Економија
75-милионити Opel: нов Grandland GSe made in Eisenach

· Традиционално и иновативно: „јубулејниот“ Grandland GSe комбинира врвни технологии и уживање при возење
· Роденденски прослави: 160 години Opel, 40 години Corsa и 30 години фабрика во Eisenach
· Легендарни милионери: Opel Kapitän, Rekord, Senator и Omega
2022 година е година на прослави во Opel – брендот од Rüsselsheim веќе ја слави својата 160-годишнина заедно со 30-тиот роденден на фабриката во Eisenach во Thuringia. И еден од најпродаваните модели на овој производител наполни 40 години: успешната Opel Corsa, која се продаде во милиони примероци. Сега Opel може да додаде уште едно значајно достигнување: Брендот Blitz ја достигна производствената пресвртница од 75 милиони единици. Возила кои отсекогаш ги правеле иновациите достапни за широката јавност и со тоа ги направиле и луѓето мобилни. Високо ефикасни модели кои комбинираат емоции и секојдневна практичност. Како претставник на 75 милиони автомобили на Opel, електрифицираниот „јубилеен“ на локално ниво без емисија на штетни гасови, Grandland GSe денеска излезе од производната лента – Opel “made in Eisenach”
„75 милиони возила на Opel – вистинска пресвртница во историјата на производството на автомобили на Opel. Оваа импресивна бројка ја покажува важната улога на Opel во демократизацијата на технологиите и решенијата за мобилност во текот на децениите и во иднина. Ја редефинираме мобилноста – со јасна цел да станеме целосно електричен бренд во Европа до 2028 година, со автомобили кои овозможуваат задоволство при возење со одговорност. Нашите нови спортски и електрифицирани модели GSe се уште еден чекор во оваа насока“, рече извршниот директор на Opel, Florian Huettl.
Opel неодамна објави дека ќе го оживее GSe како нов под-бренд за динамични, електрифицирани модели, а GSe сега е електричен Grand Sport. Новиот Opel Grandland GSe следи по Astra GSe и Astra Sports Tourer GSe. Тоа е plug-in хибрид со високи перформанси со електричен погон на сите тркала – вистински пионер во класата на компактните SUV.
Grandland GSe комбинира бензински мотор со 1,6 турбо полнач и два електрични мотори – по еден на секоја оска – за моќност до 221 kW/300 КС (привремена потрошувачка на гориво WLTP (комбинирана): 1,3 l/100 km; 31 -29 g/km CO2). Plug-in хибридниот погон го прави Grandland GSe моќен спортски автомобил со електричен погон на сите тркала за оптимално држење и водечко забрзување од место, во класата. Забрзувањето од нула до 100 km/h се постигнува за само 6,1 секунди, а максимална брзина до 235 km/h (135 km/h во електричен режим).
Како и моделот Astra GSe, предусловите за особено динамичниот и забавен карактер на Opel Grandland GSe се во неговата единствена суспензија и калибрација на управувачот со поцврсти пружини и амортизери со технологија KONI FSD (Frequency Selective Damping). Ова овозможува различни карактеристики на амортизација за агилно ракување и супериорна удобност. Новиот Grandland GSe на тој начин покажува како носи револуционерни технологии во компактната класа и во исто време го комбинира уживањето во возењето со одговорноста.
Производни пресвртници: од првиот милион до 75-милионитиот Opel
До 75-милионитото возило, Opel лансираше многу бестселери и легенди во текот на повеќе од 120 години производство на автомобили. Со модели како што се „Doktorwagen“ со 4/8 КС од 1909 година или „Laubfrosch“ со 4/12 КС, Opel во рана фаза го претвори престижните возила во автомобили за пошироката јавност.

