Култура
Најдобрите филмови од „Оскарите“ и македонскиот „Копање“ на репертоарот на „Синеплекс“

Новата кино седмица во „Синеплекс“ ќе почне со најдобрите филмови кои годинава се закитија со наградата „Оскар“. „Обликот на водата“ и „Викај ме со твоето име“ ќе се најдат на редовниот репертоар. Покрај нив публиката ќе може да го погледне и „Три билборди пред Ебинг, Мисури“, добитник на „Оскар“ во категориите „најдобра женска улога“ и „споредна машка улога“.
„Обликот на водата“ е спиритуална бајка, сместена во Америка, во времето на Студената војна, некаде околу 1962 гoдина. Во тајната владина лабораторија, со безбедност од највисок степен, каде што работи, осамената Елиса е заробена во живот во изолација. Животот на Елиса засекогаш се менува кога таа и нејзината колешка Зелда ќе откријат таен класифициран експеримент. Филмот е добитник на четири „Оскари“ за категориите „најдобар филм“, „режија“, „оригинална музика“ и „дизајн на продукција“.
„Викај ме со твоето име“, новиот филм на Лука Гвадањино, претставува сензуална и трансцедентна приказна за првата љубов, базиран на прочуениот роман на Андре Акиман. Седумнаесетгодишниот Елио (Тимоти Шаламе) го поминува летото доста опуштено со своите родители во едно италијанско село. Возбудата доаѓа во облик на висок, згоден американски помошник, истражувачот Оливер (Арми Хамер) кој доаѓа во земјата за да работи со професорот кој е татко на Елио. Во почетокот Елио внимателно му посакува добредојде. Иако смислува повеќе причини да гпоминува повеќе време со Оливер, Елио го исмејува како е дете на образовани академици, но и за неговиот американски нагласок. Нивните вербални конфликти почнуваат да добиваат еротска нота, за потоа конечно да прераснат во флерт – првиот бакнеж кој е истовремено и разигран и секси – и е невозможно да се одделат. Иако крајот на престојот на Оливер во Италија ќе го наруши нивниот однос, ова е за Елио прва љубов и иако нивната афера е многу кратка, она што остана во срцето и мислите на Елио ќе остане таму засекогаш. Филмот годинава доби „Оскар“ во категоријата за „најдобро адаптирано сценарио“.
На кино-репертоарот ќе се најде и македонскиот филм „Копање“, на режисерите Ивица Димитријевиќ и Мартин Иванов. Гораст и Ивица се другари од детство кои 16 години не комуницираат. Секој има своја причина зошто не комуницирал толку години, но никогаш не ја споделиле меѓу себе. Некаде во селска средина живее Гораст. По години поминати во градот, Ивица конечно се враќа кај својот стар другар. Ивица, за секој случај со себе го води младиот Алек. Додека евоцираат спомени од детството, Гораст му соопштува на Ивица дека го повикал за да копаат дупка во дворот на куќата. Копајќи се открива причината зошто двајцата биле разделени 16 години и какви последици има нивното некогашно пријателство. „Копање“ е филм за минатото и сегашноста, за пријателството и универзалното правило на едно другарство.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
Објавен конкурсот за доделување на државната награда „Мајка Тереза“

Министерството за култура и туризам го објави Конкурсот за доделување на државната награда „Мајка Тереза“ за 2025 година.
Со државната награда „Мајка Тереза“ се оддава признание за остварувања во областа на хуманоста и човечката солидарност и за поттикнување и унапредување на меѓусебното разбирање и развој на соработката како меѓу народите, така и меѓу припадниците на различните заедници, култури и вери.
Државната награда се доделува на поединци, група творци, екипи, установи, трговски друштва и здруженија на граѓани од земјава.
Конкурсот трае од 2 до 30 април 2025 година, а е објавен и на веб-страницата на Министерството за култура и туризам.
Култура
Димитрија Доксевски избран за директор на фестивалот „Браќа Манаки“

Актерот Димитрија Доксевски на денешното свечено Собрание на Друштвото на филмски работници (ДФРМ) е избран за нов директор на Меѓународниот фестивал на филмска камера „Браќа Манаки“.
Според статутот на ДФРМ, мандатот на Димитрија Доксевски важи за следните две изданија на фестивалот.
Димитрија Доксевски ја презентираше предлог програмата на фестивалот и се заложи дека ќе работи на зачувување на реномето што го има овој интернационален фестивал на филмска камера, соопшти ДФРМ.
Димитрија Доксевски е македонски филмски и театарски актер, сценарист и продуцент, роден на 28 јули 1983 година во Скопје. Дипломирал актерска игра на Факултетот за драмски уметности во Скопје во 2006 година во класата на проф. Кирил Ристоски, а во 2014 година магистрирал режија на истиот факултет во класата на проф. Слободан Унковски. Својата професионална кариера ја започнал во Македонскиот народен театар во 2006 се до 2011. Продолжил кратко да работи во Кумановскиот театар во прериодот од 2011 до 2013, по што во 2014 година се приклучил на ансамблот на Драмски театар Скопје и се до денес е активен член на тој театар. Покрај настапите на матичната сцена, Доксевски има учествувано и во претстави на други театарски сцени низ Македонија, како и во филмски и телевизиски проекти во и надвор од Македонија.
Учествувал во организирање и продуцирање повеќе театарски претстави, организирање на повеќе од 20 музички настани со артисти од целиот свет, продуцирање и организација на 2 големи музички (open air) фестивали со повеќе од 20 интернационални изведувачи, продуцирање и реализација на кратки филмови, играни видеа за деца и театарски претстави.
Култура
Љуљзиме Лека-Муљаку во Чифте амам со циклусот „Метаморфоза II“

На втори април, среда, во 19.00 часот, во Чифте амам ќе биде отворена самостојна изложба на Љуљзиме Лека Муљаку со наслов „Метаморфоза II“.
Љуљзиме Лека Муљаку припаѓа на современата уметничка сцена и ја претставува генерацијата уметници кои својата дејност ја започнале со визуелен израз од 90-тите години.
Таа ќе се претстави во Националната галерија со 50 слики од различни формати, интересен циклус со дела изработени во акрилна техника.
Изложбата „Метаморфоза II“ е нов циклус на дела кој претставува реалистичен поглед на егзистенцијалните естетски вредности. Фигуративната композиција на овој циклус ја отсликува егзистенцијалната уметност на женската невиност и достоинство.
Ликовното претставување тесно се поврзува со идејата на женскиот феномен во нашето општество и го претставува нејзиното диспропорционално присуство во видлив облик.
Изложбата ќе биде поставена до 13 април 2025, а куратор е Нарона Љума Весели.