Компании
Новите модели на Ауди освоија престижни награди ширум светот
Моделите на реномираниот бренд со четири прстени, „Audi“ продолжуваат да освојуваат престижни награди на речиси сите континенти тргнувајќи од Европа па сé до Азија, Америка и Австралија.
Новите, надоградени и усовршени возила кои се произведуваат во фабриката во Инголштат, Германија се закитија со признанија кои дополнително им ја зацврстија водечката позиција во премиум класата. Моделите кои триумфираат на светскиот пазар може да се најдат и во земјава во салонот на импортерот „Порше Македонија“. Audi A3 во Кина ја доби наградата J.D.Power Award 2015 која се доделува врз основа на опсежни анкети направени помеѓу потрошувачите кои го оценуваат квалитетот на новите автомобили во земјата. Возилото го освои првото место во исклучително тешката категорија на луксузни компактни лимузини. Од друга страна, во Швајцарија омилен автомобил е Audi Q7 и беше прогласен за возило на годината. Признанието беше доделено врз основа на 68.000 гласови на потрошувачите. Новиот Audi Q7 е омилено возило и во Австралија каде доби две награди. Автомобилот првично се закити со пет ѕвезди во рамки на програмата за проценка на безбедноста на новите возила, а како продолжение беше прогласен и за најдобро луксузно спортско возило од страна на реномираниот онлајн магазин drive.com.au. Жирито одвои посебни комплименти за комплетно дигитализираната виртуелна кабина, новиот „тачпад“ и софистицираната изработка. Во Соединетите Американски Држави највисоките признанија за безбедност отидоа кај лимузините Audi A3, Audi A6 и Audi Q5. Наградите ги доделува Институтот за безбедност на автопатот и земајќи во предвид дека ги добија највисоките оценки, тие се и официјално најбезбедните возила во своите категории. Брендот со четирите прстени и во изминативе две години ги има добиено овие признанија за голем број на други модели. Воедно како продолжение на успесите во САД пристигна и платинестата награда од индустриската организација „Лига на американските комуникациски професионалци“ за техничката анимација на A3 e-tron. Во Нов Зеланд, Audi RS3 Sportback беше прогласен за најпопуларно возило во својата категорија на изборот за автомобил на година. Моделот го импресионираше жирито со својот дизајн, компактност и ефикасна конструкција. „Audi“ исто така доминира и на домашен терен, во Германија каде Audi eKurzinfo доби признание за иновација во категоријата „апликации“. Станува збор за награди кои ги доделува Германскиот совет за дизајн, непрофитна организација на Федералниот парламент на Германија. Моделите на „Audi“ со децении наназад ги поместуваат границите во автомобилскиот свет, стручниот тим посочува дека и понатаму ќе продолжи да се надминува себе си во инвентивноста. Потрошувачка на гориво на гореспоменатите модели:Audi А3 Spaceback:Комбинирана потрошувачка на гориво во l/100 km: 7,1-3,5 Комбинирана емисија на CO2 во g/km: 164-92 Audi А6:Комбинирана потрошувачка на гориво во l/100 km: 9,4-4,2 Комбинирана емисија на CO2 во g/km: 218-109 Audi S1:Комбинирана потрошувачка на гориво во l/100 km: 7,3-7,0 Комбинирана емисија на CO2 во g/km: 168-162 Audi RS 3 Sportback:Комбинирана потрошувачка на гориво во l/100 km: 8,3-8,1 Комбинирана емисија на CO2 во g/km: 194-189 Audi A3 e-tron:Комбинирана потрошувачка на гориво во l/100 km: 1,7-1,5 Потрошувачката на електрична енергија во kWh /100 км: 12,4-11,4 ;Комбинирана емисија на CO2 во g/km: 39-35 Потрошувачка на гориво, емисија на CO2 и ефикасноста зависи од пневматиците / тркалата кои се користат. /крај/со/ст
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Спектакуларно отворање во Гевгелија: ЏАМБО и ВЕРО станаа новата омилена дестинација во „Gevgelija Mall“
Со огромна посетеност и во празнична атмосфера, овој викенд во Гевгелија и официјално започна со работа новиот, најсовремен ЏАМБО (JUMBO) маркет. Сместен во новоотворениот трговски центар „Gevgelija Mall“, реномираниот бренд ја реализираше својата голема инвестиција во јужниот регион, носејќи светско шопинг искуство за локалното население.
