Компании
Насочување кон граѓаните и развој, цели на новите сопственици на „Алфа банка“
Насочување на банкарските продукти кон граѓаните, како и кон малите, средни и микро компании се меѓу плановите коишто во средата ги најавија новите сопственици на „Алфа банка“ во Македонија, досега филијала на грчката „Алфа банка“ во Македонија, откако од минатиот петок целиот акционерски капитал на „Алфа Банка АД Скопје“ беше купен за 1,2 милиони евра од „Silk Road Capital“ во сопственост на поседува Швајцарецот со пакистанско потекло Анис Кан.
Компанија е во сопственост на приватен инвеститор од Швајцарија, чија главна дејност е инвестирање во финансискиот сектор во регионот и, како што велат, тоа успешно го прави во последниве 12 години, вклучувајќи и една претходна инвестиција во локална банка. Банката со новиот сопственик ќе продолжи со редовно работење, додека трговската марка на „Алфа Банка“ ќе се користи, за еден одреден период, во согласност со привремениот договор за користење на лиценциите, најави Кан.
Кан претставувајќи се на прес-конференцијата во Скопје рече дека има големо банкарско искуство и во земјите во регионот, како и во светот. Банката ќе се преименува веднаш во „Силк роад банка“, а менаџментот целосно ќе се промени во период од три месеца, кога ќе почне и процесот на ребрендирање на картичките, на филијалите, но не прецизираше дали ќе остане истиот број на вработени.
„Во банкарска смисла постоеше свет пред 2008 и по 2008 година. Претходно работевме и имавме добри трансакции, но по кризата ова ситуација се промени. Еве и во Македонија немало банкарска трансакција во последните десет години. Никој не сака да инвестира во банки, сега тоа се смета за ризик. Инвестицијата овде ја сметаме за добра и се надеваме дека ситуацијата ќе се подобри и покрај тоа што Алфа банка во последните шест години работи со загуба“, рече Кан.
Сепка, додаде дека во македонската банка ќе имаат ниска структура на трошоци и очекува за периодот од шест месеци да се видат првите резултати од ангажманот на новиот раководен кадар кој се зајакнува со искусниот швајцарски банкар Ралф Шнебели.
„Нашата стратегија е да го зајакнеме банкарското работење. Ќе воведеме нов информативен систем и ќе вградиме швајцарски модел на работење на банката со воведување нови процеси и пренесување на дел од бизнисот од швајцарската банка кој се однесува на меѓународното работење. Ќе се обидеме, по шестгодишно работење со загуба, оваа банка да ја кренеме за краток период“ додаде Кан.
Одговарајќи на новинарско прашање во врска со меннието во јавнсота дека испалтената сума е ниска, тој рече дека не смета оти сумата за која е купена „Алфа банка“ е ниска, а своето тврдење го образложи со податоци дека дел од грчките банки во регионот се распродаваат буквално без пари и го посочи промерот во соседна Бугарија каде што локаланта подружница на оваа грчка банка е продадена за едно евро.
На прес-конференцијата беше претставени и Ралф Шнебели, кој најверојатно набрзо ќе биде предложен за прв директор. Тој повикувајќи се на своето, како што рече, долгогодишно искуство во банакрскиот и маркетинг секторот, оцени дека во Македонија има потенцијал за раст на банкарскиот сектор, а дека во Алфа банка има добра основа за развој.
Шнебли, како што рече, ќе работи на свеста на клиентите. „Ќе се обидеме да ја промениме практиката и односот кон клиентите. Тие ќе бидат услужени веднаш, а со воведувањето на иновациите ќе придонесеме за подобрување на банкарската клима“ посочи Шнебли.
