Економија
Грција на ЕУ ќе и плаќа отштета поради штетните гасови

Доколку продолжи со високата емисија на јаглерод диоксид, Грција на ЕУ ќе мора годишно да и плаќа отштета од 200 милиони долари, пренесува Al Jazeera.
Поради тешката економска ситуација Грција бара ублажување на европските правила кои ја ограничуваат емисијата на јаглерод диоксид, а една петтина од електричната енергија која се произведува во државата се добива од ефтините горива. Грчките електрани на ЕУ веќе и плаќаат висока отштета поради загадувањето на околината, а доколку продолжат со темпото на емисија на јаглерод диоксид, годишно ќе плаќаат и казни до 200 милиони долари.
Европскиот закон пропишува дека енергетските компании мора да купуваат дозвола за секој тон на јаглерод диоксид кој го произведуваат, а на овој начин Европа сака да ги натера да ја намалат емисијата и да започнат да користат извори на енергија кои се помалку штетни за околината.
Од друга страна пак, во земјата индустриските погони и печки започнуваат да се гасат. Најголемата топилница на железо во Грција некогаш имала 2.500 вработени, а сега само околу 100 вработени.
„Тешката индустрија во Грција плаќа струја двојно повеќе отколку во Италија. Тие плаќаат отприлика 32 евра за мегават-час, а ние 80. Во Шпанија и Франција исто така е поефтино, а со овие држави ние треба да се натпреваруваме за пазарот на Северна Африка“, изјавил Андреас Скиндилијас, извршен директор на компанијата Halyvourgiki.
И цената на струјата добиена со обработка на лигнит ќе порасне поради цената на јаглеродот диоксид.
„Сега говориме за цена од три од четири евра за тон, а таа би требало да изнесува од 15 до 20 евра. Енергетските компании ова засега добро го користат, како и промовирањето на фосилните горива“, истакнал Михалис Продрому од компанијата WWF.
Поради сигурносни причини, но и економски, Грција можеби ќе треба да се сврти кон другите природни ресурси, како што се ветрот и сонцето. Проблемот е во тоа што во низ засега многу малку е инвестирано, а се чини дека и покрај сите обиди, владата на крајот не успеала да ги заштити нити индустријата, нити околината, се вели во текстот на Al Jazeera. /крај/мф/бс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Mint Visa не е само картичка, тоа е „да“ кога другите ти велат „подоцна“

Во свет каде што сè е итно, а парите секогаш „на пат“, Mint Visa е тука – веднаш.
Со неа не чекаш зелено светло. Го стартуваш сам.
🔓 Од 3.000 до 300.000 денари – достапни кога ќе ти затребаат.
📲 Цел процес дигитален, преку One ID. Без шалтери. Без нервоза.
🧾 Без непотребни документи. Со јасни услови.
Со Mint Visa, не прашуваш дали можеш – знаеш дека можеш.
• Купуваш онлајн без нервоза.
• Резервираш патување без дилема.
• Плаќаш било каде – без објаснувања.
Во Mint Credit не глумиме магија.
Ние сме тука да направиме парите да работат за тебе – не обратно.
Mint Visa е нашиот најнов начин да ти кажеме:
Животот не треба да се одложува. Ни твоите планови.
Аплицирај денес. Јави се на 📞 15 107, или директно преку платформата на Mint Credit.
ПР
Економија
Исплатени 177.533.000 денари кон 1.636 лица за предадени јагне и јаре

Денеска се исплатија 177.533.000 денари кон 1.636 лица, соопшти Министерството за земјоделство, шумарство и водостопанство за развојот на сточарството во Македонија.
Реализирана е исплата на дополнителни директни плаќања од подмерки 2.8 и 2.10 за предадено јагне и/или јаре од Програмата за финансиска поддршка во земјоделството за 2024 година.
Корисници на оваа подмерка се земјоделски стопанства одгледувачи на овци и кози и се корисници од подмерка 2.8 и 2.10 кои имаат предадено јагне и/или јаре во регистриран кланичен капацитет во период од 26 декември 2023 година до 25 декември 2024 година.
Економија
Николоски потпиша договор за грант-средства со Европската банка за обнова во висина од 350 илјaди евра

Вицепремиерот и министер за транспорт, Александар Николоски го потпиша Договорот за грант средства со Европската банка за обнова и развој во висина од 350 илјaди евра наменети за техничка помош за изработка на Национална стратегија за полнење електрични возила и инфраструктура, извести Министерството за транспорт.
„Националната стратегија за полнење на електрични возила и инфраструктура, прва од овој вид во Македонија, ќе овозможи стратешки пристап кон развојот на патната инфраструктура за поддршка на воведувањето на електрични возила во патната мрежа.
Во овој момент во тек е постапката за избор на Консултант (се очекува крај на јули, почеток на август да се избере) кој ќе има задача во две фази да креира:
Подготовка на Стратегија за електрични возила; Акциски план со приоритетни активности и рокови кои треба да бидат одобрени од Владата, преку Министерството за транспорт и Европската банка за обнова и развој.
Покрај Консултанот, во изработката на Статегијата и Акцискиот план ќе бидат вклучени домашни и меѓународни експерти од области на експертиза за електрични возила, енергетската ефикасност, транспортот и екологијата“, се додава во соопштението.