Економија
YES, OF CORSA! Новата Opel Corsa пристигна во Македонија
• Македонска премиера: дружење во пријатна атмосфера со новата Opel Corsa;
• Јасна визија: Opel Corsa останува да биде еден од најпосакуваните модели на брендот, како од физичките така и од правните лица ;
Скопје. Презентација на новата Opel Corsa? Yes, of Corsa!
Новата Opel Corsa, “volume maker“ во гамата на Опел со продадени 14 милиони примероци во 6 генерации. Новиот изглед сега е помодерен и стилски, а реакциите се високо позитивни. Овој модел ги претставува сите постулати на Opel брендот:
– #Detox. Има комплетно детоксифицирана надворешност и внатрешност. Одстранети се сите „непотребни“ елементи и детали, сѐ со цел деа се добијат чисти линии, кои се манифестираат во нов и смел дизајн.

– #ModernGerman. Новата Opel Corsa зрачи со германска самоувереност и германски стил.
– #Greenovation. Во неа има вградено современи и еколошки материјали.
Од напред – сјајна црна предна маска т.н Opel визор кој ги интегрира новите предни LED светла кои се достапни дури и во стандардното ниво на орпеменост и Ве наведува да помислите дека се работи за електрична верзија. Прилагодливи LED Матрикс предни светла без отсјај, со 7 LED елементи во секој фар.

Назад – самоуверено испишано името Corsa и нов спортски заден браник.
Внатре – холистички пристап со нов интуитивен инфозабавен систем базиран на Snap Dragon Cocpit платфомата и 10“ екран, дополнет со опционалална дигитална инструмент табла од 7 инчи. Ергономски седишта, нова ткаенина и светли материјали кои ја акцентираат пространа внатрешност. Во согласност со нашето ново начело #Greenovation, употребени се вегански материјали и отстранет е хромот од употреба.

Опременост – „детоксифицирани“ нивоа на опременост, со два пристапа: Edition ниво на опременост, рафиниран со побогата сериска опрема, како: паркинг сензори назад, автоматски брисачи како и GS ниво на опременост, одважен и атлетски.
Под хаубата – бензински мотори од 75КС до 100КС. Или пак 50 KWh батерија за електричната верзија Corsa Electric, сега со подобрена автономија на движење со едно полнење до 357км или пак Corsa Electric Long со 51kWh батерија и автономија до 405км според WLTP нормите.

Вториот важен параметар за клиентите е времето на полнење…. до 80% на брз полнач за време од 30 мин или прилагодено на нашата енергетска мрежасо Wallbox, трофазен од 11KW полнењето ќе биде до 5 часа и 15 мин или кај Electric Long до 3 часа.

„Дизел моторите повеќе нема да се понудуваат и ги заменивме со самополнечки 48V хибридни верзии на нови бензиски 1.2 мотори со 100КС и 130КС кои имаат електомотор сместен во менувачот и произведува сила од 28КС и вртежен момент од 55Nm. Погонуван од литиум јонска батерија со капацитет од 432Wh, ќе има задача да го стартува возилото на ладен старт или опслужува при маневрирање на мали брзини до 30км/час. Во целосно електричен режим на возење автономојата на движењето е до 1км. Оваа 48V хибридна технологија набргу ќе ја имаме понуда и ни носи намалување на емисијата на јаглерод диоксид до 22g на 100km и 1 литар помала потрошувачка според WLTP нормите.

