Економија
75-милионити Opel: нов Grandland GSe made in Eisenach

· Традиционално и иновативно: „јубулејниот“ Grandland GSe комбинира врвни технологии и уживање при возење
· Роденденски прослави: 160 години Opel, 40 години Corsa и 30 години фабрика во Eisenach
· Легендарни милионери: Opel Kapitän, Rekord, Senator и Omega
2022 година е година на прослави во Opel – брендот од Rüsselsheim веќе ја слави својата 160-годишнина заедно со 30-тиот роденден на фабриката во Eisenach во Thuringia. И еден од најпродаваните модели на овој производител наполни 40 години: успешната Opel Corsa, која се продаде во милиони примероци. Сега Opel може да додаде уште едно значајно достигнување: Брендот Blitz ја достигна производствената пресвртница од 75 милиони единици. Возила кои отсекогаш ги правеле иновациите достапни за широката јавност и со тоа ги направиле и луѓето мобилни. Високо ефикасни модели кои комбинираат емоции и секојдневна практичност. Како претставник на 75 милиони автомобили на Opel, електрифицираниот „јубилеен“ на локално ниво без емисија на штетни гасови, Grandland GSe денеска излезе од производната лента – Opel “made in Eisenach”
„75 милиони возила на Opel – вистинска пресвртница во историјата на производството на автомобили на Opel. Оваа импресивна бројка ја покажува важната улога на Opel во демократизацијата на технологиите и решенијата за мобилност во текот на децениите и во иднина. Ја редефинираме мобилноста – со јасна цел да станеме целосно електричен бренд во Европа до 2028 година, со автомобили кои овозможуваат задоволство при возење со одговорност. Нашите нови спортски и електрифицирани модели GSe се уште еден чекор во оваа насока“, рече извршниот директор на Opel, Florian Huettl.
Opel неодамна објави дека ќе го оживее GSe како нов под-бренд за динамични, електрифицирани модели, а GSe сега е електричен Grand Sport. Новиот Opel Grandland GSe следи по Astra GSe и Astra Sports Tourer GSe. Тоа е plug-in хибрид со високи перформанси со електричен погон на сите тркала – вистински пионер во класата на компактните SUV.
Grandland GSe комбинира бензински мотор со 1,6 турбо полнач и два електрични мотори – по еден на секоја оска – за моќност до 221 kW/300 КС (привремена потрошувачка на гориво WLTP (комбинирана): 1,3 l/100 km; 31 -29 g/km CO2). Plug-in хибридниот погон го прави Grandland GSe моќен спортски автомобил со електричен погон на сите тркала за оптимално држење и водечко забрзување од место, во класата. Забрзувањето од нула до 100 km/h се постигнува за само 6,1 секунди, а максимална брзина до 235 km/h (135 km/h во електричен режим).
Како и моделот Astra GSe, предусловите за особено динамичниот и забавен карактер на Opel Grandland GSe се во неговата единствена суспензија и калибрација на управувачот со поцврсти пружини и амортизери со технологија KONI FSD (Frequency Selective Damping). Ова овозможува различни карактеристики на амортизација за агилно ракување и супериорна удобност. Новиот Grandland GSe на тој начин покажува како носи револуционерни технологии во компактната класа и во исто време го комбинира уживањето во возењето со одговорноста.
Производни пресвртници: од првиот милион до 75-милионитиот Opel
До 75-милионитото возило, Opel лансираше многу бестселери и легенди во текот на повеќе од 120 години производство на автомобили. Со модели како што се „Doktorwagen“ со 4/8 КС од 1909 година или „Laubfrosch“ со 4/12 КС, Opel во рана фаза го претвори престижните возила во автомобили за пошироката јавност.

