Контакт

Истражувања

Макфакс истражува: По три години, Обвинителството отвора истрага за падот на полицискиот„МИ 17“ кај Струмица

Објавено пред

Струмичкото Обвинителство го комплетираше досието за предистражната постапка што се води за хеликоптерската несреќа, во која загинаа четворица пилоти на МВР. Три години по несреќата, како што дознава „Макфакс“, надлежното обвинителство отвора истрага за утврдување на евентуална кривична одговорност за падот на полицискиот „МИ-17“. Ваквата одлука ќе биде соопштена во јавноста деновиве, во пресрет на одбележувањето на тригодишнината од несреќата во која животите ги загубија четворицата врвни пилоти – полициските јастреби Драги Мицев од Струмица – началник на воздухопловните сили на МВР и неговите колеги-пилоти Марјан Трајковиќ од Куманово, Тоде Орешков од Кавадарци и Иљо Лопатички од Битола.

Во центарот на истражната постапка е неосветлениот антенски столб на Македонската радиодифузија. Но, со истрагата е опфатена и опремата за ноќно летање. Како што дознавме, обвинителството се обратило од израелската фирма „Елбит“ од која е набавена опремата за ноќно летање, од којашто е побаран одговор дали визирите за ноќно летање смееле да се користат во населено место и во услови во какви што бил изведуван последниот ноќен лет на рутата од Скопје преку Велес, Неготино, Валандово, Струмица, Берово, Делчево и назад.

 

„Макфакс“ истражуваше до какви сознанија досега дошле истражителите и постојат ли основи за барање кривична одговорност за падот на полицискиот хеликоптер. Во досегашната предистражна постапка, како што откриваме, биле утврдени сплет на околности кои довеле до несреќата, а кои се поврзани со неосветлениот антенски столб, во тек се и дополнителни проверки околу израелската опрема за ноќно летање, а детектирана и е потреба од воспоставување  адекватна регулатива и стандарди при изведување на летовите. Истрагата која се отвора треба и конкретно да ја лоцира одговорноста кај институциите кои затаиле. Во предистражната постапка најголем дел од сознанијата се црпени од извештајот на специјалната 11 члена Комисија за испитување на несреќата, која ја формираше тогашната министерка за внатрешни работи Гордана Јанкулоска. Десетици папки, кутии со доказен материјал, како и стотина страници извештаи од воздухопловни и крим-експерти беа доставени до Обвинителството во Струмица. На 110 страници воздухопловните експерти дале пресек на околностите под кои се случила несреќата. Се анализирало како се случила несреќата, зошто хеликоптерот летал по кобната рута, какви податоци за летот содржат црните кутии, дали бил осветлен антенскиот столб во кој удрил хеликоптерот и дали пилотите се соочувале со технички проблеми при летот.

Во истрагата којашто допрва ќе се отвори ќе се бара странско вештачење на остатоците од урнатиот хеликоптер. Обвинителството од Струмица писмено ќе побара од Министерството за правда да се обезбеди странска експертиза, со цел да се расветлат сите околности околу несреќата. За таа цел, според проценките, државата ќе треба да издвои од 70 до 80 илјади евра за вештачење. Слична сума ( 50 илјади фунти) земјава плати и за странската експертиза на деловите на урнатиот хеликоптер на АРМ кај Блаце, кога на 12 јануари 2008 година загинаа 11 мировници при враќање од мисијата во Босна.

Извештајот на комисијата – таен

Хеликоптерот на МВР на 10 јули 2014 година се урна во индустриската зона пред Струмица. Ледината која се наоѓа во средиштето на зоната е единствениот празен простор во околината, каде што хеликоптерот можел да слета. Првичните претпоставки беа дека „МИ-17“ зафатил дел од сајлите на антената, по што почнал неконтролирано да лета, така што се урнал и експлодирал.

