Економија
75-милионити Opel: нов Grandland GSe made in Eisenach

· Традиционално и иновативно: „јубулејниот“ Grandland GSe комбинира врвни технологии и уживање при возење
· Роденденски прослави: 160 години Opel, 40 години Corsa и 30 години фабрика во Eisenach
· Легендарни милионери: Opel Kapitän, Rekord, Senator и Omega
2022 година е година на прослави во Opel – брендот од Rüsselsheim веќе ја слави својата 160-годишнина заедно со 30-тиот роденден на фабриката во Eisenach во Thuringia. И еден од најпродаваните модели на овој производител наполни 40 години: успешната Opel Corsa, која се продаде во милиони примероци. Сега Opel може да додаде уште едно значајно достигнување: Брендот Blitz ја достигна производствената пресвртница од 75 милиони единици. Возила кои отсекогаш ги правеле иновациите достапни за широката јавност и со тоа ги направиле и луѓето мобилни. Високо ефикасни модели кои комбинираат емоции и секојдневна практичност. Како претставник на 75 милиони автомобили на Opel, електрифицираниот „јубилеен“ на локално ниво без емисија на штетни гасови, Grandland GSe денеска излезе од производната лента – Opel “made in Eisenach”
„75 милиони возила на Opel – вистинска пресвртница во историјата на производството на автомобили на Opel. Оваа импресивна бројка ја покажува важната улога на Opel во демократизацијата на технологиите и решенијата за мобилност во текот на децениите и во иднина. Ја редефинираме мобилноста – со јасна цел да станеме целосно електричен бренд во Европа до 2028 година, со автомобили кои овозможуваат задоволство при возење со одговорност. Нашите нови спортски и електрифицирани модели GSe се уште еден чекор во оваа насока“, рече извршниот директор на Opel, Florian Huettl.
Opel неодамна објави дека ќе го оживее GSe како нов под-бренд за динамични, електрифицирани модели, а GSe сега е електричен Grand Sport. Новиот Opel Grandland GSe следи по Astra GSe и Astra Sports Tourer GSe. Тоа е plug-in хибрид со високи перформанси со електричен погон на сите тркала – вистински пионер во класата на компактните SUV.
Grandland GSe комбинира бензински мотор со 1,6 турбо полнач и два електрични мотори – по еден на секоја оска – за моќност до 221 kW/300 КС (привремена потрошувачка на гориво WLTP (комбинирана): 1,3 l/100 km; 31 -29 g/km CO2). Plug-in хибридниот погон го прави Grandland GSe моќен спортски автомобил со електричен погон на сите тркала за оптимално држење и водечко забрзување од место, во класата. Забрзувањето од нула до 100 km/h се постигнува за само 6,1 секунди, а максимална брзина до 235 km/h (135 km/h во електричен режим).
Како и моделот Astra GSe, предусловите за особено динамичниот и забавен карактер на Opel Grandland GSe се во неговата единствена суспензија и калибрација на управувачот со поцврсти пружини и амортизери со технологија KONI FSD (Frequency Selective Damping). Ова овозможува различни карактеристики на амортизација за агилно ракување и супериорна удобност. Новиот Grandland GSe на тој начин покажува како носи револуционерни технологии во компактната класа и во исто време го комбинира уживањето во возењето со одговорноста.
Производни пресвртници: од првиот милион до 75-милионитиот Opel
До 75-милионитото возило, Opel лансираше многу бестселери и легенди во текот на повеќе од 120 години производство на автомобили. Со модели како што се „Doktorwagen“ со 4/8 КС од 1909 година или „Laubfrosch“ со 4/12 КС, Opel во рана фаза го претвори престижните возила во автомобили за пошироката јавност.

