Економија
77 години квалитет посветен на здравјето, прашајте го фармацевтот за „Галеника“
Грижата за здравјето и справувањето со болеста е комплексен процес, кој не почнува или завршува меѓу лекарот и пациентот. Исклучителнo важeн во оваа комуникација e и фармацевтот. Него го препознаваме како лицето што го издава препишаниот лек во аптеката, но фармацевтот е специјалист што има знаење за лековите, неговите особини и контраиндикации и може да помогне да се избере соодветната терапија за болниот. Велат дека еден фармацевт поседува знаење за неколку стотици лекови.
Фармацевтите и фармацевтските техничари имаа незаменлива улога и во битката на здравствениот систем со пандемијата на Ковид-19 во изминатите две години. Застанаа со другите здравствени работници во првите редови со цел да му се помогне на секој пациент што ќе побара поддршка и во директна комуникација со пациентите да споделат совет и препорака за потребниот лек. Впрочем, тие се дел од штитот што може да му помогне на пациентот да ги препознае симптомите и да го советува да посети лекар.
Иако во македонскиот здравствен систем фармацевтот не може да пропишува лекови, како што е тоа случај во САД или некои европски држави, сепак може да помогне да го направите вистинскиот избор кога избирате лек. Големите фармацевтски компании значајно внимание посветуваат и на лекарите и на фармацевтите да ги запознаат со лековите, како и ОТЦ-лековите што се издаваат без рецепт, а се одобрени од надлежните институции на македонскиот пазар.
Директорот на „Галеника Македонија“, м-р фарм. Даниел Јаневски, нагласува дека комуникацијата меѓу потрошувачот или пациентот со фармацевтот е особено важна за запознавање со особините на лековите, начинот на кој влијаат, употребата, независно дали е лек или ОТЦ-производ што се издава без рецепт.
„За потрошувачот на македонскиот пазар, ‘Галеника’ нуди загарантиран квалитет на производите. Во понудата имаме лекови на рецепт, лекови без рецепт (ОТЦ), козметички производи и додатоци во исхраната. Тоа се производи креирани во согласност со современите барања на потрошувачите и пациентите затоа што ‘Галеника’ како стабилен партнер на заедницата носи иновации во својата понуда, но за таа да стигне до потрошувачите, особено важна е и фармацевтската експертиза кога се издава лекот или производот. Ние стоиме зад 77 години традиција и квалитет за секој потрошувач“, вели директорот на „Галеника Македонија“, м-р фарм. Даниел Јаневски.
Изборот за тоа кој лек ќе го користи потрошувачот на македонскиот пазар е одлука на самиот потрошувач. Односно, лекарот го препишува лекот со генерички назив, а потоа во аптеката потрошувачот може да се информира од кои производители е достапен тој лек и во комуникација со фармацевтот да се запознае со особините на лекот и да го направи најдобриот избор.
Според Јаневски, потрошувачот секогаш треба да се потпре на квалитетот и традицијата што се препознатливи не само на македонскиот пазар туку и пошироко во регионот и во Европа независно дали изборот е за лек на рецепт, лек без рецепт (ОТЦ), козметички производ или додаток во исхраната.
Фармацевтот во аптека треба да одговори на прашањата на потрошувачот за препишаните лекови, а тоа се прашања и за можните несакани реакции и интеракции со други лекови или нарушувања. Но, и потрошувачот треба да одговори на прашањата на фармацевтот за неговата здравствена состојба за да може да им го препорача најдоброто.
Фармацевтот може да помогне и кога потрошувачот бара ОТЦ-производ или козметика поради знаењето и можноста да го запознае со особините на производот, начинот на кој влијае, можните несакани ефекти или употребата.
Потрошувачите не треба да ја напуштат аптеката ако сѐ уште имаат нејасни работи во врска со користењето на лекот, начинот на кој се зема лекот или дали треба да се избегнува некоја храна кога го земаат лекот. Некои антибиотици не треба да се пијат со млечни производи, а има лекови со кои треба да се избегнуваат цитрусните овошја. Кога лекот треба да се пие пред оброк, а кога по, се информации за кои фармацевтот треба да ве информира кога ви го дава лекот. Сето тоа е дел од неговата работа и грижата за здравјето што треба фармацевтите да ја обезбедат за потрошувачот. Фармацевтот и фармацевтскиот техничар со нивното знаење и искуство се секогаш достапни за помагање во обезбедување подобар квалитет на живот на пациентите.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Мицкоски: Буџетот е ликвиден, трезорот нема да се затвори на 15 декември
Премиерот Мицкоски изјави дека Буџетот е ликвиден и сите обврски се извршуваат тековно. Како што појасни Мицкоски, 15 декември не е датум за затворање на трезорската сметка, туку рок до кој институциите е потребно да ги достават сите тековни расходи за навремена исплата.
Според премиерот, и по истекот на овој рок ќе има толеранција и институциите нема да бидат одбиени доколку поднесат налози подоцна. Целта на поставувањето на датумот, вели тој, е подобро планирање и навремено извршување на обврските.
