Компании
Д-р Ненад Филиповиќ: ИЕДЦ натпреварите се одлична можност за тимовите од секоја компанија да се соочат со сериозни предизвици
Минатата недела во Скопје се одржа дводневниот натпревар во бизнис студија на случај 2016 во организација на ИЕДЦ Алумни клуб Македонија и ИЕДЦ Бледската Школа за менаџмент.
Овој натпревар се организира четврта година по ред, а овогодишни учесници беа шестчлени тимови кои ги претставува компаниите НЛБ Тутунска банка, Бритиш Американ Тобако, Бионика Фармацеутикалс, ИТ ГМА, како и Економскиот факултет при Универзитетот „Св. Кирил и Методиј“. Победнички тим беше оној на Бритиш Американ Тобако, а наградата е учество на еден од изборните МБА курсеви на ИЕДЦ Бледката школа за менаџмент во вредност од 9.000 евра.Ментор на целата оваа активност е реномираниот професор по менаџмент и бизнис етика, како и проектен и академски директор на МБА студиите во рамките на ИЕДЦ Бледската Школа за менаџмент, Д-р Ненад Филиповиќ.Агенцијата Макфакс направи интервју со Д-р Ненад Филиповиќ.Макфакс: Што значи учеството на дводневниот натпревар во бизнис студија на случај 2016 во организација на ИЕДЦ Алумни клуб Македонија и ИЕДЦ Бледската Школа за менаџментот за компаниите и учесниците?Професор Филиповиќ: ИЕДЦ натпреварите се одлична можност за тимовите од секоја компанија да се соочат со сериозни предизвици и да видат како во такви услови функционираат како поединци, но и како тим во целина. Ова е важно за сите бидејќи ќе се преиспитаме колку сме добри во структурирањето и анализата на проблемите, но и како ги прифаќаме предизвиците за нивно решавање. Дали и колку знаеме јасно и убедливо да говориме и комуницираме.Овие натпревари, исто така, се идеална прилика да научиме повеќе едни од други. Многу важно е и тоа што победничкиот тим на натпреварот добива атрактивна награда во висина од 9.000 Евра во МБА курс на ИЕДЦ Бледска школа за менаџмент. Оваа награда е престижна како за тимот, така и за компанијата која е претставувана од тој тим.Макфакс: Кои се главните совети кои им ги упативте на учесниците на натпреварот за бизнис студија на случај?Професор Филиповиќ: Мојот прв совет е: секогаш најпрво помислете на најважните прашања кои ги согледувате во дадената ситуација или проблем. Како што вели Петер Друкер „Најголемиот број на грешки направени во процесот на манаџирање не потекнуваат од лошите одговори, туку настануваат поради лошите прашања“.Ако се задоволни од квалитетот на поставените прашање, понатаму треба да се фокусираат на создавањето на добра структура и основа за размислување која ќе води кон добри одговори.Последно, но не најмалку важно, откако ќе бидат задоволни од квалитетот на нивните одговори, учесниците треба да се посветат на нивната комуникација со публиката на јасен и убедлив начин.Овие совети всушност се поклопуваат со некои од најважните вештини и знаења во бизнис лидерството, што го прави ваквиот пристап толку неопходен во бизнис образованието.Макфакс: Кои беа вашите очекувања од овој натпревар и дали се исполнија?Професор Филиповиќ: Очекувањата од ИЕДЦ натпреварот во бизнис студија на случај кој се одржа мината недела во Скопје беа да поминеме интересно исполнето време, кое во исто време ќе ги стимулира учесниците многу да научат и стекнат нови и креативни вештини и знаења.Секако, секогаш ми е посебно драго кога ги гледам тимовите како презентираат одлични „решенија“ на зададените случаи. Би сакал да напоменам дека зададените бизнис студии на случај ретко имаат само едно најдобро решение, па секогаш преостанува голем простор за креативност и иновативност.Со сета почит кон другите вакви ИЕДЦ натпревари во регионот, слободно можам да кажам дека овогодинешниот ИЕДЦ натпревар во Скопје беше високо успешен.Макфакс:Како ги мотивирате младите учесници во овој натпревар повеќе да изнаоѓаат сопствени креативни и иновативни решенија за актуелните бизнис предизвици?Професор Филиповиќ: Создаваме средина во која јасно комуницираме за претстојните очекувања од ИЕДЦ натпреварот и постојано им даваме фидбек односно тука сме за нив во текот на двата дена додека сите тимови ја обавуваат својата студија на случај.Останатото е сопствена мотивација на секој од учесниците и тимовите, која досега никогаш не недостасувала. Без ваквата мотивација, учесниците на овој бизнис натпревар сигурно воопшто не би се пријавиле за учество. /крај/ст
