Економија
Хунгарикум е модел за пласман и на македонските национални производи

Сојуз на стопански комори (ССК) на Македонија во соработка со амбасадата на Унгарија во земјата и на унгарското министерство за земјоделство, организира конференција на која пред домашните компании беше презентиран системот „Хунгарикум“ кој ги обединува и промовира националните автохтони унгарски производи и услуги.
„Целта на денешната конференцијата е да се презентираат позитивните примери и да се направи размена на искуства како и бизнис соработка меѓу унгарските и македонските компании, кога станува збор за промоција на традиционалните производи и услуги на домашниот и на меѓународниот пазар како национален бренд. Заедничката иницијатива за конференцијата произлегува од веќе воспоставените активности на Сојузот во насока на промоција на македонските компании кои имаат традиција во создавање на македонски бизнис идентитет и успешно го промовираат македонскиот квалитет на домашниот и странските пазари“, рече Александар Зарков, оперативен директор на ССК и додаде дека ова е одлична можност за да креираме додадена вредност, да ги искористиме искуствата и заеднички да настапуваме и на трети пазари.
Заменик државниот секретар во министерството за земјоделство на Унгарија, Лоранд Иштван Сакали, истакна дека под Хунгарикум спаѓаат 60 унгарски национални вредности, специфични производи, но и значајни личности кои оставиле свој печат во историјата на Унгарија.
На конференцијата свое обраќање имаше и унгарскиот амбасадор во Македонија, Ласло Дукс, кој ја потенцираше добрата соработка меѓу двете земји и напредокот на политичките и економските односи.
Ервин Сел, економски советник во амбасадата на Унгарија, пак, појасни дека според Унгарскиот завод за статистика, во 2014 и во 2015 година е достигнат максимумот на трговската размена меѓу двете земји
.
„Позитивниот тренд продолжува и оваа година, така унгарскиот извоз порасна за 20 проценти, а македонскиот за повеќе од 160 отсто. Сметаме дека соработката може да биде уште поуспешна, преку директни инвестиции, заеднички проекти, размена на информации и заеднички настап на трети пазари“, изјави Сел.
На годишно ниво, трговската размена меѓу Македонија и Унгарија, во зависност од годината се движи околу 100 милиони евра, а годинава веќе во првите осум месеци од годинава е остварено ова ниво на трговска размена, со потенцијал за натамошно унапредување.
Ова конференција дојде како резултат на успешната заедничката соработка на Сојуз на стопански комори на Македонија и амбасадата на Унгарија во Македонија, а соработката меѓу бизнис заедниците на овие две земји ќе продолжи и во иднина во насока на зголемување на трговската размена, порачаа организаторите./крај/мф/сн
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Дурмиши од Струга: Инвестираме 40 милиони евра за граѓаните да останат и напредуваат дома

Денеска во Струга, Министерството за економија и труд и Агенцијата за вработување ја одржаа јавната презентација на Оперативниот план за вработување 2025. Настанот привлече голем интерес кај граѓаните, бизнисите и локалните институции, а главниот фокус беше ставен на мерките што директно ја засилуваат вработеноста и ја стимулираат економијата.
На презентацијата присуствуваше и министерот за економија и труд, Бесар Дурмиши, кој порача дека Владата вложува во граѓаните – нивните идеи, капацитети и амбиции.
„Не нудиме празни ветувања, туку конкретни мерки, средства и поддршка. Оперативниот план е алатка за секој кој сака да започне, да се дообучи или да се вработи. Целта е јасна – да создадеме можности тука, дома“, истакна министерот Дурмиши.
Планот за 2025 година предвидува инвестиција од 40 милиони евра, насочена кон повеќе од 10.000 граѓани, а oд Министерството велат дек досегашниот одѕив покажува дека мерките веќе го даваат посакуваниот ефект.
Мерката за практикантство обезбедува вклучување на 1.352 млади лица до 29 години, од кои 40 преку онлајн практикантство. Секој учесник ќе добива месечен надомест од 12.000 денари во период од три месеци.
„Субвенционираното вработување за микро, мали и средни претпријатија веќе има над 2.000 апликации – доказ за високиот интерес на приватниот сектор да учествува во креирање нови работни места“, велат од Министерството.
Се додава и дека финансиската поддршка за започнување сопствен бизнис е успешно затворена со над 6.000 апликации, а во тек е селекцијата на корисниците, додека мерката 3.1 – Обука кај познат работодавач и понатаму останува една од најефикасните алатки за вработување.
„Овие бројки не се само статистика – зад секоја апликација стои приказна, надеж и одлука да се направи чекор напред. Нашата задача е да ја поддржиме таа одлука со реални алатки“, додаде министерот Дурмиши.
Настанот во Струга е дел од поширока теренска кампања, со која Министерството и Агенцијата за вработување ги претставуваат мерките директно пред граѓаните. Следуваат презентации во Гостивар, Кичево, Сарај, Липково и други општини со висока стапка на невработеност.
Економија
Франција го казни „Шеин“ со 40 милиони евра за лажни попусти