Извештајот на Комисијата на МВР е основниот документ на кој засега се темели истражната постапка за несреќата. Но, извештајот е означен како „строго доверлив“, со што пристап до него имаат само членовите на комисијата и истражните органи. Веројатно, токму поради класифицираноста на податоците, во јавноста изминативе години речиси  немаше информации поврзани со сознанијата за причините за несреќата. Од она што неофицијално може да се дознае од извори од истрагата,  во „Досието МИ-17“ најобемен е материјалот за одржувањето, сервисирањето и техничката исправност на хеликоптерите, но најголемо значење за истрагата имаат укажувањата за евентуалните пропусти и препораките кои ги даваат членовите на Комисијата за истражување на несреќата.

 

Во изготвувањето на главниот извештај биле вклучени 16-ина групи, кои биле задолжени за подготовка на посебни анализи на секој сегмент одделно – од техничката исправност на леталото, неговото одржување, па се’ до почитувањето на воздухопловните правила при летот и рутите по кои се движеле.

Од ноќта кога се случи несреќата досега, извршен е увид, како и фотографирање и снимање на местото на несреќата со беспилотно летало. Вештачени се и примероци од урина и крв земени од контролорите на лет вработени во МВР, а изработен е и геодетски елаборат за ситуацијата на местото на несреќата.

Антенскиот столб – клучен за истрагата

Антенскиот столб висок 120 метри, кој се наоѓа во индустриската зона кај Струмица, е во центарот на истрагата. По барање на Обвинителството, беше извршено вештачење на столбот.  Според првичните неофицијални информации, постојат индиции дека не бил соодветно осветлен антенскиот столб во кој удрил хеликоптерот, кој потоа најверојатно почнал неконтролирано да лета и се урнал на ледината.

Засега се знае дека „МИ-17“ удрил во столбот во сопственост на Македонска радиодифузија. Доказите на местото на несреќата сведочат дека столбот буквално бил откорнат од земја и паднал недалеку од хеликоптерот. Претпоставките се дека леталото зафатило дел од сајлите на антената, по што почнало неконтролирано да лета. Елисите, две тркала и опашката на хеликоптерот – тоа е сè што можеше да се забележи на ледината кај Струмица по оваа трагедија.

Струмичката антена е еден од највисоките антенски столбови во државата, на која требало да има неколку осветлувања. Столбот порано бил користен од Македонското радио како предавател на средни бранови. Преку него се пренесувала и програмата на локалната Радио Струмица, кога таа работеше во попладневните часови. Поранешни вработени од ова радио велат дека столбот бил прицврстен со четири сајли, кои биле поставени во пречник од неколку десетина метри и се протегале до самиот врв на предавателот. Едни очевидци твдеа дека сигналната светилка работела, додека други велат дека не работела воопшто.

Според истрагата, во изминатиот период вештачен е системот за светлосно означување на антенскиот столб во сопственост на ЈП „Македонска радиодифузија“, а правена е и анализа на електричното напојување и исправноста на сигналните светилки поставени на столбот. Направена е и анализа на траги од боја подигнати на лице место од антенскиот столб и од задната елиса на хеликоптерот, одземени се аудио и видеоснимки од граѓани кои со мобилен телефон го снимиле падот на хеликоптерот, а постојат и видеоснимки од безбедносните камери поставени на објекти во близина на местото на несреќата.
Вештачени биле и маслото и горивото на хеликоптерот, како и деловите од урнатиот воздухоплов и на антенскиот столб. Вршени се анализи и на мобилните телефони на загинатите пилоти, било разговарано со пожарникарите кои први пристигнале на местото на несреќата, како и со очевидци.

Во меѓувреме, било побарано и од ЈП „Македонска радиодифузија“ да ја достави целокупната градежна и употребна документација за антенскиот столб на местото викано Крива река, како и целосна техничка документација за столбот, со цел да се утврди дали бил осветлен ноќта кога се случи несреќата. Се барале и документи за тоа кога последен пат е извршен технички преглед на системот за осветлување и за негово обележување.
Владата веднаш по несреќата донесе одлука да се преземат неколку итни мерки. Приоритетно беше наложено соодветно да се обележат сите антенски столбови, кои се повисоки од 45 метри. Во правилниците со кои се регулира оваа област, за столбови над 45 метри, предвидено е да има осветлување на половина, со осветлување во црвена боја. На врвот треба да има црвено светло, што постојано ќе биде вклучено.