Со новата Opel Corsa можеме да одговориме на желбите и потребите на физичките лица но и на компаниските (B2B) побарувања.“ – изјави Драган Јовев, Продукт менаџер за Opel во Македонија.
Новата Opel Corsa e конструирана од Германските инжинери во Руселсхајм, а ќе се произведува во опеловата фабрика во Зарагоса, во Шпанија, каде овој модел од „Б“ сегментот се произведува веќе 41 година (од 1982).
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Трипуновски: Досега се откупени 1,7 милиони килограми тутун со просечна цена од 419,68 денари
Министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство, Цветан Трипуновски, денеска е во работна посета во прилепскиот регион, каде што врши увид во процесот на откупот на тутун.
„Сакам да ве информирам дека од пријавените 320 пунктови низ државата, отворени се 207 заклучно со вчерашниот ден”, изјави министерот Трипуновски.
Тој додаде дека од компаниите кои што се пријавени во Регистарот за откуп на тутун, само една компанија досега не отпочнала со откуп, но истата ќе започне на почетокот од наредната недела согласно планот и динамиката.
„Согласно податоците кои ги добиваме на дневна основа од Државниот инспекторат за земјоделство, до вчерашниот ден се откупени 1,7 милиони килограми тутун со просечна цена од 419,68 денари”, истакна министерот Трипуновски.
Тој посочи дека според податоците од Сојузот и Инспекторатот, досегашниот тек на откупот се одвива во добра атмосфера.
„До последниот ден од откупот ќе бидеме тука, додека не се собере последното ливче тутун. Очекуваме дека оваа сезона ќе заврши успешно”, заклучи министерот.
Економија
Николoски: Вложуваме силни напори да изградиме квалитетна железничка и патна мрежа во Македонија
Македонија вложува силни напори да ги изгради и модернизира европските коридори 8 и 10 и во таа насока реализираме крупни проекти на истите. Работиме на изградба на железничкото поврзување со Бугарија, започнавме со постапките за изградба на брза пруга на коридор 10, а исто така градиме и автопатски делници на коридор 8, се обрати вицепремиерот и министер за транспорт, Александар Николоски во рамки на Министерскиот совет на Транспортната заедница, што се одржува во Брисел.
„Имаме среќа што два паневропски коридори, 8 и 10, минуваат низ земјата и решивме како Владата да вложиме напори за напредок на двата коридори и тоа е нешто на што работиме заедно со нашите пријатели, партнери. Како што знаете потпишавме заеднички договор во ноември, за коридор 8 и тоа е големо достигнување за двете земји, нешто што целосно ќе ја промени реалноста во регионот и сега работиме за да го спроведеме. Од наша страна, железницата е поделена на 3 делници, едната е во функција од јануари годинава, втората се надевам ќе ја завршиме следнава година, а за третата работиме со нашите партнери од ЕИБ за да го објавиме тендерот не подоцна од јануари и очекувам напредок таму и така ќе дојдеме до спојување со Бугарија преку тунел. Што се однесува до коридор 10, во делот на железницата, решивме да изградиме брза железница со 200 км на час за патнички возови и 120 км на час за товарни возови. Преку Велика Британија добивме поволно финансирање и веќе се спроведува подготвителна работа. Ако се биде добро, очекувам првите машини да бидат на терен не подоцна од јуни 2026 и да завршиме во период од 5 години. Тоа ќе биде голем поттик за економијата во регионот и за поврзување. Што се однесува до автопатите, со коридор 10 процедурата е во тек, работиме со Светска банка, а со коридор 8 почнуваме сега и ќе продолжиме. На коридор 8 ја отворивме источната делница меѓу Куманово и Крива Паланка во јануари, работиме на западната делница и би сакал да ве поканам сите да видите што работиме”, рече вицепремиерот Николоски.
Министерскиот совет е во организација на Секретаријатот на Транспортната заедница. Покрај вицепремиерот Николоски, присуствуваат и министри за транспорт и владнини претставници од Србија, Црна Гора, Албанија, Косово, Бугарија, Словенија, од Кипар, Романија, Ирска и од други европски земји.
Економија
Прва заедничка координација на Управниот и на Надзорниот одбор на МЕПСО во Министерството за енергетика
Во Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини за првпат се одржа заеднички состанок со Управниот и Надзорниот одбор на МЕПСО – формат што обезбедува побрза, поефикасна координација во функционирањето на преносниот систем.
Министерката Сања Божиновска порача дека редовна координација е неопходна бидејќи МЕПСО како еден од клучните столбови за енергетската сигурност на државата мора да работи беспрекорно, со стабилна динамика на проектите и без одложувања.
„ Во услови кога енергетската стабилност е приоритет на државата, од суштинско значење е преносната мрежа да се одржува континуирано, да се модернизира и да се развива во чекор со европските стандарди, со јасна стратегија и дневна оперативна дисциплина. Само со заедничка и навремена координација, заедно со Управниот и Надзорниот одбор можат да се надминат евентуалните застои кај клучните проекти, навремено да се решаваат административните пречки и да се обезбеди континуирана модернизација и одржување на преносната мрежа.“ истакна Божиновска.
На состанокот се разгледаа клучните точки:
· Напредокот и тековниот статус на големите инфраструктурни проекти што се во реализација.
· Планирањето и приоритизацијата на нови стратешки проекти за зајакнување на мрежата.
· Предизвиците во секојдневното работење и моделите за нивно надминување за поголема ефикасност и подобра оператива.
Од следната година, МЕПСО ќе стане полноправен член на Joint Allocation Office (JAO) – единствената европска платформа за аукции на прекугранични преносни капацитети. Со приклучувањето кон JAO, македонскиот системски оператор влегува во хармонизираниот европски модел за тргување со електрична енергија, према границите со Србија и Бугарија, додека со останатие соседи остануваме на регионалната платформа (ЦЕО) . Ова членство ќе овозможи поефикасно управување со прекуграничните капацитети, поголема транспарентност и интеграција на македонскиот пазар во европските електроенергетски текови.
Министерството ќе продолжи со редовна комуникација и координација со МЕПСО, за да обезбеди стабилен, модерен и сигурен преносен систем кој е основа на енергетската безбедност и развојот на државата.

