Економија
Македонија може да биде порта на Кина кон Европа
Обраќајќи се на Конференцијата организирана од Секретаријатот за соработка помеѓу Кина и земјите од Централна и Источна Европа, премиерот Никола Груевски, во среда во Чонгкинг, Кина, ги претстави инвестициските можноста на Македонија и одличното рангирање на „Дуинг бизнис“.
Конференцијата е на иницијатива на кинеската Влада, а организирана од кинеското Министерството за надворешни работи и локалната самоуправа на Чонгкинг чија цел е интензивирање на економската и политичката соработка на НР Кина со земјите од Централна и Источна Европа што претставува стратешка определба на кинеската држава.
На оваа конференција учествуваат претставници од 16 региони, градоначалници и лидери, меѓу кои и романскиот премиер, Виктор Понта и градоначалникот на Чонгкинг, Нуанг Кифан, кинескиот заменик министер за надворешни работи, Сонг Таом и други.
Премиерот истакна дека одличните кинеско – македонски политички и економски односи забележуваат значителен напредок на различни полиња.
„Двете земји се посветени на промовирање на инвестициите во инфраструктурата, земјоделието, образованието и туризмот, како нови области за раст на билатералната соработка. Постојат и многу други развојни можности, создадени преку постојаното унапредување на деловното окружување“, рече Груевски.
Информира дека Македонија воведе посебни поволности за инвестирање во технолошко-индустриските развојни зони, каде што постои 10 – годишно ослободување од данокот на доход и персоналниот данок, а производите кои се користат од увоз за продукти кои се прават во зоните и кои се извезуваат, не подлежат на царина ниту на ДДВ.
„Поради големиот интерес од страна на странските инвеститори, се отвораат уште десетина развојни зони низ целата држава. Тие нудат многу поволни услови кои се одлично прифатени од страна на мултинационалните компании“, изјави премиерот Груевски во своето обраќање.
Премиерот потенцираше дека десетици интернационални компании од Европа, САД и Русија веќе инвестираа во изминатите години во Македонија, и посочи дека е значајно што и кинески, индиски и катарски компании изразуваат многу сериозен интерес за лоцирање на нивните производствени капацитети во Македонија.
„Македонија се наоѓа меѓу најреформски ориентираните земји според Извештајот на Светска банка „Дуинг бизнис“ и тоа веќе неколку години по ред. Македонија сега се наоѓа на 23. позиција и е повисоко рангирана во однос на леснотијата за водење бизнис од која било земја од Централна, Источна и Југоисточна Европа и се наоѓа пред 20 од 28 земји членки на ЕУ“, изјави Груевски.
Премиерот Груевски истакна дека Македонија може да претставува извонредна порта на кинеските компании кои сакаат да произведуваат и продаваат на европскиот пазар. Нивното производство ќе биде со најниски даноци, и преку договорите за слободна трговија кои ги имаме потпишано со сите земји на континентот Европа, ќе имаат пристап до 660 милионски пазар во Европа без никакви дополнителни давачки, ќе имаат пристап и до образована работна сила која ќе придонесува во продуктивноста и ефикасноста и која се ангажира за оптимални и не високи трошоци и ќе можат да водат доходовен бизнис.
Соработката на полето на инвестициите и кинеската финансиска поддршка на развојот на Европа ќе придонесе и за креирање на продлабочени и конструктивни односи помеѓу граѓаните и ќе обезбедуваат подобри услови за живот и поконкурентни услови за економски раст и напредок. „Тоа е пораката која сакаме да ја пратиме одовде, за посреќни граѓани, за блискост помеѓу народите и државите“, посочи премиерот Груевски.
Чонгкинг е еден од најразвиените економски, трговски и индустриски центри во НР Кина со вкупна површина од 82 илјади километри квадратни и популација од 33 400 000 жители. Чонгкинг оствари БДП во 2012 година кој е втор по успех во цела Кина./крај/со/бб
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Најважната задача која пред себе ја имаме е да го подобриме животот на граѓаните, рече Мицкоски
Претседателот на ВМРО-ДПМНЕ, Христијан Мицкоски, на денешниот 18-ти Конгрес на партијата кој се одржува во спортскиот комплекс „Јасмин” во општина Кавадарци под мотото „Визија што гради држава – За генерацијата што доаѓа 2030“, имаше свое обраќање во кое се осврна на темата за стандардот. Тој истакна дека треба да се работи на системски мерки и решенија, а воедно и дека економијата треба да се раздвижи и домашните компании да се поддржат затоа што, како што вели тој, тие се рбетот на стопанството.
„Најважната задача, која пред себе ја имаме, е да го подобриме животот на граѓаните. Свесен сум дека нашиот народ живее тешко. Ние изминатите нешто повеќе од година и половина власт го посветивме на изградба на темели кои ги затекнавме разрушени. Но од годината што следи нашата основна задача е жилава борба за стандардот на граѓаните. За подобар живот и за создавање на систем кој нема да зависи од субјективните карактеристики на поединецот, туку од моралниот кодекс на заедницата. Систем кој служи на општеството и на она што претставува наша заедничка цел секој човек да има повеќе, да има повеќе пари, повеќе среќа и повисок стандард“, рече Мицкоски.
