Компании
Четири клучни придобивки од енергетската ефикасност

Иако навидум сличен, поимот енергетска ефикасност воопшто не е ист како штедењето на електрична енергија. Со воведување на енергетска ефикасност се цели кон задржување на комфорот од користење на енергија, без воведување на поголеми трошоци. Ова се однесува на секаков тип на енергија која ја користи домот, не само на електрична. Пример за разликата помеѓу енергетската ефикасност и штедењето на енергија се сијалиците. Штедливите сијалици се енергетско ефикасни со тоа што од нив се добива светлина за само дел од трошокот од другите видови на сијалици. Во суштина енергетската ефикасност ја обезбедува потребната светлина без жртвување на енергија и потребно време како претходно. Доколку некој сака да заштеди со стари сијалици, дефинитивно е потребно да се посвети внимание кога тие се вклучени и да се исклучуваат постојано за да се заштеди. Сега постои можност да не се внимава постојано на нивното користење и воедно да се ужива во придобивките кои ги носат сијалиците.
Енергетската ефикасност полека влегува во фокус и во македонската јавност поради градежниот бум кој ја зафати државата. Сè повеќе луѓе и компании сакаат да ги искористат придобивките од воведување на енергетска ефикасност.
Финансиски заштеди
Првата придобивка е најочигледна во поглед на енергетската ефикасност. Пример за оваа придобивка се енергетско ефикасните прозорци кои не дозволуваат преголемо количество на топлина да излегува од домот. Со вградување на вакви прозорци секој може да заштеди на ресурсите потребни за загревање на домот. Со малку загревање во објектот се постигнува оптимална температура која за многу помалку време, за разлика од претходно, го напушта објектот. Прозорците во склоп со други производи и методи за енергетска ефикасност ја намалуваат потрошувачката на енергијата во домот и на месечно ниво ги минимизираат трошоците. На почетокот можеби изгледа дека инвестицијата во систем за енергетска ефикасност е прескап, но истиот со сигурност е исплатлив и на краток и на долг рок.
Поголем комфор во домот и подобар начин на живот
Оваа придобивка е најмалку опиплива во однос на претходната, но секој кој има воведено стандарди за енергетска ефикасност во својот дом може да сведочи за истата. Таа станува сè поочигледна по сè подолго користење на енергетско ефикасни производи. По одреден период се намалува потребата постојано да се размислува за висината на сметката за електрична или топлинска енергија. Секојдневен стрес кој голем број на луѓе го имаат, но со воведувањето на енергетска ефикасност истиот полека исчезнува. Топлината во домот е најдобар пример за комфорот кој се чувствува. Кога објектот се изолира со потребните материјали, топлината повеќе се задржува во домот и објектот е оптимално затоплен во текот на денот. Со воведување на елементи за енергетска ефикасност може да уживате во комфорот во целиот дом наместо кога во зима целото семејство се грее во само една просторија. Енергетско ефикасните објекти овозможуваат мир на умот и намалување на грижите. Од таму доаѓа најголемиот комфор.
Подобра цена за препродажба
Продажбата на енергетски ефикасните објекти е полесна имајќи ја во предвид нивната побарувачка. Секој сака да заштеди на крајот на месецот и секој сака без премногу грижи да ги плати сметките за електрична и топлинска енергија. Воедно, производите кои се користат во самиот објект се високо издржливи поради тоа што се користат најмодерните технологии. Тие се долготрајни, а затоа што луѓето бараат дом во кој ќе поминат долги години, истите го прават објектот попривлечен на пазарот.
Заштита на животната средина
Со намалување на потрошувачката на енергија се намалуваат и ресурсите за нејзино користење. Овие ресурси се од различни видови, некои се греат на дрва, струјата користи јаглен, итн. Вака се намалуваат и емисиите на СО2 во атмосферата што доведува до намалување на загаденоста. За секој кој се грижи за животната средина, енергетско ефикасните производи се совршениот избор.
Со енергетската ефикасност секој е добитник. Корисниците ја намалуваат потрошувачката, градежниците ја задржуваат цената и природата не се загадува. Клучен фактор за обезбедување на најоптимално ниво на енергетска ефикасност е консултацијата со контролори за енергетска ефикасност кои даваат совети за тоа како еден објект може да биде најефикасен во поглед на потрошената енергија.
Традиционално, и оваа година СКОПСКИ САЕМ ги организира „Саемот на градежништво“ и саемот на недвижности РЕАЛ ЕКСПО каде што секој може да ги разгледа модерните технологии со кои се гради еден објект. Истовремено, за секој што трага по совршен дом саемот за недвижности РЕАЛ ЕКСПО ќе понуди одлична можност да се разгледаат понудите на станови и куќи кои ќе ги презентираат изложувачите.
