Економија
PEUGEOT ќе ја има најшироката електрична понуда во Европа достапна во 2023 година
2023 година ќе биде „електрична година“ за PEUGEOT, со тоа што брендот ќе воведе нови модели и технологии во својата гама.
PEUGEOT ќе биде првиот бренд на Групацијата Stellantis што ќе ја лансира новата генерација на хибридни погонски единици, уште еднаш нагласувајќи ја желбата да им овозможи на што повеќе луѓе пристап до електрифицирана мобилност.
Првпат понудена кај SUV возилата PEUGEOT 3008 и PEUGEOT 5008 пред да се пренесе и кај другите модели во гамата, оваа нова генерација на хибридна технологија комбинира ефикасност и едноставност на користење.
Се состои од бензински мотор PureTech од најновата генерација со 136 КС, заедно со нов електрифициран менувач со двојна спојка. Благодарение на батеријата од 48 V која се полни додека возите, оваа технологија нуди дополнителен вртежен момент при ниски вртежи и намалување на потрошувачката на гориво за 15%. Овозможува и возење со нула емисија на штетни гасови до 1 km при мали брзини и на кратки растојанија во град.
Понатамошно проширување на 100% електричната гама: лансирање на е-308 и е-308 SW
Палетата на PEUGEOT од 100% електрични модели ќе биде проширена во 2023 година со пристигнувањето на новите е-308 и е-308 SW. PEUGEOT ќе биде еден од првите европски производители што ќе понуди 100% електричен караван автомобил. Со својата лимузина и караван, брендот PEUGEOT ќе може да ги задоволи сите потреби на клиентите од C-сегментот кои сакаат да направат транзиција кон мобилност со нула емисија.
Динамиката и уживањето во возењето, суштинските елементи кои се вкоренети во ДНК на PEUGEOT, беа во срцето на развојот на овие нови модели, кои наследија нов и особено моќен електричен мотор кој развива 115 kW (156 КС).
Со вртежен момент од 260 Nm достапен од 0 km/h, PEUGEOT e-208 е тивок и без вибрации и е едноставен за управување и дарежлив во однос на сензациите. Ова дополнително ги зајакнува динамичните квалитети заслужни за овој успех. Сепак, тој овозможува мирна секојдневна употреба. На пример, PEUGEOT e-208 ќе добие брзо полнење од терминал од 100 kW, од 20% до 80% полнење за помалку од 25 минути, како што е моментално.
Сите овие квалитети го комплетираат успехот на PEUGEOT e-208, кој е најпродаваниот електричен автомобил од Б-сегментот во Европа од почетокот на 2022 година и на врвот на продажбата на електрични автомобили во Франција. PEUGEOT e-208 веќе се има продадено во речиси 110.000 примероци од неговото лансирање во 2019 година.
Plug-in хибридната технологија во срцето на електричната гама на PEUGEOT.
Со цел да понуди решение за електрична мобилност што ги задоволува потребите на сите намени, PEUGEOT разви особено сеопфатна гама на plug-in хибриди. Седани, SW каравани или SUV возила, овие модели ја комбинираат привлечноста, емоциите и извонредноста што го направија PEUGEOT успешен во комбинација со извонредна ефикасност.
PEUGEOT 308 и 308 SW plug-in хибридите се достапни со две нивоа на моќност, 180 или 225 КС и овозможуваат опсег до 60 km во 100% електричен режим. Овие мотори се превземени и за целосно новиот PEUGEOT 408, кој ќе ја има својата светска премиера на саемот за автомобили во Париз од 17 до 23 октомври 2022 година.
PEUGEOT ги прави и возилата на две тркала електрични!
PEUGEOT ќе ја додаде својата палета решенија за електрична мобилност, дури и за возила на две тркала и ќе го открие новиот 100% електричен скутер, PEUGEOT e-Streetzone, на саемот за автомобили во Париз. Ќе нуди автономија до 112 km во верзија со 2 батерии и ECO режим.
Опремен со една или две батерии кои се вадат, PEUGEOT e-Streetzone може брзо и лесно да се наполни на секој приклучок за домаќинство. Благодарение на испробаната шасија и управувањето, PEUGEOT Motocycles e-Streetzone е идеален велосипед за секојдневно патување во гратските подрачја. Неговиот нов технолошки LCD панел исто така го прави практичен, бидејќи, во верзијата со 1 батерија, има отвор под седиштето за сместување на млазен шлем.
