Компании
Извинување за написот „Јосифовски и неговиот партнер го искористиле Макпетрол во оф-шор компанија за да ги оштетат акционерите“

По добиено барање од адвокатот Сашко Дукоски, полномошник на претседателот на Управниот одбор на А.Д. „Макпетрол“, Андреја Јосифовски, редакцијата на Макфакс изразува јавно извинување по повод пренесеното соопштение под заглавие „Јосифовски и неговиот партнер го искористиле Макпетрол во оф-шор компанија за да ги оштетат акционерите“, објавено на 22-ри јули јули 2016 година, со што на лицето Андреја Јосифовски му е нанесената штета врз неговиот углед и чест.
Во продолжение го објавуваме Барањето за извинување доставено од адвокатот Сашко Дукоски:
По добиено барање од адвокатот Сашко Дукоски, полномошник на претседателот на Управниот одбор на А.Д. „Макпетрол“, Андреја Јосифовски, редакцијата на Макфакс изразува јавно извинување по повод пренесеното соопштение под заглавие „Јосифовски и неговиот партнер го искористиле Макпетрол во оф-шор компанија за да ги оштетат акционерите“, објавено на 22-ри јули јули 2016 година, со што на лицето Андреја Јосифовски му е нанесената штета врз неговиот углед и чест.
Во продолжение го објавуваме Барањето за извинување доставено од адвокатот Сашко Дукоски:
Предмет: Барање за извинување согласно член.13 од Законот за граѓанска одговорност за навреда и клевета
На ден 22.07.2016 година на вашата интернет-страница www.makfaks.com.mk објавен е натпис со наслов Јосифовски и неговиот партнер го искористиле Макпетрол во оф-шор компанија за да ги оштетат акционерите“, под кој наслов е поставена сликата од лицето Андреја Јосифовски и напишан текст кој содржи невистините факти изнесени за ова лице
Во самиот наслов, кој и самиот претставува, невистинито тврдење, како и во текстот под истиот, во неколку навтрати изнесувањте невистините факти, и тоа со следните тврдења кои потоа се цитирани, и тоа како следи:
„Од сигурни извори добивме документи дека, Андреја Јосифовски, кој ја „бомбардира“ јавноста во медиумите со „приказни“ за офшор компании и сомнителен капитал, заедно со Милан Сотивовски, во 1993 година, регистрирал офшор компанија Petroimpex (Overseas) Limited во Кипар користејќи го Макпетрол како еднаков партнер во оваа компанија (50% – 50%)“.
„Двајцата менаџери (Андреја Јосифовски и Милан Сотивовски), ги користеле ресурсите на Макпетрол како финансиска алатка во кипарска оф-шор зона (од 1993 до 2010 година Кипар е оф-шор зона) за да направат профит за себеси и да платат дел од него на Макпетрол како што може да биде видено во ревидираните сметки“.
„Главното прашање е: Дали Макпетрол, Андреја Јосифовски и Милан Сотивовски, ја формирале оваа компанија со еднакви основачки влогови, и дали делеле еднаков профит со акционерите на Макпетрол, или ова е сепак една класична малверзација каде парите од профитот се чисти пари на акционерите?!“
„За оваа компанија не постои ниту еден податок во македонските државни институции, дека Андреја Јосифовски и Милан Сотивовски ги регистрирале и пријавиле своите акции, според законот.“
„Иако Макпетрол работел со загуби со години, Јосифовски сепак има менаџерски договор за лојалност кој му овозможува астрономска плата и покрај тоа што не ја води компанијата како што треба и не ги задоволува барањата и очекувањата на акционерите.“
Ваквите тврдења содржат невистинити факти дека лицето Андреја Јосифовски користел оф-шор компанија за да ги оштети и манипулира акционерите на Макпетрол и самиот Макпетрол како правно лице, иако не постои ниту еден единствен доказ дека ова лице користело било каква оф-шор компанија, со цел некого да манипулира или оштетува, а најмалку акционерите на Макпетрол и самиот Макпетрол, каде е долгогодишен менаџер, а кое правно лице е една од најголемите успешни македонски компании.
