Свет
Германија воведува патарина која странските возачи ќе ги чини 130 евра

Германската влада најави во четвртокот дека ќе воведе плаќање на патарина која странските возачи на германските автопати ќе ги чини и до 130 евра годишно.
Со ваа мерка изнесена во нацрт закон, Германија сака да го олесни финансирањето на одржувањето на сообраќајната инфраструктура којашто ја користат милиони странски возила, но ѝ се заканува правна битка со Европската унија, бидејќи Брисел не сака да дозволи дискриминацијата на возачите кои не се Германци.По повеќемесечната бурна дебата меѓу Христијанско-демократската унија (CDU) на канцеларката Ангела Меркел и нејзината сестринска партија Христијанско-социјалната унија (CSU) од Баварија, министерот за одбрана Александер Добринт ја отфрли првичната замисла да се зголеми надоместокот за сите патишта. Меѓутоа, остана на тврдењето дека патарината нема да донесе нови трошоци за германските возачи, бидејќи ќе им се овозможи компензацијата со веќе постојниот данок на моторни возила.Добринт, кој е истакнат член на CSU, е убеден дека нацртот на законот за наплата на патарината не го дискриминира странските возачи и дека ќе ја издржи моќната судска тужба. „Надоместокот за инфраструктурата е разумна, чесна и праведна“, тврди германскиот министер за сообраќај, додавајќи дека приодите од патарината ќе бидат користени само за модернизација на германските автопати и на главните патни правци.Патарината во Германија би требало да почне да се наплаќа од 2016 година, а возачите ќе ја плаќаат со интернет регистрација на регистерските таблички. Странците ќе може да ја плаќаат и на бензинските пумпи.Износот на патарината ќе се заснова на обемот на моторот и влијанието на возилото врз околината, а највисокиот износ ќе биде 130 евра годишно. На странците ќе им биде овозможено и повремено користење на автопатите, па за 10 дена ќе ора да издвојат 10 евра, а за два месеца 22 евра.Претходните планови патарината да се наплаќа со продажба на вињети кои ќе се лепат на ветробраните се отфрлени, туку тоа ќе се прави со електронска вињета. Регистарските ознаки на возилата ќе бидат електронски архивирани штом ќе се плати патарината, а камерите покрај патиштата ќе ги откриваат они коишто нема да плаќаат.Германија со своите 13.000 километри автопати веќе наплаќа за камиони според изминатата оддалеченост, но приватните возила и натаму возат бесплатно. Партијата CSU аргументира дека Французите, Италијанците и другите сега не плаќаат за возење низ Германија, додека на Германците им се наплатува употребувањето на патиштата во нивните земји.Германскиот министер очекува дека приходите од наплатата на патарината од странските возачи ќе изнесува околу 500 милиони евра по одбивањето на трошоците за наплатата./крај/мф/сн
Извор: Reuters
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Светските берзи паднаа поради заканата на Трамп за ЕУ

