Компании
Дојче Телеком организира натпревар на идеи за смарт мода
Дојче Телеком организира меѓународен натпревар за идеи за смарт мода „Fashion Fusion“, на кој се бара визионерски концепти кои ја комбинираат модата и високата технологија.
Студенти, млади професионалци и стартап компании од секторите на модата, дизајнот и технологијата, вклучително и од Македонија, можат да ги достават своите концепти до 1 август 2016 година.Областите на висока технологија и мода се спојуваат за да создадат смарт конфекција. Дојче Телеком здружен со угледни партнери го започнува предизвикот „Fashion Fusion“. Станува збор за меѓународен натпревар преку кој млади таленти од цела Европа ќе имаат ексклузивна и единствена можност да ја искористат помошта на експерти од индустријата, секторот на мода и сцената на стартап компании, за да ги реализираат своите визионерски концепти за конфекција со висока технологија, облека и предмети што се носат и производи за дигитален животен стил и истите да ги пласираат на пазарот.Глобалната технолошка компанија Интел и иновативното списание WIRED од Германија ќе го поддржат „Fashion Fusion“ со своја експертиза, материјали и енергични заложби. Спортскиот бренд Адидас ќе придонесе за пренесување на знаење и искуство од модата со учеството на Дирк Шонбергер, како член на „Fashion Fusion“ жирито. Како меѓународен експерт и двигател на иновации во модната индустрија, партнерот ПРЕМИУМ со #FASHIONTECH го обезбедува професионалниот аспект за презентирање на „Fashion Fusion“. Фазата на пријавување за натпреварот е отворена. Студенти, млади професионалци и стартап компании од секторите на модата, дизајнот и технологијата, вклучително и од Македонија, можат да ги достават своите концепти до 1 август 2016 година. Апликациите можат да се регистрираат во една од трите категории: Поврзани уреди и дополнителна опрема, Дигитално усовршена мода и Смарт услуги.„Следната голема работа во модата ќе биде смарт и поврзана конфекција и дополнителна опрема. Денешните визионерски концепти можеби веќе од утре ќе се најдат во вашиот плакар. Затоа е многу важно за нас да бидеме партнер за иновативни, поврзани производи и услуги. Со Fashion Fusion, ние ги поврзуваме важните играчи и надежни таленти од цела Европа и им ја даваме можноста да ги претворат своите визии во реалност“, изјави Клаудија Немат, член на Одборот на директори на Дојче Телеком и одговорна за Европа и Технологија, којашто е покровител на „Fashion Fusion“ натпреварот.Жири составено од престижни претставници од индустријата ќе ги избере најдобрите идеи. „Тоа би можело да биде смарт часовник или рачна торба со полнач на соларно напојување. Спортска конфекција која е смарт и одржлива преку материјали или рециклирање на производи, или пак палта кои се префрлуваат на режим на подобра изолација во зима. Fashion Fusion поддржува визионерски идеи и концепти кои имаат долгорочен потенцијал да се етаблираат на пазарот,“ објаснува основоположникот на Smart Fashion, Лиса Ленг, куратор на концептот на натпреварот, која имаше клучна улога во започнувањето на овој предизвик.Во центарот на натпреварот е Лабораторијата „Fashion Fusion“: тримесечна работилница во која максимум десет избрани тимови ќе работат на прилагодување на своите модни концепти. Заедно со експерти од индустријата и специјалисти во областите на иновативна мода и технологија, тимовите ќе произведуваат високо квалитетни прототипи на нивните концепти. Учесниците ќе можат да ја искористат значителната експертиза на Лабораторијата и ќе добијат сместување и сите неопходни материјали потребни за нивните идеи да заживеат. Лабораторијата е отворена платформа за иновации поддржана од hub:raum, инкубаторот на Дојче Телеком.Првиот Fashion Fusion натпревар ќе кулминира со презентацијата на прототипите на #FASHIONTECH за време на Модната недела во Берлин во јануари 2017 година.
