Економија
Македонски производи ќе се тестираат во Индонезија

Вкупно 20 македонски производи, кои имаат Халал Сертификат ќе бидат тестирани во наредните денови во еден од најголемите синџири на супермаркети во Индонезија.
Со над 238 милиони жители, Индонезија е четвртата најнаселена држава во светот и е земја со најголем број на муслимани По минатогодишната посета на Министерот за надворешни работи на Република Македонија, Никола Попоски во Индонезија, и по вложениот труд за преговори за пласман на македонски производи на индонезискиот пазар, продолжува економската соработка помеѓу Македонија и Индонезија. Извршниот директор на Македонскиот совет за Надворешна трговија Азија-Пацифик, Владимир Кофчегарски, како дел од роуд шоуто во Југоисточна Азија, во последните два месеци, деновиве во Џакарта се сретна со претставници од Стопанската комора на Индонезија – Кадин, каде заедно со Оливер Оехмс – Виш советник за Трговија и Инвестиции, Хари Ханави – Претседател за безбедност на храна и член на Одборот на Стопанската комора и Фачри Тхаиб разговараа за инвестициските потенцијали на Македонија како и за намалувањето на трговскиот дефицит од 100 милиони кој Македонија го бележи со Индонезија. “Оваа посета се одржи со цел да се продолжи она што го започна Министерот за надворешни работи Никола Попоски, од страна на Македонската Влада. Нашата примарна цел е намалување на трговскиот дефицит, а воедно и за презентација на Македонија како поволна инвестициска дестинација за Индонезиските компании, а и за промоција на туристичките потенцијали на нашата земја”, изјави Кофчегарски “Ги повикуваме македонските компании да инвестираат во Индонезија. Спремни сме да им помогнеме на Вашите корпорации кои би биле заинтересирани за влез во Југоисточна Азија преку Индонезија. Иако сте мала земја, сепак имате шанса за прогрес во Југоисточна Азија, особено во Индонезија”,изјави Оливер Оехмс. Индонезија претставува економски лидер во Југоисточна Азија со годишен раст од 6,8% и популација од 250 милиони жители. Растот на економијата се должи на државната интервенција, каде 160 – те корпорации во сопственост на Државата, претставуваат основа на Индонезиската економија. Покрај состанокот со Стопанската комора, Македонскиот совет за Надворешна трговија имаше одделни средби со неколку клучни инвеститори кои се заинтересирани за влез во Европа преку Македонија. “Имавме средба со некои потенцијални инвеститори, каде ја презентиравме Македонија како одлична дестинација, односно како влезна врата на Индонезиските компании во Европа. Веќе добивме најава за посета во октомври годинава, каде на лице место ќе се уверат во нашите потенцијали и можности од каде нивните производи ќе можат да се пласираат во според нив лукративниот Европски пазар” , додаде Кофчегарски. Македонскиот совет за Надворешна трговија Азија – Пацифик, како дел од ова роуд шоу, продолжува со својата агенда и отварање на нови пазари за македонските производи во Југоисточна Азија. “Индонезија е одличен пазар за нас и нашите производи со Халал Сертификат. Имавме средба со еден од најголемите хипер-маркети во Индонезија каде лично ги презентиравме Македонските производи. Одбрани се 20 произвои кои треба да го поминат тестот пред нивните конзументи, каде по оваа процедура, следи регистрација на одбраните производи и склучување на ексклузивни договори. Уверен сум дека на почетокот на следната година Македонските производи ќе влезат на овој пазар”, информираше додаде Кофчегарски. Со оваа посета, Македонскиот совет за Надворешна трговија Азија – Пацифик, го заврши двомесечното роуд шоу во Филипините, Тајланд, Виетнам, Малезија и Индонезија каде Македонија е презентирана како одлична дестинација за инвестиции и веќе се склучени договори за соработка со неколку дистрибутери на храна кои македонските производи наскоро ќе се најдат на полиците во супер-маркетите во овие земји. /крај/
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Дурмиши за новата потрошувачка кошничка: ќе служи за градење политики поврзани со минималната плата и ќе се усогласи со европските стандарди