Франција го казни кинескиот онлајн-продавач на облека „Шеин“ со 40 милиони евра за заведување на клиентите со тврдења за попусти.
Од 1 октомври 2022 година до 31 август DGCCRF анализира наводно намалени цени за илјадници производи на француската веб-страница на „Шеин“.
Истрагата откри дека некои цени на платформата биле зголемени непосредно пред попустите или не ги вклучувале претходните попусти, објави регулаторот. Цените на повеќе од половина од анализираните производи, 57 проценти, воопшто не биле намалени, откри DGCCRF, а речиси една петтина од попустите биле помали од рекламираните.
Во 11 проценти од случаите цената била уште повисока, објави DGCCRF. „Шеин“ исто така не успеа да достави докази на својата веб-страница за да ги поткрепи своите тврдења за еколошки свесно работење, како што е намалувањето на емисиите на стакленички гасови за 25 проценти.
(Фото: ЕПА)
Економија
(Видео) Николовски: Власта удри по земјоделците, крати 478 милиони денари во ребалансот

Власта предлага антинароден и расипнички ребаланс на буџетот, со кој се кратат 478 милиони денари од поддршката за земјоделците. Во најголемиот буџет власта нема пари за земјоделците, нема пари за поголеми субвенции, но затоа има повеќе пари, 30 милиони евра за владиниот луксуз, обвини пратеникот од СДСМ, Љупчо Николовски.
Тој додаде дека во време кога земјоделците се соочуваат со драстично зголемени трошоци за нафта, ѓубрива, механизација и работна рака, власта им го завртува грбот. Наместо поддршка, рече Николовски, добиваат игнорирање.
„Спротивно на оваа антинародна политика, СДСМ останува цврсто на страната на земјоделците. Пратеничката група на СДСМ поднесува амандмани со кој бара да се врати предвидената сума за субвенции и дополнително бара конкретни мерки за реална поддршка на земјоделското производство“, рече тој.
Николовски додаде дека СДСМ предлага враќање на поддршката од 12.000 денари по грло говедо за сточарите; зголемување на поддршката за оризова арпа за реколта 2024; интервентна субвенција од 8 денари по килограм сончоглед; поддршка од 5 денари по килограм за предадена пченица; мерка од 3 денари за продадена пченка во откупни капацитети; враќање на мерката од 1.000 денари за предадено јагне и итна распределба на картичките за зелена нафта за 50.000 земјоделци.
Николовски кажа дека СДСМ и во време на ковид пандемија и војна во Украина не кратела од земјоделците туку напротив, интервенирала со дополнителни субвенции, закони и програми.
„Апелираме до Владата: наместо да уриваат што е создадено, продолжете ги добрите практики кои функционираа. Не ги оставате земјоделците сами, не им кратете од она што им припаѓа! Земјоделството не смее да биде жртва на вашата расипничка политика“, рече Николовски.