Економија
Потрошувачите најмногу се жалеле за сервисирањето на техника

Како најголем проблем на потрошувачите се јавуваат сервисирање на техничките апарати, а најмногу мобилните телефони, лап-топи и телевизори, како и производите од бела техника како што се фрижидери, машини за перење и шпорети, соопшти Организацијата на потрошувачи на Македонија (ОПМ), врз основа на податоци за првиот квартал од 2014 година.
Проблемот се јавува во тоа што потрошувачите се уште не знаат дека согласно законот за заштита на потрошувачи, еден производ може да се сервисира најмногу три пати и доколку се расипе четврти пат тие имаат право да бараат нов производ или поврат на средствата, информира ОПМ.
Исто така дека сервисирањето на производот може да трае најмногу 30 дена и доколку не се сервисира во тој период, потрошувачите имаат право да бараат нов производ или поврат на средствата. Чести се проблемите кога трговците од најразлични компании не ги почитуваат овие права на потрошувачите и често не им даваат нови производи или поврат на средствата.
„Може да се издвои еден случај кога еден широк ланец на маркети кои продаваат технички производи правеше заблуда кај потрошувачите со тоа што издаде флаери со погрешно означени карактеристики на одредени производи, па производителот на тие производи се обрати кај нас и реагиравме веднаш до Државниот пазарен инспекторат тоа да биде веднаш спречено”, велат од ОПМ.
Друг значаен проблем кој станува се посериозен, велат од таму, се нови интернет продавници кои се или не се регистрирани како фирми во централниот регистар, и нудат најразлични производи кои можат да се купат единствено преку интернет.
„Овие производи се доставуваат по пат на брза пошта, а проблемот се јавува кога потрошувачите не се задоволни од производот или кога добиле сосема друг производ од тој што го нарачале, и сакаат да го остварат своето право и да го вратат производот во рок од осум дена. Тогаш тие се доведени во една лоша позиција поради тоа што најчесто контакт со трговецот нема речиси никаков, а најчесто има само еден мобилен телефон кој не е во функција. Така тие не можат да го остварат своето право да го вратат производот во рок од осум дена затоа што немаат информација на која адреса треба да се прати, иако многу често на овие веб страни пишува дека производот може да се користи дури и до 60 дена и доколку потрошувачот не е задоволен може да го врати”, велат од ОПМ.
Како трет поголем проблем се јавуваат јавните претпријатија и телекомуникациските оператори, и во овој случај потрошувачите најчесто имаат проблем кога им стигаат сметки однапред или па не им стигаат воопшто; им стигаат нереални сметки за вода и смет или парно. Чест проблем се и договорите кои се потпишуваат со телекомуникациските оператори кои содржат пасуси со многу мали букви па постарите лица не ни можат да ги прочитаат па подоцна се јавува проблем кога ќе увидат што точно потпишале.
Секако се уште стандарден проблем е со испораката на топлинска енергија, потрошувачите секојдневно се жалат на превисоки суми за парно, како и за паушалите кои се обврзани да ги плаќаат иако не користат парно греење или често воопшто не ни имаат цевки за парно греење кои поминуваат низ нивниот стан.
Во однос на храната, по реакција на одреден број на потрошувачи за готовата храна која се продава во некои супер маркети ширум републиката, ОПМ реагирала до Агенцијата за храна и ветеринарство на сите готови јадења кои се продаваат да стои декларација со содржината на истите, со цел потрошувачите да бидат информирани за какво јадење се работи и што содржи истото.крај/мф/сд
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Франција го казни „Шеин“ со 40 милиони евра за лажни попусти