На четвртата седница на Економско-социјалниот совет, министерот за економија и труд, Бесар Дурмиши ја истакна важноста од повторното активирање на трипартитниот дијалог меѓу Владата, синдикатите и работодавачите, кој претставува суштински механизам за социјална кохезија и економски напредок. Тој ги поздрави новите претставници на Конфедерацијата на слободни синдикати, со што, како што рече, се враќа легитимитетот на Советот.
Министерот информираше дека е успешно завршена постапката за утврдување на репрезентативноста на синдикатите – прашање што подолг период го блокираше нормалното функционирање на ЕСС. Воедно, се предложени измени на Законот за работни односи, со кои прагот за репрезентативност се намалува од 10 на 5 проценти, со цел да се поттикне поинклузивен и плуралистички социјален дијалог.
Дурмиши го претстави и процесот за изработка на нова, официјална методологија за пресметка на потрошувачката кошничка, заснована на проверливи и релевантни податоци од Анкетата за потрошувачка на домаќинства, спроведена од Државниот завод за статистика. Новата кошничка ќе служи како основа за градење политики поврзани со минималната плата и социјалните трансфери и ќе биде усогласена со европските стандарди.
Економија
Трипуновски: Откупните цени за пиперката се зголемени – прва класа ќе се откупува по 45 денари за килограм

Откупните цени за пиперката се зголемени – прва класа ќе се откупува по 45 денари за килограм, изјави министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство, Цветан Трипуновски.
„На состанокот се договорија откупните цени по класи за пиперката. За прва класа откупната цена на пиперката изнесува 45 денари, за прва-втора класа е 35 денари, за втора класа откупната цена изнесува 20 денари, а за трета класа откупната цена ќе биде 15 денари”, појасни министерот.
Тој посочи дека тоа се почетните цени со кои што ќе започне откупот на пиперката за реколтата 2025 година.
„Пиперката во Македонија се одгледува во два региони – струмичкиот и прилепскиот регион. Бербата треба да биде во договорен период за да не се соочиме со зголемена количина на берба на пиперка во текот на денот и да имаме застој во откупот”, додаде министерот Трипуновски.
Министерот истакна дека оваа година откупните цени за пиперката се зголемени во однос на минатата година.
„Текот на откупот ќе го следиме преку Државниот инспекторат за земјоделство. Како Министерство стоиме на располагање, а трендот на зголемување на земјоделското производство треба да продолжи и понатаму”, посочи тој.
Економија
Владата работи на зголемување на просечната плата, најави Мицкоски

Претседателот на Владата, Христијан Мицкоски, одговарајќи на новинарско прашање во врска со растот на платите во државата, со оглед на најновите статистички податоци, според кои просечната нето плата бележи раст и изнесува 45.800 денари, изјави:
„Прво што сакам да кажам е дека и тоа не е доволно. Дека треба да биде уште поголема просечната плата, и во таа насока продолжуваме, како Влада, да работиме. Но и самиот факт и бруто и нето, од просечната плата растат повеќе од 11% е демант за сите оние, би рекол, некрофили во рамките на опозицијата, кои што изминатиов период континуирано конструираа и лиферуваа лаги во јавноста, дека платите не растеле, дека платите стагнирале итн. Но овие податоци коишто пристигнуваат се само доволен доказ дека тие, освен тоа што не говорат вистина, шпекулираат, конструираат и креираат невистини. Друго ништо не можат да сработат и токму затоа таква е состојбата во опозицијата, и токму затоа народот ја изгуби довербата во нив.“
Владата продолжува да работи, рече премиерот, за граѓаните да имаат уште повисоки примања.
„И нормално, ние како Влада продолжуваме и понатаму да работиме за уште повисоки примања на работниците, затоа што тоа е наша цел, да испорачаме тоа што граѓаните од нас очекуваат.“, објасни Мицкоски.