Економија
Македонските инвестициски можности презентирани во Канада

Изминатиот викенд, Македонија2025 ја организираше бизнис конференцијата во Торонто која ја промовираше Македонија како извозно-ориентирано средиште за поголем број индустрии и нејзините инвестициски можности.
Свое обраќање имаа претставници на владата на Македонија- министрите Миле Јанакиески и Џери Наумоф, како и Виктор Мизо – Директор на Дирекцијата за техонолошки индустриски развојни зони, кои ги претставија можностите за инвестирање во земјата, како и претставници на владата на Канада и провинциската влада на Онтарио.
Повеќе од 25 говорници, извршни директори и предводници на одредени сектори на индустријата дискутираа за можностите за инвестирање во автомобилскиот, енергетскиот, рударскиот, информацискиот, агроиндустрискиот и во здравствениот сектор, кои се клучни сектори на македонската економија
Сенаторот на Онтарио Дон Мередит истакна дека Торонто- трговскиот центар на Канада и дом на повеќе од 100.000 Македонци, е домаќин на овогодинешната конференција.
„Канада и Македонија ги користат во полза на взаемниот бенефит добрите односи чии почетоци датираат уште од почетокот на 19 век. Како претприемач и горд пријател на Македонија, ја поздравувам оваа навистина особена можност за подобрување на билатералните инвестиции и трговските партнерства помеѓу Канада и пазарот од 175 милиони жители на Јужна и Централна Европа, што е во пораст“, изјави Сенаторот Мередит.
На конференцијата учествуваа повеќе од 100 реномирани претставници на македонската бизнис дијаспора во Северна Америка, членови на Одборот на Македонија2025, потенцијални канадски инвеститори, како и бизнис делегација од Македонија.
„Овој инвестициски форум е навистина многу успешен од аспект на темите, почесните говорници и присутните гости. Дури и македонците кои досега не ја посетиле Македонија се импресионира од она што го слушнаа за земјата и се надеваме дека настанот ќе вроди со нов прилив на инвестиции во Македонија“, изјави Џон Битов Помладиот, член на одборот на МК2025.
На почетната церемонија говорниците, Фил Евершед- генералниот директор на Canaccord Genity и Бет Причард- главната стратешка советничка на Sunrise Beauty Studio, потенцираа колку е голема потребата од стратешка експанзија на меѓународните пазари, како и за тоа колку се важни стратешките партнерства во создавањето на глобални брендови.
„Големите интернационални партнерства доведуваат до зголемување на главните компетенции. Природните ресурси што ги има Македонија, стручната и образована работна сила, како и одличната оперативност поддржуваат добри резултати во бизнисот. Сево ова овозможува создавање на партнерства што произведуваат развој и профитабилен пораст“, потенцираше Причард.
Трибината посветена на секторот за автомобилски делови ја посочи Македонија како прва постојка на тлото на Европа што ќе и овозможи подобра глобална компетитивност на оваа канадска индустрија. На трибината зборуваше Флавио Волпе- Претседател на здружението на изработувачи на автомобилски делови, што е канадско национално здружение кое ги претставува интересите на ОЕМ (Произведувачи на оригинална опрема) пред светската автомобилска индустрија; членовите на ова здружение претставуваат 90% од сите независни произведувачи на делови во Канада. Во 2013, извозот на автомобилски делови достигнал 24 милијарди долари, а индустријата вработува над 80,000 луѓе.
Волпе ја препознава добрата позиционираност на Македонија во однос на критичните индикатори во оваа индустрија, ефикасната оперативна структура, пристапноста до стручен работен кадар, поддршката од страна на владата и достапноста до клучни пазари.
„Македонија има правилен однос кон привлекување инвестиции и ужива репутација на добар поддржувач на производствените компании. Производителите на автомобилски делови, кои се во потрага по критична маса на Произведувачи на оригинална опрема (ОЕМ) во отворен пазар, дефинитивно треба да ги имаат предвид клучната поставеност и добрата инфраструктура со кои располага Македонија“, прецизираше Волпе.
