Економија
Отворен третиот Меѓународен саем за туризам „Скопје травел маркет 2013"
„Скопје травел маркет 2013″ е вистинско место за промоција на атрактивни дестинации за патување, но уште повеќе и место за средби на туроператори, туристички агенции од регионот и пошироко, сопственици на туристички објекти, стручни и професионални туристички организации и здруженија, потенцијални инвеститори во туристичката индустрија, туристичко-угостителски комори”, порача министерот за економија Ваљон Сараќини, на отворањето на третиот Меѓународен саем за туризам.
„Скопје травел маркет 2013″, ќе се одржи во периодот од 25 до 27 април 2013 година.
„Со оглед на фактот што туризмот го препознаваме како значајна стопанска гранка со суштинска улога во економскиот развој, преку кој може да се привлечат нови инвестиции, да се отворат нови работни места, јас би посакал овој саем максимално да го искористат сите учесници за склучување на нови договори, засилена соработка и повеќестрани придобивки од развој на туристичкиот сектор, особено земајќи ги предвид субвенциите што ги дава Владата за развој на овој сектор”, рече Сараќини.
Притоа, тој потсети дека Владата годинава го зголеми буџетот за субвенционирање на организираниот странски промет и тој за 2013 година изнесува 60.000.000 денари, но и кај субвенциите за нискобуџетни летови има зголемување, со обезбедени средства од 86.000.000 денари за годинава, а дури 135.000.000 денари за 2014 година.
Министерот Сараќини изрази задоволство од зголемувањето на бројот на туристи и посетители од соседните држави и од регионот, како и од европските земји, при што бележиме постојан пораст на туристи од Холандија, Финска и Полска, а веќе во петок е најавен првиот чартер лет со холандски туристи во Македонија.
„Иако сезоната во Македонија почнува подоцна, веќе е зголемен бројот на туристите во февруари 2013, во однос на февруари 2012 година, за 8,7 отсто, а бројот на ноќевања е зголемен за 10,3 отсто”, информираше министерот.
Со цел да понуди поголеми атракции, поинтересни дестинации за летувања, места за релаксација и рекреативни активности, туристичката индустрија станува сè посвесна за улогата на своето претставување на саемот за туризам – Скопје травел маркет, како најдобра бизнис практика за лансирање и промовирање на туристичките дестинации пред клиентите и купувачите, како основна стратешка и конкурентна предност.
„Затоа и верувам дека Скопје травел маркет 2013 ќе придонесе за многу нови деловни приказни, нови и се’ побројни групи на странски туристи, со што ќе ја оствариме нашата крајна цел – до 2020 година учеството на туризмот во БДП да биде 5 отсто. Секако, со тоа ќе оствариме најдобра промоција на природните и културните знаменитости на Република Македонија, заедно со македонското вино и ракотворбите, кои на мое задоволство ги има и на овој саем”, истакна министерот Ваљон Сараќини.
Претседателот на управата на Групацијата Ера, Гвидо Омладич, ги поздрави изложувачите, претставниците на стопанските комори и бизнис заедницата и им порача: „Користа од патувањето е фантазијата да се прилагоди кон реалноста, па наместо да размислуваме како изгледаат нештата, подобро е да ги видиме такви какви што се, со надеж дека туристичките презентации пред посетителите уште повеќе ќе ги зајакнат успесите и бизнисите”.
Инаку, на Меѓународниот саем за туризам Скопје травел маркет поблиски и далечни дестинации ќе претстават учесниците од нашата земја, како и од Србија, Турција, Црна Гора, Унгарија, Албанија, Грција, Северен Кипар, Италија. Меѓу изложувачите присутно ќе биде и Здружението на хотели, ресторани и кафетерии – ХОТАМ преку кое ќе се претстават 12 хотели, бањи и агенции од Македонија, Занаетчиската комора на Скопје кои ќе изложуваат карактеристични ракотворби и сувенири како и Агенцијата за промоција и поддршка на туризмот на Република Македонија, која ќе има свој изложбен простор на саемот./крај/со/бб
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Директна авиолинија Скопје – Прага, за Божиновска таа е реална врска меѓу двете економии
Со првиот лет на новата директна авиолинија Скопје – Прага, земјава прави значаен исчекор во унапредувањето на меѓународната поврзаност, економската соработка и мобилноста на граѓаните, истакнуваат во соопштението од Министерството за енергетика.
На настанот по повод воспоставувањето на авиолинијата се обрати министерката за енергетика, рударство и минерални суровини Сања Божиновска, заедно со чешкиот амбасадор Јарослав Лудва, генералниот директор на TAV Македонија, Неџат Курт, како и претставници на Wizz Air.
