Економија
Данска најскапа, Бугарија најевтина во 2013-та во ЕУ

Најскапа земја во Европската унија во 2013 година, мерено со вкупното ниво на потрошувачки цени, била Данска а најевтина Бугарија, покажува истражувањето на европското статистичко биро Eurostat презентиран во петокот.
Во Данска, така, минатата година потрошувачките цени во целина биле 40 отсто над просекот во Европската унија, што значи дека била најскапата земја во Унија. На второ место е Шведска со вкупно ниво на цените од 30 отсто над европскиот просек, додека третото место во ова рангирање го делат Луксембург и Финска со 23 отсто повисоки цени од просекот во ЕУ.
Ирска, Велика Британија и Холандија ја сочинуваат групата земји каде што нивото на цените во 2013 година се движела во границите од 10 до 20 отсто над европскиот просек.
До 10 отсто повисоки цени отколку просечните во Европската унија, забележале Белгија, Франција, Австрија, Италија и Германија, додека Шпанија од важните земји членки имала цени за 5 отсто пониски отколку во ЕУ.
Цените во распонот меѓу 10 и 20 отсто на цените под европскиот просек се регистрирани во Грција, Кипар, Португалија, Словенија, Естонија и Малта.
Забележително пониски цени од европскиот просек, од 30 до 35 отсто, минатата година забележале Чешка, Латвија, Словачка и Литванија, а во истата група е и најмладата земја членка на Европската унија – Хрватска каде што вкупното ниво на цените во 2013 година бил за точно 32 отсто под просекот во Унијата.
Групата земји со најниско ниво на цените, од 40 и повеќе проценти под европскиот просек, ја сочинуваат Унгарија, Полска, Романија и Бугарија каде што минатата година тие биле точно 52 отсто под просекот во ЕУ.
Данска минатата година, исто така, била најскапата земја во Европската унија и во категоријата храна и безалкохолни пијалаци, со цени од 40 отсто над просекот во ЕУ, а Полска, пак, била најевтината во оваа сфера, со цените за храната и безалкохолните пијалаци за 38 отсто пониски цени од европскиот просек.
Во категоријата алкохолни пијалаци и тутунски производи, највисоко ниво на цените од 78 отсто над европскиот просек во 2013 година се истакнува Ирска, додека најниско ниво на цените во ЕУ во оваа категорија имала Бугарија со 41 отсто под европскиот просек.
Облеката во 2013 година во Европската унија била најскапа во Шведска каде цените биле 30 отсто над просекот, а најниски, пак, биле во Унгарија со 25 отсто под европскиот просек.
Потрошувачката електроника лани била најскапа во Данска, Купар и Малта каде нејзините цени биле 13 отсто на европскиот просек, додека најевтина била во Полска, каде нејзините цени биле за 14 проценти пониски од просекот во Европската унија.
Во категоријата на опрема за личен транспорт цените повторно биле највисоки во Данска, каде што биле 55 отсто над оние во ЕУ, а најниски биле во Чешка со 19 отсто под просекот.
Данска во 2013 година предничела и со нивото на цените во рестораните и хотелите со 49 отсто над европскиот просек. Во оваа категорија Бугарија повторно е најевтина во Европската унија со цените во хотелите и рестораните кои за 53 отсто се пониски од просечните во оваа услужна дејност во Европската унија./крај/мф/сн
Извор: Eurostat
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Трипуновски од Прилеп: Заложбата е на нашите полици да се продаваат македонски преработки од земјоделски производи

Денеска министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство, Цветан Трипуновски, присуствуваше на манифестацијата организирана од Slow Food – Прилеп, која се реализираше со поддршка на Министерството.
„Интенцијата и заложбата на Министерството е преку финансирање на ваков вид настани да се промовираат домашните преработки на земјоделски производи, да се развие локалниот туризам и да се поддржат здруженијата кои постојат на ниво на државата”, истакна министерот Трипуновски.
Министерот објави дека финансиската поддршка кон сите здруженија е зголемена на 200.000 денари по корисник.
„Сточарите на овој настан можат да ги промовираат своите преработки. Кога зборуваме за сточарството, изминативе 15 месеци покажавме дека земјоделството е во фокусот на приоритетите и работењето на Владата”, додаде тој.
Министерот Трипуновски истакна дека оваа година поддршката за македонските сточари од Програмата за финансиска поддршка е зголемена за околу 50%.
„Сакаме на нашите полици да се продава македонско млеко и македонски преработки од земјоделски производи”, појасни министерот.
Економија
„Еуроимпекс“ прослави јубилеј од 35 години