Името Алфа банка ќе се користи уште најмалку три месеца, бидејќи така е договорено со грчката страна. Трансферот на сите други услуги со новото име ќе оди постепено, без никакви промени за граѓаните и компаниите. Како што вели, сакале банкарството да стане меко како свила, како што кажувало и името на фондот./крај/мф/сс
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
SEAT S.A. постигна историски рекордни финансиски резултати благодарение на двоцифрениот раст и ефикасноста на SEAT и успехот на CUPRA
“Кога станува збор за SEAT, ви ветувам дека најдоброто допрва доаѓа“
SEAT S.A. постигна историски рекордни финансиски резултати, благодарение на двоцифрениот раст и ефикасноста на SEAT и успехот на CUPRA
· Оперативната добивка на SEAT S.A. достигна рекордни 625 милиони евра, повратот од продажба достигна 4,4%, а прометот за минатата година се зголеми на 14,3 милијарди евра
· Нова инвестиција во брендот SEAT се новите освежувања на Ibiza и Arona, како и подобрувањето на Leon и Ateca
· Во 2024 година е планирано лансирањето на CUPRA Tavascan и CUPRA Terramar
SEAT S.A. ги претстави своите резултати за 2023 година заедно со својата стратегија за претстојните години. Минатата година, според Меѓународните сметководствени правила (МСФИ), оперативната добивка достигна рекордни 625 милиони евра, зголемувајќи се за 592 милиони евра (2022: 33 милиони евра). Ова претставува подобрување на повратот на продажбата од 4,1 процентен поен, од 0,3% на позитивни 4,4%. Годишниот промет исто така достигна историски 14,333 милијарди евра, 31,0% повеќе од 2022 година (10,941 милијарди). Овие резултати ја потврдуваат силата на компанијата и успехот на нејзината постојана стратегија за трансформација.
„Зад себе оставаме година во која SEAT S.A. ги објави најдобрите финансиски резултати во својата 73-годишна историја, осигурувајќи се дека нашата компанија продолжува на својот пат кон попрофитабилна иднина“, рече Вејн Грифитс, извршен директор на SEAT и CUPRA. „2023 година беше година на огромни контрасти за автомобилската индустрија, како и за нашата компанија, бидејќи продолживме да се движиме низ морето на несигурност додека ја претрпевме најголемата трансформација во нашата историја“.
„Во 2023 година, SEAT S.A. направи голем чекор на своето патување на трансформација: имавме за цел да направиме значително подобрување и тоа е она што успеавме да го направиме. Постигнавме рекорди на сите времиња во промет, оперативна добивка и оперативен готовински тек. Ова совршено ги одразува позитивните ефекти од растот на обемот на марката CUPRA и обновувањето на обемот на марката SEAT, како и важноста на напредокот што го постигнавме со нашата програма за подобрување на перформансите“, рече Дејвид Пауелс, потпретседател за финансии и ИТ во SEAT. С.А.
ИНВЕСТИЦИИ ВО БРЕНДОТ НА SEAT
Гледајќи во иднината, SEAT S.A. ја има поставено вистинската стратегија за да го одржи профитабилниот раст на компанијата. Брендот SEAT ќе игра клучна улога во ова и компанијата ќе лансира подобрени plug-in хибридни и штедливи автомобили на SEAT.
Arona и Ibiza ќе добијат подобрување во 2025 година, а во следните месеци, марката ќе лансира нова и подобрена верзија на SEAT Leon, со технички и технолошки надградби. Понатаму, Ateca ќе биде подобрен и неговиот животен циклус ќе се продолжи.
„Го враќаме брендот SEAT таму каде што припаѓа, продолжувајќи го двоцифрениот раст од минатата година со нови инвестиции во брендот и неговите модели. Исто така, разгледуваме што можеме да испорачаме во електричниот свет под брендот SEAT. Кога станува збор за SEAT, ви ветувам дека најдоброто допрва доаѓа“, додаде Вејн Грифитс.
(ПР)
Економија
„Зегин онлајн“ е најпопуларна е-продавница за здравје, нега и убавина за 2023 година
Во организација на Асоцијацијата за е-трговија на Македонија вчеравечер се одржа Ecommerce Awards, избор на најдобрите во македонската е-трговија.
Компанијата Зегин со е-продавницата www.zegin.com.mk беше номинирана во неколку категории, а го освои првото место во категоријата „Најпопуларна е-продавница за здравје, нега и убавина“, што претставува уште една потврда дека квалитетот, професионалноста, вложениот труд и љубов секогаш резултираат со успех.
