Компании
Извинување за написот „Јосифовски и неговиот партнер го искористиле Макпетрол во оф-шор компанија за да ги оштетат акционерите“

По добиено барање од адвокатот Сашко Дукоски, полномошник на претседателот на Управниот одбор на А.Д. „Макпетрол“, Андреја Јосифовски, редакцијата на Макфакс изразува јавно извинување по повод пренесеното соопштение под заглавие „Јосифовски и неговиот партнер го искористиле Макпетрол во оф-шор компанија за да ги оштетат акционерите“, објавено на 22-ри јули јули 2016 година, со што на лицето Андреја Јосифовски му е нанесената штета врз неговиот углед и чест.
Во продолжение го објавуваме Барањето за извинување доставено од адвокатот Сашко Дукоски:
По добиено барање од адвокатот Сашко Дукоски, полномошник на претседателот на Управниот одбор на А.Д. „Макпетрол“, Андреја Јосифовски, редакцијата на Макфакс изразува јавно извинување по повод пренесеното соопштение под заглавие „Јосифовски и неговиот партнер го искористиле Макпетрол во оф-шор компанија за да ги оштетат акционерите“, објавено на 22-ри јули јули 2016 година, со што на лицето Андреја Јосифовски му е нанесената штета врз неговиот углед и чест.
Во продолжение го објавуваме Барањето за извинување доставено од адвокатот Сашко Дукоски:
Предмет: Барање за извинување согласно член.13 од Законот за граѓанска одговорност за навреда и клевета
На ден 22.07.2016 година на вашата интернет-страница www.makfaks.com.mk објавен е натпис со наслов Јосифовски и неговиот партнер го искористиле Макпетрол во оф-шор компанија за да ги оштетат акционерите“, под кој наслов е поставена сликата од лицето Андреја Јосифовски и напишан текст кој содржи невистините факти изнесени за ова лице
Во самиот наслов, кој и самиот претставува, невистинито тврдење, како и во текстот под истиот, во неколку навтрати изнесувањте невистините факти, и тоа со следните тврдења кои потоа се цитирани, и тоа како следи:
„Од сигурни извори добивме документи дека, Андреја Јосифовски, кој ја „бомбардира“ јавноста во медиумите со „приказни“ за офшор компании и сомнителен капитал, заедно со Милан Сотивовски, во 1993 година, регистрирал офшор компанија Petroimpex (Overseas) Limited во Кипар користејќи го Макпетрол како еднаков партнер во оваа компанија (50% – 50%)“.
„Двајцата менаџери (Андреја Јосифовски и Милан Сотивовски), ги користеле ресурсите на Макпетрол како финансиска алатка во кипарска оф-шор зона (од 1993 до 2010 година Кипар е оф-шор зона) за да направат профит за себеси и да платат дел од него на Макпетрол како што може да биде видено во ревидираните сметки“.
„Главното прашање е: Дали Макпетрол, Андреја Јосифовски и Милан Сотивовски, ја формирале оваа компанија со еднакви основачки влогови, и дали делеле еднаков профит со акционерите на Макпетрол, или ова е сепак една класична малверзација каде парите од профитот се чисти пари на акционерите?!“
„За оваа компанија не постои ниту еден податок во македонските државни институции, дека Андреја Јосифовски и Милан Сотивовски ги регистрирале и пријавиле своите акции, според законот.“
„Иако Макпетрол работел со загуби со години, Јосифовски сепак има менаџерски договор за лојалност кој му овозможува астрономска плата и покрај тоа што не ја води компанијата како што треба и не ги задоволува барањата и очекувањата на акционерите.“
Ваквите тврдења содржат невистинити факти дека лицето Андреја Јосифовски користел оф-шор компанија за да ги оштети и манипулира акционерите на Макпетрол и самиот Макпетрол како правно лице, иако не постои ниту еден единствен доказ дека ова лице користело било каква оф-шор компанија, со цел некого да манипулира или оштетува, а најмалку акционерите на Макпетрол и самиот Макпетрол, каде е долгогодишен менаџер, а кое правно лице е една од најголемите успешни македонски компании.