• ALLURE: Сите модели на PEUGEOT ќе бидат достапни со електрични мотори од 2023 година!
• ALLURE: 100% електрични PEUGEOT велосипеди, скутери, автомобили и комерцијални возила,
• EXCELLENCE: Нов хибриден мотор за PEUGEOT 3008 и 5008,
• EXCELLENCE: Рекордна ефикасност кај новите PEUGEOT e-208, е-308 и е-308 SW,
• EMOTION: PEUGEOT e-Streetzone, нов 100% електричен скутер
2023 година ќе биде година на моќно забрзување во електрификацијата на гамата на PEUGEOT: од првата половина на 2023 година, сите модели на PEUGEOT ќе бидат достапни со еден или повеќе електрични мотори.
PEUGEOT ќе го понуди најширокиот „е-избор“ во Европа со многу нови модели и технологии. Од електрични велосипеди до комерцијални возила, е-скутери и патнички автомобили, PEUGEOT ќе ги задоволи сите потреби за електрична мобилност и ќе направи чекор напред кон својата цел да понуди 100% електрични модели во Европа до 2030 година.
Воведувањето на нови хибридни погонски единици од почетокот на 2023 година, првично на PEUGEOT 3008 и PEUGEOT 5008, ќе ја прошири технолошката понуда, додавајќи нови 100% електрични решенија за батерии кај e-208 и e-308, водородни горивни ќелии и две и plug-in хибриди со погон на четири тркала.
Нова хибридна технологија за PEUGEOT 3008 и 5008
Новите е-308 и е-308 SW, исто така, поставија нови стандарди во однос на електричната ефикасност, само 12,7 kWh/100 km (корисна енергија / опсег WLTP), меѓу електричните возила од C-сегментот, додека овозможуваат опсег од над 400 km (предмет на комбиниран циклус WLTP). Овие изведби се овозможени благодарение на сите напредувања направени во однос на моторот и батеријата, како и аеродинамиката, оптимизацијата на тежината со новата платформа EMP2 и намалувањето на загубите од триење.
.
Исто така, во сегментот C, PEUGEOT го потврди идното лансирање на PEUGEOT е-408 заедно со plug-in хибридните верзии на динамичниот и иновативен fastback.
PEUGEOT е-408 ќе го заокружи 100% електричен асортиман на PEUGEOT кој ги задоволува сите потреби, од PEUGEOT e-208 до PEUGEOT e-TRAVELLER, вклучувајќи ги и PEUGEOT e-2008, е-308, е-308 SW и e-RIFTER.
Уште еден PEUGEOT e-208: повеќе перформанси и поголема ефикасност
е-208 е водечки во 100% електричната гама на PEUGEOT и ќе претрпи некои големи промени во 2023 година, имено со новиот мотор претставен на е-308. Максималната моќност на e-208 ќе се зголеми за 15%, од 100 kW/136 КС на 115 kW/156 КС.
Ефикасноста е исто така оптимизирана, за да се задржи на само 12 kWh/100 km, обезбедувајќи кај e-208 зголемување за 10,5% во опсегот или дополнителни 38 km до вкупно 400 km во комбиниран циклус WLTP (под одобрение).
PEUGEOT 3008 е опремен со хибридни мотори на полнење со 225 КС или 300 КС со погон на сите тркала, овозможувајќи му да помине до 59 km во електричен режим без користење на мотор со внатрешно согорување. PEUGEOT 508 е достапен како лимузина и SW, со plug-in хибриден мотор со 225 КС или спортски мотор со 360 КС и погон на 4 тркала за верзиите PEUGEOT SPORT ENGINEERED.
Plag-in хибридната технологија на PEUGEOT исто така е ставена и на тркачката патека со хиперавтомобилот PEUGEOT 9X8 hybrid, кој се трка во светскиот шампионат на долги патекеи (WEC) од јули 2022 година.
Новиот PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen со горивни ќелии: мобилност со нула емисија за професионалци
Опремен со технологија на водородни горивни ќелии, новиот PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen е понуда на PEUGEOT за професионалците и локалните власти кои бараат најиновативни решенија за мобилност со нула емисија. Главната предност на целосно електричниот PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen е во намаленото време на полнење на неговиот резервоар за водород, само 3 минути. Со опсег до 400 km, моќност до 100 kW и вртежен момент до 260 Nm, PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen може да носи до 1.000 kg товар со волумен од 6,1 m3.