Rüsselsheim 1956
Во 1940 година, произведен е еден милионтиот Opel, Kapitän со самоносечка каросерија и независна предна суспензија, дизајн кој – благодарение на неговата мала тежина – обезбедува подобрени перформанси при возење и мала потрошувачка на гориво во тоа време. Следува двaмилионитиот автомобил во 1956 година – исто така Kapitän. Посебна карактеристика: Opel е првиот германски производител во тоа време кој постигнал толку високи производствени бројки. Според тоа, компанијата го претвора „јубилејното“ возило во уникатен автомобил: како извонреден „предводник“ на брендот, крем-белиот Opel добива облога од 24-каратно злато на сите хромирани делови.
„Милиони“ следат едно по друго во следните години. Зголемувањето на брзината на производство не е само израз на брзо напредувачката моторизација – демократизација на мобилноста – туку и резултат на тоа што производството станува помодерно и поефикасно. Само 15 години подоцна, во 1971 година, десетмилионитиот Opel излезе од производната лента во фабриката во Rüsselsheim: Rekord C Caravan. Јубилеј кој исто така се слави на големо. Се произведува по еден Opel дневно, а „десетмилионитиот“ e даден до министрите и претседатели на оние сојузни покраини во кои Opel имаше фабрики во тоа време: Hesse (Rüsselsheim), Северна Рајна – Westphalia (Bochum) и Рајнска област- Palatinate (Kaiserslautern).
Во 1983 година, сребрено-сивото Senator CD е 20-милионитиот Opel што ја напушти производната фабрика во Rüsselsheim. И во истата деценија 25-милионитиот модел на Opel – Omega A Caravan – се произведува во централата на Opel. Omega A е најдобриот модел на брендот од средината на 1980-тите до раните 2000-ти, а малата Opel Corsa и Astra наследникот на Kadett исто така стануваат многу успешни милионски произведени возила во компактната класа. По повторното обединување на Германија, околу 4,13 милиони Astra F излегуваат од производната лента помеѓу 1991 и 1997 година. Ова го прави најпродаваниот модел на Opel до денес. Честа на 50-милионитиот автомобил на Opel уште еднаш и е доделена на Omega. Излезе од фабриката во декември 1999 година како сребрен седан на тогаш сеопфатно ажурираната В-генерација.
И сега следи следната голема пресвртница со 75-милионитиот Opel: со новиот Grandland GSe, брендот покажува како особено спортското уживање при возење може одговорно да се комбинира со емотивниот дизајн и сеопфатната секојдневна практичност. Концепт за автомобил и возење со кој брендот продолжува да ја унапредува иднината на мобилноста. Денес е веќе јасно дека модел кој исто така е – локално без емисија на штетни гасови- , а потоа целосно електричен ќе излезе од фабричките сали по повод следната годишнина од производството на Opel.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
„Тик-ток“ казнет со 530 милиони евра

„Тик ток“ е казнет со 530 милиони евра во Европската Унија поради непочитување на прописите за заштита на податоците на корисниците.
Највисокиот регулатор за заштита на податоци на ЕУ ја казни платформата „Тик-ток“ со 530 милиони евра поради загриженост за тоа како ги заштитува личните податоци на корисниците.
Регулаторот исто така ѝ наложи на платформата да го суспендира преносот на податоци во Кина доколку обработката на податоци не се усогласи со законите на ЕУ во рок од шест месеци, објави „Ројтерс“. Ирската комисија за заштита на податоците (DPC) соопшти дека „Тик-ток“, кој е во сопственост на кинеската компанија „Бајт денс“, не може да докаже дека личните податоци на корисниците од ЕУ се соодветно заштитени во согласност со законите на ЕУ.
„Тик-ток“ објави дека ќе поднесе жалба на пресудата тврдејќи дека ја користел законската рамка на ЕУ, особено стандардните договорни клаузули, за да овозможи строго контролиран и ограничен далечински пристап.
Економија
Народната банка ја додели годишната награда за млади истражувачи за 2025 година