На светските берзи цените на акциите паднаа минатата недела бидејќи инвеститорите беа загрижени за намалувањето на кредитниот рејтинг на САД, а на пазарите негативно влијаеа и новите закани на Вашингтон за зголемување на царините за увозот од Европската унија.
На Волстрит минатата недела, Dow Jones се лизна за 2,5 отсто, на 41.603 поени, додека S&P 500 падна за 2,6 отсто, на 5.802 поени, а индексот Nasdaq 2,5 отсто, на 18.737 поени.
Од самиот почеток на неделата индексите беа во минус бидејќи агенцијата Мудис го намали кредитниот рејтинг на САД од Ааа на Аа1 поради големиот дефицит на федералниот буџет, високите финансиски трошоци и планираните даночни намалувања.
Јавниот долг на САД е околу 36.200 милијарди долари, а може да се зголеми за уште 3.800 милијарди во следните десет години бидејќи претседателот на САД Доналд Трамп има намера да ги намали даноците. Поради ова, приносите на државните обврзници значително се зголемија, што значи дека владата мора да се задолжува по повисока цена.
Намалувањето на даноците веројатно би ја стимулирало потрошувачката и би го поддржало економскиот раст, но од друга страна, јавниот долг би се зголемил доколку не се намалат државните трошоци. И намалувањето на федералните трошоци, што е еден од приоритетите на Трамп, не оди толку глатко како што најави претседателот. Освен тоа, се чини дека проектот не е доволно добро подготвен.
Сепак, на крајот на неделата, приносите на обврзниците донекаде се стабилизираа, откако Претставничкиот дом на Конгресот тесно го поддржа предлог-законот на Трамп за даночни намалувања, па се уште се чека поддршката од Сенатот.
Но, во петокот, Трамп повторно ги потресе пазарите заканувајќи ѝ се на Европската унија со царини од 50 отсто од 1 јуни, бидејќи не е задоволен од тоа како напредуваат трговските разговори меѓу САД и ЕУ.
И на повеќето европски берзи цените на акциите паднаа минатата недела. Додуша, лондонскиот FTSE индекс зајакна за 0,4 отсто, на 8.717 поени, но франкфуртски DAX се лизна за 0,6 отсто, на 23.629 поени, а париски CAC 1,9 отсто, на 7.734 поени.
Економија
Макрон: Албанија за 2 години ќе биде во ЕУ, дојдете и инвестирајте

Францускиот претседател Емануел Макрон од Тирана упати силна порака до странските инвеститори, повикувајќи ги да дојдат и да вложуваат во Албанија, за која изрази убеденост дека „за две години ќе биде дел од Европската унија“.
Изјавата беше дадена на економскиот форум „Приоритет Европа“, организиран од Институтот „Иницијатива за идни инвестиции“ на Ричард Атијас, кој има за цел да ги поврзе европските лидери и иноватори со големи инвестициски фондови од Блискиот Исток, Азија и САД.
„Албанија е влезна точка за регионот на Балканот и медитеранскиот басен. Европа е стабилно и доверливо место. Во овој луд свет, да не ја потценуваме силата на таквите квалитети“, порача Макрон.
Тој додаде дека премиерот Еди Рама има јасен мандат и посветеност Албанија да ја внесе во ЕУ до 2027 година, а според Макрон, тоа би можело да се случи дури и порано – за две години.
Премиерот Рама, пак, изјави дека неговата земја ги започна преговорите со Европската Унија во 2022 година и дека ако ги завршат сите задачи добро, ќе може да ги затворат преговорите до 2027 година. Ова според Рама би било навистина неверојатно.
Свет
Пресврт во трговската војна – САД побараа разговори со Кина

Соединетите Американски Држави се обратија до Кина за да побараат разговори за царините од 145 проценти што ги воведе претседателот Доналд Трамп, а вратата на Пекинг е отворена за разговори, соопшти утрово кинеското Министерство за трговија сигнализирајќи потенцијално ублажување на трговската војна.
„САД треба да бидат подготвени да преземат мерки за да ги исправат погрешните практики и да ги откажат едностраните царини“, соопшти Министерството за трговија додавајќи дека Вашингтон мора да покаже искреност во преговорите.
„Обидот да се искористи разговорот како изговор за принуда и изнуда нема да функционира“, соопшти Министерството за трговија.
Пекинг отворено го изрази својот гнев поради царините за кои вели дека не може да го запрат подемот на втората по големина економија во светот. Тој го фокусира својот гнев на поттикнување на јавната и глобалната осуда на американските ограничувања за увоз.
„Кина сака да се сретне и да разговара за трговија, а разговорите ќе следуваат набргу“, изјави синоќа американскиот државен секретар Марко Рубио за „Фокс њуз“.
„Нашиот министер за финансии Скот Бесент е вклучен во овие напори и нивните дискусии ќе следуваат набргу“, рече тој додавајќи дека прашањето е колку САД треба да купуваат од Кина во иднина.
Трамп завчера изјави дека верува оти постои многу голема шанса неговата администрација да постигне договор со Кина.
Тој го изјави ова неколку часа откога кинескиот претседател Шји Џјинпинг ги повика официјалните лица да преземат мерки за приспособување кон промените во меѓународната средина, без конкретно да ги спомене САД.