 

Тајната на црните кутии  

Струмичкото обвинителство изминатиов период побарало да се обезбеди сателитска снимка од Агенцијата за цивилно воздухопловство за летот на хеликоптерот, а независни експерти во Москва извршија дешифрирање и анализа на податоците од црните кутии – регистраторот на податоци на летот и регистраторот на говорот во пилотската кабина на хеликоптерот. Црните кутии се преслушуваа во Меѓународниот воздухопловен комитет со седиште во Москва.

Станува збор за реномирана стручна установа, која беше споменувана како една од опциите каде што би можеле да се вештачат и црните кутии од соборениот малезиски авион со 295 патници и членови на екипажот над Украина, пред да се донесе одлука тие да им бидат предадени на малезиските власти.
Детали за содржината на смениот материјал во црните кутии засега не се откриваат.

Исправноста на хеликоптерот и ноќните визири

Иако МВР веднаш по несреќата ја отфрли можноста за техничка неисправност и тврдеше дека пилотите немале проблеми со воздухопловот, ова е, сепак, една од дилемите на кои се фокусира истрагата. Пилотите имале опрема за ноќно летање, но можно е светлината што доаѓала од градот да им попречила да го видат антенскиот столб. Ваквите претпоставките се испитуваат за време на истрагата. Обвинителството во таа насока побарало објаснување од израелската компанија „Елбит“ во кои услови и при какви летови требале да бидат користени визирите.

„Ми-17“ е руски хеликоптер, произведен во декември 2008 година, а МВР го купи хеликоптерот од Литванија една година подоцна. Полицискиот хеликоптер бил опремен со најсофистицирана опрема за навигација. Од МВР по несреќата тврдеа дека хеликоптерот бил исправен, редовно сервисиран и дека пилотите во текот на тренажниот лет не пријавиле никаков проблем. Од четирите хеликоптери „МИ-17“, кои ги поседува МВР, урнатото летало било најново и со најмалку часови лет. Хеликоптерот од денот на набавка до несреќата летал вкупно 312 часа и 44 минути, имал 1.042 слетувања и 415 стартувања на моторот. Последниот редовен преглед бил направен на 17 мај 2014 година, со пробен лет наредниот ден. При овој рутински преглед немало никакви пријави дека кој било дел е неисправен.

„Спорна“ рута на летање

Четворицата пилоти биле на редовна ноќна обука, тренинг и кондицирање. Тие ноќта вежбале летање со специјални очила за визуелен лет набавени од израелската фирма „Елбит“. За еден пилот да биде во тренажа, односно кондиција, мора да исполни минимум 120 до 180 часа летање годишно.

Претпоставките се дека пилотите, најверојатно, се обиделе да го слетаат полицискиот хеликопер на ледината во близина на Струмица. Претпоставка е дека оделе на таа позиција да направат промена на пилотите.

Во изминатата година неколкупати беше извршена реконструкција на кобниот лет, за да се утврди по која маршрута летале пилотите. За таа цел беше ангажирано стручно лице од АРМ, пилот со потребните сертификати, со чија помош бее изведена реконструкција на настанот. Во меѓувреме, се прибрале многубројни вербални докази, се вршел распит на лица од Контрола на летање, Македонската радиодифузија, сите членови на екипажот од друг хеликоптер кој истата вечер вршел тренажен лет на подрачјето на Источна Македонија.

Една од дилемите кои се отворија по несреќата кај Струмица е дали хеликоптерот летал премногу ниско и зошто слетал на терен кој не е стандарден за оваа намена. Искусните пилоти објаснуваат дека за државните воздухоплови, односно хеликоптерите на МВР и на АРМ важат поинакви, интерни правила, за разлика од цивилното воздухопловство. Според нив, вонтеренско слетување се практикува, но и за него е неопходно да се реализира на терен на кој постојат основни услови за да се слета безбедно. Често воените и полициските пилоти се принудени да слетуваат на вакви терени, или на планински места на 2.000 метри надморска височина. Во такви услови, слетувањето може да се изврши со помош на опрема за ноќно летање или, пак, со асистенција од теренот.