По повод денот на монетарната самостојност, Народната банка традиционално ја додели Годишната награда за млади истражувачи за најдобар труд од областа на макроекономијата и банките и банкарските системи. Добитничка на првата награда за 2025 година е Јасна Тоновска, асистентка и докторантка на Економскиот факултет при Универзитетот „Св. Кирил и Методиј“ во Скопје, за трудот со наслов „Волатилноста на меѓународните финансиски текови: импликации за македонската економија“.
Во трудот се посочува дека изразената променливост на меѓународните финансиски текови носи ризици за економските остварувања во земјата, особено на среден рок, при што се заклучува дека макропрудентните мерки претставуваат ефикасен инструмент за ублажување на негативните ефекти од оваа променливост, којашто станува особено изразена по 2020 година, како резултат на засилената светска неизвесност и сѐ поголемите геополитички тензии.
По повод доделувањето на наградата, во Народната банка се одржа средба со наградената истражувачка, гувернерката Анита Ангеловска-Бежоска и Одборот за оценување трудови составен од вицегувернерката Ана Митреска (претседателка) и членовите Султанија Бојчева-Терзијан, директорка на Секторот за монетарна политика, истражување и статистика и Мите Митески, помошник на вицегувернерот, како и вицегувернерите Емилија Нацевска и Фадил Бајрами.
На средбата се разменија мислења за наградениот труд и за значењето на истражувачката работа при носењето политики засновани на докази. Акцентот беше ставен на важноста на поддршката што Народната банка им ја дава на младите истражувачи заради унапредување на истражувачката дејност во земјата. Имено, во изминатите деветнаесет години, токму преку оваа награда, Народната банка активно придонесува за поттикнување на истражувачката активност на младите во областа на макроекономијата и банкарството, со што се зголемува нивниот научен придонес со практична вредност при носењето на политиките.
Според традицијата, наградениот труд ќе биде презентиран на некоја од следните сесии на Клубот на истражувачите на Народната банка, којшто функционира како платформа за развој на истражувачката мисла и мрежа за поврзување на експертите од овие области.
Доделувањето на наградата е дел од одбележувањето на 33-годишнината од монетарното осамостојување и формирањето на Народната банка. Постојаното јакнење на институционалните и истражувачките капацитети ѝ овозможи на Народната банка да се издигне како реномирана и кредибилна институција на меѓународно ниво, со голем придонес во обезбедувањето на макроекономската и финансиската стабилност во земјата.
Свет
Пресврт во трговската војна – САД побараа разговори со Кина

Соединетите Американски Држави се обратија до Кина за да побараат разговори за царините од 145 проценти што ги воведе претседателот Доналд Трамп, а вратата на Пекинг е отворена за разговори, соопшти утрово кинеското Министерство за трговија сигнализирајќи потенцијално ублажување на трговската војна.
„САД треба да бидат подготвени да преземат мерки за да ги исправат погрешните практики и да ги откажат едностраните царини“, соопшти Министерството за трговија додавајќи дека Вашингтон мора да покаже искреност во преговорите.
„Обидот да се искористи разговорот како изговор за принуда и изнуда нема да функционира“, соопшти Министерството за трговија.
Пекинг отворено го изрази својот гнев поради царините за кои вели дека не може да го запрат подемот на втората по големина економија во светот. Тој го фокусира својот гнев на поттикнување на јавната и глобалната осуда на американските ограничувања за увоз.
„Кина сака да се сретне и да разговара за трговија, а разговорите ќе следуваат набргу“, изјави синоќа американскиот државен секретар Марко Рубио за „Фокс њуз“.
„Нашиот министер за финансии Скот Бесент е вклучен во овие напори и нивните дискусии ќе следуваат набргу“, рече тој додавајќи дека прашањето е колку САД треба да купуваат од Кина во иднина.
Трамп завчера изјави дека верува оти постои многу голема шанса неговата администрација да постигне договор со Кина.
Тој го изјави ова неколку часа откога кинескиот претседател Шји Џјинпинг ги повика официјалните лица да преземат мерки за приспособување кон промените во меѓународната средина, без конкретно да ги спомене САД.