Економија
Државните обврзници најтргувани на берзата во понеделникот

Тргувањето со државните обврзници за денационализација и старото девизно штедење на берзата во понеделникот изнесуваше 2.788.522,36 денари и учествуваше со 37% во прометот на официјалниот пазар.
Тргувањето со државните обврзници за денационализација и старото девизно штедење на берзата во понеделникот изнесуваше 2.788.522,36 денари и учествуваше со 37% во прометот на официјалниот пазар.
Третата недела од Јануари 2010 година започна со вкупен промет од 8.650.201,45 денари, при што официјалниот пазар доминираше со тргувањето над редовниот со промет од 7.533..804,36 денари при реализирани 62 трансакции.
На редовниот пазар се оствари промет од само 1.116.397,00 денари при реализирани 32 трансакции. МБИ10 го продолжува позитивниот тренд со умерен пораст од 1,04% при вредност од 2.801,29 индексни поени. Ова претставува седмо зголемување по ред кое започна на 08.01.2010 година, кога изнесуваше 2.730,00 индексни поени. МБИД го ствари вториот последователен пад на дневна основа кој изнесуваше 0,45%, додека неговата вредноста затвори на 3.012,78 индексни поени. ОМБ го задржа нивото од претходниот трговски ден кое изнесуваше 110,42 индексни поени. Најликвидна хартија од вредност на целиот, односно на официјалниот пазар беше акцијата на Комерцијална Банка Скопје со промет од 1.854.084,00 денари. Оваа акција забележува променлив тренд во текот на тргувањата од почетокот на тековната година. При просечна вредност од 2.800,73 денари, дневниот пораст изнесуваше 1,82%. Минималната цена изнесуваше 2.795,00 денари, додека максималната беше 2.830,00 денари. Втора според ликвидност од официјалниот пазар беше државната обврзница за денационализација од првата емисија со промет од 1.710.393,24 денари. Со просечната цена од 93,40%, забележан беше висок пораст од 3,78% на дневна основа. Истргувани беа вкупно 29.940 обврзници кои се реализираа преку една трансакција. Други државни обврзници за денационализација кои имаа позначителен промет беа обврзниците од осмата емисија (895.520,34 ден.) и втората емисија (166.978,27 ден.).Трета по обем на тргување беше Алкалоид Скопје чиј промет изнесуваше 1.166.364,00 денари. Оваа акција оствари просечна цена од 4.799.85 денари, а вториот по ред пораст на дневна основа изнесуваше 0,43%. Ценовниот распон се движеше од 4.761,00 денари до 4.801,00 денари. Истргувани беа 243 акции кои се реализираа преку 14 трансакции.Македонски Телеком Скопје оствари најголем промет од акциите кои котираат на редовниот пазар, а тој изнесуваше 458.805,00 денари. Просечната цена од 429,59 денари резултираше со зголемување од 1,85%. Минималната постигната цена изнесуваше 423,00 денари, а максималната 430,00 денари. Истргувани беа вкупно 1.068 акции кои се реализираа преку 7 трансакции.На втора позиција се пласираше акцијата на ФЗЦ 11 Октомври Куманово при промет од 441.960,00 денари. Просечната цена од 1.160,00 денари не оствари промена на дневна основа. Истргувани бе вкупно 381 акции кои се реализираа преку 10 трансакции.Согласно добиеното Решение од Комисија за хартии од вредност на ден 15.01.2010 година со кое се изрекува привремена забрана за вршењето на сите услуги со хартии од вредност на брокерската куќа ВИП АД Скопје, ве известуваме дека членката ВИП АД Скопје е привремено исклучена од членство во Македонската Берза АД Скопје во времетраење од 30 работни дена, односно додека трае забраната изречена од страна на Комисијата за хартии од вредност, започнувајќи од ден 18.01.2010 година.Согласно податоците добиени од Централниот депозитар за хартии од вредност, ве известуваме дека на 15.01.2010 година е извршен следниот нетрговски трансфер на акции на котирани друштва (по основ на компензација, подарок или наследство):Бетон Скопје – 11 обични акции,Алкалоид Скопје – 4 обични акции.Хартии од вредност со најголема ликвидност1. Комерцијална Банка Скопје2. Р.Македонија – Денационализација 013. Алкалоид Скопје4. Р.Македонија – Денационализација 085. Гранит СкопјеХартии од вредност со најголем раст1. РЖ Услуги Скопје 6,83%2. Р.Македонија – Денационализација 01 3,78%3. Макстил Скопје 3,50%4. Жито Вардар Велес 2,13%5. Македонски Телеком Скопје 1,85%Хартии од вредност со најголем пад1. Ветеринарско сточарски центар Куманово 13,64%2. Арцелормиттал (ХРМ) Скопје 3,09%3. Стопанска Банка Скопје 2,31%4. Тутунска Банка Скопје 1,04%5. Р.Македонија – Денационализација 0,22%
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Муцунски: Македонија е рангирана меѓу првите во Европа и шеста во светот по обем на гринфилд-инвестиции

Министерот за надворешни работи и надворешна трговија, Тимчо Муцунски, и директорот на Дирекцијата за технолошко-индустриски развојни зони, Гоце Димоски, денеска одржаа тематска прес-конференција, на која говореа за последниот извештај на „Фајненшл Тајмс“ – fDi Intelligence, според кој Северна Македонија е рангирана меѓу првите во Европа и шеста во светот по обем на гринфилд инвестиции во однос на БДП.
