Култура
Италијанска вечер на Охридско лето со сопранот Дарија Масиеро и пијанистот Андреа Кампора
Традиционалната Италијанска вечер на фестивалот Охридско лето, вечерва, од 21 часот, во црквата „Света Софија“, ќе донесе концерт на сопранот Дарија Масиеро и пијанистот Андреа Кампора.
Дарија Масиеро е една од најзнaчајните вокални уметници во Италија. Настапува со некои од најголемите оперски имиња на денешницата, како Хозе Карерас, Пласидо Доминго, Лео Нучи, Ренато Брусон, под диригентските палки на Рикардо Мути, Антонио Папано, Мјунг-Вунг Чунг и многу други, на некои од најпрестижните оперски сцени и на реномирани оперски фестивали. Масиеро настапува во водечките сопрански ролји на италијанскиот репертоар, како Елизабета во „Дон Карлос“ во миланската „Скала“ и на фестивалот во Салцбург, таа е Лејди Магбет во „Магбет“ и Лиу во „Турандот“ во театарот „Петруцели“ во Бари, Манон Леско во Уметничкиот центар во Сеул, Амелија во „Бал под маски“ во Павија, Кремона и на Комо, Федора во „Федора “ во Лече и Фоџа, Маргарита во „Мефистофел“ на оперскиот фестивал „Савонлина“, Маргарита во „Мефистофел“ и Тоска во Парма, Дездемона во „Отело“ во Милано, Комо, Кремона, Павија, Бреша… Улогите на Лиу, Микаела и на Тоска ги изведува во сиднејскaта „Опера хаус“.
Дипломирала соло пеење и виолончело со највисоки оценки на конзерваториумот „Алесандрија“, а потоа студирала на академијата при миланската „Скала“ и со Мирела Фреени на Академијата за белканто во Модена.
Интернационалните ангажмани ѝ носат сценски потрети на ролји во Женева, Макао, Богота, Сеул, Прага, Риека, Варна, но и на фестивалот „Вексфорд“ и во Ирската опера. Критиката високо го оценува нејзиниот настап во Њујоршката опера како Фиора во „Љубовта на трите кралеви“ од Итало Монтемеци.
Концертниот репертоар на Дарија Масиеро ги вклучува солистичките сопрански партии во „Сон на летната ноќ“ на Менделсон, „Реквиемот“ од Верди, „Стабат Матер“ од Росини и многу други што ги изведува во концертните сали во светот.
Андреа Кампора почнува да учи пијано на шестгодишна возраст завршувајќи ги студиите на конзерваториумот „Н. Паганини“ во Џенова во 1993 година. Истовремено, почнува да учи композиција и студиите по композиција ги завршува во класата на Гилберто Боско на конзерваториумот „Џ. Верди“ во Торино во 1999 година, дипломирајќи и оркестарско диригирање на истиот конзерваториум следната година (2000). Паралелно со музичките студии, од 1994 година Кампора студира и математика на Универзитетот во Пиемонте, каде што дипломира со почести во 2000 година.
По завршувањето на сите студии, успешно ги комбинира кариерите како композитор, пијанист и професор. Бил еден од шестемина финалисти на натпреварот „Димитрис Митропулос“ во Грција во 1999 година по што неговото дело Концерт за оркестар е изведено во Атина. Како пијанист честопати соработува со разни ансамбли во изведбата на камерна музика, но особено е признат како пијано-придружба на оперски пејачи. Оваа одлика му носи работа како пијанист и соработник во операта во Савона, а подоцна и во театарот во Торино, каде што еден период е асистент хор-мајстор.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
„Емпатија во светлина“ – фотографска изложба на Милорад Милиќевиќ во Галерија „Рудиќ“
На 22 ноември (сабота) во 19 часот, во Галерија Рудиќ ќе биде отворена изложбата „Емпатија во светлина“ на фотографот Милиќевиќ. Портретите на Милиќевиќ не се студиски аранжирани кадри, туку сведоштва за луѓе вкоренети во својот простор, време и културна традиција на која ѝ припаѓаат.