Како претседател на Мешовитата комисија за економска соработка, министерката информираше дека иницијативата за директна авионска линија била покрената на Заедничкиот македонско-чешки состанок во Прага, во март годинава, како дел од пошироката агенда за продлабочување на билатералните односи и олеснување на бизнис-комуникацијата.
Божиновска истакна дека воспоставувањето на директната линија не е случаен потег, туку резултат на јасна визија и конкретна иницијатива.
„Оваа авиолинија е реална врска меѓу две економии, два пазара и две општества. Поврзаноста е предуслов за развој, за мене, оваа линија има и силна лична димензија. На 20 август 1998 година се иселив во Прага, во време кога немаше директен лет меѓу нашите две земји. Поврзаноста беше комплицирана, скапа и временски исцрпувачка. Од 2005 до 2012 година постоеше директна линија и од лично искуство знам колку директната авионска врска значи – не само симболично, туку реално, за животот, за бизнисот и за секојдневната комуникација меѓу луѓето. Затоа, уште од првиот ден како министерка, силно се залагам за продлабочување на врските меѓу Македонија и Чешка и за создавање реални услови што ќе ја олеснат таа поврзаност“ , нагласи Божиновска.
Според надлежните, директната авиолинија Скопје – Прага ќе придонесе за зголемен туристички и деловен сообраќај, подобра мобилност на граѓаните и посилно вклучување на Македонија во европските економски текови.
Авиосообраќајот е важен сегмент од целокупната стратегија за модерна инфраструктура, економски раст и регионална интеграција, при што ваквите проекти се реализираат преку координирана соработка меѓу институциите и приватниот сектор.
Министерката Божиновска ја поздрави соработката меѓу TAV Македонија и Wizz Air, оценувајќи дека таа е пример за ефикасно партнерство кое носи конкретни резултати за граѓаните и економијата.
Економија
Од полноќ нови цени на горивата
Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ) донесе Одлука со која се врши намалување на малопродажните цени на нафтените деривати во просек за 2,09% во однос на одлуката од 12.12.2025 година.
Од 16.12.2025 година од 00:01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 95 73,00 (денари/литар)
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 98 75,00 (денари/литар)
Дизел гориво ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) 66,50 (денари/литар)
Масло за горење Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) 65,50 (денари/литар)
Мазут М-1 НС 32,635 (денари/килограм)
Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98 како и на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) се намалуваат за 2,00 ден/лит.
Малопродажната цена на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) се намалува за 1,00 ден/лит.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се намалува за 0,248 ден/кг и сега ќе изнесува 32,635 ден/кг.
Референтните цени на нафтените деривати на светскиот пазар во споредба со претходната пресметка бележат намалување во просек: кај бензините за 4,932%, кај дизелот за 4,357%, кај екстра лесното масло за 1,790% и кај мазутот намалувањето е за 1,013%.
Курсот на денарот во однос на доларот во изминатиот период по кој беа формирани цените со претходната пресметка е понизок за 0,1167%.
Економија
СЕТЕК РОДЕНДЕН во СИНО – блискост, радост и исполнети желби
СЕТЕК го обои овој декември во сино – симбол на блискост, доверба и на вредноста на желбите што си ги упатуваме едни на други. Декември е месец кој поттикнува поврзување и ја истакнува магијата на споделената радост. Денес, многу од тие желби се поврзани со технологијата која го прави животот поедноставен, порадосен и поубав.
Веќе 32 години, СЕТЕК ја следи мисијата – да ги поврзува луѓето и технологијата, да креира успех и да инспирира радост.
Годинава, роденденот на СЕТЕК се поврзува со кампањата Blue December, која ја слави моќта на дарувањето и можноста за блискост со техниката. Поволностите што ги нудиме – роденденски и во текот на целиот месец – не се само обични попусти. Тие се внимателно осмислени решенија за сите кои сакаат да израдуваат некој свој близок, со вистинска вредност, значење и впечаток.
“Упатуваме искрена благодарност до сите кои низ годините се дел од нашата мисија – заедно растеме, се усовршуваме и го приближуваме светот на технологијата до секој човек. Вашата поддршка и доверба ни овозможуваат да продолжиме и да го подобруваме секојдневието на луѓето” – изјавија од Сетек.
Нека овој декември биде исполнет со топли моменти, споделена радост и остварени желби – вистински празнично син. Нека секој подарок, секоја насмевка и секое внимание, поттикне искрена поврзаност што ќе нѐ потсетува колку е важно да бидеме тука едни за други.
Сетек нуди голема палета на улуги како лојална програма, кешбек, премиум достава, можности за кредитирање.
Промотивните попусти ќе бидат достапни во сите салони на Сетек низ земјата, како и онлајн преку веб-страницата www.setec.mk
Придружете ни се во прославата со специјални роденденски попусти!
ПР