„Денес споделуваме резултати што се видливи и недвосмислени. Според најновиот извештај на ‘Фајненшл Тајмс’ – fDi Intelligence, нашата земја е меѓу првите во Европа и шеста во светот по обем на гринфилд инвестиции во однос на БДП. Докажуваме дека сме мала земја која умее да постигне големи резултати“, истакна министерот Муцунски.
Тој појасни дека гринфилд инвестициите значат нови фабрики, капацитети и нови работни места, додавајќи дека овој индекс покажува оти државата привлекува повеќе нов капитал отколку што би се очекувало за нејзината економска тежина – дека остварените резултати во делот на странските инвестиции се над нашата категорија.
„Тоа е порака до инвеститорите и граѓаните: тука вреди да се инвестира, да се гради, да се остане. Тоа е јасен сигнал дека енергетската транзиција и индустрискиот раст се во фаза на реализација – не само план или парола. И да бидеме јасни: ова признание не е случајно. Градиме предвидливост. Ние сме кредибилна членка на НАТО. Се поврзуваме со европските коридори. Испраќаме порака дека нашата држава е сигурен и достоинствен партнер“, додаде министерот Муцунски.
На прес-конференцијата тој истакна и дека граѓаните очекуваат чесна држава и јасни правила, подобро платени работни места и пониски трошоци. Во таа насока, нагласи дека целта не е постигната и дека Владата го забрзува чекорот:
„Денес не велиме ‘целта е постигната’. Денес го забрзуваме чекорот. Поедноставуваме постапки, кратиме рокови, ги поврзуваме домашните компании со странските инвеститори, вложуваме во вештини за младите. И, најважно – создаваме систем во кој никој не е над законот, затоа што довербата е нашата најсилна валута за раст“, заклучи министерот.
Директорот Димоски, пред медиумите, истакна дека денешниот успех претставува признание за стратегијата, пристапот и политиките што ги спроведува Владата во областа на привлекувањето странски директни инвестиции, каде клучни приоритети се економскиот раст, креирањето нови работни места и привлекувањето инвестиции со висока додадена вредност за македонската економија.
„После само една година посветена и напорна работа, сведоци сме дека, според последниот извештај кој веќе десет години го подготвува ‘fDi Intelligence’, специјален истражувачки оддел на ‘Фајненшл Тајмс’, Македонија е рангирана на шестото место во светот во привлекувањето на странски инвестиции во однос на бруто домашниот производ“, истакна Димоски.
Тој потенцираше дека крајната цел е структурна промена во начинот на привлекување инвестиции – со фокус на квалитет и додадена вредност, наспроти квантитет и обем на проекти – што е суштинската разлика која ја издвојува нашата земја од многу други економии во минатото, но и моментално во регионот.
Економија
Мицкоски: Македонија е шеста држава во привлекување странски инвестиции по БДП

Ќе бидам прецизен за да не бидам погрешно разбран, зборувавме дека сме четврта економија во Европа. За жал се уште постојат такви кои на брутален начин лешинарски се обидуваат да дефокусираат, многу јасно и прецизно рековме тогаш дека станува збор за четврти најголем раст на БДП во Европа. Така и ова ние сме шеста држава по бројот, обемот и волуменот на странски инвестиции во светот според БДП, значи да бидеме прецизни, да не оставиме на овој тип на луѓе да го дефокусираат и ова, вели премиерот, Христијан Мицкоски, одговарајќи на новинарско прашање.