Понатаму, во Вашиот текст е наведено дека од сигурни извори сте добиле документи дека лицето Андреја Јосифовски, заедно со Милан Сотивовски, во 1993 година, регистрирал офшор компанија со име Petroimpex (Overseas) Limited во Кипар, користејќи го Макпетрол како еднаков партнер во оваа компанија (50%-50%). Ваквите тврдења се целосно неточни и без било каков правен основ, бидејќи лицето Андреја Јосифовски никогаш нема основано, ниту се јавува како основач на фирма под име Petroimpex (Overseas) Limited на Кипар. Овие тврдења сте ги објавиле без да ја потврдите веродостојноста на изворот кој што Ви ги доставил документите, кое нешто секако не е во согласност со професионалната новинарска етика и вршење на новинарската професија, како и самите “документи“ кои што сте ги добиле.
Имено, наведената компанија која што Вие неколкукратно ја споменувате, воопшто не е основана од лицето Андреја Јосифовски, а уште помалку тоа е сторено на начин што е искористено правното лице Макпетрол, а ова од причина што во состојба кога ваква компанија не е регистрирана од лицето Андреја Јосифовски, не постоела можност Макпетрол да биде искористен од лице кое воопшто не ја регистрирало компанијата Petroimpex (Overseas) Limited во Кипар.
Со оглед на наведеново, горенаведеното се однесува и на Вашите тврдења дека ресурсите на Макпетрол биле користени од страна на Андреја Јосифовски како финансиска алатка во кипарска оф-шор зона, а со цел да направи профит за себеси и да плати дел од него на Макпетрол. Во состојба кога, како што споменавме, лицето Андреја Јосифовски не ја регистрирало Petroimpex, не постоела можност истото на било кој начин да искористи некого со цел да направи профит за себе, или за друг. Поради ова, исто така и прашањето кое што се поставува во текстот за формирањето на компанијата и големината на влоговите на лицата кои ја формирале во себе содржи невистинит факт дека Андреја Јосифовски ја формирал компанијата, независно од конструкцијата на самата реченица во вид на прашање, затоа што во себе веќе содржи тврдење дека лицето Андреја Јосифовски ја формирало оваа компанија, кое нешто не е случај.
Дополнително наведувате дека за компанијата Petroimpex (Overseas) Limited во Кипар не постои ниту еден податок во македонските државни институции и дека не постои податок за регистрација и пријавување на акциите на Андреја Јосифовски во оваа компанија. Не е точно дека македонските државни институции не поседуваат податоци за оваа компанија, од причина што Министерството за надворешни работи, со Решение го извршило впишувањето на оваа компанија во Регистарот на претпријатијата во странство. Во однос на тврдењето за нерегистрирање на акциите во оваа компанија од страна на лицето Андреја Јосифовски, како што неколкукратно наведовме, ова лице воопшто не се јавува како основач на Petroimpex (Overseas) Limited во Кипар и не ја регистрирало истата.
Дополнително, во Вашиот текст тврдите дека лицето Андреја Јосифовски не ја води компанијата МАКПЕТРОЛ како што треба и не ги задоволува барањата и очекувањата на акционерите. Ова е апсолутно неточно бидејќи работењето на компанијата се контролира од страна на ревизорски служби, овластени ревизори, а секоја година извештајот за работењето без забелешки се усвојува на годишно собрание на акционери каде што се присутни акционерите или нивни полномошници. Состојбата дека воопшто не наведувате како извлекувате заклучок дека компанијата не е водена како што треба или дека не се задоволени барањата и очекувањата на акционерите, укажува дека сте знаеле и сте можеле да знаете дека ваквите тврдења се невистинити и неточни.
Со сите горенаведени тврдења изнесени од Ваша страна, нанесена е штета на честа и угледот на барателот на ова извинување .Во отсуство на потврда за она што го изнесувате во цитираните тврдења, Вие сте знаеле и сте можеле да знаете дека ваквите факти се невистинити, но сепак сте ги изнеле горенаведените тврдења кои се штетни за честа и угледот на лицето Андреја Јосифовски, со што е сторена клевета согласно член 8 од Законот за граѓанска одговорност за навреда и клевета.