Изборот на најдобрите е-трговци има за цел да ги препознае и награди најдобрите со што ќе придонесе за мотивација и охрабрување за уште подобра работа, да ја крене свеста за потенцијалот и да ја промовира е-трговијата, како и да ја зајакне конкурентноста и да охрабри унапредување на работењето кај постојните и идни е-трговци.
„Оваа награда, трета по ред претстаува уште еден доказ за успешноста на работењето на онлајн продавницата на Зегин- www.zegin.com.mk и е одлична мотивација за уште попосветена работа, поквалитетна понуда, како и позадоволни купувачи во иднина. Ви благодариме за лојалноста и довербата!“, велат од компанијата за наградата.
Манифестација за доделување на македонските Награди за е-трговија за 2023 година – E-commerce Awards, се одржа во присуство на членките на АЕТМ, поддржувачите и партнерите, жири комисијата и наградените е-трговци.
(ПР)
Економија
Тековните предизвици и можности на винските пазари и значењето на географските ознаки за македонското вино – теми во фокусот на регионалната конференција за вино
Како да се искористат актуелните трендови на глобалните вински пазари за подобро позиционирање на македонското вино, како да се зголеми препознатливоста на нашите вина, зошто е исклучително важно воведувањето географски ознаки на виното и какви придобивки ќе донесе овој процес. Ова се само некои од прашањата за кои се имаше дискусија на регионалната конференција за вино, што ја организираа здружението „Вина од Македонија“ и винарската визба „Тиквеш“, во соработка со Германското друштво за меѓународна соработка (GIZ).
„За да се зголемат продуктивноста и додадената вредност на домашната винска индустрија, нејзината конкурентност и вредноста на извозот, како и нејзината отпорност на тековните предизвици, вклучувајќи ги и ризиците од климатските промени, неопходни се големи вложувања во знаење, во нови технологии и дигитализација, во организација, окрупнување на лозјата и создавање ефикасни кооперантски односи, како и во воведување нови правила, стандарди и механизам за државна поддршка и поголема регионална соработка. Сето ова мора да се заснова на научен пристап користејќи ги искуствата на развиените земји, кои поминале низ оваа трансформација и може да ни помогнат да го оствариме она што е нашата главна задача – зголемување на извозот на квалитетно вино, кое ќе биде препознатливо и ценето од потрошувачите во светот“, порача во своето воведно обраќање на конференцијата претседателот на здружението „Вина од Македонија“, Светозар Јаневски.
Во рамките на конференцијата се одржаа три работни сесии на кои реномирани експерти од Универзитетот „Гајзенхајм“ во Германија, професорите Јон Ханф и Силвија Димер говореа за состојбите на глобалниот пазар на вино, за спецификите на посебните пазарни нишки во Европа и за значењето на правните и техничките услови за извоз на вино. Една од поважните пораки што ја потенцираа експертите се однесуваа на важноста на заедничкиот настап на компаниите на пазарот истакнувајќи дека ваквиот пристап може да креира ефективни резултати доколку секоја компанија настапи одговорно и самостојно покрај заедничките активности како кластер.
Поздравувајќи ја организацијата на оваа конференција, регионалниот советник за земјоделство во германската амбасада во Скопје, Франк Мулер, го нагласи значењето на соработката помеѓу здружението „Вина од Македонија“ и ГИЗ акцентирајќи дека за долгорочен одржлив развој на винската индустрија неопходна е соработка и со универзитетите бидејќи научниот пристап во воведувањето и примената на унифицирани стандарди за производство и пласман на висококвалитетно вино од регионот е повеќе од неопходен.
За најновите движења во интрарегионалната трговија со грозје и вино во рамките на Западен Балкан говореше и извршната директорка на здружението „Вина од Македонија“, Елена Младеновска-Јеленковиќ, која ја нагласи неопходноста од воспоставување заеднички вински бренд со загарантирано географски потекло како еден од клучните предуслови за зголемување на препознатливоста на овдешните вина од страна на потрошувачите на пазарите во ЕУ и пошироко.