Франција го казни кинескиот онлајн-продавач на облека „Шеин“ со 40 милиони евра за заведување на клиентите со тврдења за попусти.
Од 1 октомври 2022 година до 31 август DGCCRF анализира наводно намалени цени за илјадници производи на француската веб-страница на „Шеин“.
Истрагата откри дека некои цени на платформата биле зголемени непосредно пред попустите или не ги вклучувале претходните попусти, објави регулаторот. Цените на повеќе од половина од анализираните производи, 57 проценти, воопшто не биле намалени, откри DGCCRF, а речиси една петтина од попустите биле помали од рекламираните.
Во 11 проценти од случаите цената била уште повисока, објави DGCCRF. „Шеин“ исто така не успеа да достави докази на својата веб-страница за да ги поткрепи своите тврдења за еколошки свесно работење, како што е намалувањето на емисиите на стакленички гасови за 25 проценти.
(Фото: ЕПА)
Економија
(Видео) Николовски: Власта удри по земјоделците, крати 478 милиони денари во ребалансот

Власта предлага антинароден и расипнички ребаланс на буџетот, со кој се кратат 478 милиони денари од поддршката за земјоделците. Во најголемиот буџет власта нема пари за земјоделците, нема пари за поголеми субвенции, но затоа има повеќе пари, 30 милиони евра за владиниот луксуз, обвини пратеникот од СДСМ, Љупчо Николовски.
Тој додаде дека во време кога земјоделците се соочуваат со драстично зголемени трошоци за нафта, ѓубрива, механизација и работна рака, власта им го завртува грбот. Наместо поддршка, рече Николовски, добиваат игнорирање.
„Спротивно на оваа антинародна политика, СДСМ останува цврсто на страната на земјоделците. Пратеничката група на СДСМ поднесува амандмани со кој бара да се врати предвидената сума за субвенции и дополнително бара конкретни мерки за реална поддршка на земјоделското производство“, рече тој.
Николовски додаде дека СДСМ предлага враќање на поддршката од 12.000 денари по грло говедо за сточарите; зголемување на поддршката за оризова арпа за реколта 2024; интервентна субвенција од 8 денари по килограм сончоглед; поддршка од 5 денари по килограм за предадена пченица; мерка од 3 денари за продадена пченка во откупни капацитети; враќање на мерката од 1.000 денари за предадено јагне и итна распределба на картичките за зелена нафта за 50.000 земјоделци.
Николовски кажа дека СДСМ и во време на ковид пандемија и војна во Украина не кратела од земјоделците туку напротив, интервенирала со дополнителни субвенции, закони и програми.
„Апелираме до Владата: наместо да уриваат што е создадено, продолжете ги добрите практики кои функционираа. Не ги оставате земјоделците сами, не им кратете од она што им припаѓа! Земјоделството не смее да биде жртва на вашата расипничка политика“, рече Николовски.
Економија
Конституенцата на ММФ и СБ: Народната банка e столб на макроекономската и на финансиската стабилност

Гувернерот Трајко Славески, и министерката за финансии, Гордана Димитриеска-Кочоска, ја предводеа делегацијата на годишниот состанок на Конституенцата на Меѓународиот монетарен фонд (ММФ) и Светската банка (СБ), на која ѝ припаѓа нашата земја, а којшто годинава се одржува во Луксембург.
Дел од делегацијата е и вицегувернерката Ана Митреска. На билатералните средби коишто ги остварија беше потврдена улогата на Народната банка како столб на макроекономската и финансиската стабилност во земјава.
За време на средбите со високите претставници од ММФ и Светската банка − Јерун Клик, Марникс ван Рај, Марк Хортон и Јуџин Ругенаат − се водеа плодни дискусии за сегашните предизвици на централните банки.
Во рамките на дијалогот беше истакната важноста на координацијата меѓу централните банки и меѓународните финансиски институции за унапредување на финансиската вклученост, дигитализацијата на финансискиот систем и унапредувањето на регулативните рамки. Се разговараше и за начините на кои Народната банка ја поддржува макроекономската стабилност преку ефикасно управување со монетарната политика и силна регулаторна улога.
Овие средби ја потврдија довербата во капацитетот и посветеноста на Народната банка како стабилен и кредибилен партнер, што придонесува кон создавање отпорна и успешна економија, со подобри услови за граѓаните и за стопанските субјекти.
Народната банка и во иднина ќе биде посветена на својата мисија за обезбедување сигурност и стабилност на финансискиот систем, како основа за одржлив економски развој и напредок на земјава.