Македонија
Македонски и бугарски компании преку заеднички производи на трети пазари
Токму излегувањето на трети пазари, преку креирање заеднички производ и здружување на капиталот, останува еден од клучните приоритети на Комората, рече во четвртокот на четврто годишно собрание на Македонскобугарската стопанска комора, нејзиниот претседател Зоре Темелковски.
Токму излегувањето на трети пазари, преку креирање заеднички производ и здружување на капиталот, останува еден од клучните приоритети на Комората, рече во четвртокот на четврто годишно собрание на Македонскобугарската стопанска комора, нејзиниот претседател Зоре Темелковски.
Вкупно 38 бугарски компании се заинтересирани за сериозни инвестирања во Македонија, а не е ниту мала бројката на македонските кои се веќе етаблирани во Бугарија и кои оттаму успешно настапуваат и освојуваат трети пазари, истакна Темелковски.
„Комората ќе продолжи и со интензивните разговори со политичките субјекти во насока на креирање уште подобри решенија, зашто бизнисот никогаш не треба да биде задоволен од ситуацијата и секогаш треба да нуди прогресивни идеи. Ќе продолжиме со поконкретни средби со политичките авторитети за да ги минимизираме бариерите. Ќе бидеме уште покритички настроени зашто сметаме дека стопанствениците не можат никогаш да бидат задоволни од одлуките на владите и секогаш треба да имаат поголема цел од онаа на обичниот граѓанин. Сакаме да покажеме дека кога се има знаење и желба нешто да се постигне, тоа не е неостварливо“ рече челникот на Македонскобугарската стопанска комора,
Темелковски посочи дека и во следниот период главна определба на Комората ќе биде да ги обединува пазарите во Македонија и во Бугарија, а капиталот да го имплементира во ноухау.
Комората се движи на патот на претприемништвото. Никако не го менува курсот, да оди кон менаџерството, иако има големи компании членки“, додаде Темелковски.
Македонскобугарската стопанска комора е формирана во 2011 година со доминантен приватен капитал, на иницијатива на бизнис заедниците од двете земји. Идејата е да ги подобрува и стимулира заемните економски, културни и општествени иницијативи и промени./крај/мф/ст
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
„Фустани со џебови“ на Халкбанк избрана од AmCham за една од најдобрите општествено одговорни практики
Платформата „Фустани со џебови“ на Халкбанк АД Скопје, со која се дава поддршка на женското претприемништво, е избрана за една од најдобрите општествено одговорни практики од страна на Американската стопанска комора (AmCham) во рамките на проектот Partnership 4 Giving. Плаформата на Халкбанк е еден од петте проекти, кои добија посебно признание од комората за квалитетна и успешна општествно одговорна практика.
Халкбанк АД Скопје веќе една ипол година гради успешна приказна за поддршка на женското претприемништво, промовирајќи ја истовремено својата заложба за рамноправност и финансиска слобода на жените. Преку креираниот „Пакет за жени“ што е дизајниран да одговори на различните потреби на микро, малите и средните претпријатија каде сопственици или менаџери се жени, банката веќе им овозможи успешен бизнис на голем број клиентки во земјата.
Преку платформата, Халкбанк реализира и низа настани, кампањи и поддршки. Почнувајќи од хуманитарните акции поврзани со продажба на „Фустаните со џебови“, преку пласирање на кампањи за финансирање на женските бизниси, па се до организирање и давање поддршка на низата настани наменети за вмрежување и овозможување на меѓусебна поддршка на жените, Халкбанк заедно со својот партнер Мастеркард, ја подигнаа на повисоко ниво свеста и перцепцијата за финансиската моќ и слободата на жените во земјата.
Проектот Partnership 4 Giving, кој AmCham го имплементира во рамките на USAID програмата, има за цел покренување колективна акција која ќе обезбеди позитивен ефект и ќе развие одржливи перспективи за корпоративна филантропија промовирајќи ги позитивните приказни на компаниите кои служат како пример за бизнис заедницата на полето на корпоративна одговорност.
(ПР)
Економија
Македонските вина се продаваат во 40 држави во светот, Владата најавува зголемено производство и извоз
Македонија денес се претставува на „Винскa визија на Отворен Балкан“ во Белград.
Оваа година 80 винарски визби се претставуваат на овој саем од кои што 68 се мали семејни винарии и 12 винарски визби кои што се дел од здружението „Wines of Macedonia“, а за првпат имаме и изложувачи на квалитетна македонска традиционална храна.
Министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство, Цветан Трипуновски, рече дека ова е одлична можност македонските квалитетни вина да бидат промовирани на саемот.
Тој посочи дека е зголемена продажбата на македонското вино надвор од границите на државата.
„Република Македонија е на 22 место во светот по производство на вино, а се наоѓа на 29-то место по извоз на вино во светот“, заклучи министерот.
Трипуновски додаде дека Владата има за цел да се зголеми производството на вино во државата со што ќе се зголеми и извозот на истото во светот. Девизен прилив од извоз на вино за 2023-та година изнесуваше над 57 милиони евра.
„Нашите вина се продаваат во преку 40 држави во светот. А, најголем дел се пласира овде во регионот, односно на Балканот“, истакна тој.
„Како Влада продолжуваме посветено да работиме во делот на секторот винарство бидејќи е втора најзначајна гранка во Република Македонија по извоз и девизен прилив“, нагласи министерот Трипуновски.
Економија
Грин Машинс на БРАКО на клучен европски саем за зелена и циркуларна економија во Италија
Електричните и водородните возила на Грин Машинс на БРАКО учествуваа на еден од најзначајните европски настани, ECOMONDO во Римини, Италија, кој претставува еден од најзначајните саеми и конференции во Европа, и кој ги обединува и системизира клучните елементи кои ги дефинираат развојните стратегии на политиката за животна средина на Европската унија.
На овогодинешниот настан, Грин Машис го претстави 500H2, најсовремен чистач на улици со погон на водород, заедно со целосно електричните 500ze и 400ze.
Дилерот на Грин Машинс во Италија, Грин Форсес, известува за голема заинтересираност за македонските возила не само на саемот, туку и на италијанскиот пазар воопшто, во конкуренција со производители на возила за чистење од Европа, САД и други делови на светот.
Македонските возила имаат предност на светскиот пазар поради нивниот квалитет, ефикасност и современ дизајн, како и различите модели, кои се достапни на електричен, хидрогенски и класичен погон.
(ПР)