Пилотите велат дека ниското летање, особено преку ден е многу тешко за секој пилот. Далноводите и антенските столбови се ноќен кошмар бидејќи столбовите се гледаат, но не и жиците со кои се поврзани, за што тврдат дека алармирале повеќепати до надлежните.

Воздухопловите не смеат да летаат под 600 метри или 2.000 фити оддалеченост од теренот, населено место, некој објект или планински предел. Но, ваквото ограничување важи само за цивилните воздухоплови, но не и за хеликоптерите кои даваат медицинска помош и за државните хеликоптери при вршење оперативни летови.
Според Законот за воздухопловство, воздушниот сообраќај е забранет под определена височина над градовите и другите населени места и индустриските објекти. Тој може постојано или привремено да се забрани над определено подрачје што е прогласено за забранета, условно забранета или за опасна зона. Воздушниот сообраќај над определени подрачја може и да се ограничи временски или со определување на височината под која или над која тој не смее да се врши.

Но, овие правила не важат ако е дадена дозвола за летање под определената височина од страна на надлежната Агенција за воздухопловство, или, пак, доколку станува збор за државните воздухоплови, меѓу кои се и хеликоптерите на МВР.
За нив нема ограничувања ниту за висината на која летаат, ниту за акробатско летање над градовите и другите населени места и индустриските објекти.

Иако сведоци кои живеат во близина на индустриската зона во Струмица за медиумите изјавуваа дека на овој потег ретко биле забележани хеликоптери како летаат, од МВР тврдеа дека станува збор за рутинска траса. Ден по несреќата, надлежните во МВР изјавија дека станува збор за маршрута по која десетици пати минувале пилотите, без да имаат никаков проблем.

„МИ-17“ – моќен хеликоптер за спасувачки мисии

Полицискиот хеликоптер „МИ-17-В5“ што се урна во близина на Струмица е произведен во 2008 година, а една година подоцна МВР набави четири вакви летала.
Според податоците што можат да се најдат на интернет, станува збор за повеќенаменски хеликоптер создаден во поранешниот СССР. Сличен е на хеликоптерот „Ми-8“ со вграден засилен мотор, поголем ротор и со поразвиен пренос од „ми-14“. Конструкцијата на трупот е засилена заради поголема носивост. Познат е како „ми-8МТ“. Препознатлив е по тоа што роторот од опашката е сместен од левата страна, каде што се наоѓа и вратата за влегување, како и по штитниците против прашина.


Се користи како спасувачки хеликоптер. Може да извршува повеќе задачи како: напад, воздушна поддршка, електронско следење и снимање, медицински и спасувачки. Во зависност од намената, во кабината можат да се превезат 24 патници, 30 војници или 20 ранети.
Ваков хеликоптер беше употребен за спасување на повреден мотоциклист на Солунска Глава, како и за евакуација на двајца планинари од Матка. Беа користени и како помош за време на големите поплави во Обреновац во Србија, како и за спасување на двајца албански државјани кои беа заглавени на планината Кораб.
Црн биланс на македонското воздухопловство

Десетина воздухопловни несреќи за две децении или пет несреќи со десетици жртви и повредени за само 10 години го обележаа црниот биланс на македонската воздухопловна историја. Четири од несреќите се случија при пад на хеликоптери и авиони во сопственост на Владата, МВР и АРМ, при што животите ги загубија 26 врвни професионалци, пилоти и војници кои беа во служба на државата. Една од најголемите трагедии се случи со владиниот „кингер“ на територија на Босна и Херцеговина, каде што животот го загуби поранешниот македонски претседател Борис Трајковски и осумтемина други личности. Три воздухопловни катастрофи се случија со хеликоптерите „МИ-17“, едни од најчестите летала кои можат да се сретнат во армиските и во полициските хангари (несреќата кај Блаце, на Шапка и кај Струмица).