Македонија2025 ќе работи на зајакнување на врските со канадските инвеститори и ќе продолжи и понатаму да ја промовира Македонија како добра локација за бизнис. /крај/со/ст
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Ќе се олеснува кредитирањето при купување прв стан, вели Славески

Извршниот одбор на Народната банка усвои нова Одлука за макропрудентните мерки поврзани со макропрудентните инструменти за квалитетот на кредитната побарувачка од физичките лица. Со оваа одлука се регулираат основните показатели со кои се оценува кредитоспособноста на физичките лица, кога тие бараат кредити од банките и од штедилниците. Мерките ќе се применуваат од 1 декември 2025 година.
Гувернерот д-р Трајко Славески на конференцијата за печатот објасни дека со новата одлука се олеснува кредитирањето за купување или градење прво живеалиште, односно стан или куќа наменети за сопствено живеење. Но, имајќи ги предвид условите на пазарот на недвижности, особено во главниот град, што водат кон забрзан раст на цените на становите, поради што стануваат недостапни за помладите генерации, се врши и затегнување на условите за користење кредит за станбен објект којшто не претставува примарно живеалиште за кредитобарателите.
„За сите лица со нерешено станбено прашање, коишто навистина немаат стан/куќа на свое име каде што би живееле, а се очекува дека тоа ќе бидат претежно млади лица и млади брачни парови, со новата одлука се дозволува, без да се наруши пристапот на прудентност, тие да добијат станбен кредит и со учество од 10% од вкупната вредност на објектот за живеење. Наспроти ова, за сите останати случаи, минималното сопствено учество се зголемува од постојните 15% на 25% од вредноста на станот. Исто така, за корисниците на станбени кредити наменети за купување или градење прво живеалиште, ќе останат во важност досегашните лимити на показателот ДСТИ, коишто изнесуваат 55% за изложеноста во денари и 50% за изложеноста со валутна компонента. За сите останати баратели на кредити се предвидуваат пониски нивоа за овие показатели, и тоа од 50% за изложеноста во денари и 45% за изложеноста со валутна компонента.“
Имено, олеснувањето при купување прв стан се однесува на лицата коишто навистина немаат стан или куќа на свое име и планираат да купат или да изградат дом за сопствено живеење, за што треба да исполнат одредени критериуми, а се воспоставуваат соодветни механизми за проверка и следење, коишто се детално образложени во Одлуката.
„Промените во макропрудентните мерки имаат превентивен карактер и нивната цел е да нѐ заштитат сите нас од прекумерна задолженост, што може да се одрази понатаму на способноста за редовно отплаќање на обврските, како и на вкупната стабилност на финансискиот систем. Истовремено, со овие промени внимаваме да не „ги погодиме“ оние лица кои имаат потреба да го решат своето животно, станбено прашање, овозможувајќи им поповолни критериуми и полесен пристап до кредити, во однос на останатите корисници на кредити“, посочи гувернерот Славески.
Со ваквиот пристап, Народната банка се усогласува со практиката на голем број други централни банки во светот.
Економија
Трипуновски од Прилеп: Заложбата е на нашите полици да се продаваат македонски преработки од земјоделски производи

Денеска министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство, Цветан Трипуновски, присуствуваше на манифестацијата организирана од Slow Food – Прилеп, која се реализираше со поддршка на Министерството.
„Интенцијата и заложбата на Министерството е преку финансирање на ваков вид настани да се промовираат домашните преработки на земјоделски производи, да се развие локалниот туризам и да се поддржат здруженијата кои постојат на ниво на државата”, истакна министерот Трипуновски.
Министерот објави дека финансиската поддршка кон сите здруженија е зголемена на 200.000 денари по корисник.