Понатаму, во Вашиот текст е наведено дека од сигурни извори сте добиле документи дека лицето Андреја Јосифовски, заедно со Милан Сотивовски, во 1993 година, регистрирал офшор компанија со име Petroimpex (Overseas) Limited во Кипар, користејќи го Макпетрол како еднаков партнер во оваа компанија (50%-50%). Ваквите тврдења се целосно неточни и без било каков правен основ, бидејќи лицето Андреја Јосифовски никогаш нема основано, ниту се јавува како основач на фирма под име Petroimpex (Overseas) Limited на Кипар. Овие тврдења сте ги објавиле без да ја потврдите веродостојноста на изворот кој што Ви ги доставил документите, кое нешто секако не е во согласност со професионалната новинарска етика и вршење на новинарската професија, како и самите “документи“ кои што сте ги добиле.
Имено, наведената компанија која што Вие неколкукратно ја споменувате, воопшто не е основана од лицето Андреја Јосифовски, а уште помалку тоа е сторено на начин што е искористено правното лице Макпетрол, а ова од причина што во состојба кога ваква компанија не е регистрирана од лицето Андреја Јосифовски, не постоела можност Макпетрол да биде искористен од лице кое воопшто не ја регистрирало компанијата Petroimpex (Overseas) Limited во Кипар.
Со оглед на наведеново, горенаведеното се однесува и на Вашите тврдења дека ресурсите на Макпетрол биле користени од страна на Андреја Јосифовски како финансиска алатка во кипарска оф-шор зона, а со цел да направи профит за себеси и да плати дел од него на Макпетрол. Во состојба кога, како што споменавме, лицето Андреја Јосифовски не ја регистрирало Petroimpex, не постоела можност истото на било кој начин да искористи некого со цел да направи профит за себе, или за друг. Поради ова, исто така и прашањето кое што се поставува во текстот за формирањето на компанијата и големината на влоговите на лицата кои ја формирале во себе содржи невистинит факт дека Андреја Јосифовски ја формирал компанијата, независно од конструкцијата на самата реченица во вид на прашање, затоа што во себе веќе содржи тврдење дека лицето Андреја Јосифовски ја формирало оваа компанија, кое нешто не е случај.
Дополнително наведувате дека за компанијата Petroimpex (Overseas) Limited во Кипар не постои ниту еден податок во македонските државни институции и дека не постои податок за регистрација и пријавување на акциите на Андреја Јосифовски во оваа компанија. Не е точно дека македонските државни институции не поседуваат податоци за оваа компанија, од причина што Министерството за надворешни работи, со Решение го извршило впишувањето на оваа компанија во Регистарот на претпријатијата во странство. Во однос на тврдењето за нерегистрирање на акциите во оваа компанија од страна на лицето Андреја Јосифовски, како што неколкукратно наведовме, ова лице воопшто не се јавува како основач на Petroimpex (Overseas) Limited во Кипар и не ја регистрирало истата.
Дополнително, во Вашиот текст тврдите дека лицето Андреја Јосифовски не ја води компанијата МАКПЕТРОЛ како што треба и не ги задоволува барањата и очекувањата на акционерите. Ова е апсолутно неточно бидејќи работењето на компанијата се контролира од страна на ревизорски служби, овластени ревизори, а секоја година извештајот за работењето без забелешки се усвојува на годишно собрание на акционери каде што се присутни акционерите или нивни полномошници. Состојбата дека воопшто не наведувате како извлекувате заклучок дека компанијата не е водена како што треба или дека не се задоволени барањата и очекувањата на акционерите, укажува дека сте знаеле и сте можеле да знаете дека ваквите тврдења се невистинити и неточни.
Со сите горенаведени тврдења изнесени од Ваша страна, нанесена е штета на честа и угледот на барателот на ова извинување .Во отсуство на потврда за она што го изнесувате во цитираните тврдења, Вие сте знаеле и сте можеле да знаете дека ваквите факти се невистинити, но сепак сте ги изнеле горенаведените тврдења кои се штетни за честа и угледот на лицето Андреја Јосифовски, со што е сторена клевета согласно член 8 од Законот за граѓанска одговорност за навреда и клевета.