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
SEAT S.A. постигна историски рекордни финансиски резултати благодарение на двоцифрениот раст и ефикасноста на SEAT и успехот на CUPRA
“Кога станува збор за SEAT, ви ветувам дека најдоброто допрва доаѓа“
SEAT S.A. постигна историски рекордни финансиски резултати, благодарение на двоцифрениот раст и ефикасноста на SEAT и успехот на CUPRA
· Оперативната добивка на SEAT S.A. достигна рекордни 625 милиони евра, повратот од продажба достигна 4,4%, а прометот за минатата година се зголеми на 14,3 милијарди евра
· Нова инвестиција во брендот SEAT се новите освежувања на Ibiza и Arona, како и подобрувањето на Leon и Ateca
· Во 2024 година е планирано лансирањето на CUPRA Tavascan и CUPRA Terramar
SEAT S.A. ги претстави своите резултати за 2023 година заедно со својата стратегија за претстојните години. Минатата година, според Меѓународните сметководствени правила (МСФИ), оперативната добивка достигна рекордни 625 милиони евра, зголемувајќи се за 592 милиони евра (2022: 33 милиони евра). Ова претставува подобрување на повратот на продажбата од 4,1 процентен поен, од 0,3% на позитивни 4,4%. Годишниот промет исто така достигна историски 14,333 милијарди евра, 31,0% повеќе од 2022 година (10,941 милијарди). Овие резултати ја потврдуваат силата на компанијата и успехот на нејзината постојана стратегија за трансформација.
„Зад себе оставаме година во која SEAT S.A. ги објави најдобрите финансиски резултати во својата 73-годишна историја, осигурувајќи се дека нашата компанија продолжува на својот пат кон попрофитабилна иднина“, рече Вејн Грифитс, извршен директор на SEAT и CUPRA. „2023 година беше година на огромни контрасти за автомобилската индустрија, како и за нашата компанија, бидејќи продолживме да се движиме низ морето на несигурност додека ја претрпевме најголемата трансформација во нашата историја“.
„Во 2023 година, SEAT S.A. направи голем чекор на своето патување на трансформација: имавме за цел да направиме значително подобрување и тоа е она што успеавме да го направиме. Постигнавме рекорди на сите времиња во промет, оперативна добивка и оперативен готовински тек. Ова совршено ги одразува позитивните ефекти од растот на обемот на марката CUPRA и обновувањето на обемот на марката SEAT, како и важноста на напредокот што го постигнавме со нашата програма за подобрување на перформансите“, рече Дејвид Пауелс, потпретседател за финансии и ИТ во SEAT. С.А.
ИНВЕСТИЦИИ ВО БРЕНДОТ НА SEAT
Гледајќи во иднината, SEAT S.A. ја има поставено вистинската стратегија за да го одржи профитабилниот раст на компанијата. Брендот SEAT ќе игра клучна улога во ова и компанијата ќе лансира подобрени plug-in хибридни и штедливи автомобили на SEAT.
Arona и Ibiza ќе добијат подобрување во 2025 година, а во следните месеци, марката ќе лансира нова и подобрена верзија на SEAT Leon, со технички и технолошки надградби. Понатаму, Ateca ќе биде подобрен и неговиот животен циклус ќе се продолжи.
„Го враќаме брендот SEAT таму каде што припаѓа, продолжувајќи го двоцифрениот раст од минатата година со нови инвестиции во брендот и неговите модели. Исто така, разгледуваме што можеме да испорачаме во електричниот свет под брендот SEAT. Кога станува збор за SEAT, ви ветувам дека најдоброто допрва доаѓа“, додаде Вејн Грифитс.
(ПР)
Економија
„Зегин онлајн“ е најпопуларна е-продавница за здравје, нега и убавина за 2023 година
Во организација на Асоцијацијата за е-трговија на Македонија вчеравечер се одржа Ecommerce Awards, избор на најдобрите во македонската е-трговија.
