Економија
Нов систем за онлајн регистрација на залог во Централниот регистар

Со цел поедноставување на административните постапки и пласирање на квалитетни услуги на бизнис заедницата но и на пошироката јавност, во вторникот во Централниот регистар на Република Македонија беше пуштен во употреба нов електронски систем за е – залог кој нуди можности за користење на современата технологија при регистрирање на залог кој е дел од втората фаза на проектот едношалтерски систем.
Со овој систем, а во соработка со Нотарската комора на Република Македонија, ќе им се овозможи на корисниците скратување и поедноставување на процедурите за регистрирање залог, намалување на административните бариери, заштеда на време и средства, електронско плаќање на надомест, можност за избор за преземање потврда за упис во хартиена или електронска форма и можност за избор на контакт канцеларија.
„Системот е – залог е воспоставен како пандан на постојниот процес на регистрација во хартиена форма, со исклучителна разлика која се состои во можноста целокупниот процес, а се спроведе преку интернет, без потреба од физичко присуство, само со примена на дигитални сертификати како средство за идентификација на подносителот“, истакна В.Д. директорот на Централниот регистар на Република Македонија, Андреа Поповски.
Централниот регистар овој електронски систем го спроведува во соработка со Нотарската комора на Република Македонија како професионална заедница која е главен администратор на уписите во овој регистар.
„Можноста што сега ја дава централниот регистар за поднесување на пријавите за запишување залок по електронски ќе ја забрза постапката за упис на тој начин што целокупната документација потребна да се изврши уписот нотарите ќе ја достават до заложниот регистар скенирана и само во електронска форма, а веродостојноста на приложената документација во електронска форма ќе ја гарантира нотарот со својот електронски потпис. На овој начин ќе се внесе постапката до граѓаните и до правното лице кои нема да треба лично да одат во централниот регистар со што ќе се заштеди на време а ќе се зголеми и правната сигурност и позитивно ќе влијае брз бизнис климата бидејќи забрзаната постапка за упис ќе доведе до побрз пристап до кредитите кои ги одобруваат деловните банки“, истакна претседателот на нотарската комора на Република Македонија“, велат од Нотарската комора на Република Македонија .
Премиерот на Република Македонија, Никола Груевски, истакна дека ова е уште еден проект со кој преку воведување на нова технологија се создава можност целокупниот процес на регистрирање на залогот и плаќањето на надоместокот да се направи по електронски пат преку интернет со што ќе се скратат редовите на шалтер, ќе се заштеди времето на корисниците на услугите, ќе се подобри квалитетот на услугата, а со тоа се олесни и водењето на бизнисот.
„Централниот регистар е фокусна точка во нашите заложби за подобрување на бизнис климата во Македонија. Со активните мерки и проекти кои ги реализиравме Македонија во извештаите на ДУИНГ бизнис за 2014 година котира на високото 25 место. Една од клучните компоненти на оваа висока оценка е рангирањето во сегментот стартување на бизнис каде што главниот акцент паѓа врз работата на Централниот регистар и каде Македонија за 2014 година е рангирана на седмата позиција од вкупно 189 земји во светот. За ваквото рангирање доведоа многубројните мерки, иновации и реформи што ги спроведе Централниот регистар во изминатите години меѓу кои се вбројуваат системот за „онлајн“ внесување на годишни сметки, проектот „регистрационен агент“, системот за „издавање на електронски потврди“, системот за„ регистрација во трговскиот регистар и регистарот на други правни лица“, апликацијата за „е – стечај“ и „е – аукција“ и системот за „спас на податоци“ кој е сместен во Штип. Во иднина централниот регистар ќе спроведува нови вакви мерки и иновации, а меѓу нив се и проектот за воведуање на „електронски систем за регистрација на лизинг“, проектот за воведување на „систем за фер и правична распределба на стечајните постапки“, проект за воведување на „тендерско досие“ и проект за воведување на опција за „проверка на услуги и податоци за фирми со поддршка на англиски јазик“, истакна Груевски.
Тој нагласи дека вредноста на проектот изнесува 250 илјади евра, а со него ќе се обезбеди повеќе време во корист на квалитетот на работата, односно намалувањето на грешките и недостатоците на минимум при внесување на податоците./крај/мф/ап
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Исплатени 74 милиони евра од втората транша на кредитната линија за инвестиции и развој наменета за македонските компании

Денес, Развојна банка ја исплати втората транша во износ од 74 милиони евра кон комерцијалните банки, за проекти на 248 компании од кредитната линија за инвестиции и развој.
Од износот на оваа транша, најголем дел, односно 62%, се наменети за мали претпријатија за реализација на 153 одобрени проекти. По однос на структурата на дејности, 96 проекти се од областа на производството, 27 проекти за градежништво, 61 проект за трговија, 38 проекти за поддршка на транспортот, 9 за хотели и угостителство, 12 за услуги и 5 проекти за останати дејности на компаниите.
Македонските компании од оваа транша ќе инвестираат во опрема 28 милиони евра, за градежни инвестициите се во износ од 36 милиони евра, за обновливи извори на енергија 7 милиони евра и транспортни средства во износ од 3 милиони евра.
Развојната банка останува интензивно да работи како и до сега за реализација на останатите транши од кредитната линија наменета за инвестиции и развој на домашните компании, се истакнува во соопштението.
Економија
Трипуновски: Сите земјоделци од понеделник да ги пријават настанатите штети од ниските температури, за да се обесштетат

