Македонија
Светската туристичка организација при ОН вети поддршка за Македонија
Зголемување на бројот на туристи и ноќевања за 98 отсто, нови 10.000 вработувања во областа на туризмот, зголемен девизен прилив за 7,3 отсто во 2014 година во споредба со 2013, се дел од успесите постигнати со новите мерки за промоција на Македонија.
Ова го истакна министерот за економија Беким Незири, кој е во официјална посета на Светската туристичка организација при Обединетите нации (СТООН) со седиште во Мадрид, на средбата со Генералниот секретар Талеб Рифаи.
Оваа прва посета на наш министер во седиштето на Светската туристичка организација при ОН, од 1995 година откако Република Македонија стана членка на оваа организација, Незири ја искористи за да ги презентира позитивните резултати од вложените мерки за развој на туризмот во Република Македонија и планираните активности за оваа година.
„Податоците покажуваат дека константно се зголемува бројот на странски туристи, а со тоа и на вкупниот број на туристи и ноќевања воопшто, па изминативе осум години зголемувањето е 98 отсто, а вкупниот број на туристи забележува раст од 40 отсто. Успеавме да обезбедиме и зголемување на остварениот девизен прилив, кој според податоците од Народна Банка на Република Македонија, во 2014 година изнесува 146 милиони долари и бележи зголемување за 7.25 отсто во споредба со 2013 година. Покрај ова, минатата година во туризмот се вложиле 2,3 проценти од вкупните инвестиции во земјава, а за годинава се очекува растот на инвестициите во однос на 2014 година да биде поголем за 10 проценти. Воедно, лани во земјата беа вработени околу 10.000 лица во туризмот, што претставува зголемување на учеството во БДП од 1,9 проценти. Заедно со дејностите коишто се поврзани со туризмот, во Македонија лани се вработени дополнителни 32.500 лица“, рече Незири.
Според него, сите овие позитивни ефекти се резултат од бројните мерки насочени кон промоција и поддршка на туризмот, како и субвенционирањето на странскиот организиран туристички промет и субвенционирањето на авиолетовите на ниско буџетните компании. Незири го запозна Рифаи и за планираното изготвување на нова стратегија за развој на туризмот за 2016-2021 година, која што ќе има за цел имплементација на нови трендови во туризмот и успешен развој на туризмот во Република Македонија, за туристичките зони, како и активностите кои произлегуваат од Програмата за развој на туризмот за оваа година и претстојните конференции, чиј домаќин е Македонија, и тоа конференцијата за вински туризам и регионалната конференција за туризам.
Генералниот секретар Рифаи изрази огромно задоволство од резултатите и плановите за развој на туризмот во Република Македонија.
„Сето ова многу ветува! Инвестициите во туризмот се големи, како и бројот на отворени работни места во овој и во придружните сектори. Формирањето на слободните туристички зони е храбар чекор, бидејќи како земја се наоѓате во многу активен регион од туристички аспект. Затоа и ќе ја имате целата наша поддршка, и од технички и од политички аспект, секогаш кога ќе ви е потребна. Техничката поддршка ќе можете да ја искористите и за обучување на кадар за сите идни ваши активности, а ќе ја имате нашата поддршка за сите ваши пораки кои сакате да ги испратите до соседите и останатите земји во светот“, изјави Рифаи.
За време на работната посета на Светската туристичка организација при ОН министерот Незири се сретна и со регионалната директорка за Европа, Изабел Гарана, како и со програмските директори за пазарни трендови во туризмот, одржлив развој, техничка соработка и статистика и сателитска сметка за туризам./крај/со/бб
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
„Фустани со џебови“ на Халкбанк избрана од AmCham за една од најдобрите општествено одговорни практики
Платформата „Фустани со џебови“ на Халкбанк АД Скопје, со која се дава поддршка на женското претприемништво, е избрана за една од најдобрите општествено одговорни практики од страна на Американската стопанска комора (AmCham) во рамките на проектот Partnership 4 Giving. Плаформата на Халкбанк е еден од петте проекти, кои добија посебно признание од комората за квалитетна и успешна општествно одговорна практика.