Во релативно кусата историја на македонското воздухопловство, бројот на несреќи не е воопшто мал. Уште позагрижувачки се дел од сознанијата до кои дојдоа истражните органи, кои укажуваат дека воздухопловите паѓале поради серија системски грешки и пропусти, некогаш поради недоволна обученост на пилотите или, пак, поради неисправност на дел од инструментите. Иако за дел од несреќите истрагите беа завршени без да се побара конкретна одговорност, загрижува односот на институциите, особено кон службените воздухоплови, каде што место безбедноста и професионалноста да бидат издигнати до највисоко ниво, биле дозволени многубројни пропусти, кои, за жал, имаа катастрофален епилог.

Даниела Трпчевска

 

Истражувања

Разрешена директорка зела плата и го возела службениот автомобил

Објавено пред

Ексдиректорката на Државниот комунален инспекторат, Елизабета Јованчева, и разрешена зела плата, го возела службениот автомобил и потпишувала документи, а нејзините колеги сведочат и дека заминала на обука во Италија за која си зела и дневници. Инспекторатот сега судски бара ексдиректорката да врати 26.832 денари, што ѝ биле префрлени како плата по разрешувањето, а откако ќе ја добие пресудата за платата, ќе поведе постапка и за сите останати трошоци што ги направила во периодот по одлуката на Владата.

„Владата ја разреши Јованчева на 15 мај 2018 година, без образложение, со назнака дека одлуката стапува на сила веднаш, но таа си остана на функцијата до јуни. Место само за 15 дена од мај, таа си потпиша плата за цел месец. Одвреме-навреме доаѓаше и на работа. Кога ја прашавме зошто доаѓа и по одлуката на Владата, таа кажуваше дека чека официјално известување“, велат вработени во Инспекторатот кои сакаа да останат анонимни.

Инспекторатот бил без директор до август 2018 година кога Владата го назначила Зоран Маџовски за в.д. директор, но по само две недели го разрешила и него и за в.д. директор е назначен Сали Ајдини, кој сè уште е на функцијата. Со негов потпис, Државниот комунален инспекторат во октомври лани побарал од Јованчева да ги врати парите што ги добила како вишок средства со платата. Со истиот допис ја известиле ексдиректорката дека ако не ги врати парите, ќе почнат судска постапка.

Јованчева им одговорила дека барањето им е неосновано, па Инспекторатот побарал милење од Државното правобранителство. Правобранителството го прифатило барањето и го известило Инспекторатот дека случајот е испратен за постапување до Државното правобранителство во Штип, надлежно да постапува доколку е потребно да биде поведена судска постапка.

„Правобранителството нè извести дека подготвително рочиште за предметот е закажано за во март годинава. Нашиот став е дека поранешната директорка треба да ги врати парите за половина месец оти одлуката на Влада за нејзино разрешување стапи на сила веднаш и таа беше одјавена од социјално осигурување“, изјави директорот Ајдини за „Макфакс“.

Државниот комунален инспекторат во октомври лани побарал од Јованчева да ги врати парите што ги добила како вишок средства со платата

„Макфакс“ ја контактираше ексдиректорката Јованчева, но таа не сакаше да зборува за случајот.

Владата, која ја назначи и ја разреши Јованчева, не одговори на прашањата кое е образложението за нејзиното разрешување и зошто постојано дозволуваат Инспекторатот да е без директор.

„Во однос на кадровските прашања во Владата на Република Македонија, има комисија за кадровски прашања, која за секое лице поединечно ги проверува содржините на поднесената документација за да се провери дали ги исполнуваат условите за именување и соодветно на фактите, со потврдата за исполнување на условите за именување, Владата ги именува истите“, е коментарот на Владата како одговор на прашањата за смената на Јованчева.

Владата ја назначи за директорка Јованчева на 26 јануари 2018 година откако Инспекторатот беше три месеци без директор, оти дотогашниот стана градоначалник, а вработените беа без плата. Една од првите обврски на Јованчева беше потпишувањето на платата.

 

Прикажи повеќе...