Согласно член 13 од Законот за граѓанска одговорност за навреда и клевета, како полномошник на лицето Андреја Јосифовски, го поднесувам ова барање за извинување и јавно повлекување на написот наведен погоре во исто време и во ист обем на Вашата интернет страница./крај/мф
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Хармонија во движење: внатрешноста на новиот Audi Q3

· Дигитална сцена: панорамскиот дисплеј вклучува 11,9-инчен виртуелен кокпит на Audi, 12,8-инчен MMI екран на допир и head-up дисплеј.
· Импресивно аудио искуство: со дванаесет звучници со високи перформанси и 420 вати моќност на засилувачот, премиум звучниот систем SONOS нуди импресивно, виртуелно искуство.
· Прилагодена шема на бои: осветлените внатрешни панели на вратите со избор од 30 бои, создаваат емоционално привлечна атмосфера.
Внатрешноста на новиот Audi Q3 покажува како формата и функцијата стануваат едно. Премиум материјалите, интелигентните технологии и прилагодливиот концепт за осветлување и звук се спојуваат за да создадат неверојатно искуство во возењето.
Чисти линии, интуитивно работење и паметна технологија се комбинирани во новиот Audi Q3. Мирниот, јасен дизајн на контролната табла продолжува во чистиот, уреден распоред на конзолата. Едноставниот дизајн и распоредот фокусиран на корисникот, држачите за чаши и покриената фиока за полнење ја одразуваат филозофијата на Audi за „визуелна јасност“. Во срцето на сè е дигиталната сцена: панорамскиот дисплеј – со 11,9-инчниот Audi Virtual cockpit plus и 12,8-инчниот MMI екран на допир – има заоблен дизајн ориентиран кон возачот. Тој е надополнет со опционален head-up дисплеј кој проектира важни информации директно во видното поле на возачот. Рамните рачки на вратите, внимателно комбинираните материјали со меки површини на допир и хромираните детали на прекинувачите го нагласуваат визуелниот шарм на возилото, неговиот квалитет и целокупната удобност.
Повеќе простор благодарение на паметните контроли
Новата контролна единица на воланот со две рачки на управувачкиот столб резултираше со повеќе простор за складирање во централната конзола, ново корисничко искуство и чувство на поголем простор. Со рачката од десно се избира брзината, додека онаа од лево ги контролира функциите за осветлување и функциите за чистење на шофершајбната. Елиминирањето на менувачот од централната конзола ослободува дополнителен простор. Просторот се користи за два држачи за чаши и голем простор за складирање под централниот потпирач за раце што се прилагодува по висина. Ладената индуктивна фиока со моќност за полнење од 15 вати, вклучувајќи два USB-C порти, може да се затвори со лизгачки капак по желба. Два дополнителни USB-C порти се наоѓаат на задниот дел.
Светлосните ефекти создаваат атмосфера
Кога ќе се стемни, различни пакети за осветлување (пакет за амбиентално осветлување plus/pro) го создаваат расположението во внатрешноста. Маркерите на контролната табла и централната конзола ги нагласуваат чистите линии на ентериерот. Јохен Штумпф, развивач на системи за внатрешно осветлување, објаснува: „Тука работевме со светлосни водичи, LED модули и дифузери. Светлосните водичи ја транспортираат светлината, а дифузерот ја распрснува така што таа се појавува како деликатна лента во конзолата.“ Индиректното амбиентално осветлување под панорамскиот MMI дисплеј на и во вратите дополнително ја нагласува внатрешната архитектура. Како нов елемент на дизајнот, предните врати сега се опционално достапни со осветлување со голема површина. Штумпф додава: „За да се постигне овој ефект, над 300 исечоци во облик на дијамант со различна големина се ласерски исечени во панелот од ткаенина. Извор на светлина во облогата на вратите ги осветлува сегментите кои, поради нивните различни големини, покажуваат динамична прогресија на осветлувањето – дури и при отклучување и заклучување на Q3.“ Купувачите можат да изберат помеѓу 30 различни бои, овозможувајќи персонализирано искуство со осветлување.