„Јас не реков дека ќе се затвори трезорот, туку го поставивме 15 декември како датум кога сите иснтитуции е добро да ги достават сите оние тековни потреби, расходи и сите средства кои треба да се пренесат до доверителите. Се разбира на тоа додадов дека имаме толеранција. Се разбира дека нема ако некој дојде на 20 декември да речеме клучот е на врата и завршена е работата. Се разбира дека толеранција ќе има, но идејата е да работиме со план, да имаме свесност дека е потребно сето тоа да реализираме со време, да имаме некаква навика и да го почитуваме сето она што ќе го поставиме како план и задачи. Затоа јас ги молам сите институции да дојдат навреме. Не велам дека на 25-ти ако дојде некој со налог нема тоа да се прифати и ќе се одбие, но, навремено да ги испланираме активностите, за да не се случи во 5 до 12 сите да нагрнеме таму и некои од обврските да останат неплатени односно да ги книжиме во следната година. Само тоа е целта, чисто мораме да се навикнеме на некаков ред“, кажа Мицкоски.
Економија
Спектакуларно отворање во Гевгелија: ЏАМБО и ВЕРО станаа новата омилена дестинација во „Gevgelija Mall“
Со огромна посетеност и во празнична атмосфера, овој викенд во Гевгелија и официјално започна со работа новиот, најсовремен ЏАМБО (JUMBO) маркет. Сместен во новоотворениот трговски центар „Gevgelija Mall“, реномираниот бренд ја реализираше својата голема инвестиција во јужниот регион, носејќи светско шопинг искуство за локалното население.
Отворањето помина во знакот на семејната забава и радоста. Најмладите посетители уживаа во целодневната програма исполнета со музика, дружење со маскоти, цртање на лице и игри со сапунени меури, што го претвори првиот работен ден на маркетот во вистински настан за градот.
Новиот објект се простира на површина од 3.000 метри квадратни, дизајниран според највисоките светски стандарди. Купувачите веќе имаат пристап до асортиман од над 20.000 артикли, вклучувајќи производи за домот, играчки, декорации и сезонски изненадувања.
Како значајна новина за купувачите во Гевгелија е интегрирањето на селектиран асортиман од брендот ВЕРО во рамките на самиот маркет. Оваа стратешка синергија им овозможува на потрошувачите на едно место да ги задоволат сите потреби за домаќинството, штедејќи време и уживајќи во квалитетот на двата силни бренда.
Генералниот директор на ВЕРО и ЏАМБО маркетите, Петар Денковски, истакна дека ова отворање е многу повеќе од проширување на продажната мрежа – тоа е исполнување на ветувањето за поддршка на локалната заедница.
„Горди сме што со оваа капитална инвестиција директно влијаеме на економскиот пулс на Гевгелија. Отворивме нови работни места и создадовме силен регионален магнет кој очекуваме да привлекува купувачи не само од градот, туку и од соседството,“ изјави Денковски.
Менаџментот на компанијата потврди дека експанзијата не застанува тука. Успешната приказна продолжува и следната година со најавеното отворање на нов маркет во Струмица, со што ЏАМБО и ВЕРО целосно ќе го заокружат своето присуство во југоисточниот дел на Македонија.
Новиот маркет во Гевгелија веќе работи со полн капацитет, нудејќи креативни решенија и производи за целото семејство, под препознатливиот слоган „За сѐ што ви треба и не сте знаеле дека ви треба“.
(ПР)
Економија
ССКМ ја поздравува одлуката со која данокот од 5 отсто останува при првата продажба на недвижностите
Сојузот на стопанските комори на Македонија ја поздравува одлуката со која данокот од 5 % останува при првата продажба на недвижностите.
„Ја поздравуваме одлуката на Владата за 5 % ДДВ, кој е при првата продажба на станбен простор, ова ги покажува позитивните заложби на бизнис-секторот и ССКМ претставен преку Градежната комора во соработка на Министерството за финасии и Владата. Сојузот на стопанските комори на Македонија смета дека одлуката на државата стапка за првата продажба на новоизградени станови да остане 5 % е оправдана.
Според ССКМ, оправдана е и одлуката на Министерството за продолжување на важноста на повластената стапка од 5 % ДДВ и сметаат дека со нејзиното продолжување најголема корист ќе имаат купувачите на станбени единици, односно населението.
Ивица Јаќимовски, член на управниот одбор при ССКМ, посочува дека со продолжување на данокот за купување станови на 5 %, почнувајќи од 2026 година, се очекува секторот за недвижности да добие нов импулс.
„Оваа повластена стапка на ДДВ има цел да го поддржи пристапот на граѓаните до домување, да ја стимулира градежната активност и да ја зајакне стабилноста на пазарот. Имплементацијата на даночната стапка од 5 % носи неколку важни привилегии и за купувачите и за индустријата: намалувањето на даночната стапка значително ги намалува вкупните трошоци за купување стан правејќи го сопствеништвото на домот подостапно за пошироката популација; се очекува прифатливоста создадена од данокот од 5 % да ја зголеми побарувачката за нови и постојни станови, што може да ги поттикне градежните и недвижните сектори и со поповолна даночна средина, домашните и странските инвеститори може да покажат зголемен интерес за пазарот на домување, што ќе придонесе за економски раст“, вели тој.