Истражувања

(Видео) „Лимак“ и Градот ги изиграа скопјани, се гради хотел место прво да се изгради подземната сообраќајница

Објавено пред

Место прво да ја изгради подземната сообраќајница па потоа да ги гради содржините над земја, турската компанија „Лимак“ кај Стара железничка прво гради хотел. Зад „Рамстор“ веќе се гледа објект од приземје и четири ката, а во исто време на трасата на подземната сообраќајница видливи се само подготовки за градење. Овој проект е уште еден во низата проекти што имаат поддршка и од ВМРО-ДПМНЕ и од СДСМ. Во време на ВМРО-ДПМНЕ во 2012 година беше продадено државното земјиште, но се молчеше иако со години не се градеше, а властите од СДСМ, пак, лани наплатија комуналии за сите предвидени објекти и издадоа одобренија за градење и покрај мораториумот за градење во Центар.

Сега властите молчат за редоследот на градење. Обврската прво да ја изградат подземната сообраќајница на Турците им ја наметна поранешниот градоначалник на Скопје Коце Трајановски, веднаш по продажбата на земјиштето во 2012 година. Трајановски ги уверуваше скопјани дека Град Скопје склучил договор со Турците кој нема да дозволи тие да си ги изградат комерцијалните содржини над земја и да ја баталат подземната сообраќајница бидејќи се обврзале прво да ја изградат сообраќајницата, а дури потоа да почнат да ги градат другите содржини. Изградбата се одолговлекуваше со години, а кога веќе почнаа да градат минатата година, Турците покажаа дека приоритетен им е хотелот, спротивно на уверувањата на поранешниот градоначалник.

Иако објектот зад „Рамстор“ секојдневно расте, и од Град Скопје и од „Лимак“ велат дека не е прекршен договорот за изградба на подземната сообраќајница.

Од Градот тврдат дека е на сила договорот што го потпишал поранешниот градоначалник, но го сокрија кога „Макфакс“ со барање за пристап до информации од јавен карактер побара копија. Не одговорија на барањето и по истекот на законскиот рок од еден месец.

„Градот Скопје го нема променето договорот склучен помеѓу Град Скопје и ‘Лимак’ од 12.03.2012 година“, кусо одговорија од Градот на прашањето кога го смениле договорот што го обврзува „Лимак“ прво да ја изгради подземната сообраќајница, а потоа да ги гради останатите содржини со оглед на сегашната состојба на градилиштето зад „Рамстор“.

Од „Лимак“ избегнаа да одговорат директно на прашањето зошто не ја изградија подземната сообраќајница пред да почнат да ги градат другите содржини. Велат дека и покрај одолговлекувањето, ќе ги исполнат обврските од договорот потпишан во 2012 година.

„Според распоредот за изградба на ‘Лимак’, подземната сообраќајница ќе биде прва точка од проектот на ‘Лимак’, кој ќе се гради на парцелата 1.1. ‘Лимак’ прво ќе ја гради подземната сообраќајница на секвенци на парцелата 1.1 и ќе работи нагоре за да ги комплетира паркинзите, а дури потоа ќе почне со активности за изградба на станбените објекти и трговскиот центар кои е предвидено да се наоѓаат на ова место. Според инженерите, ова е сосема изводлив проект. Планирано и буџетирано е дека ‘Лимак’ ќе инвестира до 250 милиони евра за да го заврши овој проект“, изјавија од „Лимак“ за „Макфакс“.

Од компанијата се правдаат дека почнале да го градат хотелот зад „Рамстор“ оти заедно со локацијата го презеле и одобрението за градење што претходниот инвеститор го добил во 2008 година. Морале да почнат да градат оти биле обврзани во рок од десет години од издавањето на одобрението градбата да заврши. Поради истечениот рок за завршување на градбата „Лимак“ плаќа казна од два милиона денари месечно.

Официјално изградбата на комплексот кај Јужен булевар Турците ја почнаа лани во септември и најавија дека подземната сообраќајница ќе биде готова за 20 месеци, односно до средната на 2020 година. Ќе се гради прво потпорен ѕид од 17.000 квадратни метри околу сите парцели опфатени со проектот.

„Лимак“ на просторот кај Стара железничка станица покрај подземната сообраќајница најави изградба на мултифункционален комплекс со четири дваесеткатници, трговски центар, простор за рекреација, угостителски објекти и паркинг. Земјиштето со вкупна површина од 41.824 квадратни метри во 2012 година го купи за 3,7 милиони евра. Лани за комуналии на Град Скопје се обврза да му исплати 6,5 милиони евра на рати, а за 20 отсто помала сума треба да исплати на име комуналии и во Општина Центар.