Виртуелно генериран звук
Опционалниот SONOS премиум звучен систем обезбедува импресивно аудио искуство со виртуелно генериран звук. Дванаесет звучници со високи перформанси, вклучувајќи централен звучник и сабвуфер, испорачуваат моќен звук со максимален излез на засилувачот од 420 вати. Фолкер Земан од маркетингот на производи објаснува: „Целната употреба на звучни рефлексии создава ефект на звук кој те опкружува што го интензивира просторното восприемање на звукот. Благодарение на интелигентната обработка на сигналот, секој што седи во возилото може да ужива во искуство со слушање прилагодено на неговото индивидуално седиште.“
Достапни се четири конфигурирани звучни профили (неутрален, концертен, салон и подкаст), плус прилагодлив звучен профил. Купувачите исто така имаат можност да го подобрат своето звучно искуство со функции што можат да се додадат во секое време преку Функции на барање (FoD). Пакетот со звучни функции го дополнува избраниот звучен систем со три дополнителни функции. Интензификацијата на басот создава попрецизно и помоќно искуство со бас. Автоматското прилагодување на нивото одржува постојана јачина на звук при менување на изворите, а ревитализацијата на музиката го подобрува звукот на компресираните музички датотеки.
Одржливо дизајниран ентериер
Достапни се вкупно девет пакети опрема. За дрвени апликации се користи брзорастечко, отпорно дрво. Внатрешните елементи од ткаенина Impressum се направени од 100 проценти рециклиран полиестер, како и ткаенините за тапацирање Passage, Impressum, еднобојна ткаенина и микрофибер. Сите текстилни и микрофибер навлаки за седишта се систематски дизајнирани со употреба на мономатеријали, така што подоцна можат да се рециклираат како материјали со едно потекло во циркуларната економија, со што се елиминира отпадот и драстично се намалува јаглеродниот отпечаток. Audi произведува кадифени велурни подни простирки користејќи Econyl, целосно рециклирано најлонско влакно направено од стари рибарски мрежи, остатоци од теписи и индустриски отпад. Затоа, Audi се фокусира и на идно ориентирано и ефикасно користење на ресурсите во Audi Q3.
(ПР)
Економија
Халкбанк со донација на компјутерска опрема за училиштата и за институциите

Халкбанк АД Скопје продолжува да ја демонстрира својата општествена одговорност преку конкретна поддршка за заедницата. Во рамки на своите активности, Банката донираше 27 компјутери и монитори во Основното училиште „Тефејуз“ во Скопје, едно од најстарите училишта во земјата. Основано уште во 1884 година од страна на Османлиската држава, ова училиште веќе над еден век е важен образовен центар на турското малцинство во Македонија, со богата историја и значајна улога во локалната заедница.
Дополнително, Халкбанк донираше и 146 компјутери и монитори во Македонска пошта, со која Банката има воспоставено долгогодишна соработка и веќе пет години платниот промет во Пошта се одвива преку Халкбанк. Ова партнерство им овозможува на граѓаните добивање на банкарска услуга, да не мораат да одат исклучиво во банка, туку истата да ја добијат и во најблиската пошта, што е особено значајно за сите оние кои живеат во населени места во кои нема експозитури на банките.
Освен стандардните банкарски услуги, на шалтерите на Македонска пошта граѓаните можат да отвораат сметка во Халкбанк, да побараат издавање дебитна или кредитна картичка, да аплицираат за различни видови кредити, дозволено пречекорување, електронско банкарство, добивање пензија преку Халкбанк, како и да добиват други банкарски услуги кои се достапни за клиентите на Банката.
Халкбанк наскоро ќе донира уште 23 компјутери и монитори за уште едно училиште, со цел да се подобрат условите за едукација и работа.
Овие донации се дел од многубројните општествено одговорни активности на Халкбанк, кои имаат за цел да ја поддржат заедницата, да овозможат подобри услови за учење и работа, и да придонесат кон дигиталната писменост и развојот на младите.