Конечно, PEUGEOT Cycles нуди комплетна палета од шест електрични велосипеди прилагодени за сите намени, од секојдневниот градски сообраќај до возење на пат, вклучително и теренско возење.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Од полноќ нови цени на горивата
Регулаторната комисија за енергетика донесе одлука со која се врши намалување на малопродажните цени на нафтените деривати во просек за 1,70 % во однос на одлуката од 29.4.2024 година.
Од 8.5.2024 година од 00.01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:
Моторен бензин ЕВРОСУПЕР БС-95 – 86,00 (денари/литар)
Моторен бензин ЕВРОСУПЕР БС-98 – 88,00 (денари/литар)
Дизел-гориво ЕВРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) – 74,50 (денари/литар)
Масло за горење екстра-лесно 1 (ЕЛ-1) – 74,00 (денари/литар)
Мазут М-1 НС – 45,832 (денари/килограм)
Малопродажните цени на бензините ЕВРОСУПЕР БС-95 и ЕВРОСУПЕР БС-98 и на екстра-лесното масло за домаќинство (ЕЛ-1) се намалуваат 1,50 денар/л.
Малопродажната цена на ЕВРОДИЗЕЛОТ (Д-Е V) се намалува 1,00 денар/л.
Малопродажната цена на „мазутот М-1 НС“ се намалува 0,829 денари/кг и сега ќе изнесува 45,832 денари/кг.
Референтните цени на нафтените деривати на светскиот пазар во споредба со претходната пресметка бележат намалување во просек: кај бензините 2,438 %, кај дизелот 2,100 %, кај екстра-лесното масло 2,605 % и кај мазутот намалувањето е 1,907 %.
Курсот на денарот во однос на доларот во изминатиот период по кој беа формирани цените со претходната пресметка е понизок 0,407 %.
Економија
Хрватска е привлечна за балканските работници поради платата, станува збор за многу пари
„Сезоната за извоз на работна сила практично започна веќе во април, поточно за келнери, готвачи и други работници во угостителството и туристичката индустрија“, пишува српски Блиц во текстот со наслов „На нашите градилишта пристигнуваат работници од Турција и Кина, а нашите келнери и готвачи масовно бегаат кон Јадранот“.
Милош Турински од локалната ПР Инфостуд, најголемата српска база на податоци за наоѓање работа, за споменатиот медиум изјави дека Црна Гора ги објавила првите огласи за овие работници уште во јануари, а потоа Словенија и Хрватска, па веќе пристигнале голем број работници од Србија на Јадранот, каде подготовките за новата летна сезона траат веќе подолго време.
„Ова е тренд на кој сме сведоци со години, додека, од друга страна, самата Србија се бори да најде работници во угостителството поради големиот дефицит. Проблемот само ќе се зголемува како што се загрева летната туристичка сезона на Јадранскиот брег“, вели Турински.
Според бројот на ангажирани работници од Србија на сезонски работни места во овој сектор, Хрватска е број еден, истакнуваат оттаму. Следуваат Словенија и Црна Гора.
„Хрватска е најпривлечна за српските работници поради многуте деловни можности и платата што можат да ја заработат. Тоа се многу пари, бидејќи најмногу им се плаќа за сместување и неколку оброци дневно. Од друга страна, навистина има многу работа на хрватското приморје, често без слободни денови во неделата, но нашите луѓе се свесни дека по летото можат да се вратат со висока заработка. Во Словенија и Црна Гора заработувачката за овие работни места е нешто помала, но сепак е на солидно ниво“, објаснува Милош Турински.
Турински за Блиц изјави и дека келнерите вработени во некои од одморалиштата во Хрватска можат да заработуваат од 1.500 до 2.000 евра месечно, додека платите на многу бараните готвачи се и до 3.000 евра месечно. Помошниците во кујна се платени од 800 до 1000 евра.
„Покрај угостителските работници, во Хрватска многу се бараат и работници за други работни места во туризмот, така што чистачките и собарките можат да заработат по 1.000 евра месечно. Оваа плата ја добиваат и хостесите кои работат на промоција на разни ресторани и други угостителски објекти“, вели Турински.
