Економија
ГфК: Македонците штедат речиси на се
Македонците во услови на криза штедат на облека и обувки, на одмори и излети, ги намалуваат трошоците за домаќинство, излегувањата во кафе барови, и го скусуваат купувањето на трајни добра
Македонците во услови на криза штедат на облека и обувки, на одмори и излети, ги намалуваат трошоците за домаќинство, излегувањата во кафе барови, и го скусуваат купувањето на трајни добра.
Ова го покажа истражувањето на ГфК Скопје, паралелно со испитувањето на агенцијата за истражување на пазарот ГфК “Штедење од ден на ден во Европа”, кое покажа дека европските потрошувачи различно реагираат во услови на криза, како и дека жените се поекономични од мажите.
Според истражувањето Европските топ 3 методи за штедење се купување храна и пијалоци што е можно поевтино, одложување на поголеми набавки (автомобили или машини за перење алишта), како и поретка посета на кафе барови, но сепак во различните држави има поинаков приод кон штедењето.
Повеќе од четири од десет потрошувачи во Германија, Холандија и Австрија се обидуваат да купуваат храна и пијалоци што е можно поевтино. За разлика од нив, повеќето Руси и Италијанци одговориле дека кратењето на трошоците го прават во делот на купување облека и обувки (49% односно 43%).
Поретко, и јадењето во ресторан е друг начин за ограничување на секојдневните трошоци: посебно, Германците (48%), Французите (45%), Австријците (41%) и Италијанците (42%) штедат пари на овој начин.
Потрошувачите во Русија и Германија посебно (45% и 42%) се обидуваат да ги одложат крупните набавки како што е купување автомобил или пак машина за перење алишта.
Истражувањето, во кое се опфатени Германија, Франција, Шпанија, Австрија, Полска, Италија, Холандија, Обединетото Кралство и Русија, покажа дека генерално, жените во Европа штедат повеќе отколку мажите.
Жените купуваат храна и пијалоци што е можно поевтино (42% наспроти 34% мажи), трошат помалку на облека и обувки (43% наспроти 36%) и купуваат весници и списанија поретко (24% наспроти 18%).
Европските домаќинки од средната класа особено штедат пари на храна и пијалоци (48%), ги ограничуваат нивните трошоци за облека и обувки (47%), и поретко ги посетуваат кафе баровите (43%), рестораните (46%) и кино салите (45%), покажа истражувањето на ГфК. /крај/со/мп
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Андоновски: Е-трговијата веќе не е алтернативен, туку доминантен економски модел
Владата на Република Македонија ја потврдува својата посветеност кон унапредување на електронската трговија како двигател на економијата, преку спроведување на јасна стратегија за дигитална трансформација, зајакнување на интероперабилноста и намалување на административните пречки за граѓаните и компаниите, изјави министерот за дигитална трансформација, Стефан Андоновски, на отворањето на 8-та Регионална Е-комерц конференција во Скопје.
Тој истакна дека е-трговијата веќе не е алтернативен, туку доминантен економски модел, кој бара силна поддршка од државата преку модерни дигитални платформи, регулаторна предвидливост и иновации ориентирани кон пазарот.
„Интероперабилноста што ја бесплатно ја овозможивме за повеќе од 76 институции и компании – со повеќе од 2.6 милиони безбедни трансакции месечно и раст од 260% – претставува не само успех на администрацијата, туку можност за приватниот сектор. Таа отвора простор за дигитални услуги, безбедна размена на податоци, брз пристап до потребните административни податоци и нови бизнис-модели што ја поврзуваат државата и компаниите во еден заеднички дигитален екосистем“, изјави министерот Андоновски.
Во рамки на поддршката за мали и средни претпријатија, Министерството за дигитална трансформација преку Европскиот дигитален иновациски хаб – INNOFEIT EDIH, им овозможува на компаниите пристап до лаборатории, дигитални алатки и експертска поддршка за тестирање нови технологии пред инвестирање. Овој хаб нуди и обуки за дигитални вештини во областа на вештачка интелигенција, сајбер-безбедност, автоматизација и интернет на нештата, со цел да ја зголеми конкурентноста на домашните компании на европскиот пазар.
Во истата насока, Националниот центар за вештачка интелигенција – Везилка, развива АИ решенија применливи и во приватниот сектор, со што создава услови електронската трговија да стане поефикасна, попаметна и побезбедна.
„Намалувањето на бирократијата и отворањето на податоците за бизнис-заедницата се клучни за модерна држава. Владата создава инфраструктура каде иновацијата е во центарот, а граѓаните и компаниите се вистинските корисници на дигиталната трансформација“, додаде Андоновски.
Тој најави дека во следниот период Владата ќе продолжи да инвестира во дигитална инфраструктура, унапредување на екосистемот за иновации, како и во програми за поддршка на стартапи и претприемачи во дигиталната економија.
Економија
„Виз Ер“ воведува евтина „бизнис класа“, можете да платите за да го задржите средното седиште празно
Нискобуџетната унгарска авиокомпанија „Виз Ер“ ќе започне со тестирање на таканаречената „основна бизнис класа“ на одредени летови од декември оваа година, нудејќи малку повеќе удобност во рамките на својата стандардна услуга без додатоци. Оваа нова функција ќе биде воведена на пет рути, вклучувајќи летови до Лондон, Рим и Будимпешта.
Концептот е едноставен – во првиот ред од авионот, средното седиште ќе биде оставено празно за да им се обезбеди на деловните патници повеќе простор и да се олесни качувањето. Мајкл Делехант, виш комерцијален и оперативен директор, нагласи дека цената нема да биде драстично повисока.
„Што се однесува до цените на билетите, таа никогаш нема да биде повеќе од цената на купување дополнително седиште“, изјави тој на прес-конференција.
Иако билетите за овие специјални седишта ќе бидат поскапи, патниците сепак ќе бидат третирани исто како и сите други.
„Повеќе се работи за ефикасноста на патувањето и малку дополнителен простор во авионот“, рече Делехант.
Воведувањето премиум услуги е тренд што го следат и американските нискобуџетни превозници за да се натпреваруваат со големите превозници.
Делехант забележа дека сè уште има силна побарувачка за нискобуџетни летови во Европа, но дека пазарот треба да се развива.
Економија
Поскапуваат бензините и дизелот
Бензините и дизелот од ноќеска на полноќ ќе поскапат за половина и за еден денар, соопшти Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ).
Од 4.11.2025 година од 00:01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 95 74,00 (денари/литар)
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 98 76,00 (денари/литар)
Дизел гориво ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) 71,00 (денари/литар)
Масло за горење Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) 69,50 (денари/литар)
Мазут М-1 НС 36,913 (денари/килограм)
Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98 се зголемуваат за 0,50 ден/лит.
Малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) се зголемува за 1,00 ден/лит.
Малопродажната цена на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) не се менува.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се зголемува за 0,856 ден/кг и сега ќе изнесува 36,913 ден/кг.