Rüsselsheim 1956
Во 1940 година, произведен е еден милионтиот Opel, Kapitän со самоносечка каросерија и независна предна суспензија, дизајн кој – благодарение на неговата мала тежина – обезбедува подобрени перформанси при возење и мала потрошувачка на гориво во тоа време. Следува двaмилионитиот автомобил во 1956 година – исто така Kapitän. Посебна карактеристика: Opel е првиот германски производител во тоа време кој постигнал толку високи производствени бројки. Според тоа, компанијата го претвора „јубилејното“ возило во уникатен автомобил: како извонреден „предводник“ на брендот, крем-белиот Opel добива облога од 24-каратно злато на сите хромирани делови.
„Милиони“ следат едно по друго во следните години. Зголемувањето на брзината на производство не е само израз на брзо напредувачката моторизација – демократизација на мобилноста – туку и резултат на тоа што производството станува помодерно и поефикасно. Само 15 години подоцна, во 1971 година, десетмилионитиот Opel излезе од производната лента во фабриката во Rüsselsheim: Rekord C Caravan. Јубилеј кој исто така се слави на големо. Се произведува по еден Opel дневно, а „десетмилионитиот“ e даден до министрите и претседатели на оние сојузни покраини во кои Opel имаше фабрики во тоа време: Hesse (Rüsselsheim), Северна Рајна – Westphalia (Bochum) и Рајнска област- Palatinate (Kaiserslautern).
Во 1983 година, сребрено-сивото Senator CD е 20-милионитиот Opel што ја напушти производната фабрика во Rüsselsheim. И во истата деценија 25-милионитиот модел на Opel – Omega A Caravan – се произведува во централата на Opel. Omega A е најдобриот модел на брендот од средината на 1980-тите до раните 2000-ти, а малата Opel Corsa и Astra наследникот на Kadett исто така стануваат многу успешни милионски произведени возила во компактната класа. По повторното обединување на Германија, околу 4,13 милиони Astra F излегуваат од производната лента помеѓу 1991 и 1997 година. Ова го прави најпродаваниот модел на Opel до денес. Честа на 50-милионитиот автомобил на Opel уште еднаш и е доделена на Omega. Излезе од фабриката во декември 1999 година како сребрен седан на тогаш сеопфатно ажурираната В-генерација.
И сега следи следната голема пресвртница со 75-милионитиот Opel: со новиот Grandland GSe, брендот покажува како особено спортското уживање при возење може одговорно да се комбинира со емотивниот дизајн и сеопфатната секојдневна практичност. Концепт за автомобил и возење со кој брендот продолжува да ја унапредува иднината на мобилноста. Денес е веќе јасно дека модел кој исто така е – локално без емисија на штетни гасови- , а потоа целосно електричен ќе излезе од фабричките сали по повод следната годишнина од производството на Opel.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
„Идни инженери на своите први работни задачи во Министерството за енергетика“, Божиновска ги посети студентите на нивните практикантски позиции

Студентите од Факултетот за електротехника и информациски технологии (ФЕИТ) ја започнаа студентската практикантска настава во Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини.Веќе се распределени по сектори и започнаа со практична работа во рамки на Министерството и органите во негов состав.
Министерката Сања Божиновска денес ги посети младите практиканти на нивните работни позиции, при што лично се запозна со нивните ангажмани, задачите што им се доделени и областите во кои се вклучени.
„Гордост е да се види енергијата и мотивацијата што овие млади луѓе ја носат со себе. Веќе од првиот ден, тие не се тука само како набљудувачи – туку активно се вклучени во конкретни процеси, подготвуваат материјали, истражуваат и дискутираат. Ова е таа нова генерација која сакаме да ја задржиме во земјата и да ѝ дадеме можност да се развива тука – во институциите каде што се градат јавните политики,“ изјави министерката Божиновска.
Во разговорот со студентите, министерката упати порака на поддршка и охрабрување: „Потребни ни се луѓе што разбираат технологија, енергетика и современи предизвици. Но уште повеќе ни се потребни луѓе што сакаат да направат разлика. Вие сте тука не само за да учите, туку и да донесете нова перспектива. Ќе ве поддржиме во секој чекор.“
Студентите се распределени според нивната стручна насоченост во одделенијата за енергетика, обновливи извори, енергетска ефикасност, минерални суровини, стратешко планирање и дигитализација. Со нив работат ментори од редовите на администрацијата, со цел да добијат реален увид во функционирањето на институцијата и активна улога во тековните задачи.
Програмата се реализира врз основа на Меморандумот за соработка меѓу Министерството и ФЕИТ, како дел од заложбата за поддршка на млади инженери и нивно вклучување во развојот на енергетските политики. Министерството најавува продолжување и проширување на оваа програма и во иднина, со цел создавање континуитет во градење на домашен стручeн кадар и обезбедување генерации експерти подготвени да ја водат енергетската транзиција.
Економија
Министерството за финансии достави барање до 22 меѓународни финансиски институции и банки за финансирање на брзата пруга