Согласно член 13 од Законот за граѓанска одговорност за навреда и клевета, како полномошник на лицето Андреја Јосифовски, го поднесувам ова барање за извинување и јавно повлекување на написот наведен погоре во исто време и во ист обем на Вашата интернет страница./крај/мф
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
ОКТА: Стабилни резултати во првата половина од годината како резултат на стратешкиот и таргетиран одговор на трендовите на енергетскиот пазар

Во вториот квартал од 2025 година, светските нафтени пазари останаа нестабилни, погодени од геополитичките тензии, прилагодувањата на производството на ОПЕК+ и умерен раст на побарувачката. Цената на Брент суровата нафтата накратко надмина 73 долари за барел по израелските напади врз иранската инфраструктура, додека стравувањата од прекини во Ормутскиот теснец создадоа нови ризици околу снабдувањето. Истовремено, зголеменото производство на ОПЕК+ и американското производство на шкрилци сигнализираше презаситеност на пазарот, вршејќи долгорочен притисок врз цените. Инфлацијата и санкциите на ЕУ врз руските деривати ги зголемија трошоците, додека растот на глобалната побарувачка се намали на најниско ниво од 2009 година до денес, поттикнато од силната потрошувачка на земјите во развој, но и стагнацијата во развиените економии. На нашето работење во Република Северна Македонија, оваа динамика влијаеше на зголемување на увозните трошоци и поголема ценовна нестабилност, што наложи примена на агилни стратегии за набавка, со цел заштита на маржите.
Во вториот квартал од 2025 година, обемот на продажба достигна вкупно 294 илјади м³, што претставува пад од 3% на годишно ниво, пред сѐ поради зголемената конкуренција од Албанија на косовскиот пазар. ЕБИТДА во вториот квартал од 2025 година ги надмина резултатите од претходната година за 28%, во услови на повисока продажба на домашен пазар, намалено негативно влијание од вреднувањето на залихите во споредба со истиот период лани и повисоките маржи од тргувањето со енергија. Прилагодената ЕБИТДА изнесуваше 167 милиони денари, што е зголемување од 14% споредено со истиот период лани.
Во првата половина од 2025 година, приходите од продажба изнесуваа 17.779 милиони денари, што претставува намалување од 21% споредено со истиот период минатата година. ЕБИТДА забележа мал раст во споредба со истиот период лани, како резултат на зголемените продажби на домашниот пазар, подобрените извозни маржи, зголемена трговија со електрична енергија со повисоки маржи, како и намаленото негативно влијание од вреднувањето на залихите (56 милиони денари).
Прилагодената ЕБИТДА достигна 305 милиони денари, што претставува раст од 19% споредено со истиот период минатата година.
Добивката пред оданочување се зголеми за 107% на 236 милиони денари.
Во согласност со своите стратешки приоритети и посветеноста на одржливиот развој, компанијата инвестираше 12 милиони денари во проекти за обновливи извори на енергија во текот на првата половина од 2025 година. Ваквите инвестиции ги нагласуваат континуираните напори на компанијата за намалување на емисиите на јаглерод диоксид и забрзување на транзицијата кон почисти извори на енергија, а воедно и остварување на видливи економски придобивки.
ОКТА ја потврди својата посветеност на безбедноста на патиштата и општествената одговорност во вториот квартал од 2025 година, во согласност со нејзината Стратегија за општествена одговорност. Во соработка со Министерството за внатрешни работи и Републичкиот совет за безбедност на сообраќајот на патиштата, компанијата започна две кампањи за подигање на јавната свест, фокусирани на подобрувањето на безбедноста на патиштата. Понатаму, ОКТА донираше дрон опремен со напредна технологија за рано откривање пожари на Јавното претпријатие Национални шуми, зајакнувајќи ја неговата улога во спречувањето на пожари. Иницијативата беше надополнета со едукативна кампања насочена кон подигање на јавната свест за ризиците од невнимание.
Компанијата исто така продолжи да ја поддржува културата преку спонзорирање на повеќе еминентни културни настани. Во текот на вториот квартал од 2025 година, ОКТА остана силно посветена на развојот на младите преку иницијативи во кругот на компанијата, како што се програмата „Учење преку работа“, праксите и програмата за доделување на стипендии.