Воедно, на саемот посетителите ќе ја имаат можноста да се запознаат со придобивките од енергетската ефикасност. Контролори од областа на енергетската ефикасност ќе ги запознаваат заинтересираните со начините како во Македонија најдобро да се постигне енергетската ефикасност и како може да се помогне во намалувањето на загадувањето и да се заштеди енергија. Промоцијата на енергетските контролори на Саемот на градежништво“ и Саемот на недвижности РЕАЛ ЕКСПО е поддржана од Швајцарската Амбасада во Република Македонија во склоп на Програмата за зголемување на пазарната вработливост (IME – Increasing Market Employability) имплементирана од Swisscontact и ПРЕДА Плус.
Саемските денови започнуваат на 28.02.2017 и ќе траат до 04.03.2017.
Повеќе информации може да се проследат на официјалната страна на СКОПСКИ САЕМ: http://www.eragrupa.mk/index2.aspx
За повеќе информации за пристап до енергетските контролори може да ја посетите:
https://issuu.com/idealab6/docs/preview_flaer_kako_do_energetski_ef./крај/мф
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Хармонија во движење: внатрешноста на новиот Audi Q3

· Дигитална сцена: панорамскиот дисплеј вклучува 11,9-инчен виртуелен кокпит на Audi, 12,8-инчен MMI екран на допир и head-up дисплеј.
· Импресивно аудио искуство: со дванаесет звучници со високи перформанси и 420 вати моќност на засилувачот, премиум звучниот систем SONOS нуди импресивно, виртуелно искуство.
· Прилагодена шема на бои: осветлените внатрешни панели на вратите со избор од 30 бои, создаваат емоционално привлечна атмосфера.
Внатрешноста на новиот Audi Q3 покажува како формата и функцијата стануваат едно. Премиум материјалите, интелигентните технологии и прилагодливиот концепт за осветлување и звук се спојуваат за да создадат неверојатно искуство во возењето.
Чисти линии, интуитивно работење и паметна технологија се комбинирани во новиот Audi Q3. Мирниот, јасен дизајн на контролната табла продолжува во чистиот, уреден распоред на конзолата. Едноставниот дизајн и распоредот фокусиран на корисникот, држачите за чаши и покриената фиока за полнење ја одразуваат филозофијата на Audi за „визуелна јасност“. Во срцето на сè е дигиталната сцена: панорамскиот дисплеј – со 11,9-инчниот Audi Virtual cockpit plus и 12,8-инчниот MMI екран на допир – има заоблен дизајн ориентиран кон возачот. Тој е надополнет со опционален head-up дисплеј кој проектира важни информации директно во видното поле на возачот. Рамните рачки на вратите, внимателно комбинираните материјали со меки површини на допир и хромираните детали на прекинувачите го нагласуваат визуелниот шарм на возилото, неговиот квалитет и целокупната удобност.
Повеќе простор благодарение на паметните контроли
Новата контролна единица на воланот со две рачки на управувачкиот столб резултираше со повеќе простор за складирање во централната конзола, ново корисничко искуство и чувство на поголем простор. Со рачката од десно се избира брзината, додека онаа од лево ги контролира функциите за осветлување и функциите за чистење на шофершајбната. Елиминирањето на менувачот од централната конзола ослободува дополнителен простор. Просторот се користи за два држачи за чаши и голем простор за складирање под централниот потпирач за раце што се прилагодува по висина. Ладената индуктивна фиока со моќност за полнење од 15 вати, вклучувајќи два USB-C порти, може да се затвори со лизгачки капак по желба. Два дополнителни USB-C порти се наоѓаат на задниот дел.
Светлосните ефекти создаваат атмосфера
Кога ќе се стемни, различни пакети за осветлување (пакет за амбиентално осветлување plus/pro) го создаваат расположението во внатрешноста. Маркерите на контролната табла и централната конзола ги нагласуваат чистите линии на ентериерот. Јохен Штумпф, развивач на системи за внатрешно осветлување, објаснува: „Тука работевме со светлосни водичи, LED модули и дифузери. Светлосните водичи ја транспортираат светлината, а дифузерот ја распрснува така што таа се појавува како деликатна лента во конзолата.“ Индиректното амбиентално осветлување под панорамскиот MMI дисплеј на и во вратите дополнително ја нагласува внатрешната архитектура. Како нов елемент на дизајнот, предните врати сега се опционално достапни со осветлување со голема површина. Штумпф додава: „За да се постигне овој ефект, над 300 исечоци во облик на дијамант со различна големина се ласерски исечени во панелот од ткаенина. Извор на светлина во облогата на вратите ги осветлува сегментите кои, поради нивните различни големини, покажуваат динамична прогресија на осветлувањето – дури и при отклучување и заклучување на Q3.“ Купувачите можат да изберат помеѓу 30 различни бои, овозможувајќи персонализирано искуство со осветлување.