Отворањето помина во знакот на семејната забава и радоста. Најмладите посетители уживаа во целодневната програма исполнета со музика, дружење со маскоти, цртање на лице и игри со сапунени меури, што го претвори првиот работен ден на маркетот во вистински настан за градот.
Новиот објект се простира на површина од 3.000 метри квадратни, дизајниран според највисоките светски стандарди. Купувачите веќе имаат пристап до асортиман од над 20.000 артикли, вклучувајќи производи за домот, играчки, декорации и сезонски изненадувања.
Како значајна новина за купувачите во Гевгелија е интегрирањето на селектиран асортиман од брендот ВЕРО во рамките на самиот маркет. Оваа стратешка синергија им овозможува на потрошувачите на едно место да ги задоволат сите потреби за домаќинството, штедејќи време и уживајќи во квалитетот на двата силни бренда.
Генералниот директор на ВЕРО и ЏАМБО маркетите, Петар Денковски, истакна дека ова отворање е многу повеќе од проширување на продажната мрежа – тоа е исполнување на ветувањето за поддршка на локалната заедница.
„Горди сме што со оваа капитална инвестиција директно влијаеме на економскиот пулс на Гевгелија. Отворивме нови работни места и создадовме силен регионален магнет кој очекуваме да привлекува купувачи не само од градот, туку и од соседството,“ изјави Денковски.
Менаџментот на компанијата потврди дека експанзијата не застанува тука. Успешната приказна продолжува и следната година со најавеното отворање на нов маркет во Струмица, со што ЏАМБО и ВЕРО целосно ќе го заокружат своето присуство во југоисточниот дел на Македонија.
Новиот маркет во Гевгелија веќе работи со полн капацитет, нудејќи креативни решенија и производи за целото семејство, под препознатливиот слоган „За сѐ што ви треба и не сте знаеле дека ви треба“.
(ПР)
Економија
Фондацијата „Трајче Мукаетов“ го објави конкурсот за стипендирање
Фондацијата „Трајче Мукаетов“ – Скопје во насока на реализирање на своите програмски определби, а врз основа на правилникот за критериумите, постапката и користењето на средствата на Фондацијата „Трајче Мукаетов“ – Скопје за стипендирање на студенти од Фармацевтскиот факултет според програмата за работа на фондацијата за 2025 година и одлуката на управниот одбор на Фондацијата „Трајче Мукаетов“ – Скопје бр. 02-30/1 усвоена на ден 31.10.2025 година објавува
КОНКУРС
За стипендирање на 20 студенти по фармација
1. УСЛОВИ ЗА ДОДЕЛУВАЊЕ НА СТИПЕНДИЈАТА
· Кандидатите да се редовни студенти на Факултетот по фармација на Универзитетот „Св.Кирил и Методиј“ – Скопје во трета или четврта година од студии
· Во текот на студиите да постигнале најмалку 7,5 просечен успех
· Да не повторувале година во текот на студирањето
2. ПОТРЕБНИ ДОКУМЕНТИ
· Молба
· Кратко CV
· Уверение за положени испити и постигнат успех
3. НАЧИН НА ПРИЈАВУВАЊЕ Кандидатите потребните документи да ги достават на адреса: Фондација „Трајче Мукаетов“ – Скопје Булевар „Александар Македонски“ бр.12
1000 Скопје Документите се поднесуваат од 03.11.2025 година до 19.11.2025 година исклучиво по пошта.
4. ВИСИНА НА СТИПЕНДИЈА Ќе се стипендираат 20 студенти од трета година и четврта година Фармацевтски факултет. Висината на стипендијата ќе изнесува 7.000,00 денари месечно (нетто износ).
Документите на кандидатите кои се некомплетни и неблаговремено доставени нема да се разгледуваат. За резултатите од Конкурсот кандидатите ќе бидат известени на домашна адреса и преку дневниот печат.