Кога станува збор за увозот на работници во Србија, тој и годинава ќе биде доминантен во градежната индустрија каде недостигот од домашна работна сила го покриваат градежниците од азиските земји, се вели во написот. Станува збор за претежно квалификувани работници кои се стручни за извршување на овие работни места.
„Сега започнува интензивната сезона во земјоделството и во таа стопанска гранка, како и претходните години, може да очекуваме и големи проблеми поради недостиг на луѓе. Поради ова се очекува многумина да ангажираат странски работници кои доаѓаат од земји во Азија и Африка“, објави српската ПР Инфостуд.
Пораснаа дневниците за работниците во земјоделството, па може да очекуваат дневна плата од 50 евра доколку не се вклучени превозот и оброците.
Економија
Комисијата за осигурување од автомобилска одговорност направи измени на тарифникот, Предлог-одлуката е доставена до Владата
Комисијата за осигурување од автомобилска одговорност денеска одржа нова седница на која ја разгледа Анализата за оправданоста и исправноста на донесените одлуки на друштвата за осигурување, подготвена и доставена до Комисијата од страна на Агенцијата за супервизија на осигурувањето, како регулатор на работењето на осигурителниот пазар.
По разгледување на Анализата, а врз основа на наодите, Комисијата за осигурување од автомобилска одговорност одржа седница и утврди потреба од измени на Тарифата за премии за осигурување и подготви Предлог-измени и дополнувања на Тарифата на премии со кои се доуредува член 3 во насока на заштита на корисниците, извести Министерството за финансии.
Предложените измени се насока на утврдување на опсег од 15% до 30% во кој друштвата за осигурување можат да го определат делот на премијата за вршење дејност на осигурување од автомобилска одговорност, а за секој износ на овие трошоци над 30% да побараат претходна согласност од Агенцијата за супервизија на осигурување. Ова значи враќање на цената на осигурувањето од автоодговорност на ниво од пред 25 април 2024 година.
Дополнително беше утврдено дека Комисијата најдоцна до 30 септември секоја година до Владата да доставува предлог за минимална и максимална стапка на техничка премија за осигурување за следната година.
Одлуката за донесување нова тарифа се заснова на Анализата на АСО со која се укажува дека на 23.04.2024 година, 11 друштва за осигурување кои вршат работи на осигурување во групата на неживотно осигурување доставиле известувања до Агенцијата за супервизија на осигурување за донесени одлуки на нивните органи на управување за зголемување на премиите за задолжително осигурување од АО, при што се повикуваат на одредбите од Тарифата на премии за осигурување од АО, објавена во „Службен весник на РМ“ бр. 191/2018, според кои одредби имаат можност самостојно да одлучат за висината на делот од премијата за спроведување на дејноста, односно т.н режиски додаток при одредувањето на крајната премија по договор за осигурување (член 3 од Тарифата). Притоа известувањата на друштвата до АСО не содржат финансиски анализи за изминати периоди, ниту пак конкретни проекции за очекуван развој на ризиците кои ги преземаат во осигурување. Единствен аргумент на кој се повикуваат друштвата за осигурување се растечките трошоци од работење, кои не се непосредно поврзани со настанување на ризиците, односно со настанатите и очекуваните штети, соопшти Министерството за финансии.
Дополнително, ставот на Комисијата е поткрепен со мислењето на АСО како регулатор дека ваквото постапување на Друштвата за осигурување влијае врз стабилноста, сигурноста и предвидливоста на функционирање на целиот систем на осигурување во насока на штета на осигурениците, односно сопствениците на моторни возила.
Предлог-одлуката што ја усвои Комисијата за осигурување од автомобилска одговорност на денешната седница е доставена на усвојување до Владата на РС Македонија.
Состојбите на пазарот ќе се следат и во наредниот период и ќе се преземаат соодветни одлуки, врз основа на анализи и во еден отворен и транспарентен процес. Во врска со донесените одлуки од страна на осигурителните компании за зголемување на висината на бруто-премијата за осигурување од автомобилска одговорност во втората половина од април 2024 година, Министерството за финансии ја свика Комисијата за осигурување од автомобилска одговорност која одржа седници на 26, 29 и 30 април и 02 мај 2024 година со цел да ги разгледа сите аспекти од носењето на овие одлуки, се додава во соопштението на Министерството за финансии.