Виртуелно генериран звук
Опционалниот SONOS премиум звучен систем обезбедува импресивно аудио искуство со виртуелно генериран звук. Дванаесет звучници со високи перформанси, вклучувајќи централен звучник и сабвуфер, испорачуваат моќен звук со максимален излез на засилувачот од 420 вати. Фолкер Земан од маркетингот на производи објаснува: „Целната употреба на звучни рефлексии создава ефект на звук кој те опкружува што го интензивира просторното восприемање на звукот. Благодарение на интелигентната обработка на сигналот, секој што седи во возилото може да ужива во искуство со слушање прилагодено на неговото индивидуално седиште.“
Достапни се четири конфигурирани звучни профили (неутрален, концертен, салон и подкаст), плус прилагодлив звучен профил. Купувачите исто така имаат можност да го подобрат своето звучно искуство со функции што можат да се додадат во секое време преку Функции на барање (FoD). Пакетот со звучни функции го дополнува избраниот звучен систем со три дополнителни функции. Интензификацијата на басот создава попрецизно и помоќно искуство со бас. Автоматското прилагодување на нивото одржува постојана јачина на звук при менување на изворите, а ревитализацијата на музиката го подобрува звукот на компресираните музички датотеки.
Одржливо дизајниран ентериер
Достапни се вкупно девет пакети опрема. За дрвени апликации се користи брзорастечко, отпорно дрво. Внатрешните елементи од ткаенина Impressum се направени од 100 проценти рециклиран полиестер, како и ткаенините за тапацирање Passage, Impressum, еднобојна ткаенина и микрофибер. Сите текстилни и микрофибер навлаки за седишта се систематски дизајнирани со употреба на мономатеријали, така што подоцна можат да се рециклираат како материјали со едно потекло во циркуларната економија, со што се елиминира отпадот и драстично се намалува јаглеродниот отпечаток. Audi произведува кадифени велурни подни простирки користејќи Econyl, целосно рециклирано најлонско влакно направено од стари рибарски мрежи, остатоци од теписи и индустриски отпад. Затоа, Audi се фокусира и на идно ориентирано и ефикасно користење на ресурсите во Audi Q3.
(ПР)
Економија
Халкбанк со донација на компјутерска опрема за училиштата и за институциите

Халкбанк АД Скопје продолжува да ја демонстрира својата општествена одговорност преку конкретна поддршка за заедницата. Во рамки на своите активности, Банката донираше 27 компјутери и монитори во Основното училиште „Тефејуз“ во Скопје, едно од најстарите училишта во земјата. Основано уште во 1884 година од страна на Османлиската држава, ова училиште веќе над еден век е важен образовен центар на турското малцинство во Македонија, со богата историја и значајна улога во локалната заедница.
Дополнително, Халкбанк донираше и 146 компјутери и монитори во Македонска пошта, со која Банката има воспоставено долгогодишна соработка и веќе пет години платниот промет во Пошта се одвива преку Халкбанк. Ова партнерство им овозможува на граѓаните добивање на банкарска услуга, да не мораат да одат исклучиво во банка, туку истата да ја добијат и во најблиската пошта, што е особено значајно за сите оние кои живеат во населени места во кои нема експозитури на банките.
Освен стандардните банкарски услуги, на шалтерите на Македонска пошта граѓаните можат да отвораат сметка во Халкбанк, да побараат издавање дебитна или кредитна картичка, да аплицираат за различни видови кредити, дозволено пречекорување, електронско банкарство, добивање пензија преку Халкбанк, како и да добиват други банкарски услуги кои се достапни за клиентите на Банката.
Халкбанк наскоро ќе донира уште 23 компјутери и монитори за уште едно училиште, со цел да се подобрат условите за едукација и работа.
Овие донации се дел од многубројните општествено одговорни активности на Халкбанк, кои имаат за цел да ја поддржат заедницата, да овозможат подобри услови за учење и работа, и да придонесат кон дигиталната писменост и развојот на младите.
