Компании
Д-р Ненад Филиповиќ: ИЕДЦ натпреварите се одлична можност за тимовите од секоја компанија да се соочат со сериозни предизвици
Минатата недела во Скопје се одржа дводневниот натпревар во бизнис студија на случај 2016 во организација на ИЕДЦ Алумни клуб Македонија и ИЕДЦ Бледската Школа за менаџмент.
Овој натпревар се организира четврта година по ред, а овогодишни учесници беа шестчлени тимови кои ги претставува компаниите НЛБ Тутунска банка, Бритиш Американ Тобако, Бионика Фармацеутикалс, ИТ ГМА, како и Економскиот факултет при Универзитетот „Св. Кирил и Методиј“. Победнички тим беше оној на Бритиш Американ Тобако, а наградата е учество на еден од изборните МБА курсеви на ИЕДЦ Бледката школа за менаџмент во вредност од 9.000 евра.Ментор на целата оваа активност е реномираниот професор по менаџмент и бизнис етика, како и проектен и академски директор на МБА студиите во рамките на ИЕДЦ Бледската Школа за менаџмент, Д-р Ненад Филиповиќ.Агенцијата Макфакс направи интервју со Д-р Ненад Филиповиќ.Макфакс: Што значи учеството на дводневниот натпревар во бизнис студија на случај 2016 во организација на ИЕДЦ Алумни клуб Македонија и ИЕДЦ Бледската Школа за менаџментот за компаниите и учесниците?Професор Филиповиќ: ИЕДЦ натпреварите се одлична можност за тимовите од секоја компанија да се соочат со сериозни предизвици и да видат како во такви услови функционираат како поединци, но и како тим во целина. Ова е важно за сите бидејќи ќе се преиспитаме колку сме добри во структурирањето и анализата на проблемите, но и како ги прифаќаме предизвиците за нивно решавање. Дали и колку знаеме јасно и убедливо да говориме и комуницираме.Овие натпревари, исто така, се идеална прилика да научиме повеќе едни од други. Многу важно е и тоа што победничкиот тим на натпреварот добива атрактивна награда во висина од 9.000 Евра во МБА курс на ИЕДЦ Бледска школа за менаџмент. Оваа награда е престижна како за тимот, така и за компанијата која е претставувана од тој тим.Макфакс: Кои се главните совети кои им ги упативте на учесниците на натпреварот за бизнис студија на случај?Професор Филиповиќ: Мојот прв совет е: секогаш најпрво помислете на најважните прашања кои ги согледувате во дадената ситуација или проблем. Како што вели Петер Друкер „Најголемиот број на грешки направени во процесот на манаџирање не потекнуваат од лошите одговори, туку настануваат поради лошите прашања“.Ако се задоволни од квалитетот на поставените прашање, понатаму треба да се фокусираат на создавањето на добра структура и основа за размислување која ќе води кон добри одговори.Последно, но не најмалку важно, откако ќе бидат задоволни од квалитетот на нивните одговори, учесниците треба да се посветат на нивната комуникација со публиката на јасен и убедлив начин.Овие совети всушност се поклопуваат со некои од најважните вештини и знаења во бизнис лидерството, што го прави ваквиот пристап толку неопходен во бизнис образованието.Макфакс: Кои беа вашите очекувања од овој натпревар и дали се исполнија?Професор Филиповиќ: Очекувањата од ИЕДЦ натпреварот во бизнис студија на случај кој се одржа мината недела во Скопје беа да поминеме интересно исполнето време, кое во исто време ќе ги стимулира учесниците многу да научат и стекнат нови и креативни вештини и знаења.Секако, секогаш ми е посебно драго кога ги гледам тимовите како презентираат одлични „решенија“ на зададените случаи. Би сакал да напоменам дека зададените бизнис студии на случај ретко имаат само едно најдобро решение, па секогаш преостанува голем простор за креативност и иновативност.Со сета почит кон другите вакви ИЕДЦ натпревари во регионот, слободно можам да кажам дека овогодинешниот ИЕДЦ натпревар во Скопје беше високо успешен.Макфакс:Како ги мотивирате младите учесници во овој натпревар повеќе да изнаоѓаат сопствени креативни и иновативни решенија за актуелните бизнис предизвици?Професор Филиповиќ: Создаваме средина во која јасно комуницираме за претстојните очекувања од ИЕДЦ натпреварот и постојано им даваме фидбек односно тука сме за нив во текот на двата дена додека сите тимови ја обавуваат својата студија на случај.Останатото е сопствена мотивација на секој од учесниците и тимовите, која досега никогаш не недостасувала. Без ваквата мотивација, учесниците на овој бизнис натпревар сигурно воопшто не би се пријавиле за учество. /крај/ст
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Спектакуларно отворање во Гевгелија: ЏАМБО и ВЕРО станаа новата омилена дестинација во „Gevgelija Mall“
Со огромна посетеност и во празнична атмосфера, овој викенд во Гевгелија и официјално започна со работа новиот, најсовремен ЏАМБО (JUMBO) маркет. Сместен во новоотворениот трговски центар „Gevgelija Mall“, реномираниот бренд ја реализираше својата голема инвестиција во јужниот регион, носејќи светско шопинг искуство за локалното население.