(ПР)
Економија
ОКТА: Стабилни резултати во првата половина од годината како резултат на стратешкиот и таргетиран одговор на трендовите на енергетскиот пазар

Во вториот квартал од 2025 година, светските нафтени пазари останаа нестабилни, погодени од геополитичките тензии, прилагодувањата на производството на ОПЕК+ и умерен раст на побарувачката. Цената на Брент суровата нафтата накратко надмина 73 долари за барел по израелските напади врз иранската инфраструктура, додека стравувањата од прекини во Ормутскиот теснец создадоа нови ризици околу снабдувањето. Истовремено, зголеменото производство на ОПЕК+ и американското производство на шкрилци сигнализираше презаситеност на пазарот, вршејќи долгорочен притисок врз цените. Инфлацијата и санкциите на ЕУ врз руските деривати ги зголемија трошоците, додека растот на глобалната побарувачка се намали на најниско ниво од 2009 година до денес, поттикнато од силната потрошувачка на земјите во развој, но и стагнацијата во развиените економии. На нашето работење во Република Северна Македонија, оваа динамика влијаеше на зголемување на увозните трошоци и поголема ценовна нестабилност, што наложи примена на агилни стратегии за набавка, со цел заштита на маржите.
Во вториот квартал од 2025 година, обемот на продажба достигна вкупно 294 илјади м³, што претставува пад од 3% на годишно ниво, пред сѐ поради зголемената конкуренција од Албанија на косовскиот пазар. ЕБИТДА во вториот квартал од 2025 година ги надмина резултатите од претходната година за 28%, во услови на повисока продажба на домашен пазар, намалено негативно влијание од вреднувањето на залихите во споредба со истиот период лани и повисоките маржи од тргувањето со енергија. Прилагодената ЕБИТДА изнесуваше 167 милиони денари, што е зголемување од 14% споредено со истиот период лани.
Во првата половина од 2025 година, приходите од продажба изнесуваа 17.779 милиони денари, што претставува намалување од 21% споредено со истиот период минатата година. ЕБИТДА забележа мал раст во споредба со истиот период лани, како резултат на зголемените продажби на домашниот пазар, подобрените извозни маржи, зголемена трговија со електрична енергија со повисоки маржи, како и намаленото негативно влијание од вреднувањето на залихите (56 милиони денари).
Прилагодената ЕБИТДА достигна 305 милиони денари, што претставува раст од 19% споредено со истиот период минатата година.
Добивката пред оданочување се зголеми за 107% на 236 милиони денари.
Во согласност со своите стратешки приоритети и посветеноста на одржливиот развој, компанијата инвестираше 12 милиони денари во проекти за обновливи извори на енергија во текот на првата половина од 2025 година. Ваквите инвестиции ги нагласуваат континуираните напори на компанијата за намалување на емисиите на јаглерод диоксид и забрзување на транзицијата кон почисти извори на енергија, а воедно и остварување на видливи економски придобивки.
ОКТА ја потврди својата посветеност на безбедноста на патиштата и општествената одговорност во вториот квартал од 2025 година, во согласност со нејзината Стратегија за општествена одговорност. Во соработка со Министерството за внатрешни работи и Републичкиот совет за безбедност на сообраќајот на патиштата, компанијата започна две кампањи за подигање на јавната свест, фокусирани на подобрувањето на безбедноста на патиштата. Понатаму, ОКТА донираше дрон опремен со напредна технологија за рано откривање пожари на Јавното претпријатие Национални шуми, зајакнувајќи ја неговата улога во спречувањето на пожари. Иницијативата беше надополнета со едукативна кампања насочена кон подигање на јавната свест за ризиците од невнимание.
Компанијата исто така продолжи да ја поддржува културата преку спонзорирање на повеќе еминентни културни настани. Во текот на вториот квартал од 2025 година, ОКТА остана силно посветена на развојот на младите преку иницијативи во кругот на компанијата, како што се програмата „Учење преку работа“, праксите и програмата за доделување на стипендии.
Обезбедувањето на сигурно и непрекинато снабдување останува врвен приоритет во денешната динамична средина. Преку континуирано следење и проактивен пристап кон управувањето, ОКТА брзо се справува со потенцијалните нарушувања. Во исто време, фокусот на автоматизација и иновации ја подобрува нејзината оперативната ефикасност и отпорност – овозможувајќи ѝ на компанијата да ја задоволи растечката побарувачка, а воедно да придонесе за поширок општествен напредок и долгорочна одржливост.
Преку воведувањето на иновации и адаптабилност, ОКТА не само што обезбедува континуитет, туку и придонесува за подобрување на општеството, поттикнувајќи одржлив напредок и стабилност за сите.
(ПР)