Компанијата Зегин со е-продавницата www.zegin.com.mk беше номинирана во неколку категории, а го освои првото место во категоријата „Најпопуларна е-продавница за здравје, нега и убавина“, што претставува уште една потврда дека квалитетот, професионалноста, вложениот труд и љубов секогаш резултираат со успех.
Изборот на најдобрите е-трговци има за цел да ги препознае и награди најдобрите со што ќе придонесе за мотивација и охрабрување за уште подобра работа, да ја крене свеста за потенцијалот и да ја промовира е-трговијата, како и да ја зајакне конкурентноста и да охрабри унапредување на работењето кај постојните и идни е-трговци.
„Оваа награда, трета по ред претстаува уште еден доказ за успешноста на работењето на онлајн продавницата на Зегин- www.zegin.com.mk и е одлична мотивација за уште попосветена работа, поквалитетна понуда, како и позадоволни купувачи во иднина. Ви благодариме за лојалноста и довербата!“, велат од компанијата за наградата.
Манифестација за доделување на македонските Награди за е-трговија за 2023 година – E-commerce Awards, се одржа во присуство на членките на АЕТМ, поддржувачите и партнерите, жири комисијата и наградените е-трговци.
(ПР)
Економија
Тековните предизвици и можности на винските пазари и значењето на географските ознаки за македонското вино – теми во фокусот на регионалната конференција за вино
Како да се искористат актуелните трендови на глобалните вински пазари за подобро позиционирање на македонското вино, како да се зголеми препознатливоста на нашите вина, зошто е исклучително важно воведувањето географски ознаки на виното и какви придобивки ќе донесе овој процес. Ова се само некои од прашањата за кои се имаше дискусија на регионалната конференција за вино, што ја организираа здружението „Вина од Македонија“ и винарската визба „Тиквеш“, во соработка со Германското друштво за меѓународна соработка (GIZ).
„За да се зголемат продуктивноста и додадената вредност на домашната винска индустрија, нејзината конкурентност и вредноста на извозот, како и нејзината отпорност на тековните предизвици, вклучувајќи ги и ризиците од климатските промени, неопходни се големи вложувања во знаење, во нови технологии и дигитализација, во организација, окрупнување на лозјата и создавање ефикасни кооперантски односи, како и во воведување нови правила, стандарди и механизам за државна поддршка и поголема регионална соработка. Сето ова мора да се заснова на научен пристап користејќи ги искуствата на развиените земји, кои поминале низ оваа трансформација и може да ни помогнат да го оствариме она што е нашата главна задача – зголемување на извозот на квалитетно вино, кое ќе биде препознатливо и ценето од потрошувачите во светот“, порача во своето воведно обраќање на конференцијата претседателот на здружението „Вина од Македонија“, Светозар Јаневски.
Во рамките на конференцијата се одржаа три работни сесии на кои реномирани експерти од Универзитетот „Гајзенхајм“ во Германија, професорите Јон Ханф и Силвија Димер говореа за состојбите на глобалниот пазар на вино, за спецификите на посебните пазарни нишки во Европа и за значењето на правните и техничките услови за извоз на вино. Една од поважните пораки што ја потенцираа експертите се однесуваа на важноста на заедничкиот настап на компаниите на пазарот истакнувајќи дека ваквиот пристап може да креира ефективни резултати доколку секоја компанија настапи одговорно и самостојно покрај заедничките активности како кластер.
Поздравувајќи ја организацијата на оваа конференција, регионалниот советник за земјоделство во германската амбасада во Скопје, Франк Мулер, го нагласи значењето на соработката помеѓу здружението „Вина од Македонија“ и ГИЗ акцентирајќи дека за долгорочен одржлив развој на винската индустрија неопходна е соработка и со универзитетите бидејќи научниот пристап во воведувањето и примената на унифицирани стандарди за производство и пласман на висококвалитетно вино од регионот е повеќе од неопходен.
За најновите движења во интрарегионалната трговија со грозје и вино во рамките на Западен Балкан говореше и извршната директорка на здружението „Вина од Македонија“, Елена Младеновска-Јеленковиќ, која ја нагласи неопходноста од воспоставување заеднички вински бренд со загарантирано географски потекло како еден од клучните предуслови за зголемување на препознатливоста на овдешните вина од страна на потрошувачите на пазарите во ЕУ и пошироко.