Отворањето помина во знакот на семејната забава и радоста. Најмладите посетители уживаа во целодневната програма исполнета со музика, дружење со маскоти, цртање на лице и игри со сапунени меури, што го претвори првиот работен ден на маркетот во вистински настан за градот.
Новиот објект се простира на површина од 3.000 метри квадратни, дизајниран според највисоките светски стандарди. Купувачите веќе имаат пристап до асортиман од над 20.000 артикли, вклучувајќи производи за домот, играчки, декорации и сезонски изненадувања.
Како значајна новина за купувачите во Гевгелија е интегрирањето на селектиран асортиман од брендот ВЕРО во рамките на самиот маркет. Оваа стратешка синергија им овозможува на потрошувачите на едно место да ги задоволат сите потреби за домаќинството, штедејќи време и уживајќи во квалитетот на двата силни бренда.
Генералниот директор на ВЕРО и ЏАМБО маркетите, Петар Денковски, истакна дека ова отворање е многу повеќе од проширување на продажната мрежа – тоа е исполнување на ветувањето за поддршка на локалната заедница.
„Горди сме што со оваа капитална инвестиција директно влијаеме на економскиот пулс на Гевгелија. Отворивме нови работни места и создадовме силен регионален магнет кој очекуваме да привлекува купувачи не само од градот, туку и од соседството,“ изјави Денковски.
Менаџментот на компанијата потврди дека експанзијата не застанува тука. Успешната приказна продолжува и следната година со најавеното отворање на нов маркет во Струмица, со што ЏАМБО и ВЕРО целосно ќе го заокружат своето присуство во југоисточниот дел на Македонија.
Новиот маркет во Гевгелија веќе работи со полн капацитет, нудејќи креативни решенија и производи за целото семејство, под препознатливиот слоган „За сѐ што ви треба и не сте знаеле дека ви треба“.
(ПР)
Економија
Фондацијата „Трајче Мукаетов“ го објави конкурсот за стипендирање
Фондацијата „Трајче Мукаетов“ – Скопје во насока на реализирање на своите програмски определби, а врз основа на правилникот за критериумите, постапката и користењето на средствата на Фондацијата „Трајче Мукаетов“ – Скопје за стипендирање на студенти од Фармацевтскиот факултет според програмата за работа на фондацијата за 2025 година и одлуката на управниот одбор на Фондацијата „Трајче Мукаетов“ – Скопје бр. 02-30/1 усвоена на ден 31.10.2025 година објавува
КОНКУРС
За стипендирање на 20 студенти по фармација
1. УСЛОВИ ЗА ДОДЕЛУВАЊЕ НА СТИПЕНДИЈАТА
· Кандидатите да се редовни студенти на Факултетот по фармација на Универзитетот „Св.Кирил и Методиј“ – Скопје во трета или четврта година од студии
· Во текот на студиите да постигнале најмалку 7,5 просечен успех
· Да не повторувале година во текот на студирањето
2. ПОТРЕБНИ ДОКУМЕНТИ
· Молба
· Кратко CV
· Уверение за положени испити и постигнат успех
3. НАЧИН НА ПРИЈАВУВАЊЕ Кандидатите потребните документи да ги достават на адреса: Фондација „Трајче Мукаетов“ – Скопје Булевар „Александар Македонски“ бр.12
1000 Скопје Документите се поднесуваат од 03.11.2025 година до 19.11.2025 година исклучиво по пошта.
4. ВИСИНА НА СТИПЕНДИЈА Ќе се стипендираат 20 студенти од трета година и четврта година Фармацевтски факултет. Висината на стипендијата ќе изнесува 7.000,00 денари месечно (нетто износ).
Документите на кандидатите кои се некомплетни и неблаговремено доставени нема да се разгледуваат. За резултатите од Конкурсот кандидатите ќе бидат известени на домашна адреса и преку дневниот печат.
