Економија
Намалени приходите на Македонски Телеком

Приходите од продажба изнесуваат 7.828.000.000 денари, што претставува намалување за 0,3 отсто во споредба со истиот период од претходната година, соопшти компанијата.
Оперативните трошоци на крајот од првите девет месеци од 2016 година бележат зголемување од 2,8 отсто, а нето добивката е во висина од 714 милиони денари, што претставува намалување за 26 отсто.
Сепак, приходите од малопродажен интернет и IPTV се зголемeни за 2,2 отсто, а бројот на MaxTV корисници изнесува 106.700 илјади што претставува зголемување од 6,3 отсто.
Базата на претплатници во мобилниот сегмент е зголемена за 3,7 отсто, а ззголемени се приходите од системска интеграција и ИТ за 8,9 отсто отсто како резултат на зголемените приходи од ИКТ проекти и Cloud Computing услуги.
Македонски Телеком АД-Скопје ја задржа водечката позиција на пазарот во фиксни говорни услуги на крајот од првите девет месеци од 2016 година, покажуваат неревидираните финансиски извештаи согласно Меѓународните стандарди за
финансиско известување (МСФИ).
Вкупните капитални инвестиции (CAPEX), на крајот од првите девет месеци од 2016 година изнесуваат 1.011 милиони денари.
Како резултат на горенаведените движења на страна на приходите и трошоците, нето добивката е во висина од 714 милиони денари, што претставува намалување за 26 отсто споредено со истиот период од 2015 година.
Според неревидираните финансиски извештаи, Македонски Телеком на крајот од првите девет месеци од 2016 година успеа да ја одржи водечката позиција на пазарот на фиксни говорни услуги со удел од 60,5 отсто според интерните податоци. Иако приходите од говорните услуги во фиксната телефонија се намалени за 12,6 отсто споредено со истиот период од 2015 година, со бројката од 219,6 илјади корисници Македонски Телеком на крајот од првите девет месеци од 2016 година е на лидерската позиција на пазарот на фиксни говорни услуги.
Базата на DSL корисници на крајот на првите девет месеци од 2016 година бележи благо зголемување од 0,3 отсто во споредба со истиот период од претходната година и изнесува 190 илјади корисници, додека уделот на пазарот на широкопојасен интернет изнесува 48,2 отсто, според интерните податоци.
Како резултат на високиот квалитет, интерактивноста и уникатното тв искуство, Македонски Телеком оствари добри резултати со дигиталната телевизија, односно со IPTV услугата. Во првите девет месеци од 2016 година, бројот на MaxTV корисници изнесува 106,7 илјади што претставува зголемување од 6,3 отсто во споредба со истиот период од претходната година. Со тоа, Македонски Телеком има 25,7 отсто удел од вкупниот ТВ пазар, според интерните проценки.
Приходите од малопродажен интернет и дигиталната телевизија преку интернет протокол на крајот од првите девет месеци од 2016 година се зголемија за 2,2 отсто во споредба со истиот период од претходната година.
Во мобилниот сегмент, Македонски Телеком има удел од 49,6 отстo, согласно интерната проценка. Базата на претплатници на крајот од првите девет месеци од 2016 година изнесува 1.281 илјади претплатници и е зголемена за 3,7 отсто во однос на истиот период од претходната година кога изнесуваше 1.235 илјади претплатници.
Приходите од говорни мобилни услуги на крајот од првите девет месеци од 2016 година се намалени за 6 отсто во споредба со истиот период од претходната година, како резултат на намалувањето на тарифите, намалените приходи од говорен роаминг и од при-пејд, како и помалиот мобилен сообраќај од меѓународни дојдовни повици. Следствено, просечниот приход по корисник е намален за 3,5 отсто во споредба со истиот период од претходната година.
Приходите од неговорни мобилни услуги се зголемени за 17,4 отсто во споредба со претходната година, како резултат на зголемените приходи од мобилен Интернет и поголем податочен сообраќај, како и зголеменото користење на податочни тарифни модели. На крајот од првите девет месеци од 2016 година, приходите од системска интеграција и ИТ се зголемени за 8,9 отсто отсто во споредба со истиот период од претходната година, поради зголемените приходи од ИКТ проекти, Cloud Computing услугите и други интегрирани решенија за бизнис корисници./крај/со/бб
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Славески: Народната банка останува цврсто посветена на ценовната стабилност и на стабилноста на девизниот курс