Rüsselsheim 1956
Во 1940 година, произведен е еден милионтиот Opel, Kapitän со самоносечка каросерија и независна предна суспензија, дизајн кој – благодарение на неговата мала тежина – обезбедува подобрени перформанси при возење и мала потрошувачка на гориво во тоа време. Следува двaмилионитиот автомобил во 1956 година – исто така Kapitän. Посебна карактеристика: Opel е првиот германски производител во тоа време кој постигнал толку високи производствени бројки. Според тоа, компанијата го претвора „јубилејното“ возило во уникатен автомобил: како извонреден „предводник“ на брендот, крем-белиот Opel добива облога од 24-каратно злато на сите хромирани делови.
„Милиони“ следат едно по друго во следните години. Зголемувањето на брзината на производство не е само израз на брзо напредувачката моторизација – демократизација на мобилноста – туку и резултат на тоа што производството станува помодерно и поефикасно. Само 15 години подоцна, во 1971 година, десетмилионитиот Opel излезе од производната лента во фабриката во Rüsselsheim: Rekord C Caravan. Јубилеј кој исто така се слави на големо. Се произведува по еден Opel дневно, а „десетмилионитиот“ e даден до министрите и претседатели на оние сојузни покраини во кои Opel имаше фабрики во тоа време: Hesse (Rüsselsheim), Северна Рајна – Westphalia (Bochum) и Рајнска област- Palatinate (Kaiserslautern).
Во 1983 година, сребрено-сивото Senator CD е 20-милионитиот Opel што ја напушти производната фабрика во Rüsselsheim. И во истата деценија 25-милионитиот модел на Opel – Omega A Caravan – се произведува во централата на Opel. Omega A е најдобриот модел на брендот од средината на 1980-тите до раните 2000-ти, а малата Opel Corsa и Astra наследникот на Kadett исто така стануваат многу успешни милионски произведени возила во компактната класа. По повторното обединување на Германија, околу 4,13 милиони Astra F излегуваат од производната лента помеѓу 1991 и 1997 година. Ова го прави најпродаваниот модел на Opel до денес. Честа на 50-милионитиот автомобил на Opel уште еднаш и е доделена на Omega. Излезе од фабриката во декември 1999 година како сребрен седан на тогаш сеопфатно ажурираната В-генерација.
И сега следи следната голема пресвртница со 75-милионитиот Opel: со новиот Grandland GSe, брендот покажува како особено спортското уживање при возење може одговорно да се комбинира со емотивниот дизајн и сеопфатната секојдневна практичност. Концепт за автомобил и возење со кој брендот продолжува да ја унапредува иднината на мобилноста. Денес е веќе јасно дека модел кој исто така е – локално без емисија на штетни гасови- , а потоа целосно електричен ќе излезе од фабричките сали по повод следната годишнина од производството на Opel.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
„Завршува ерата на неточни броила“: Министерството за енергетика бара опремата за проверка на струјомерите веднаш да биде на располагање на граѓаните

Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини активно работи на воведување системски решенија кои ќе ја зголемат заштитата на граѓаните и ќе обезбедат поголема транспарентност и контрола врз мерењето на потрошената енергија. Во таа насока, министерката Божиновска бара, во најкраток можен рок, Бирото за метрологија да ја стави во функција софистицираната опрема за тестирање и верификација на броилата, која поради неажурност во претходните години останала неискористена и не била ставена во функција.
Станува збор за машина – Трофазен систем за мерење на електрична енергија и моќност, која повеќе од 7 години седи неупотребена во подрумските простории на Бирото. Со ставањето во употреба на оваа опрема, крајна цел е, освен верификација на мерилата, и да се испитува исправноста на мерилата по жалба на потрошувач, за која Божиновска инсистира да биде спроведувана и заради честите поплаки и барања од граѓаните.
Минатата недела, Министерката Божиновска при посетата на Бирото за метрологија изврши обиколка на опремата со цел да се утврди нејзината состојба. Веднаш беа дадени насоки да се започне со сите потребни активности за нејзино итно активирање. По што доби уверување од раководството на Бирото дека веднаш ќе се распише потребниот тендер за проверка на функционалноста, инсталација и пуштање во употреба на опремата, како и обука на вработените, по што ќе може да започне со проверки на броилата.
Со оваа мерка, граѓаните ќе добијат можност за независна проверка на исправноста на своите броила, директно во државна институција. Ова ќе овозможи секој сомнеж за неправилно фактурирање да се провери со прецизни и официјални мерења, при што граѓаните ќе добијат јасен и недвосмислен одговор за состојбата на нивниот инструмент.
Истовремено, ова ќе претставува дополнителен механизам на контрола врз компаниите кои ги инсталираат и одржуваат броилата, со што ќе се обезбеди поголема правичност во наплатата на потрошената енергија и ќе се намалат можностите за неправилности. Министерството останува посветено на заштитата на правата на граѓаните и воведување механизми кои ќе обезбедат фер и точен систем на мерење.
Економија
Божиновска во Вруток: И покрај предизвиците Мавровскиот систем произведе 28% над планот

Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, ја посети Хидроелектраната Вруток, во рамки на нејзините заложби за редовна проверка на сите енергетски капацитети во земјата. Оваа посета е дел од континуираните активности на Министерството за следење на состојбата на клучните енергетски објекти и подобрување на нивната ефикасност.
ХЕЦ Вруток, како најголема електрана во рамки на Мавровскиот хидроенергетски систем, игра стратешка улога во македонскиот електроенергетски систем. Со инсталирана моќност од 165,6 MW и просечно годишно производство од 350 GWh, Вруток е клучен фактор во обезбедувањето стабилност на снабдувањето со електрична енергија.
„Континуираниот надзор и инвестиции во хидроелектраните се суштински за енергетската безбедност на земјата. Нашата цел е да ја зголемиме ефикасноста, сигурноста и одржливоста на хидропотенцијалот што го имаме. Мавровскиот хидроенергетски систем е столбот на обновливото производство на електрична енергија во Македонија, и затоа е важно да се одржува со највисоки стандарди“, изјави министерката Божиновска.
И покрај предизвиците со ниската кота на Мавровското Езеро (2,74 m под нивото од 2023 г.), преку реорганизација и оптимално планирање, ХЕС „Маврово“ постигна производство од 493,27 милиони kWh во 2024 година – за 28% над планот. Ова придонесе за стабилно снабдување со енергија во земјата и задоволување на потребите во периоди на врвна потрошувачка.
Мавровскиот хидроенергетски систем, кој покрај ХЕЦ Вруток ги опфаќа и ХЕЦ Равен и ХЕЦ Врбен, со вкупна инсталирана моќност од 200 MW и годишно производство од околу 450 GWh, претставува еден од најголемите и најсложените во земјата. Водите што се влеваат во езерото се собираат од површина од над 500 километри квадратни од планининските масиви на Кораб и Шар Планина. Водата се пренесува со канали и цевководи долги над 130 километри. Со акумулација од 275 милиони кубни метри вода, овој систем е од критично значење за енергетската одржливост и балансирање на производството од обновливи извори
Во текот на посетата, министерката Божиновска се запозна со тековните активности за одржување и планираните инвестиции во модернизација на постројките. Во последните декади, системот беше предмет на три фази на ревитализација, со вкупна инвестиција од преку 60 милиони евра. Последната фаза од ревитализацијата, завршена во 2014 година, овозможи зголемување на инсталираната моќност за дополнителни 18,58 MW и годишното производство за 40 GWh. Дополнително, ревитализацијата придонесе за намалување на емисиите на CO₂ за 36.400 тони годишно.
Во наредните години, се планира реализација на третата фаза на ревитализација, Овие активности ќе осигурат продолжување на животниот век на објектите, зголемување на нивната сигурност и стабилност, како и дополнителни економски придобивки. Дополнителни приходи од околу 2,5 мил. евра од зголеменото производство и околу 2,5 мил. евра од системски балансни услуги.
Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини ќе продолжи со стратегијата за развој на хидроенергијата, а во наредниот период се предвидени нови инвестиции за зголемување на ефикасноста на постоечките капацитети и подобрување на нивната стабилност. Со вакви активности, Министерството го потврдува својот фокус на енергетската транзиција и одржливо производство на електрична енергија.
Економија
УЈП: Поднесете ги ДДВ-04 пријавите навреме, избегнете дополнителни трошоци

Управата за јавни приходи ги повикува сите даночни обврзници да ги достават потребните документи до своите сметководители и навремено да ги поднесат ДДВ-04 пријавите за изминатиот даночен период. Крајниот рок за поднесување на ДДВ-04 пријавата е 25-ти февруари (вторник).
„До вчера до крај на работниот ден од очекуваните 7.396 ДДВ пријави, поднесени се 1.862 што претставува 25% од вкупниот број на ДДВ – 04 пријави за овој даночен период. Ова покажува дека значителен број на обврзници сè уште не ја исполниле својата законска обврска, односно остануваат да се поднесат уште 5.534 ДДВ – 04 пријави“, велат од УЈП.
Управата за јавни приходи апелира до сите даночни обврзници да ги исполнат своите законски обврски навремено, за да избегнат стрес, казни и дополнителни финансиски трошоци.
„Навременото поднесување на ДДВ-04 пријавата е од исклучителна важност за правилното усогласување со даночните прописи, одржување на финансиската стабилност на бизнисите и за развојот на економијата.
Даночните обврзници кои имаат потреба од дополнителни информации или поддршка можат да се обратат на:
Е-пошта: [email protected]
Телефонски броеви:
Од фиксна линија: 0800 33 000
Од мобилен телефон: 02 3253 200
Управата за јавни приходи и нејзините тимови во секое време стојат на располагање за да обезбедат информации со цел успешно исполнување на даночните обврски од страна на даночните обврзници“, се додава во соопштението на УЈП.