Премиерот Мицкоски додаде дека според Светската туристичка организација на ОН, Македонија е шеста дестинација која што привлекла најголем број на туристи во светот, по процентот на раст, споредено истиот период минатата година.
„И исто така треба да кажеме дека Обединетите Нации секторот туризам објавуваше дека сме шеста дестинација која што привлекла најголем број на туристи во светот, по процентот на раст, споредено истиот период минатата година. Тоа се параметри кои се добри и значајни. Дали тоа ќе се почувствува кај стандардот кај граѓаните, јас сум убеден дека тоа се случува, можеби доаѓа споро, но во периодот кој што следи ќе биде уште по изразено. Имајќи предвид дека без да имаме интервенционизам, популизам и без да имаме начин на кој што порано се зголемуваше просечната плата, ние го имаме истиот раст од 11, 12 и 13 проценти, што значи дека стандардот полека но сигурно доаѓа на свое место“, истакна тој.
„Примарна наша цел беше да се консолидираме како држава, ценам дека сме во таа состојба на консолидирање и сега е времето да се почне со раст, односно да се почувствува сето она за кое што денеска зборуваме. Затоа велам ако ние имаме раст на платите од 11, 12, 13 проценти на месечно ниво, а инфлација условно кажано во просек од 4 проценти, тогаш нето имаме зголемување од 7 проценти. Каква беше состојбата пред година ипол, две: Тогаш имавме просечна инфлација од 15,18, 20 проценти, и раст на платите кое што беше под нивото на инфлација, што значи дека стандардот беше во негатива, односно во минус, за разлика од сега кој е во позитива“, посочи премиерот Мицкоски.
Економија
Советот на Народната банка донесе одлуки за унапредување на заштитата на потрошувачите на финансиски услуги

На својата последна седница, Советот на Народната банка усвои четири значајни одлуки насочени кон зајакнување на системот за заштита на потрошувачите, коишто треба да обезбедат поголема транспарентност, фер практики и ефикасно постапување по поплаките на граѓаните од страна на банките и штедилниците, како и соодветни контролни механизми од страна на Народната банка во оваа област.
Со Одлуката за обезбедување јасни, релевантни и навремени информации за производите и услугите, којашто беше усвоена од Советот, се воведува задолжителна обврска за банките да обезбедуваат точни, разбирливи и навремени информации на потрошувачите, особено пред склучувањето договори за кредити и депозити. Информациите треба да дадат јасни насоки во однос на основните придобивки, ризиците и условите за користење на производот или на услугата, вклучително и за трошоците поврзани со финансиските производи и услуги, извести Народната банка.
Со усвоената Одлука за обезбедување фер и транспарентен пристап при склучување и примена на договорите со потрошувачите се воспоставуваат стандарди за фер пристап кон потрошувачите, како и забрана за нефер, измамнички и агресивни деловни практики. Воедно, се дефинираат основните можни ризиците кои треба јасно да им бидат објаснети на потрошувачите пред склучување на договор, а банките се задолжуваат да донесат интерни акти со кои ќе обезбедат фер практика и недискриминација, вклучително и во однос на потрошувачите со попреченост.
Одлуката за воспоставување систем за прием, евиденција и правично постапување со поплаките на потрошувачите го уредува начинот на поднесување, прием и разгледување на поплаки во банките, како и обврска за почитување на рокови за одговарање на поплаките и формирање посебна организациска единица или назначување лице задолжено за заштита на потрошувачите во банките и штедилниците.
Одлуката за начинот на вршење контрола над работењето на финансиските институции во доменот на заштитата на потрошувачите ги пропишува основните видови на контроли во доменот на заштита на потрошувачите. Покрај теренски и вонтеренски контроли, се предвидуваат и хоризонтални контроли на одредена тема кај сите банки и штедилници, како и контрола преку „таинствено купување“ по примерот на напредните европски практики.
Со овие четири одлуки, Народната банка поставува правила и механизми за подобра заштита на правата и интересите на потрошувачите, придонесувајќи кон потранспарентна и пофер средина за користење на финансиските услуги, како и поголема финансиска инклузија, се додава во соопштението на Народната банка.