Обезбедувањето на сигурно и непрекинато снабдување останува врвен приоритет во денешната динамична средина. Преку континуирано следење и проактивен пристап кон управувањето, ОКТА брзо се справува со потенцијалните нарушувања. Во исто време, фокусот на автоматизација и иновации ја подобрува нејзината оперативната ефикасност и отпорност – овозможувајќи ѝ на компанијата да ја задоволи растечката побарувачка, а воедно да придонесе за поширок општествен напредок и долгорочна одржливост.
Преку воведувањето на иновации и адаптабилност, ОКТА не само што обезбедува континуитет, туку и придонесува за подобрување на општеството, поттикнувајќи одржлив напредок и стабилност за сите.
(ПР)
Економија
Македонската „Green Machines“ ја зацврстува дистрибутивната мрежа во САД

Green Machines на БРАКО, познат по своите иновативни еколошки возила за чистење на јавни површини, бележи сериозен раст на американскиот пазар со мрежа на реномирани дистрибутери низ повеќе од 30 американски сојузни држави.
Најнов партнер е компанијата Mar-co Equipment од регионот на Лос Анџелес, која стана ексклузивен дистрибутер за Јужна Калифорнија.
Моментално, Green Machines има дистрибутери во следниве американски држави:
Owen Equipment – Вашингтон, Орегон, Северна Калифорнија, Невада, Ајдахо, Монтана, Јута, Колорадо, Ново Мексико
Industrial Disposal Supply – Тексас
Mar-co Equipment – Јужна Калифорнија
United Rentals – достапен низ сите држави и територии на САД
Grainger – достапен низ целата територија на САД
Equipment Depot – Луизијана, Мисисипи, Кентаки, Индијана, Охајо, Пенсилванија, Масачусетс, Конектикат, Њу Џерси, Мејн, Вирџинија, Милвоки, Висконсин, Флорида, Орегон, Вашингтон
Van Keppel – Канзас, Арканзас, Илиноис, Висконсин, Ајова
Овој успех претставува уште еден доказ за конкурентноста на македонскиот индустриски производ и неговата технолошка супериорност. Со новите дистрибутерски партнери, Green Machines продолжува да ја шири својата глобална визија за почисти, поеколошки и поефикасни урбани средини.
ПР текст
Економија
Нов репер во компактната класа: претставен целосно новиот Audi Q3

· Претставен новиот Audi Q3 во својата најдобра форма: динамични и моќни пропорции на SUV избалансирани со пространа внатрешност.
· Ефикасност, динамика на возење и удобност: нов систем на амортизери, моќна хибридна технологија и ефикасни мотори.
· Дигитален придружник за секој ден: помош при возење и технологија за осветлување и иновативен концепт за контрола за уште поголема удобност.
Audi Q3 е добро воспоставен бестселер во премиум компактниот сегмент повеќе од десет години. Новата, трета генерација поставува нови стандарди во неколку аспекти. Надворешноста на модерниот SUV буди самодоверба и емоции. Бројни иновативни карактеристики го претвораат Audi Q3 во дигитален придружник. Тие обезбедуваат првокласно корисничко искуство и исто така обезбедуваат поголема удобност и безбедност за возачот и другите учесници во сообраќајот благодарение на многуте системи за помош. Во прилог на добро избалансираната шасија, дигитализацијата на светлата исто така ги зголемува придобивките за клиентите. Висок степен на персонализација и адаптивни светлосни функции со висока резолуција се овозможени со новата микро-LED технологија во дигиталните Matrix LED фарови. Друга карактеристика на новиот Audi Q3 е ефикасноста, делумно електрифициран мотор со внатрешно согорување со блага хибридна технологија и хибриден модел со електричен опсег до 119 километри.
