Свет
Германија воведува патарина која странските возачи ќе ги чини 130 евра

Германската влада најави во четвртокот дека ќе воведе плаќање на патарина која странските возачи на германските автопати ќе ги чини и до 130 евра годишно.
Со ваа мерка изнесена во нацрт закон, Германија сака да го олесни финансирањето на одржувањето на сообраќајната инфраструктура којашто ја користат милиони странски возила, но ѝ се заканува правна битка со Европската унија, бидејќи Брисел не сака да дозволи дискриминацијата на возачите кои не се Германци.По повеќемесечната бурна дебата меѓу Христијанско-демократската унија (CDU) на канцеларката Ангела Меркел и нејзината сестринска партија Христијанско-социјалната унија (CSU) од Баварија, министерот за одбрана Александер Добринт ја отфрли првичната замисла да се зголеми надоместокот за сите патишта. Меѓутоа, остана на тврдењето дека патарината нема да донесе нови трошоци за германските возачи, бидејќи ќе им се овозможи компензацијата со веќе постојниот данок на моторни возила.Добринт, кој е истакнат член на CSU, е убеден дека нацртот на законот за наплата на патарината не го дискриминира странските возачи и дека ќе ја издржи моќната судска тужба. „Надоместокот за инфраструктурата е разумна, чесна и праведна“, тврди германскиот министер за сообраќај, додавајќи дека приодите од патарината ќе бидат користени само за модернизација на германските автопати и на главните патни правци.Патарината во Германија би требало да почне да се наплаќа од 2016 година, а возачите ќе ја плаќаат со интернет регистрација на регистерските таблички. Странците ќе може да ја плаќаат и на бензинските пумпи.Износот на патарината ќе се заснова на обемот на моторот и влијанието на возилото врз околината, а највисокиот износ ќе биде 130 евра годишно. На странците ќе им биде овозможено и повремено користење на автопатите, па за 10 дена ќе ора да издвојат 10 евра, а за два месеца 22 евра.Претходните планови патарината да се наплаќа со продажба на вињети кои ќе се лепат на ветробраните се отфрлени, туку тоа ќе се прави со електронска вињета. Регистарските ознаки на возилата ќе бидат електронски архивирани штом ќе се плати патарината, а камерите покрај патиштата ќе ги откриваат они коишто нема да плаќаат.Германија со своите 13.000 километри автопати веќе наплаќа за камиони според изминатата оддалеченост, но приватните возила и натаму возат бесплатно. Партијата CSU аргументира дека Французите, Италијанците и другите сега не плаќаат за возење низ Германија, додека на Германците им се наплатува употребувањето на патиштата во нивните земји.Германскиот министер очекува дека приходите од наплатата на патарината од странските возачи ќе изнесува околу 500 милиони евра по одбивањето на трошоците за наплатата./крај/мф/сн
Извор: Reuters
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
Пресврт во трговската војна – САД побараа разговори со Кина

Соединетите Американски Држави се обратија до Кина за да побараат разговори за царините од 145 проценти што ги воведе претседателот Доналд Трамп, а вратата на Пекинг е отворена за разговори, соопшти утрово кинеското Министерство за трговија сигнализирајќи потенцијално ублажување на трговската војна.
„САД треба да бидат подготвени да преземат мерки за да ги исправат погрешните практики и да ги откажат едностраните царини“, соопшти Министерството за трговија додавајќи дека Вашингтон мора да покаже искреност во преговорите.
„Обидот да се искористи разговорот како изговор за принуда и изнуда нема да функционира“, соопшти Министерството за трговија.
Пекинг отворено го изрази својот гнев поради царините за кои вели дека не може да го запрат подемот на втората по големина економија во светот. Тој го фокусира својот гнев на поттикнување на јавната и глобалната осуда на американските ограничувања за увоз.
„Кина сака да се сретне и да разговара за трговија, а разговорите ќе следуваат набргу“, изјави синоќа американскиот државен секретар Марко Рубио за „Фокс њуз“.
„Нашиот министер за финансии Скот Бесент е вклучен во овие напори и нивните дискусии ќе следуваат набргу“, рече тој додавајќи дека прашањето е колку САД треба да купуваат од Кина во иднина.
Трамп завчера изјави дека верува оти постои многу голема шанса неговата администрација да постигне договор со Кина.
Тој го изјави ова неколку часа откога кинескиот претседател Шји Џјинпинг ги повика официјалните лица да преземат мерки за приспособување кон промените во меѓународната средина, без конкретно да ги спомене САД.
Економија
Скок на берзите по објавата на Трамп за стопирање на царините

Берзите силно растат по објавата на претседателот на САД, Доналд Трамп, за стопирање на царините.
Брз поглед на тоа како некои клучни индекси на Волстрит пораснале:
Dow Jones порасна за 5,76 отсто
S&P 500 порасна за 6,46 отсто
Nasdaq порасна за 8,04 отсто
Од вчерашното затворање на пазарот, омпаниите од S&P 500 изгубија пазарна вредност од 5,8 трилиони долари од објавувањето на тарифите на Трамп минатата среда. Тоа е најдлабоката загуба од четири дена од основањето на индексот во 1950-тите, според податоците на „ЛСЕГ“.
Економија
Германија тврди дека трговската војна би била штетна и за САД

Италијанската премиерка, Џорџа Мелони, предупреди на опасностите од трговската војна со Соединетите Американски Држави, а сега слично предупредување доаѓа и од Германија.
Германија, најголемата европска економија и трета по големина во светот според податоците на Светската банка, предупредува дека реципрочните тарифи ќе бидат штетни за сите инволвирани страни пред објавувањето на новите царини подоцна денеска од страна на Трамп.
„Трошоците за трговска војна не паѓаат само на едната страна, туку може да станат скапи за двете страни“, рече владиниот портпарол Штефен Хебестрајт.
Тој додаде дека Берлин е „подготвен да преговара на европско ниво со Соединетите Американски Држави“ за да не биде вовлечен во трговска војна.
Германската економија е многу зависна од извозот, особено од возилата и автоделовите. Според податоците на германската влада, минатата година биле извезени приближно 3,4 милиони нови автомобили, од кои околу 13 проценти биле увезени во САД.