Економија
Поевтинуваат акцизите за патничките возила

Акцизите за увоз на нови и стари возила во Македонија во 90 отсто од случаите ќе поевтинат, додека акцизите за увоз на луксузни возила ќе поскапат, објави во петокот министерот за финансии Зоран Ставрески.
Акцизите за увоз на нови и стари возила во Македонија во 90 отсто од случаите ќе поевтинат, додека акцизите за увоз на луксузни возила ќе поскапат, објави во петокот министерот за финансии Зоран Ставрески.
Согласно одлуката што македонската влада ја донесе на синоќешната седница, акцизата на возила во иднина ќе се пресметува врз основа на фактурираната вредност на возилото, а не врз основа на кубикажата, што беше досегашна практика.
Притоа висината на акцизата ќе се зголемува пропорционално со вредност на возилото, што значи дека за поевтините возила акцизата ќе биде многу ниска, додека за полуксузните возила вредностана акцизата пропорционално ќе расте.
„Владата при донесувањето на овие измени водеше сметка да не се наруши пазарот на нови возило и да се понуди модел кој што одговара на современите технолошки стандарди“, рече Ставрески.
Тој изрази уверување дека со предложените измени нема да наруши фискалната рамнотежа, односно дека буџетскиот прилив по основа на акциза на увезени возила, кој годишно се движи од 8,5-10 милиони евра, во најмала рака ќе остане ист.
Според предложениот модел за возилата чија фактурна вредност е помала од 3.000 евра воопшто нема да се плаќа акциза, за возилата кои чинат од 3.001-4.000 евра акцизата ќе изнесува 0,5 отсто од вредноста на возилото или 20 евра, а за возилата од 4.001-5.000 евра акцизата ќе биде еден отсто или 50 евра.
За возила вредни од 6.001до 8.500 евра акцизата ќе биде два отсто (170 евра), за возила од 8.501-12.000 евра акцизата ќе биде три отсто (360), а за возила вредни од 12.001до 14.000 евра акцизата ќе биде четири отсто (560), а од 14.001 до 16.000 акцизата ќе биде шест отсто (960).
Купувачот на возилата со фактурирана вредност од 18.001-22.000 евра ќе плаќа акциза од 11,5 отсто (2.530), а за возилата вредни од 22.001-25.000 акциза од 13,5 отсто (3.375).
За возила чија цена е од 25.001-30.000 евр а ќе се одредува акциза од 15,5 отсто (4.650), додека за возилото поскапи од 30.000 евра акцизита ќе изнесува 18 отсто од вредноста на возилото, односно над 6.300 евра.
Ставрески посочи и пример, според кој примената на новиот модел ќе овозможи драстичен пад на вкупната цена што ќе ја плати граѓанинот, ако на пример сака да увезе Опел „астра“ со 1.800 кубни сантиметри запремнина и набавна вредност од 4.000 евра.
„Досега за вакво возилао се плаќаше акциза од 1.200 евра и кога на тоа ќе се додаде ДДВ и маржата крајната цената изнесуваше 6.500 евра, а со новиот модел граѓанинот за истото возило ќе плати 4.745 евра. /крај/ап/
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Објавена е табелата со цени на плинот во Европа, еве каде е Македонија

Домаќинствата во Европската Унија плаќале највисока цена на гас во втората половина од 2024 година откако Европскиот завод за статистика објавува податоци.
Просечната цена на гасот за домаќинствата во ЕУ беше за речиси 11,7 проценти повисока во втората половина од 2024 година отколку во претходните шест месеци, достигнувајќи го највисокото ниво од 2008 година, од 12,33 евра за 100 киловат-часови.
Во првата половина од минатата година, тоа беше за речиси два проценти пониско отколку во претходните шест месеци.
Домаќинствата на ниво на Унијата повторно потрошија повеќе за гас, за прв пат од крајот на 2022 година, главно поради зголемените даноци во многу земји по ублажувањето на енергетската криза, според статистичарите.
На годишна основа, цените за домаќинствата во ЕУ се зголемија за 9,6 проценти во втората половина од 2024 година, покажуваат табелите на Евростат.
Во еврозоната, гасот за домаќинствата во периодот од јули до декември бил во просек за 12,7 проценти поскап отколку во претходните шест месеци и чинел 13,18 евра за 100 киловат часови.
Најниска цена на гасот, изразена во евра, плаќале домаќинствата во Унгарија – 3,20 евра за 100 киловат часови.
Следи Хрватска – 4,56 евра за 100 киловат-часови, па Романија, каде што чинеше околу 5,4 евра за 100 киловат часови.
Највисоки цени на гасот, изразени во евра, плаќале домаќинствата во Шведска и Холандија, приближно 18,9 евра и 16,7 евра за 100 киловат часови.
Економија
Дурмиши ги предупреди трговците: Ако има енормно зголемување на цените, ќе има поригорозни мерки