Халкбанк АД Скопје веќе една ипол година гради успешна приказна за поддршка на женското претприемништво, промовирајќи ја истовремено својата заложба за рамноправност и финансиска слобода на жените. Преку креираниот „Пакет за жени“ што е дизајниран да одговори на различните потреби на микро, малите и средните претпријатија каде сопственици или менаџери се жени, банката веќе им овозможи успешен бизнис на голем број клиентки во земјата.
Преку платформата, Халкбанк реализира и низа настани, кампањи и поддршки. Почнувајќи од хуманитарните акции поврзани со продажба на „Фустаните со џебови“, преку пласирање на кампањи за финансирање на женските бизниси, па се до организирање и давање поддршка на низата настани наменети за вмрежување и овозможување на меѓусебна поддршка на жените, Халкбанк заедно со својот партнер Мастеркард, ја подигнаа на повисоко ниво свеста и перцепцијата за финансиската моќ и слободата на жените во земјата.
Проектот Partnership 4 Giving, кој AmCham го имплементира во рамките на USAID програмата, има за цел покренување колективна акција која ќе обезбеди позитивен ефект и ќе развие одржливи перспективи за корпоративна филантропија промовирајќи ги позитивните приказни на компаниите кои служат како пример за бизнис заедницата на полето на корпоративна одговорност.
(ПР)
Економија
Македонските вина се продаваат во 40 држави во светот, Владата најавува зголемено производство и извоз
Македонија денес се претставува на „Винскa визија на Отворен Балкан“ во Белград.
Оваа година 80 винарски визби се претставуваат на овој саем од кои што 68 се мали семејни винарии и 12 винарски визби кои што се дел од здружението „Wines of Macedonia“, а за првпат имаме и изложувачи на квалитетна македонска традиционална храна.
Министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство, Цветан Трипуновски, рече дека ова е одлична можност македонските квалитетни вина да бидат промовирани на саемот.
Тој посочи дека е зголемена продажбата на македонското вино надвор од границите на државата.
„Република Македонија е на 22 место во светот по производство на вино, а се наоѓа на 29-то место по извоз на вино во светот“, заклучи министерот.
Трипуновски додаде дека Владата има за цел да се зголеми производството на вино во државата со што ќе се зголеми и извозот на истото во светот. Девизен прилив од извоз на вино за 2023-та година изнесуваше над 57 милиони евра.
„Нашите вина се продаваат во преку 40 држави во светот. А, најголем дел се пласира овде во регионот, односно на Балканот“, истакна тој.
„Како Влада продолжуваме посветено да работиме во делот на секторот винарство бидејќи е втора најзначајна гранка во Република Македонија по извоз и девизен прилив“, нагласи министерот Трипуновски.
Економија
Грин Машинс на БРАКО на клучен европски саем за зелена и циркуларна економија во Италија
Електричните и водородните возила на Грин Машинс на БРАКО учествуваа на еден од најзначајните европски настани, ECOMONDO во Римини, Италија, кој претставува еден од најзначајните саеми и конференции во Европа, и кој ги обединува и системизира клучните елементи кои ги дефинираат развојните стратегии на политиката за животна средина на Европската унија.
На овогодинешниот настан, Грин Машис го претстави 500H2, најсовремен чистач на улици со погон на водород, заедно со целосно електричните 500ze и 400ze.
Дилерот на Грин Машинс во Италија, Грин Форсес, известува за голема заинтересираност за македонските возила не само на саемот, туку и на италијанскиот пазар воопшто, во конкуренција со производители на возила за чистење од Европа, САД и други делови на светот.
Македонските возила имаат предност на светскиот пазар поради нивниот квалитет, ефикасност и современ дизајн, како и различите модели, кои се достапни на електричен, хидрогенски и класичен погон.
(ПР)