Гувернерот на Народната банка, Трајко Славески, учествуваше на 24. Конференција на Македонска берза, каде што говореше за растечката глобална неизвесност и нејзините импликации врз малите и високо отворени економии, како што е македонската.
Тој истакна дека во постпандемискиот период трговската отвореност на нашата економија во просек достигна околу 150% од БДП, што ја зголемува чувствителноста на промени во надворешното опкружување. Според него, во моментов најизразени се неизвесностите поврзани со новите трговски политики на САД и потенцијалните реципрочни мерки од големите светски економии. Иако директната изложеност кон американскиот пазар е мала, индиректните ефекти преку намалување на побарувачката во ЕУ не се занемарливи. Дополнителна загриженост отвараат можните ефекти врз глобалната инфлација преку синџирите за снабдување и инфлациските очекувања.
„Трговските тензии се надоврзуваат на постојната неизвесност поврзана со геофрагментацијата, политичките нестабилности и состојбата во германската автомобилска индустрија. Дополнително, брзиот развој на технологијата и вештачката интелигенција, кои нудат огромни можности, истовремено можат да предизвикаат и зголемени ризици за монетарната политика во иднина“.
Во однос на одговорот на монетарната политика на ваквите предизвици, тој подвлече дека е неопходно одлучувањето да се темели на широк спектар на податоци и анализи, изготвување алтернативни сценарија и пред сè –посветеност на ценовната стабилност на среден рок и стабилноста на девизниот курс.
„Народната банка останува подготвена да одговори на евентуални непредвидливи предизвици, потпирајќи се на искуството од справувањето со екстерни шокови во минатото. Од суштинско значење е одржувањето на независноста на централната банка и кредибилитетот на нејзините политики. Солидното ниво на девизни резерви е гаранција за стабилноста на девизниот курс на националната валута“, истакна гувернерот.
Славески посочи дека Народната банка ќе продолжи да ги унапредува своите капацитети за справување со предизвиците и дека, иако сите неизвесности не можат да се отстранат, навремено поставување на вистинските прашања е клучно за пронаоѓање на појасна насока за иднината.
Економија
Народната банка: Финансиската стабилност е задржана

Советот на Народната банка ја одржа својата редовна седница на која го усвои Извештајот за финансиската стабилност за 2024 година. Во Извештајот се оценува дека во текот на 2024 година финансискиот систем ја одржа стабилноста, добро се справи со предизвиците и е отпорен на шокови.
„Сите сегменти на пазарот – од банкарскиот систем, преку приватните пензиски и инвестициски фондови, осигурителниот сектор, до помалите институции како штедилниците и друштвата за лизинг – ја задржаа својата стабилност, покажувајќи добра отпорност на шокови и способност за приспособување на промените во економското и регулаторното окружување. Финансиските институции работеа во услови на умерено забрзан економски раст и постепено намалување на инфлацијата, додека геополитичкото опкружување остана нестабилно, носејќи со себе неизвесност и зголемени ризици“, соопштија од Народната банка.
Во Извештајот се оценува дека банкарскиот систем ја задржал стабилноста, зголемувајќи ја адекватноста на капиталот до највисокото ниво досега, ликвидносната позиција уште повеќе се подобрил, а се одржал и добриот квалитет на кредитното портфолио. Макропрудентните мерки што ги донела Народната банка помогнале за понатамошно јакнење на отпорноста на банкарскиот сектор.
„Приватните пензиски фондови го сочинуваат вториот по големина сегмент од финансискиот систем. Нивните остварувања се подобрија во 2024 година, остварувајќи повисоки номинални и реални стапки на принос. Ризиците за финансиската стабилност од приватните пензиски фондови засега се ограничени поради сѐ уште младото членство на фондовите и минималните исплати врз основа на пензии. Ограничени се и ризиците од осигурителниот сектор, кој одржува соодветна солвентност и ликвидност и солидна профитабилност. Останатите сегменти на финансискиот систем се значително помали, а во 2024 година се издвојуваат отворените инвестициски фондови, кои остварија висок раст на средствата од над 60%, кој се должи на привлекувањето нови инвеститори и/или нови средства во отворените инвестициски фондови, но и на управувањето со средствата“, се наведува во соопштението.
Во Извештајот се оценува дека ризиците од нефинансискиот сектор се умерени со оглед на добрата финансиска позиција на домаќинствата и на корпоративниот сектор и ниската стапка на нефункционални кредити во кредитното портфолио на банките. Иако задолженоста на двата нефинансиски сектора расте во 2024 година, и е во рамки на праговите на ранливост и на двата сектора, сепак со долгот треба внимателно да се управува за да се одржи во истите рамки и во следниот период, се вели во соопштението.
Економија
Амазон ќе ја плати најголемата трговска казна во историјата

Амазон се согласи да плати 2,5 милијарди долари за да реши тужба од страна на американската федерална влада, која ја обвини дека измамила милиони луѓе да се регистрираат на Prime, а потоа им го отежнала откажувањето.
Според спогодбата објавена од Федералната трговска комисија (FTC), 1,5 милијарди долари ќе им бидат исплатени на клиентите кои биле измамени да ја користат услугата. Тоа е најголемата трговска казна што FTC некогаш ја обезбедила.
Спогодбата беше постигната неколку дена откако започна судењето пред порота во Сиетл. Амазон ниту ги призна ниту ги негираше обвиненијата и не одговори на прашањата на медиумите.
Prime нуди бесплатна достава, стриминг на филмови и други бенефиции. Услугата чини 139 долари годишно (или 14,99 долари месечно) во САД и 95 фунти годишно во Велика Британија, а ја користат стотици милиони луѓе ширум светот.
ФТЦ тврди дека Амазон користел агресивни скокачки прозорци за време на плаќањето за да ги охрабри клиентите да се регистрираат за Prime, честопати без јасно објаснување на условите или опцијата за одбивање на понудата.
Бесплатните едномесечни пробни периоди беа исто така проблематични бидејќи клиентите не беа јасно предупредени дека автоматски ќе им биде наплатено членството по завршувањето на пробниот период.