Мицкоски истакна дека и покрај намалениот наталитет, радува последниот податок на раст на бројот на новороденчиња во земјава. Тој посочи дека треба да се работи на системски мерки и решенија.
„Потребно е младите да ја добијат вистинската шанса која нема да зависи од политичката или било каква друга припадност, освен од сопствените капацитети и способности. Мора да го подобриме образованието. Знаењето и наобразбата е најважниот и најсигурниот клуч за излез од сиромаштијата. Економијата мора да се раздвижи дополнително, иако до сега се раздвижи најмногу во последната деценија, а домашните компании да се поддржат затоа што тие се рбетот на стопанството. Имаме тешка задача да се бориме против нашето исчезнување како држава и народ, а тоа е демографијата и намалениот наталитет. Радува последниот податок на раст на бројот на новороденчиња, но далеку сме од она што треба да биде вистински мотор на општеството, човечкиот фактор. И затоа треба да работиме на системски мерки и решенија. Помалку луѓе значи послаба економија. Послаба економија значи незадоволни луѓе. Така ја губиме државата. А ние сме премали за да се раситнуваме во секој поглед“, кажа Мицкоски и дополни:
„И кога ја говорам оваа тема за зголемен наталитет, мора да се даде одговор на две клучни прашања. Да се има чувство и грижа за оние кои имаат потешкотии да имаат свој пород, и државата ќе направи се за да помогне за зголемена и подостапна медицинска грижа. И второто прашање е да се помогне младите парови да стигнат до свој дом, затоа што навистина цените на недвижностите се нереални и свесен сум дека претставуваат голема грижа за многу луѓе“.
Економија
Мицкоски: Економијата мора да излезе од замката на ниски плати, до 2030 мора да направиме премин кон економија со високи компетенции
Македонската економија мора да излезе од историската замка на ниските плати, евтината работна сила и ограниченото производство. До 2030 година, земјата мора да направи структурен премин, од економија на евтина продукција кон економија на знаење, високи компетенции и додадена вредност, рече претседателот на ВМРО-ДПМНЕ во своето прво обраќање во отворениот дел на XVIII конгрес.
„Економската сила ја определува државната сила. Затоа Македонија мора да го напушти моделот на ниска продуктивност и зависност од увоз, и да премине кон економија којашто ќе се темели на знаење, технологија и иновации“, истакна Мицкоски.
Додаде дека овој премин бара системски реформски циклус во повеќе области:
„Индустрии базирани на знаење, технологија, ИКТ, биотехнологија, фармација, инженеринг, креативни индустрии. Ова е новата економска матрица. Земјата мора да вложува во области што создаваат висока додадена вредност и конкурентност на глобалниот пазар. Дигитализацијата и автоматизацијата се предуслов за приклучување кон европските и светските производствени синџири. Модернизацијата на бизнис секторот, новите дигитални технологии и технолошките паркови ќе создадат работни места со висока додадена вредност и ќе го зголемат извозниот капацитет“, рече Мицкоски.
Домашните компании, додаде Мицкоски, мора да станат мотор на раст преку силна институционална поддршка, капитално вбризгување, кредитни линии, намалени административни бариери и поддршка за раст.
„Националната економија е силна само ако домашните претпријатија се силни. Предвидлива фискална политика, стабилни даночни правила и долгорочно стратегиско планирање, усогласено со европските стандарди се предуслов за развој. Ниту една компанија не инвестира во држава во која даночните правила се менуваат со дневната политика. Довербата се гради со долгорочност, јасност и транспарентност“, посочи, меѓу другото, Мицкоски.
Економија
СЕТЕК BLUE DECEMBER: ЖЕЛБИТЕ БЛЕСКААТ ВО СИНО
Декември е месец на посакување, полн со желби за исполнување – време кога празничните моменти нѐ зближуваат, кога малите гестови добиваат големо значење, а топлината ја чувствуваме во вниманието што си го подаруваме едни на други. Ова е период кога блискоста станува најубавата празнична приказна, затоа што среќата е најголема кога се споделува – и секогаш оди рака под рака со подарувањето.
Оваа година, СЕТЕК го бои декември во сино. Со кампањата BLUE DECEMBER, празничниот дух се преточува во месец исполнет со инспирација, идеи и среќни моменти – поддржани од најголемиот избор на техника, по најповолни цени. За нас, декември е време кога желбите полесно се исполнуваат, а радоста стигнува побрзо од кога било.
Во рамките на BLUE DECEMBER ќе оживеат низа празнични активности.
На Сетекнувало, кому секогаш нешто му текнува, ќе му доаѓаат нови идеи за исполнување желби.
Santa Blue ќе го разбуди празничниот дух кај секого, а Синиот караван, кој ќе патува низ салоните на СЕТЕК, ќе ја шири празничната атмосфера каде и да се појави.
Во салоните ќе ве пречека и посебно уредено Сино празнично катче, место каде што инспирацијата се раѓа сама од себе, а идеалниот подарок е секогаш на дофат. Ве покануваме да ја откриете вашата сина празнична приказна во СЕТЕК – место каде што желбите природно се спојуваат со радоста, создавајќи ја вистинската магија на празниците.
BLUE DECEMBER има една едноставна мисија: да донесе повеќе радост во секој дом.
Следете нè за повеќе информации.
Facebook:@setec.com.mk
Instagram: @setec.se.od.tehnika
(ПР)