Нови поригорозни мерки ќе бидат воведени доколку Државниот пазарен инспекторат утврди енормно зголемување на цените на производите по укинувањето на мерките што важеа до крајот на април, рече денес министерот за економија и труд, Бесар Дурмиши. Тој денес рече дека официјалните податоци за изминатиот период додека беа замрзнати маржите покажуваат намалување на инфлацијата.
„Официјалните податоци покажуваат дека инфлацијата за април е практично нула. Во споредба со март има покачување од 0,6 %. Во споредба со април минатата година инфлацијата е 2,6 %, што значи дека не надминува 3 % и е во стабилна фаза. Цените на храната се речиси непроменети, само 0,3 % годишно зголемување и мора да потенцирам дека ако го споредиме април со декември 2024 година имаме дефлација од 1,35 %. Значи, имаме намалување на инфлацијата“, рече министерот Дурмиши.
Овој месец Државниот пазарен инспекторат ќе прави и редовни и вонредни контроли на цените и кај трговците, и кај дистрибутерите, и кај производителите и ќе подготви извештај врз основа на кој ќе се димензионираат нови, поригорозни мерки доколку се утврди дека покачените цени немаат економска оправданост.
„Може да ја прошириме листата со која ќе бидат опфатени производи за ограничување на маржата, односно ова што го имавме сега како мерка – може да ставиме повеќе производи, може да го покачиме процентот на маржата, да видиме кои се тие можности за поригорозна мерка. Ова го кажувам за да ги известам трговците, производителите и дистрибутерите да не се однесуваат девијантно, да не ги покачуваат цените без економска оправданост. Ако има покачување, ќе има поригорозни мерки. Се вршат контроли“, рече министерот Дурмиши.
На забелешките дека има хигиенски производи, кои се и за 60 денари поскапи по завршувањето на мерката, министерот Дурмиши рече дека првин треба Државниот пазарен инспекторат да го утврди тоа, да го извести секторот во Министерството за економија да направи анализа за тоа кои построги мерки да бидат донесени.
Економија
Нова инвестиција на „Џагатај кабло“ вредна 6 милиони евра, најавени нови 200 вработувања

Турската компанија Џагатај Кабло која веќе подолго време работи во рамките на ТИРЗ Скопје 1 ќе инвестира 6 милиони евра во проширување на своето производство со изградба на нов објект од околу 10 000 квадрати, што ќе донесе нови 200 вработувања.
Оваа нова фабрика која ќе биде двојно поголема од постоечката, според најавите на надлежните, освен што ќе отвори нови работни места, истата ќе донесе и нови технологии, што всушност се должи на подобрениот пристап од страна на новата влада.
Директорот на Дирекцијата за ТИРЗ, Гоце Димовски денес во Истанбул ја посети компанијата и оствари средба со Ахмет Шемшетин Короглу, претседател на одборот. Toj посочи дека оваа инвестиција, која беше најавена во јули минатата година, е доказ за довербата на странските инвеститори во стабилната економска клима и поддршката што ја нуди државата. Тој истакна дека како институција во соработка со Владата, Дирекцијата за ТИРЗ ќе продолжи и понатаму со активна и транспарентна поддршка на сите странски инвеститори.
Од страна на менаџментот беше изразена благодарност за поддршката од Дирекцијата, како еден од клучните фактори за проширувањето на оваа инвестиција која ќе донесе додадена вредност во националната економија.
По најавеното проширување во јули минатата година, оваа втора фаза на инвестирање од страна на Џагатај Кабло значи многу поголема доверба во владата и системот, кој според нив работи многу добро.
Инаку, Џагатај Кабло произведува жици и кабли за автомобилската индустрија. Тие ги снабдуваат водечките производители на автобуси, трактори, градежни машини, камиони, комерцијални возила, климатизери, машини за чистење и специјални аеродромски возила.