Милиќевиќ не документира само лица – тој бележи приказни, традиција, верување, моменти на искреност кои не можат да се инсценираат. Неговите субјекти се спонтани, опуштени, прикажани во животни услови што ги дефинираат.
Портрет може да направи секој. Но добар портрет — оној што останува, што нè погодува таму каде што не сме очекувале — може да направи само оној што има вистинска емпатија кон другиот човек. Тоа не е прашање на занает, туку на карактер. Тоа или го носите во себе, или не. Милиќевиќ го носи. И го споделува со нас.
Изложбата „Емпатија во светлина“ ја опишува суштината на фотографскиот пристап на Милиќевиќ — тивка, но длабока присутност, каде светлината не е само визуелен елемент, туку медиум преку кој се открива човечноста, традицијата и искреноста на неговите субјекти.
Култура
Концертот „Од барок до современи македонски композитори“ во Даутпашиниот амам
Во петок, 21 ноември 2025 година, со почеток во 19:30 часот, во Даут-пашин амам ќе се одржи концертот „Од барок до современи македонски композитори“, кој низ внимателно конципирана програма го следи развојот на музичката форма и израз – од барокната прецизност до современиот македонски звук.
Концертот ќе ги обедини делата на Купрен, Хендл, Марчело/Бах и Силоти, a во центарот на програмата се дуетите на Бах од мисите и кантатите (BWV 232, 236, 124, 91) – пример за суптилен контрапункт и дијалог меѓу два вокални гласа.
Вечерта продолжува со избор од современата македонска продукција: композиции на Димитрије Бужаровски, Горан Начевски и Томислав Зографски, чија „Суита за пијано“, оп. 27 го заокружува програмскиот лак од барокната структура до модерниот национален израз.
Изведувачи се Мимоза Ќека (пијано), Марија Ташевска (сопран) и Мариана Бошковска (алт).
Проектот е поддржан од Министерството за култура и туризам на Република Северна Македонија. Влезот е слободен.
Култура
„Куќата на границата“, во режија на Андреј Цветановски, вечерва на МОТ
„Куќата на границата“ на Регионалниот театар од Нови Пазар е на репертоарот на вториот ден (20.11.2025) на МОТ, дело на Славомир Мрожек, во режија на нашиот Андреј Цветановски.
„Куќа на граница е приказна која зборува за една фамилија која сака само да живее мирно, и одеднаш во нејзиниот дом се појавуваат дипломати кои сакаат да нацртаат граница која поминува насред куќата. Звучи познато нели? Оваа фамилијарна драма зборува за одземање сé што имаат, сонуваат, зборуваат и замислуваат, се додека не останат без ништо. Низ оваа горка комедија ќе видите многу паралели со начинот на кој денешниот свет функционира“ – вели Цветановски.
Претставата е одлична илустрација за тоа до кој степен сме способни да се понижиме себеси, слепо почитувајќи ги бесмислените бирократски норми на „новиот“ свет, кој од нас треба да направи покондурени господа.
Како креативен македонски тим на претставата покрај режисерот се и Димитар Андоновски автор на музиката и Сергеј Светозарев на сценографијата.
Претставата ќе биде изведена на сцената 25 Мај, МКЦ во 20 часот.
А пред неа во 19 часот во холот на МКЦ ќе биде поставена уметничката инсталација „Сценариум и имагинариум“ на архитектот и сценографот Костантин Трпеноски, која на границата помеѓу реалното и имигинарното нуди визуелно и сензорно доживување на просторот во холот на МКЦ. Настанот е воедно и ретроспективен поглед на неговите театарски сценографии „Чудна случка со кучето во ноќта“ (2023) и „Макбет“ (2019), двете наградени за најдобра сценографија на фестивалот „Војдан Чернодрински“ во Прилеп и приказ на други негови актуелни сценски дизајни.