(ПР)
Економија
ОКТА: Стабилни резултати во првата половина од годината како резултат на стратешкиот и таргетиран одговор на трендовите на енергетскиот пазар

Во вториот квартал од 2025 година, светските нафтени пазари останаа нестабилни, погодени од геополитичките тензии, прилагодувањата на производството на ОПЕК+ и умерен раст на побарувачката. Цената на Брент суровата нафтата накратко надмина 73 долари за барел по израелските напади врз иранската инфраструктура, додека стравувањата од прекини во Ормутскиот теснец создадоа нови ризици околу снабдувањето. Истовремено, зголеменото производство на ОПЕК+ и американското производство на шкрилци сигнализираше презаситеност на пазарот, вршејќи долгорочен притисок врз цените. Инфлацијата и санкциите на ЕУ врз руските деривати ги зголемија трошоците, додека растот на глобалната побарувачка се намали на најниско ниво од 2009 година до денес, поттикнато од силната потрошувачка на земјите во развој, но и стагнацијата во развиените економии. На нашето работење во Република Северна Македонија, оваа динамика влијаеше на зголемување на увозните трошоци и поголема ценовна нестабилност, што наложи примена на агилни стратегии за набавка, со цел заштита на маржите.
Во вториот квартал од 2025 година, обемот на продажба достигна вкупно 294 илјади м³, што претставува пад од 3% на годишно ниво, пред сѐ поради зголемената конкуренција од Албанија на косовскиот пазар. ЕБИТДА во вториот квартал од 2025 година ги надмина резултатите од претходната година за 28%, во услови на повисока продажба на домашен пазар, намалено негативно влијание од вреднувањето на залихите во споредба со истиот период лани и повисоките маржи од тргувањето со енергија. Прилагодената ЕБИТДА изнесуваше 167 милиони денари, што е зголемување од 14% споредено со истиот период лани.
Во првата половина од 2025 година, приходите од продажба изнесуваа 17.779 милиони денари, што претставува намалување од 21% споредено со истиот период минатата година. ЕБИТДА забележа мал раст во споредба со истиот период лани, како резултат на зголемените продажби на домашниот пазар, подобрените извозни маржи, зголемена трговија со електрична енергија со повисоки маржи, како и намаленото негативно влијание од вреднувањето на залихите (56 милиони денари).
Прилагодената ЕБИТДА достигна 305 милиони денари, што претставува раст од 19% споредено со истиот период минатата година.
Добивката пред оданочување се зголеми за 107% на 236 милиони денари.
Во согласност со своите стратешки приоритети и посветеноста на одржливиот развој, компанијата инвестираше 12 милиони денари во проекти за обновливи извори на енергија во текот на првата половина од 2025 година. Ваквите инвестиции ги нагласуваат континуираните напори на компанијата за намалување на емисиите на јаглерод диоксид и забрзување на транзицијата кон почисти извори на енергија, а воедно и остварување на видливи економски придобивки.
ОКТА ја потврди својата посветеност на безбедноста на патиштата и општествената одговорност во вториот квартал од 2025 година, во согласност со нејзината Стратегија за општествена одговорност. Во соработка со Министерството за внатрешни работи и Републичкиот совет за безбедност на сообраќајот на патиштата, компанијата започна две кампањи за подигање на јавната свест, фокусирани на подобрувањето на безбедноста на патиштата. Понатаму, ОКТА донираше дрон опремен со напредна технологија за рано откривање пожари на Јавното претпријатие Национални шуми, зајакнувајќи ја неговата улога во спречувањето на пожари. Иницијативата беше надополнета со едукативна кампања насочена кон подигање на јавната свест за ризиците од невнимание.
Компанијата исто така продолжи да ја поддржува културата преку спонзорирање на повеќе еминентни културни настани. Во текот на вториот квартал од 2025 година, ОКТА остана силно посветена на развојот на младите преку иницијативи во кругот на компанијата, како што се програмата „Учење преку работа“, праксите и програмата за доделување на стипендии.
Обезбедувањето на сигурно и непрекинато снабдување останува врвен приоритет во денешната динамична средина. Преку континуирано следење и проактивен пристап кон управувањето, ОКТА брзо се справува со потенцијалните нарушувања. Во исто време, фокусот на автоматизација и иновации ја подобрува нејзината оперативната ефикасност и отпорност – овозможувајќи ѝ на компанијата да ја задоволи растечката побарувачка, а воедно да придонесе за поширок општествен напредок и долгорочна одржливост.
Преку воведувањето на иновации и адаптабилност, ОКТА не само што обезбедува континуитет, туку и придонесува за подобрување на општеството, поттикнувајќи одржлив напредок и стабилност за сите.
(ПР)