„Сточарите на овој настан можат да ги промовираат своите преработки. Кога зборуваме за сточарството, изминативе 15 месеци покажавме дека земјоделството е во фокусот на приоритетите и работењето на Владата”, додаде тој.
Министерот Трипуновски истакна дека оваа година поддршката за македонските сточари од Програмата за финансиска поддршка е зголемена за околу 50%.
„Сакаме на нашите полици да се продава македонско млеко и македонски преработки од земјоделски производи”, појасни министерот.
Економија
„Еуроимпекс“ прослави јубилеј од 35 години

Во средата на 10.9.2025 година, првата приватна македонска компанија со дејност од автомобилската индустрија „Еуроимпекс“, прослави јубилеј од 35 години успешно стопанисување. Свеченоста беше посветена на тимот вработени на компанијата, а забавата ќе остане долго да се зборува и да се памти…
„Еуроимпекс“ започнува со работа во 1990 година, кога во Македонија немаше ниту една приватна компанија за продажба на автомобили. Тие беа први. Семејството Воиновски. Започнуваат скромно со само тројца вработени, а денес се гордеат со компактен тим од 150 вработени во Скопје и Белград и застапуваат два сериозни автомобилски бренда на територија од 5 држави во регионот.
“Бележиме автомобилска традиција од 3 поколенија…. почнувајки од нашиот дедо, потоа нашиот татко, сега јас и брат ми, а веќе и следната, четврта генерација Воиновски е тука, подготвена да продолжи по истиот пат. Од тука потекнуваат и оние вистински семејни вредности кои се рефлектираат во целокупното работење, како кон клиентите така и кон нашиот тим.
Нашиот тим е компактен, постојан, кој секогаш се грижи за своите клиенти. Со таков пристап се градат нераскинливи врски помеѓу компанијата, клиентите и соработниците. Hие сите заедно – преку доверба, создаваме иднина. “ – изјави Кирил Воиновски, Генерален директор на „Еуроимпекс“.
„Еуроимпекс“ е првично позната по своето застапништво на еден од најпознатите автомобилски брендови – Peugeot во Македонија и регионот, но истовремено е и генерален увозник на брендовите: TotalEnergies, Milwaukee, Bahco, Irimo, се грижи за развојот на ловиштето Ниџе, а од 2020 година е генерален застапник и за германскиот блиц – Opel во Македонија, Србија, Косово, Албанија и Црна Гора.
„Горди сме на нашата 35 годишна традиција на раст и развој. Но, тука не застануваме. Чест ми е да најавам дека заедно со тимот на Еуроимпекс, работиме во насока на изградба на два нови репрезентативни деловни центари. Едниот во Скопје, другиот во Белград. Заедно целиме кон уште подобри 35 години!“ – – изјави Даниел Воиновски, Генерален директор на „Еуроимпекс“.
Ова беше еден од ретките настани обоени во кирилица. Гостите беа пречекани со лица во традиционални носии кои послужуваа македонски локум. Постоеше линк помеѓу минатото и иднината… Историски Peugeot возила блескаа крај црвениот килим, кои беа осветлени од најновите Peugeot и Opel модели, а по влезот во ресторанот беше искажано добредојде со шампањ и малини како симбол кој ги поведе гостите во иднината…
Гостите уживаа во македонска музика. Македонски шлагери ја преполнија просторијата со емоции. „За нас почнува живот“ и многу други, во изведба на Дина и The Ringtones. Нашата дива Калиопи, која воедно е и амбасадор на Peugeot брендот во Македонија, приреди маестрален настап, за време на кој гостите не стивнуваа од силни аплаузи и овации… Забавата продолжи на кирилица со Дина и The Ringtones, а гостите беа испратени со ракија и македонски домашен мед.
Ова не беше обична свеченост. Ова беше настан преполн со емоции, посветен на вредните колеги, соработниците и клиентите. Ова беше свеченост на која сопствениците и тимот на „Еуроимпекс“ покажаа како заеднички и тимски се гради и сака една компанија.
ПР