Министерството за финансии денеска испрати до 22 меѓународни финансиски институции и странски комерцијални банки барање за покажување интерес за финансирање на проектот за изградба на брза пруга долж Коридорот 10.
Станува збор за финансиски институции од Европа, САД, Јапонија и Обединетото Кралство, од кои дел се институции со коишто земјата и претходно соработувала на одредени проекти.
Поконкретно барањето е доставено до Светска банка, Европската банка за обнова и развој, Европската инвестициска банка, Фондот за меѓународен развој на ОПЕК, Француската развојна агенција, КФВ Развојната банка, Италијанската развојна банка, Јапонската агенција за меѓународна соработка, германската ДЗ Банка, Морган Стенли, Уни Кредит Банка Австрија, Сити банк, ЏП Морган, Дојче Банк, Сосиете Женерал, Рајфајзен банк, ЕРСТЕ банк, Банка ИМИ, британската Стандард чартерд, Банка на Америка, јапонската МУФГ Банка, како и американската Голдман Сакс. Износот кој се бара за реализација на проектот е 1,91 милијарда евра.
Согласно испратеното барање, одговорот за пројавување интерес меѓународните финансиски институции и странските комерцијални банки треба да го достават до крајот на овој месец, со можност за продолжување на рокот по барање на банките.
Имено, Министерството за финансии го испраќа барањето за пројавување интерес со меѓународните финансиски институции врз основа на Заклучок на Владата и врз основа на законските прописи, односно Законот за јавен долг. Заедно со барањето Министерството за финансии испраќа до меѓународните финансиски институции и банките и образложение за проектот подготвено од Министерството за транспорт и врски и МЖ Инфраструктура, а кое исто така е разгледано од страна на Владата.
Економија
(Видео) Дебакл на економиските политики на власта: Македонија на дното на Европа, велат од СДСМ

„Согласно последните податоци на Евростат, Македонија денес е претпоследна во Европа по висина на минимална плата, зад нас е само Албанија. Истовремено сме последни по куповна моќ. Ова не се бројки и податоци од некоја црна хроника – ова е нашата реалност со власта на ДПМНЕ. Овие статистики се потрда за реалноста во која платата не им стигнува на граѓаните ниту до 10-ти во месецот“, вели Симона Цветаноски – членка на Извршниот одбор на СДСМ.
„Реалност во која граѓаните мора да кратат и штедат на се додека функционерите на ДПМНЕ се луксузираат, си ги покачуваат платите и продаваат приказни дека сме четврти во Европа.
Ова веќе не е само економска криза, ова свесно и намерно понижување на достоинството на секој граѓанин на Македонија.
Евростат не лаже. Но Владата предводена од ВМРО-ДПМНЕ лаже – лаже кога вели дека „се грижи“, лаже кога зборува дека сме четврта најјака економија во Европа, лаже кога ве убедува дека добро живеете. Сите економски параметри укажуваат на драматично влошување на квалитетот на животот. Инфлацијата оди нагоре, цените повторно се без контрола, платите стагнираат. Во Макеоднија моментално добро живеат само функционерите од власта.
Дуото Трајко Славевски и Христијан Мицкоски ова го прават намерно и осмислено. Целта е јасна, да се држат граѓантие во неизвесност, да се држат платите на минимум додека тие ги спроведуваат своите криминални проекти и задолжувања. Ниту ги интересира состојбата во која живеат луѓето, ниту сакаат да помогнат реално нешто да се смени, ги интересираат само нивните огромни бизнис зделки.
СДСМ и ВМРО-ДПМНЕ не се исти. Што правеше СДСМ? Го зголемивме минималецот од 9.000 на над 20.000 денари. Донесовме закон за автоматско усогласување на платите со трошоците за живот за да не може никој политички да ги уценува граѓаните за растот на платите туку да им следува со закон.
Ги зголемивме платите во приватниот сектор. Инвестиравме 2,6 милијарди евра во економија, помош за граѓаните и стабилизација на струјата.
А што прави ВМРО-ДПМНЕ? Ги одби сите предлози за покачување плати. Ги блокираше мерките за поевтини основни производи. Не вложи ниту денар во поддршка за граѓаните во криза. Си гледа само за себе – за привилегираните бизнис партнери, но не и за народот.
Христијан Мицкоски и Трајко Славески ќе останат запаметени не како реформатори, туку како луѓе што ја згазија економската надеж на оваа земја. Како политичари што ја заборавија работничката рака која го движи оваа држава.
Време е за одговорност. Време е за гласна борба за повисоки плати, за фер услови, за економија во функција на граѓаните, не за бизнис партнерите на ВМРО-ДПМНЕ.
СДСМ нема да молчи. Ќе зборуваме секој ден, за секој човек што живее тешко и заслужува повеќе. Затоа што докажавме со дела што е економски патриотизам и како секој граѓанин е важен. Покажавме дека сме различни и дека државата може да има власт која се грижи за граѓаните а не за сопствените интереси“, изјави Симона Цветаноски – членка на Извршниот одбор на СДСМ.