Прикажи повеќе...

Истражувања

(Видео) Турците ем градат кај Стара железничка ем плаќаат казна од 2 милиона денари месечно

Објавено пред

Турската компанија „Лимак“, која го гради комплексот со дваесеткатници кај Старата железничка станица, месечно уплаќа по  2 милиони денари во буџетот на Република Македонија како казна за нереализиран договор со Министерството за транспорт и врски, покажа истражување на „Макфакс“. Во договорот фирмата е обврзана во рок од десет години да изгради хотел, но рокот истече, а хотелот не е изграден, па „Лимак“ од средината на минатата година плаќа казна за неградење. Во исто време почна и да гради, наспроти гласното противење на скопјани против нови објекти во строгиот центар на градот. Хотелот, за кој плаќа казна, како и сите останати содржини што ги најави компанијата, се на државно земјиште кое Министерството за транспорт го продаде на „Лимак“.

„Компанијата е обврзана да плаќа договорна казна во висина од 1,5 отсто од вкупно постигнатата цена на јавното наддавање на предметното земјиште за секој изминат месец во првата година од истек на рокот, односно по 2.004.336 денари месечно, почнувајќи од 24.06.2018 година“, велат од Министерството за транспорт и врски за „Макфакс“.

Казната е за неизградениот хотел „Радисон“, кој во Скопје требаше да го изгради британската компанија „ХЛХ Македонија“, која доби и одобрение за градење во 2008 година, но откако не го изградија, земјиштето беше повторно вратено во државна сопственост, а Министерството за транспорт и врски во 2012 година го продаде на „Лимак“ во пакет со целото земјиште околу Старата железничка станица. „Лимак“ ја презеле обврската да изгради хотел, а го наследил и одобрението за градење поради кое сега плаќа казна.

„Претходниот инвеститор/изведувач ја има добиено градежната дозвола во јуни 2008 година. Според договорот со министерот за транспорт, изградбата требаше да заврши во рок од 10 години по издавањето на дозволата. Крајниот рок беше јуни/2018 година. Така, бидејќи се презема локацијата, ‘Лимак’ почна да ги плаќа соодветните месечни казни. Ова се однесува само за конкретната парцела, 1.12. Не за другите локации од мултифункционалниот комплекс“, изјавија од „Лимак“ за „Макфакс“.

Од турската компанија велат дека се отворени за соработка, но не сакаат да зборуваат пред камера.

Државата, преку Министерството за транспорт и врски им продаде вкупно 41.824 квадратни метри на Турците за вкупно 231.827.204 денари, или 3,7 милиони евра, земјиште поделено во две големи парцели. „Лимак“, пак, минатата година во септември и официјално ја почна изградбата на мултифункционален комплекс кој покрај четри дваесеткатници и хотел предвидено е да има трговски центар, простор за рекреација, угостителски објекти и паркинг. Турците, заедно со комплексот, треба да ја изградат и подземната сообраќајница на Јужен булевар на која се чека уште од 2012 година.

Следно: „Лимак“ го изигра Градот, гради хотел место прво да ја изгради подземната сообраќајница

 

Прикажи повеќе...

Најново

Македонија9 часа

Пронајден затвореникот кој утрово им побегна на затворските чувари додека купувале сендвич

Полицијата го пронајде и уапси затвореникот кој утрово успеа да им помогне на затворските чувари додека купувале сендвич. Од МВР...

Македонија10 часа

Димитров во Брисел: Европа да ја согледа важноста и да донесе визионерска одлука

Во рамки на првиот ден од работната посета на Брисел, министерот за надворешни работи, Никола Димитров, за првпат се обрати...

Македонија11 час

Утре состанок на историчарите на Македонија и Бугарија, Владата останува посветена на Договорот

Претседателот на Владата, Зоран Заев, денеска имаше средба со нашите историчари, членови на Заедничката мултидисциплинарна експертска комисија за историски и...

Топ12 часа

Маж пронајден починат покрај локален пат

Вчера напладне покрај пат во селото Рогачево, Тетовско, бил пронајден починат маж од Скопје. Се работи за лице на 67-годишна...