Во средата на 10.9.2025 година, првата приватна македонска компанија со дејност од автомобилската индустрија „Еуроимпекс“, прослави јубилеј од 35 години успешно стопанисување. Свеченоста беше посветена на тимот вработени на компанијата, а забавата ќе остане долго да се зборува и да се памти…
„Еуроимпекс“ започнува со работа во 1990 година, кога во Македонија немаше ниту една приватна компанија за продажба на автомобили. Тие беа први. Семејството Воиновски. Започнуваат скромно со само тројца вработени, а денес се гордеат со компактен тим од 150 вработени во Скопје и Белград и застапуваат два сериозни автомобилски бренда на територија од 5 држави во регионот.
“Бележиме автомобилска традиција од 3 поколенија…. почнувајки од нашиот дедо, потоа нашиот татко, сега јас и брат ми, а веќе и следната, четврта генерација Воиновски е тука, подготвена да продолжи по истиот пат. Од тука потекнуваат и оние вистински семејни вредности кои се рефлектираат во целокупното работење, како кон клиентите така и кон нашиот тим.
Нашиот тим е компактен, постојан, кој секогаш се грижи за своите клиенти. Со таков пристап се градат нераскинливи врски помеѓу компанијата, клиентите и соработниците. Hие сите заедно – преку доверба, создаваме иднина. “ – изјави Кирил Воиновски, Генерален директор на „Еуроимпекс“.
„Еуроимпекс“ е првично позната по своето застапништво на еден од најпознатите автомобилски брендови – Peugeot во Македонија и регионот, но истовремено е и генерален увозник на брендовите: TotalEnergies, Milwaukee, Bahco, Irimo, се грижи за развојот на ловиштето Ниџе, а од 2020 година е генерален застапник и за германскиот блиц – Opel во Македонија, Србија, Косово, Албанија и Црна Гора.
„Горди сме на нашата 35 годишна традиција на раст и развој. Но, тука не застануваме. Чест ми е да најавам дека заедно со тимот на Еуроимпекс, работиме во насока на изградба на два нови репрезентативни деловни центари. Едниот во Скопје, другиот во Белград. Заедно целиме кон уште подобри 35 години!“ – – изјави Даниел Воиновски, Генерален директор на „Еуроимпекс“.
Ова беше еден од ретките настани обоени во кирилица. Гостите беа пречекани со лица во традиционални носии кои послужуваа македонски локум. Постоеше линк помеѓу минатото и иднината… Историски Peugeot возила блескаа крај црвениот килим, кои беа осветлени од најновите Peugeot и Opel модели, а по влезот во ресторанот беше искажано добредојде со шампањ и малини како симбол кој ги поведе гостите во иднината…
Гостите уживаа во македонска музика. Македонски шлагери ја преполнија просторијата со емоции. „За нас почнува живот“ и многу други, во изведба на Дина и The Ringtones. Нашата дива Калиопи, која воедно е и амбасадор на Peugeot брендот во Македонија, приреди маестрален настап, за време на кој гостите не стивнуваа од силни аплаузи и овации… Забавата продолжи на кирилица со Дина и The Ringtones, а гостите беа испратени со ракија и македонски домашен мед.
Ова не беше обична свеченост. Ова беше настан преполн со емоции, посветен на вредните колеги, соработниците и клиентите. Ова беше свеченост на која сопствениците и тимот на „Еуроимпекс“ покажаа како заеднички и тимски се гради и сака една компанија.
ПР
Економија
Божиновска: Стабилната грејна сезона е приоритет, институциите во редовна координација

На координациски состанок со претставници на сите надлежни институции од енергетскиот сектор беа разгледани тековните активности и подготвителните мерки за непречено снабдување со топлинска и електрична енергија во претстојната грејна сезона, информираат од Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини.
Редовниот ресорски состанок се одржа во Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини, каде покрај претставниците на Министерството од соодветните сектори, присуствуваа и претставници на компании и институции од енергетскиот сектор.
Во дискусијата активно учествуваа раководствата на ЕСМ, МЕПСО, НОМАГАС, како и претставници на НЕМО, кои ги изнесоа своите ставови, предизвици и предлози за натамошно унапредување на енергетскиот систем и зголемување на координацијата помеѓу институциите.
Разгледани беа: напредокот на проектите за енергетска инфраструктура; состојбата со обезбедувањето на потребните енергенси; плановите за работењето на берзата за електрична енергија и day-ahead пазарот; координацијата помеѓу институциите за одржување на стабилноста на системот.
Министерката Сања Божиновска беше информирана за досегашните подготовки и нагласи дека клучен приоритет останува сигурното и стабилно снабдување на граѓаните и индустријата во текот на целата грејна сезона.
За првпат по формирањето на Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини, Божиновска воведе пракса на редовни координациски состаноци со сите надлежни институции од секторот. Целта е навремено информирање и координирање на активностите – практика што досега не постоела, посочуваат од министерството.