Најдобриот тим ќе добие парична награда од 20.000 евра и можност да ја пласира својата креација на пазарот, заедно со Дојче Телеком и неговите партнери.Лабораторијата Fashion Fusion е долгорочен проект и секоја година може да отвори простор за заедничка работа и простории за работилници во различни европски метрополи. Повеќе информации за натпреварот за идеи „Fashion Fusion“ може да се најдат на сајтот: fashionfusion.telekom.com./крај/со/бб
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Спектакуларно отворање во Гевгелија: ЏАМБО и ВЕРО станаа новата омилена дестинација во „Gevgelija Mall“
Со огромна посетеност и во празнична атмосфера, овој викенд во Гевгелија и официјално започна со работа новиот, најсовремен ЏАМБО (JUMBO) маркет. Сместен во новоотворениот трговски центар „Gevgelija Mall“, реномираниот бренд ја реализираше својата голема инвестиција во јужниот регион, носејќи светско шопинг искуство за локалното население.
Отворањето помина во знакот на семејната забава и радоста. Најмладите посетители уживаа во целодневната програма исполнета со музика, дружење со маскоти, цртање на лице и игри со сапунени меури, што го претвори првиот работен ден на маркетот во вистински настан за градот.
Новиот објект се простира на површина од 3.000 метри квадратни, дизајниран според највисоките светски стандарди. Купувачите веќе имаат пристап до асортиман од над 20.000 артикли, вклучувајќи производи за домот, играчки, декорации и сезонски изненадувања.
Како значајна новина за купувачите во Гевгелија е интегрирањето на селектиран асортиман од брендот ВЕРО во рамките на самиот маркет. Оваа стратешка синергија им овозможува на потрошувачите на едно место да ги задоволат сите потреби за домаќинството, штедејќи време и уживајќи во квалитетот на двата силни бренда.
Генералниот директор на ВЕРО и ЏАМБО маркетите, Петар Денковски, истакна дека ова отворање е многу повеќе од проширување на продажната мрежа – тоа е исполнување на ветувањето за поддршка на локалната заедница.
„Горди сме што со оваа капитална инвестиција директно влијаеме на економскиот пулс на Гевгелија. Отворивме нови работни места и создадовме силен регионален магнет кој очекуваме да привлекува купувачи не само од градот, туку и од соседството,“ изјави Денковски.
Менаџментот на компанијата потврди дека експанзијата не застанува тука. Успешната приказна продолжува и следната година со најавеното отворање на нов маркет во Струмица, со што ЏАМБО и ВЕРО целосно ќе го заокружат своето присуство во југоисточниот дел на Македонија.
Новиот маркет во Гевгелија веќе работи со полн капацитет, нудејќи креативни решенија и производи за целото семејство, под препознатливиот слоган „За сѐ што ви треба и не сте знаеле дека ви треба“.
(ПР)
Економија
Фондацијата „Трајче Мукаетов“ го објави конкурсот за стипендирање
Фондацијата „Трајче Мукаетов“ – Скопје во насока на реализирање на своите програмски определби, а врз основа на правилникот за критериумите, постапката и користењето на средствата на Фондацијата „Трајче Мукаетов“ – Скопје за стипендирање на студенти од Фармацевтскиот факултет според програмата за работа на фондацијата за 2025 година и одлуката на управниот одбор на Фондацијата „Трајче Мукаетов“ – Скопје бр. 02-30/1 усвоена на ден 31.10.2025 година објавува
КОНКУРС
За стипендирање на 20 студенти по фармација
1. УСЛОВИ ЗА ДОДЕЛУВАЊЕ НА СТИПЕНДИЈАТА
· Кандидатите да се редовни студенти на Факултетот по фармација на Универзитетот „Св.Кирил и Методиј“ – Скопје во трета или четврта година од студии
· Во текот на студиите да постигнале најмалку 7,5 просечен успех
· Да не повторувале година во текот на студирањето
2. ПОТРЕБНИ ДОКУМЕНТИ
· Молба
· Кратко CV
· Уверение за положени испити и постигнат успех
3. НАЧИН НА ПРИЈАВУВАЊЕ Кандидатите потребните документи да ги достават на адреса: Фондација „Трајче Мукаетов“ – Скопје Булевар „Александар Македонски“ бр.12
1000 Скопје Документите се поднесуваат од 03.11.2025 година до 19.11.2025 година исклучиво по пошта.
4. ВИСИНА НА СТИПЕНДИЈА Ќе се стипендираат 20 студенти од трета година и четврта година Фармацевтски факултет. Висината на стипендијата ќе изнесува 7.000,00 денари месечно (нетто износ).
Документите на кандидатите кои се некомплетни и неблаговремено доставени нема да се разгледуваат. За резултатите од Конкурсот кандидатите ќе бидат известени на домашна адреса и преку дневниот печат.