Фондацијата „Трајче Мукаетов“ – Скопје во насока на реализирање на своите програмски определби, а врз основа на правилникот за критериумите, постапката и користењето на средствата на Фондацијата „Трајче Мукаетов“ – Скопје за стипендирање на студенти од Медицинскиот факултет според програмата за работа на фондацијата за 2025 година и одлуката на управниот одбор на Фондацијата „Трајче Мукаетов“ – Скопје бр. 02-32/1 усвоена на ден 31.10.2025 година објавува
КОНКУРС
За стипендирање на 20 студенти по медицина
1. УСЛОВИ ЗА ДОДЕЛУВАЊЕ НА СТИПЕНДИЈАТА
· Кандидатите да се редовни студенти на Факултетот по медицина на Универзитетот „Св.Кирил и Методиј“ – Скопје во трета или четврта година од студии
· Во текот на студиите да постигнале најмалку 7,5 просечен успех
· Да не повторувале година во текот на студирањето
2. ПОТРЕБНИ ДОКУМЕНТИ
· Молба
· Кратко CV
· Уверение за положени испити и постигнат успех
3. НАЧИН НА ПРИЈАВУВАЊЕ Кандидатите потребните документи да ги достават на адреса: Фондација „Трајче Мукаетов“ – Скопје Булевар „Александар Македонски“ бр.12 1000 Скопје Документите се поднесуваат од 03.11.2025 година до 19.11.2025 година исклучиво по пошта. 4. ВИСИНА НА СТИПЕНДИЈА Ќе се стипендираат 20 студенти од трета година и четврта година Медицински факултет. Висината на стипендијата ќе изнесува 7.000,00 денари месечно (нетто износ). Документите на кандидатите кои се некомплетни и неблаговремено доставени нема да се разгледуваат. За резултатите од Конкурсот кандидатите ќе бидат известени на домашна адреса и преку дневниот печат.
Економија
Фероинвест на „Енерго Технома 2025“ – претставено искуството од првата лиценцирана батерија на електрана во Македонија
На штандот на компанијата на годинешниот саем „Енерго Технома 2025“, посетителите покажаа голем интерес за исплатливоста и придобивките од првата поставена батерија на фотонапонска електрана, во заедничка сопственост на ФЕРОИНВЕСТ и неколку партнери, а изведена од ФЕРОИНВЕСТ.
Бројни сопственици на фотоволтаични електрани се заинтересирани за поставување батериски системи за складирање електрична енергија на нивните објекти, по примерот што го реализираше ФЕРОИНВЕСТ, кој е ексклузивен застапник за Македонија на батериите од глобалниот бренд WHES (WEIHENG).
Инженерскиот тим на саемот ги запозна инвеститорите со искуството од првите недели на работењето на батеријата, кое покажа дека е постигната двојно повисока цена за продажба на електричната енергија, во споредба со фотонапонска електрана без батерија. Ова значи дека инвестицијата во батеријата ќе се исплати за само три години, а дополнително ќе ја подобри вкупната исплатливост на електраната.
Батеријата овозможува складирање на електричната енергија во текот на денот, кога има високо производство од сонце, а пазарните цени се ниски, и користење или продажба во ноќните часови, кога нема сончево производство, а побарувачката и цените се значително повисоки.
На овој начин, батериите создаваат добивка за производителот, односно за електраната, а истовремено му помагаат на електроенергетскиот систем на Македонија, штитејќи го од преоптоварување со прекумерни количини енергија во критичните часови од денот.
Овој тренд, кој произлегува како последица од инсталирањето на поголем капацитет на фотоволтаични електрани од реално потребниот, ФЕРОИНВЕСТ го согледа уште пред две и пол години и започна со истражување и инвестирање во развој на батериски системи.
Батерискиот систем на фотонапонската електрана во Гиновце претставува првата батерија во Македонија која има градежна дозвола, согласност за приклучок на мрежа и лиценца за складирање електрична енергија, согласно новите законски одредби што ја уредуваат оваа нова област на енергетската транзиција во земјава.
Батерискиот систем е поставен на фотонапонската електрана во Гиновце, во близина на Крива Паланка.
Електраната има инсталирана моќност од 4,5 MW (мегавати) и батериски систем со капацитет од 6,1 MWh (мегаватчаса), со кој секојдневно управува ФЕРОИНВЕСТ преку сопствен систем за програмирање и контрола.
(ПР)