Гернот Делнер, извршен директор на AUDI AG изјави: “Со вкупно повеќе од два милиони возила продадени ширум светот од лансирањето на првата генерација, Audi Q3 е еден од нашите најдобро продавани модели и има висок статус во нашето портфолио на производи. Со третата генерација на Audi Q3, ние обновуваме важна семејство на модели како дел од нашата иницијатива за производи и го зајакнуваме нашиот опсег со моќен хибрид со приклучување и ефикасни мотори со внатрешно согорување. Новиот модел комбинира ефикасност, динамика на возење и удобност. Во прилог на ефикасните и делумно електрифицирани мотори со внатрешно согорување, Audi Q3 нуди нова адаптивна амортизација која овозможува баланс помеѓу удобност и динамика. Џефри Буко, член на Управниот одбор за технички развој на AUDI AG, додава: “Со ентериерот на Audi Q3, ние ја пренесуваме дигиталната сцена од целосна во компактна класа. Иновативниот оперативен концепт и бројните системи за помош ја зголемуваат безбедноста и удобноста и го прават Audi Q3 идеален дигитален придружник за секојдневниот живот.
Во споредба со својот претходник, новиот Audi Q3 има уште поемоционален дизајн. Широката Singleframe предна решетка и елегантните конусни фарови се целосно интегрирани во аеродинамичниот концепт. Гледано од страна, хоризонталната линија помеѓу фаровите и задните светла визуелно го дели автомобилот на два дела, создавајќи специјална дистрибуција на светлина и сенка.
Задниот дел е украсен со опционални дигитални OLED задни светла, надополнети со континуирана LED светлосна лента и осветлени прстени. Ова ниво на технологија за осветлување понудено во новиот Audi Q3 е достапно за прв пат во компактниот сегмент од Audi.
Предниот дел на компактниот SUV има дигитални Matrix LED фарови кои користат микро-LED модул за прв пат во Audi Q3. Употребата на оваа микро-LED технологија значително го подобрува осветлувањето и на тој начин обезбедува силен контраст на патот. Функциите за насочување на светлината сега се многу потесно поврзани со функциите за помош на возачот. Дигиталните дневни светла со LED технологија, кои се состојат од 23 сегменти од секоја страна, создаваат карактеристични светлосни потписи кои го прават возилото лесно препознатливо на патот.
Во ентериерот, новата контролна единица на воланот значи повеќе простор за складирање на централната конзола, ново корисничко искуство и подобро чувство за простор. Управувачката единица на воланот за прв пат интегрира две нови рачки на воланот. Рачката од десната страна служи како селектор на брзината, додека левата како контролен елемент за функциите на светлината и метличките на ветробранско стакло. Исто така, за прв пат во компактниот сегмент на Audi, можно е да се нарача акустично стакло за предните странични стакла, што ја прави подобра внатрешната акустика, особено при големи брзини. Волуменот на багажникот од 488 литри исто така ја демонстрира практичноста на Audi Q3. Со склопената клупа на седиштето, просторот за складирање на Audi Q3 се зголемува до 1.386 литри. Седиштето може да се поместува по должина, а нејзиниот агол може да се прилагоди. Автомобилот има капацитет за влечење до 2.100 килограми.
Почетниот модел во фамилијата на Audi Q3 е Audi Q3 SUV TFSI 110 kW, четирицилиндричен бензински мотор со блага хибридна технологија. Audi Q3 SUV TDI 110 kW е особено погоден за возење на долги растојанија. Audi Q3 SUV e-hybrid 200 kW може да полни до 50 kW со еднонасочна струја во идеални услови и е помоќен и ефикасен од било кога. За таа цел е инсталирана високонапонска батерија со бруто капацитет од 25,7 kWh (нето 19,7 kWh). Оваа батерија овозможува електричен опсег до 119 километри.
Дополнително развиената стандардна амортизација обезбедува подобрено искуство при возење. Спортската амортизација и амортизацијата со контрола на амортизерите со два вентила се достапни како опции за оптимално избалансирано возење. Еден од најдобрите моменти за помош при возење е адаптивниот асистент за возење Plus. За уште поголема безбедност на патот, внатрешната камера го следи возачот за знаци на поспаност и недостаток на концентрација. Напредниот систем за паркирање им овозможува на клиентите да го научат Audi Q3 на индивидуални маневри за паркирање, а новата помош за возење на назад сигурно ќе помогне при излегување од непрегледни простори.
(ПР)