Фондацијата „Трајче Мукаетов“ – Скопје во насока на реализирање на своите програмски определби, а врз основа на правилникот за критериумите, постапката и користењето на средствата на Фондацијата „Трајче Мукаетов“ – Скопје за стипендирање на студенти од Медицинскиот факултет според програмата за работа на фондацијата за 2025 година и одлуката на управниот одбор на Фондацијата „Трајче Мукаетов“ – Скопје бр. 02-32/1 усвоена на ден 31.10.2025 година објавува
КОНКУРС
За стипендирање на 20 студенти по медицина
1. УСЛОВИ ЗА ДОДЕЛУВАЊЕ НА СТИПЕНДИЈАТА
· Кандидатите да се редовни студенти на Факултетот по медицина на Универзитетот „Св.Кирил и Методиј“ – Скопје во трета или четврта година од студии
· Во текот на студиите да постигнале најмалку 7,5 просечен успех
· Да не повторувале година во текот на студирањето
2. ПОТРЕБНИ ДОКУМЕНТИ
· Молба
· Кратко CV
· Уверение за положени испити и постигнат успех
3. НАЧИН НА ПРИЈАВУВАЊЕ Кандидатите потребните документи да ги достават на адреса: Фондација „Трајче Мукаетов“ – Скопје Булевар „Александар Македонски“ бр.12 1000 Скопје Документите се поднесуваат од 03.11.2025 година до 19.11.2025 година исклучиво по пошта. 4. ВИСИНА НА СТИПЕНДИЈА Ќе се стипендираат 20 студенти од трета година и четврта година Медицински факултет. Висината на стипендијата ќе изнесува 7.000,00 денари месечно (нетто износ). Документите на кандидатите кои се некомплетни и неблаговремено доставени нема да се разгледуваат. За резултатите од Конкурсот кандидатите ќе бидат известени на домашна адреса и преку дневниот печат.
Економија
Фероинвест на „Енерго Технома 2025“ – претставено искуството од првата лиценцирана батерија на електрана во Македонија
На штандот на компанијата на годинешниот саем „Енерго Технома 2025“, посетителите покажаа голем интерес за исплатливоста и придобивките од првата поставена батерија на фотонапонска електрана, во заедничка сопственост на ФЕРОИНВЕСТ и неколку партнери, а изведена од ФЕРОИНВЕСТ.
Бројни сопственици на фотоволтаични електрани се заинтересирани за поставување батериски системи за складирање електрична енергија на нивните објекти, по примерот што го реализираше ФЕРОИНВЕСТ, кој е ексклузивен застапник за Македонија на батериите од глобалниот бренд WHES (WEIHENG).
Инженерскиот тим на саемот ги запозна инвеститорите со искуството од првите недели на работењето на батеријата, кое покажа дека е постигната двојно повисока цена за продажба на електричната енергија, во споредба со фотонапонска електрана без батерија. Ова значи дека инвестицијата во батеријата ќе се исплати за само три години, а дополнително ќе ја подобри вкупната исплатливост на електраната.
Батеријата овозможува складирање на електричната енергија во текот на денот, кога има високо производство од сонце, а пазарните цени се ниски, и користење или продажба во ноќните часови, кога нема сончево производство, а побарувачката и цените се значително повисоки.
На овој начин, батериите создаваат добивка за производителот, односно за електраната, а истовремено му помагаат на електроенергетскиот систем на Македонија, штитејќи го од преоптоварување со прекумерни количини енергија во критичните часови од денот.
Овој тренд, кој произлегува како последица од инсталирањето на поголем капацитет на фотоволтаични електрани од реално потребниот, ФЕРОИНВЕСТ го согледа уште пред две и пол години и започна со истражување и инвестирање во развој на батериски системи.
Батерискиот систем на фотонапонската електрана во Гиновце претставува првата батерија во Македонија која има градежна дозвола, согласност за приклучок на мрежа и лиценца за складирање електрична енергија, согласно новите законски одредби што ја уредуваат оваа нова област на енергетската транзиција во земјава.
Батерискиот систем е поставен на фотонапонската електрана во Гиновце, во близина на Крива Паланка.
Електраната има инсталирана моќност од 4,5 MW (мегавати) и батериски систем со капацитет од 6,1 MWh (мегаватчаса), со кој секојдневно управува ФЕРОИНВЕСТ преку сопствен систем за програмирање и контрола.
(ПР)