Денеска сум на работна посета во Ресен, утрово имав состанок со градоначалникот и со советниците. На состанокот разговаравме за ситуацијата која што го погоди овој регион, односно за ниските температури кои што беа изминативе денови“, истакна министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство, Цветан Трипуновски.
„Веќе денес на итна седница на Советот на Општина Ресен ќе се донесе одлука за прогласување на природна непогода, ќе се формира комисија за процена на штета и од понеделник ќе се објави Јавниот повик на кој што сите земјоделци треба да пријават ако имаат настанати штети од ниските температури во изминативе денови“, појасни министерот.
Трипуновски ги повика сите земјоделци да ги пријават настанатите штети од ниските температури. Општинските комисии навремено да ги сработат сите барања и процени кои што се направени на терен.
„Ние како Министерство, како Влада ќе излеземе во пресрет и ќе ги обесштетиме сите земјоделци кои што претрпеа штета од овие ниски темперетури“, нагласи тој.
Економија
Црна Гора во фокусот на стартап-заедницата: потпишани насоки на иницијативата Adria ScaleUp

На маргините на ESG Adria Самитот во Порто Монтенегро, претставници на стартап и иновациската заедница од целиот регион официјално ја поддржаа иницијативата Adria ScaleUp – заедничка платформа насочена кон отстранување на пречките и создавање поволни услови за раст и развој на стартапи низ Adria регионот. Иницијативата беше координирана од Western Balkans Startup Alliance, Plug and Play Tech Center и Sustineri Partners, со поддршка од бројни основачи на стартапи, акцелератори, фондови, истражувачки институции, иновациски центри, како и претставници од приватниот и јавниот сектор.
Иницијативата беше претставена за време на затворена тркалезна маса, на која учесниците дискутираа за структурните и политичките предуслови за долгорочен раст на иновативните компании, како и за актуелните пречки кои го ограничуваат пристапот до капитал, регионалната соработка и институционалната поддршка.
Воведни излагања имаа Нина Николиќ, коосновач на Western Balkans Startup Alliance, Ураник Бегу, директор за CEE регионот во Plug and Play Tech Center, и Билјана Брејтвеит, директорка на Sustineri Partners. Сите се согласија дека координираниот регионален пристап и инклузивните политики кои ги одразуваат реалните потреби на стартап заедницата се од клучно значење.
„Посебно внимание беше посветено на анализа на инвестицискиот јаз во регионот и недостатокот на структури кои градат доверба кај инвеститорите. Во тој контекст, учесниците дискутираа за конкретни мерки за привлекување на повеќе приватен капитал – вклучувајќи даночни олеснувања за инвестиции во иновации, јавно-приватни инвестициски модели и поддршка за компании водени од жени и млади. Исто така беше претставен заеднички нацрт-документ кој ги дефинира клучните елементи на иницијативата, а кој ги обедини десетици потписници од претприемачкиот, инвестицискиот, акцелераторскиот и академскиот сектор“, изјави Брејтвеит.
„Од самиот почеток, Western Balkans Startup Alliance ги поврзува највлијателните лидери на иновациите во регионот. Преку континуирана соработка меѓу инкубатори, акцелератори и стартап заедници, изградивме силни темели за соработка, размена на знаење и заеднички глас кон креаторите на политики. Нашата посветеност на регионален пристап, заснован на реални потреби на стартапите и практични решенија, ја прави оваа алијанса силен двигател на долгорочни промени. Ни треба иницијатива која поттикнува регионален дијалог помеѓу институциите и стартап заедницата. Заедно градиме посветла иднина“, порача Нина Николиќ.
Во периодот од април 2025 до април 2026 година, иницијативата ќе биде фокусирана на пет стратешки насоки. Прв приоритет е спроведување на сеопфатна анализа на политики со цел идентификување на правните и регулаторните пречки кои го забавуваат растот на иновативните компании. Вториот приоритет е поедноставување и усогласување на прописите што се однесуваат на регистрација на компании, прекугранично делување и заштита на интелектуална сопственост. Третата насока вклучува развој на паметни поттикнувања за иновации и истражување, меѓу кои се даночни олеснувања, грантови и модели на заедничко инвестирање. Четвртиот фокус е зајакнување на регионалната поврзаност преку споделена инфраструктура и прекугранични иновациски програми. Конечно, петтиот приоритет се однесува на воспоставување формални механизми кои ќе овозможат активно вклучување на стартап заедницата во обликувањето на политиките на регионално ниво.
„Adria ScaleUp иницијативата е важен чекор кон системски пристап во развојот на регионалниот стартап екосистем. Ако сакаме стартапите овде не само да се појават, туку и да растат и останат, мораме да им понудиме предвидлива, поврзана и поттикнувачка околина. Тоа значи усогласени прописи, паметни поттикнувања и инфраструктура која не завршува на граница. Оваа иницијатива покажува дека сме подготвени за соработка – не само преку идеи, туку и преку конкретни алатки кои ќе го олеснат скалирањето на компаниите и ќе ја вклучат стартап заедницата во обликувањето на политиките. Ми претставува задоволство што Plug and Play може да биде дел од овој процес, заедно со партнери кои разбираат дека одржлива иновација се гради преку партнерство“, додаде Ураник Бегу, директор на Plug and Play Tech Center за Југоисточна Европа.
Заклучено е дека првиот годишен извештај за напредокот ќе биде објавен на следниот Самит во април 2026 година, со што ќе се постави јасна рамка за следење на резултатите и одговорностите. Иницијативата останува отворена за нови партнери, а повикот е упатен до чинители од приватниот и јавниот сектор, како и до меѓународни организации и технолошки лидери.
ПР