Македонија12 часа

Бојан Јовановски повторно пренесен во болница поради проблеми со желудникот

Oбвинетиот Бојан Јовановски, познат како Боки 13, повторно е пренесен во болница поради проблеми со желудникот. Јовановски бил пренесен на...

Македонија12 часа

Бактеријата мрса се шири во градинка во Кисела Вода

Бактеријата мрса, која е отпорна на антибиотици, била пронајдена кај три дечиња и кај воспитувачка во градинката „Весели цветови“ во...

Економија13 часа

„Еуромакс рисорсис“ поднесе тужба на решението за рудникот „Иловица-Штука“

„Еуромакс рисорсис“ поднесе тужба до Управниот суд против решението на второстепената државна комисија од 5 септември, со кое ја одби...

Македонија16 часа

Плевнелиев: Македонија заслужува членство во ЕУ, Макрон греши

Го поддржувам пристапот на Македонија и на Албанија во Европската Унија, изјави поранешниот претседател на Бугарија, Росен Плевнелиев, за БГНЕС....

Свет17 часа

(Видео) Шест години затвор за мајка што лажела дека синот има карцином – за 10 години му направиле 13 операции

Мајка лажно тврдела дека нејзиниот син има карцином, па десетгодишното дете било подложено на 13 операции иако воопшто не било...

Топ18 часа

Планинар падна од карпа, со хеликоптер пренесен во болница

Дваесет и шестгодишен планинар од Битола е тешко повреден кога вчера, качувајќи се по патека кон врвот на Илинден, се...

Топ18 часа

Истрага за случајот во Богданци: се опијаниле, па со стол сакал да го убие соседот

Основното јавно обвинителство Велес донесе наредба за спроведување истражна постапка против 60-годишен жител на Богданци поради постоење основано сомневање дека...

Македонија18 часа

Катица Јанева се враќа во притворот во Шуто Оризари

Поранешната специјална обвинителка, Катица Јанева, денеска од болница ќе биде вратена во истражниот затвор во Шуто Оризари. Јанева, која е...

Македонија19 часа

Владата денешната седница ќе ја одржи во Битола

Владата својата редовна 159-та седница денеска ќе ја одржи во Битола, во зградата на Општина Битола. Со оваа прва седница...

Европа20 часа

Право и правда победи на изборите во Полска

Владејачката полска конзервативна партија Право и правда освои најголем број гласови на парламентарните избори и обезбеди мнозинство во парлментот, покажаа...

Европа20 часа

Орбан ја загуби Будимпешта, Карашони нов градоначалник

Унгарската опозиција победи на локалните избори во главниот град Будимпешта, нанесувајќи му го првиот пораз на премиерот Виктор Орбан од...

Спорт1 ден

Македонија не издржа во Варшава, Полска се пласираше на ЕУРО 2020 (Видео)

Македонската фудбалска репрезентација вечерва загуби во Варшава од Полска 2-0 (0-0) во рамките на осмото квалификациско коло за пласман на...

Македонија1 ден

Димитров патува за Брисел во пресрет на одлуката за почеток на преговорите со ЕУ

Министерот за надворешни работи Никола Димитров од 14 до 17 октомври ќе престојува во работна посета на Брисел кога се...

Топ2 дена

Во тешката сообраќајна несреќа кај Струмица загина 19-годишна девојка, возачот е во болница

Деветнаесетгодишна девојка од Струмица, со иницијали С.Т. го загуби животот во тешката сообраќајна несреќа што се случи утрово околу 4...

Регион2 дена

„Дали сум оптимист? Не“, одговори Рама за почетокот на преговорите со ЕУ

Премиерот на Албанија, Еди Рама изјави дека не е оптимист за почеток на преговорите со Европската Унија. „Дали сум оптимист?...

Култура2 дена

(Видео) „Визија Скопје“ понуди поглед на плоштадот без фонтаната со воин на коњ

На плоштадот Македонија во Скопје викендов граѓаните имаа уникатна можност преку слики нацртани на тенка проѕирна пластика место на платно,...

Досие