионерите за навремено подмирување на обврските, со едностран раскин на договори за оние кои не ги почитуваат законите.
· Нов Тарифник од 1 јануари 2025: Воведен е нов Тарифник кој ја зголеми висината на надоместоците до 100%, обезбедувајќи правична вредност за користење на природните ресурси. Овие измени не се однесуваат на енергетските минерални суровини, како јагленот, со цел да се заштитат граѓаните од дополнителен притисок врз цените на електричната енергија.
Зголемената наплата директно придонесува за зголемување на буџетите на општините каде работат концесионерите, како и на државниот буџет. Овие средства се инвестираат во:
· Поголеми буџети за општините,
· Инвестиции во комунална инфраструктура,
· Проекти за енергетска транзиција и одржлив развој.
· Проекти за заштита на животната средина.
Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини останува посветено на воспоставување на највисоки стандарди за транспарентно и фер управување со природните ресурси. Овие резултати се доказ за нашата определба да ги зајакнеме економските придобивки од експлоатацијата на минералните суровини, истовремено обезбедувајќи одржлив развој и поддршка за локалните заедници, се додава во соопштението на Министерството за енергетика.
Економија
Славески: Народната банка ги засилува активностите за управување со климатските промени
„Климатските промени сè поинтензивно влијаат врз економиите и финансиските системи, а ризиците поврзани со климатските промени претставуваат значаен фактор кој влијае врз ценовната и финансиската стабилност. Поради тоа, централните банки веќе ги интегрираат овие ризици во аналитичките и супервизорските рамки. Пристапот на Народната банка ги следи меѓународните практики. Планираните активности од усвоениот Среднорочен план на активности за периодот 2023-2025 година се во завршна фаза, супервизорските очекувања се вградени во Насоките за управување со климатските ризици за банките, а климатските ризици се интегрирани во регулаторната рамка за кредитен ризик и регулативата за обелоденување податоци и известување. Анализите за влијанието на климатските ризици врз банкарскиот систем се составен дел од нашиот Извештај за финансиската стабилност, а тековно се работи на развивање климатски сценарија и стрес-тестови“, истакна гувернерот Трајко Славески на отворањето на Конференцијата.
Тој нагласи дека Народната банка во континуитет придонесува за подобрување на расположливоста на податоците поврзани со климатските ризици, пришто од минатата година започна со објавувањето на Преглед на „зелени“ показатели. За да ја согледа подготвеноста на корпоративниот сектор за справување со климатските ризици, Народната банка заедно со Европската инвестициска банка неодамна спроведе истражување кое покажа дека само мал дел (5%) од компаниите имаат планови за справување со климатски ризици, а управувањето со климатските ризици и зелените финансии се во рана фаза.
„Меѓународната заедница предупредува на високите трошоци од задоцнета акција. Декларацијата на меѓународната мрежа за зелени финансиски системи укажува дека тригодишно доцнење во климатската транзиција може повеќе од двојно да ги зголеми глобалните економски трошоци до 2030 година. Свесноста расте и кај регулаторите и кај банкарскиот сектор, но потребни се континуирани и координирани напори. Анализите на ММФ покажуваат дека уделот на приватниот сектор во финансирањето на економиите во развој е потребно да се зголеми од сегашните 40% на 90% до 2030 година, што ја нагласува потребата за силна соработка меѓу владите, меѓународните институции и финансискиот сектор“, додаде Славески, истакнувајќи дека Народната банка ќе продолжи да работи на зајакнување на отпорноста на финансискиот систем и поддршка на одржливиот економски развој.