Фондацијата „Трајче Мукаетов“ – Скопје во насока на реализирање на своите програмски определби, а врз основа на правилникот за критериумите, постапката и користењето на средствата на Фондацијата „Трајче Мукаетов“ – Скопје за стипендирање на студенти од Медицинскиот факултет според програмата за работа на фондацијата за 2025 година и одлуката на управниот одбор на Фондацијата „Трајче Мукаетов“ – Скопје бр. 02-32/1 усвоена на ден 31.10.2025 година објавува
КОНКУРС
За стипендирање на 20 студенти по медицина
1. УСЛОВИ ЗА ДОДЕЛУВАЊЕ НА СТИПЕНДИЈАТА
· Кандидатите да се редовни студенти на Факултетот по медицина на Универзитетот „Св.Кирил и Методиј“ – Скопје во трета или четврта година од студии
· Во текот на студиите да постигнале најмалку 7,5 просечен успех
· Да не повторувале година во текот на студирањето
2. ПОТРЕБНИ ДОКУМЕНТИ
· Молба
· Кратко CV
· Уверение за положени испити и постигнат успех
3. НАЧИН НА ПРИЈАВУВАЊЕ Кандидатите потребните документи да ги достават на адреса: Фондација „Трајче Мукаетов“ – Скопје Булевар „Александар Македонски“ бр.12 1000 Скопје Документите се поднесуваат од 03.11.2025 година до 19.11.2025 година исклучиво по пошта. 4. ВИСИНА НА СТИПЕНДИЈА Ќе се стипендираат 20 студенти од трета година и четврта година Медицински факултет. Висината на стипендијата ќе изнесува 7.000,00 денари месечно (нетто износ). Документите на кандидатите кои се некомплетни и неблаговремено доставени нема да се разгледуваат. За резултатите од Конкурсот кандидатите ќе бидат известени на домашна адреса и преку дневниот печат.
Економија
Фероинвест на „Енерго Технома 2025“ – претставено искуството од првата лиценцирана батерија на електрана во Македонија
На штандот на компанијата на годинешниот саем „Енерго Технома 2025“, посетителите покажаа голем интерес за исплатливоста и придобивките од првата поставена батерија на фотонапонска електрана, во заедничка сопственост на ФЕРОИНВЕСТ и неколку партнери, а изведена од ФЕРОИНВЕСТ.
Бројни сопственици на фотоволтаични електрани се заинтересирани за поставување батериски системи за складирање електрична енергија на нивните објекти, по примерот што го реализираше ФЕРОИНВЕСТ, кој е ексклузивен застапник за Македонија на батериите од глобалниот бренд WHES (WEIHENG).
Инженерскиот тим на саемот ги запозна инвеститорите со искуството од првите недели на работењето на батеријата, кое покажа дека е постигната двојно повисока цена за продажба на електричната енергија, во споредба со фотонапонска електрана без батерија. Ова значи дека инвестицијата во батеријата ќе се исплати за само три години, а дополнително ќе ја подобри вкупната исплатливост на електраната.
Батеријата овозможува складирање на електричната енергија во текот на денот, кога има високо производство од сонце, а пазарните цени се ниски, и користење или продажба во ноќните часови, кога нема сончево производство, а побарувачката и цените се значително повисоки.
На овој начин, батериите создаваат добивка за производителот, односно за електраната, а истовремено му помагаат на електроенергетскиот систем на Македонија, штитејќи го од преоптоварување со прекумерни количини енергија во критичните часови од денот.
Овој тренд, кој произлегува како последица од инсталирањето на поголем капацитет на фотоволтаични електрани од реално потребниот, ФЕРОИНВЕСТ го согледа уште пред две и пол години и започна со истражување и инвестирање во развој на батериски системи.
Батерискиот систем на фотонапонската електрана во Гиновце претставува првата батерија во Македонија која има градежна дозвола, согласност за приклучок на мрежа и лиценца за складирање електрична енергија, согласно новите законски одредби што ја уредуваат оваа нова област на енергетската транзиција во земјава.
Батерискиот систем е поставен на фотонапонската електрана во Гиновце, во близина на Крива Паланка.
Електраната има инсталирана моќност од 4,5 MW (мегавати) и батериски систем со капацитет од 6,1 MWh (мегаватчаса), со кој секојдневно управува ФЕРОИНВЕСТ преку сопствен систем за програмирање и контрола.
(ПР)

