Економија
Поевтинуваат акцизите за патничките возила
Акцизите за увоз на нови и стари возила во Македонија во 90 отсто од случаите ќе поевтинат, додека акцизите за увоз на луксузни возила ќе поскапат, објави во петокот министерот за финансии Зоран Ставрески.
Акцизите за увоз на нови и стари возила во Македонија во 90 отсто од случаите ќе поевтинат, додека акцизите за увоз на луксузни возила ќе поскапат, објави во петокот министерот за финансии Зоран Ставрески.
Согласно одлуката што македонската влада ја донесе на синоќешната седница, акцизата на возила во иднина ќе се пресметува врз основа на фактурираната вредност на возилото, а не врз основа на кубикажата, што беше досегашна практика.
Притоа висината на акцизата ќе се зголемува пропорционално со вредност на возилото, што значи дека за поевтините возила акцизата ќе биде многу ниска, додека за полуксузните возила вредностана акцизата пропорционално ќе расте.
„Владата при донесувањето на овие измени водеше сметка да не се наруши пазарот на нови возило и да се понуди модел кој што одговара на современите технолошки стандарди“, рече Ставрески.
Тој изрази уверување дека со предложените измени нема да наруши фискалната рамнотежа, односно дека буџетскиот прилив по основа на акциза на увезени возила, кој годишно се движи од 8,5-10 милиони евра, во најмала рака ќе остане ист.
Според предложениот модел за возилата чија фактурна вредност е помала од 3.000 евра воопшто нема да се плаќа акциза, за возилата кои чинат од 3.001-4.000 евра акцизата ќе изнесува 0,5 отсто од вредноста на возилото или 20 евра, а за возилата од 4.001-5.000 евра акцизата ќе биде еден отсто или 50 евра.
За возила вредни од 6.001до 8.500 евра акцизата ќе биде два отсто (170 евра), за возила од 8.501-12.000 евра акцизата ќе биде три отсто (360), а за возила вредни од 12.001до 14.000 евра акцизата ќе биде четири отсто (560), а од 14.001 до 16.000 акцизата ќе биде шест отсто (960).
Купувачот на возилата со фактурирана вредност од 18.001-22.000 евра ќе плаќа акциза од 11,5 отсто (2.530), а за возилата вредни од 22.001-25.000 акциза од 13,5 отсто (3.375).
За возила чија цена е од 25.001-30.000 евр а ќе се одредува акциза од 15,5 отсто (4.650), додека за возилото поскапи од 30.000 евра акцизита ќе изнесува 18 отсто од вредноста на возилото, односно над 6.300 евра.
Ставрески посочи и пример, според кој примената на новиот модел ќе овозможи драстичен пад на вкупната цена што ќе ја плати граѓанинот, ако на пример сака да увезе Опел „астра“ со 1.800 кубни сантиметри запремнина и набавна вредност од 4.000 евра.
„Досега за вакво возилао се плаќаше акциза од 1.200 евра и кога на тоа ќе се додаде ДДВ и маржата крајната цената изнесуваше 6.500 евра, а со новиот модел граѓанинот за истото возило ќе плати 4.745 евра. /крај/ап/
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Андоновски: Е-трговијата веќе не е алтернативен, туку доминантен економски модел
Владата на Република Македонија ја потврдува својата посветеност кон унапредување на електронската трговија како двигател на економијата, преку спроведување на јасна стратегија за дигитална трансформација, зајакнување на интероперабилноста и намалување на административните пречки за граѓаните и компаниите, изјави министерот за дигитална трансформација, Стефан Андоновски, на отворањето на 8-та Регионална Е-комерц конференција во Скопје.
Тој истакна дека е-трговијата веќе не е алтернативен, туку доминантен економски модел, кој бара силна поддршка од државата преку модерни дигитални платформи, регулаторна предвидливост и иновации ориентирани кон пазарот.
„Интероперабилноста што ја бесплатно ја овозможивме за повеќе од 76 институции и компании – со повеќе од 2.6 милиони безбедни трансакции месечно и раст од 260% – претставува не само успех на администрацијата, туку можност за приватниот сектор. Таа отвора простор за дигитални услуги, безбедна размена на податоци, брз пристап до потребните административни податоци и нови бизнис-модели што ја поврзуваат државата и компаниите во еден заеднички дигитален екосистем“, изјави министерот Андоновски.
Во рамки на поддршката за мали и средни претпријатија, Министерството за дигитална трансформација преку Европскиот дигитален иновациски хаб – INNOFEIT EDIH, им овозможува на компаниите пристап до лаборатории, дигитални алатки и експертска поддршка за тестирање нови технологии пред инвестирање. Овој хаб нуди и обуки за дигитални вештини во областа на вештачка интелигенција, сајбер-безбедност, автоматизација и интернет на нештата, со цел да ја зголеми конкурентноста на домашните компании на европскиот пазар.
Во истата насока, Националниот центар за вештачка интелигенција – Везилка, развива АИ решенија применливи и во приватниот сектор, со што создава услови електронската трговија да стане поефикасна, попаметна и побезбедна.
„Намалувањето на бирократијата и отворањето на податоците за бизнис-заедницата се клучни за модерна држава. Владата создава инфраструктура каде иновацијата е во центарот, а граѓаните и компаниите се вистинските корисници на дигиталната трансформација“, додаде Андоновски.
Тој најави дека во следниот период Владата ќе продолжи да инвестира во дигитална инфраструктура, унапредување на екосистемот за иновации, како и во програми за поддршка на стартапи и претприемачи во дигиталната економија.
Економија
„Виз Ер“ воведува евтина „бизнис класа“, можете да платите за да го задржите средното седиште празно
Нискобуџетната унгарска авиокомпанија „Виз Ер“ ќе започне со тестирање на таканаречената „основна бизнис класа“ на одредени летови од декември оваа година, нудејќи малку повеќе удобност во рамките на својата стандардна услуга без додатоци. Оваа нова функција ќе биде воведена на пет рути, вклучувајќи летови до Лондон, Рим и Будимпешта.
Концептот е едноставен – во првиот ред од авионот, средното седиште ќе биде оставено празно за да им се обезбеди на деловните патници повеќе простор и да се олесни качувањето. Мајкл Делехант, виш комерцијален и оперативен директор, нагласи дека цената нема да биде драстично повисока.
„Што се однесува до цените на билетите, таа никогаш нема да биде повеќе од цената на купување дополнително седиште“, изјави тој на прес-конференција.
Иако билетите за овие специјални седишта ќе бидат поскапи, патниците сепак ќе бидат третирани исто како и сите други.
„Повеќе се работи за ефикасноста на патувањето и малку дополнителен простор во авионот“, рече Делехант.
Воведувањето премиум услуги е тренд што го следат и американските нискобуџетни превозници за да се натпреваруваат со големите превозници.
Делехант забележа дека сè уште има силна побарувачка за нискобуџетни летови во Европа, но дека пазарот треба да се развива.
Економија
Поскапуваат бензините и дизелот
Бензините и дизелот од ноќеска на полноќ ќе поскапат за половина и за еден денар, соопшти Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ).
Од 4.11.2025 година од 00:01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 95 74,00 (денари/литар)
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 98 76,00 (денари/литар)
Дизел гориво ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) 71,00 (денари/литар)
Масло за горење Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) 69,50 (денари/литар)
Мазут М-1 НС 36,913 (денари/килограм)
Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98 се зголемуваат за 0,50 ден/лит.
Малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) се зголемува за 1,00 ден/лит.
Малопродажната цена на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) не се менува.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се зголемува за 0,856 ден/кг и сега ќе изнесува 36,913 ден/кг.

