Економија
Еврогрупата на Кипар ќе му одобри 23 милијарди евра
Советот на министрите за финансии на еврозоната (Еврогрупата) на состанокот во петокот, според сé судејќи, ќе постигне договор за обновување на програмата за финансиска помош на Кипар, проширена за дополнителни 6 милијарди евра, со што ќе почне процесот на ратификација на пакетот за поддршка од монетарната унија за најмалата членка на Европската унија, укажуваат изјавите на челникот на Еврогрупата, Јерун Дијселбум.
„Програмата (за кредитите -з.р.) претходно изнесуваше 10 милијарди евра. Вкупно, ќе изнесува 23 милијарди евра”, изјави Јерун Дијсеблум за медиумите пред почетокот на состанокот на министрите за финансии на земјите членки на еврозоната во Даблин.
Претходно Еврогрупата ја одобри кредитната помош од земјите од еврозоната и Меѓународниот монетарен фонд во обем од 10 милијарди евра. Се претпоставуваше дека на Кипар вкупно му се неопходни 17,5 милијарди евра за спасување на неговиот банкарскиот систем и за обезбедување на стабилноста на државниот буџет. Другите речиси 7 милијарди евра, оваа медитеранска островска земја треба да ги обезбеди од сопствените ресурси, со реструктуирање на банките, штедењето на јавната потрошувачка или со оданочување на штедните влогови над 100 илјади евра.
Сега, според Дијсеблум, станува збор за тоа дека за Кипар мора да обезбедат околу 18 милијарди евра, и дополнителни повеќе од 13 милијарди евра.
„На Кипар му претстои минување низ многу тежок период”, рекол за новинарите првиот човек на Еврогрупата.
Кипарската влада потврди во четвртокот дека на државата и’ се потребни повеќе пари, од тоа што досега се проценуваше, зголемувајќи го износот на програмата за помош на 23, од досегашните 17,5 милијарди евра.
„Факт е дека во меморандумот од ноември е наведено дека ни се потребни 17,5 милијарди евра. Сега се покажа дека таа бројка се зголемила на 23 милијарди евра”, рече во четвртокот попладне портпаролот на кипарската влада Христос Стилианидес.
Тоа значи дека Кипар ќе мора да собере дополнителни најмалку шест милијарди евра, покрај седумте милијарди евра за кои се обврзаа дека ќе ги собере, како услов за помош на Европската унија и Меѓународниот фонд во износ од 10 милијарди евра.
„Кој е одговорен за тоа? Како се случи тоа? Причината е стравот од одговорност и неодлучноста на претходната влада”, рече Стилианидес.
Претходно, Европската комисија објави дека Еврогрупата на 12-ти април треба да го одобри договорот меѓу Кипар и странските кредитори што ќе ги дефинира основните параметри на програмата за финансиската помош на земјата. Потоа, треба да започне процесот на ратификацијата на овој документ во земјите членки на еврозоната. Европските челници се надеваат дека овој процес ќе биде завршен до крајот на април,а во почетокот на мај на Кипар ќе може да му се додели првата транша на кредитот./крај/мф/сн
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Андоновски: Е-трговијата веќе не е алтернативен, туку доминантен економски модел
Владата на Република Македонија ја потврдува својата посветеност кон унапредување на електронската трговија како двигател на економијата, преку спроведување на јасна стратегија за дигитална трансформација, зајакнување на интероперабилноста и намалување на административните пречки за граѓаните и компаниите, изјави министерот за дигитална трансформација, Стефан Андоновски, на отворањето на 8-та Регионална Е-комерц конференција во Скопје.
Тој истакна дека е-трговијата веќе не е алтернативен, туку доминантен економски модел, кој бара силна поддршка од државата преку модерни дигитални платформи, регулаторна предвидливост и иновации ориентирани кон пазарот.
„Интероперабилноста што ја бесплатно ја овозможивме за повеќе од 76 институции и компании – со повеќе од 2.6 милиони безбедни трансакции месечно и раст од 260% – претставува не само успех на администрацијата, туку можност за приватниот сектор. Таа отвора простор за дигитални услуги, безбедна размена на податоци, брз пристап до потребните административни податоци и нови бизнис-модели што ја поврзуваат државата и компаниите во еден заеднички дигитален екосистем“, изјави министерот Андоновски.
Во рамки на поддршката за мали и средни претпријатија, Министерството за дигитална трансформација преку Европскиот дигитален иновациски хаб – INNOFEIT EDIH, им овозможува на компаниите пристап до лаборатории, дигитални алатки и експертска поддршка за тестирање нови технологии пред инвестирање. Овој хаб нуди и обуки за дигитални вештини во областа на вештачка интелигенција, сајбер-безбедност, автоматизација и интернет на нештата, со цел да ја зголеми конкурентноста на домашните компании на европскиот пазар.
Во истата насока, Националниот центар за вештачка интелигенција – Везилка, развива АИ решенија применливи и во приватниот сектор, со што создава услови електронската трговија да стане поефикасна, попаметна и побезбедна.
„Намалувањето на бирократијата и отворањето на податоците за бизнис-заедницата се клучни за модерна држава. Владата создава инфраструктура каде иновацијата е во центарот, а граѓаните и компаниите се вистинските корисници на дигиталната трансформација“, додаде Андоновски.
Тој најави дека во следниот период Владата ќе продолжи да инвестира во дигитална инфраструктура, унапредување на екосистемот за иновации, како и во програми за поддршка на стартапи и претприемачи во дигиталната економија.
Економија
„Виз Ер“ воведува евтина „бизнис класа“, можете да платите за да го задржите средното седиште празно
Нискобуџетната унгарска авиокомпанија „Виз Ер“ ќе започне со тестирање на таканаречената „основна бизнис класа“ на одредени летови од декември оваа година, нудејќи малку повеќе удобност во рамките на својата стандардна услуга без додатоци. Оваа нова функција ќе биде воведена на пет рути, вклучувајќи летови до Лондон, Рим и Будимпешта.
Концептот е едноставен – во првиот ред од авионот, средното седиште ќе биде оставено празно за да им се обезбеди на деловните патници повеќе простор и да се олесни качувањето. Мајкл Делехант, виш комерцијален и оперативен директор, нагласи дека цената нема да биде драстично повисока.
„Што се однесува до цените на билетите, таа никогаш нема да биде повеќе од цената на купување дополнително седиште“, изјави тој на прес-конференција.
Иако билетите за овие специјални седишта ќе бидат поскапи, патниците сепак ќе бидат третирани исто како и сите други.
„Повеќе се работи за ефикасноста на патувањето и малку дополнителен простор во авионот“, рече Делехант.
Воведувањето премиум услуги е тренд што го следат и американските нискобуџетни превозници за да се натпреваруваат со големите превозници.
Делехант забележа дека сè уште има силна побарувачка за нискобуџетни летови во Европа, но дека пазарот треба да се развива.
Економија
Поскапуваат бензините и дизелот
Бензините и дизелот од ноќеска на полноќ ќе поскапат за половина и за еден денар, соопшти Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ).
Од 4.11.2025 година од 00:01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 95 74,00 (денари/литар)
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 98 76,00 (денари/литар)
Дизел гориво ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) 71,00 (денари/литар)
Масло за горење Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) 69,50 (денари/литар)
Мазут М-1 НС 36,913 (денари/килограм)
Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98 се зголемуваат за 0,50 ден/лит.
Малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) се зголемува за 1,00 ден/лит.
Малопродажната цена на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) не се менува.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се зголемува за 0,856 ден/кг и сега ќе изнесува 36,913 ден/кг.

