Култура
Нов почеток за македонската кинематографија најавуваат ДФРМ и Агенцијата за филм

Јасна стратегија и силен креативен импулс за нов почеток на македонскиот филм, најавуваат филмските работници и Агенцијата за филм по денешното вонредното собрание на Друштвото на филмските работници на Македонија.
На собранието е потпишан меморандум за соработка помеѓу Агенцијата за филм на Република Македонија и Друштвото на филмските работници во правец на зајакнување на заедничките заложби за подобрување на условите за работа, квантитетот и уметничките дострели на македонското филмско производство. Меморандумот го потпишаа директорот на Агенцијата, Горјан Тозија, и претседателот на ДФРМ, Игор Иванов – Изи.
Според нив, со овој меморандум ќе се стави крај на повеќегодишните проблеми што се создавале поради нетранспарентното и сомнително раководење на Агенцијата за филм, а на голема штета на македонската кинематографија.
„Филмови што се снимаат овде и сега и говорат за предизвиците со кои се соочуваат актуелните генерации го опишуваат и критикуваат општественото секојдневие во обид да ја разобличат неговата застранетост, ќе бидат делата што ќе го означат новиот почеток на македонското кино. Особен фокус ќе биде ставен на младите автори, европските копродукции и документаристиката, а возобновувањето на македонскиот анимиран филм ќе претставува еден од клучните приоритети“, стои во соопштението од денешното собрание.
Друштвото на филмските работници на Македонија е основано во 1950 година од доајените на македонскиот филм.
„Oва друштво претставува столб на нашата кинематографија низ сите нејзини епохи и премрежиња. Во него се среќавале и се среќаваат филмските творци од сите генерации со единствена цел да го унапредат македонското кинопроизводство и да обезбедат подобри услови за филмско творештво и егзистенција на оваа специфична општествена категорија наречена филмаџии. Од ова друштво произлегле идеите за речиси сè што денес се нарекува македонска кинематографија. Дури и основањето на Филмскиот фонд на РМ, денес Агенција за филм, е иницијатива на членовите на ДФРМ“, потенцираат од ДФРМ.
Навраќајќи се на многу проблеми со кои биле соочени во годините, велат дека првпат по многу години тие имаат можност да бидат вклучени во процесите на креирање стратегија и легислатива во доменот на филмот, што е впрочем негова примарна улога.
„Друштовото беше соочено со притисоци кон членовите да преминат во новосоздадени здруженија, обиди да му се одземе фестивалот „Браќа Манаки“, да му се оспори лиценцата за избор на македонски кандидат за „Оскар“. Во исто време Агенцијата за филм беше претворена во херметична институција, која ги окупира сите надлежности поврзани со филмското производство, често работејќи под нетранспарентни и сомнителни околности, од кои прозлегоа и сè уште произлегуваат вртоглави долгови, поддршка на партиски мотивирани проекти, индиции за несовесно постапување и ненаменско искористување на средствата наменети за филм. Денес, Агенцијата за филм води политика на отвореност и партнерство со филмската фела градејќи атмосфера во која квалитетот ќе претставува клучен критериум при селекцијата и поддршката на филмските проекти“.
Овој меморандум за соработка според нив е од огромно значење бидејќи со него се официјализира институционалната поддршка од страна на Агенцијата за филм кон ДФРМ, најстарата жива македонска филмска институција. За возврат Агенцијата за филм добива партнер во заедничките заложби за унапредување на македонскиот филм и креирањето современа и прогресивна културна политика за зацврстување и втемелување на нашата мала кинематографија во европското филмско семејство.
Друштвото на филмските работници на Македонија е единствена филмска институција кај нас призната од страна на Американската академија за подвижни слики, уметност и наука поради што поседува лиценца за избор на национален кандидат за „Оскар“ од неанглиско говорно подрачје. ДФРМ е основач и организатор на ИФФК „Браќа Манаки“, постојан член во ИМАГО и други светски организации и асоцијации на филмски професионалци.
„Во периодот што следува активностите на Друштвото ќе бидат насочени кон внатрешно консолидирање, интегрирање на младите филмски творци, едукација, промоција на македонскиот филм, активно учество во креирањето на националната културна стратегија во доменот на подвижните слики и наше подлабоко инволвирање во европскиот систем на филмски институции“, најавуваат филмаџиите.
Агенцијата за филм на Република Македонија, пак, од друга страна, е институција задолжена за селекција, финансирање и евалуација на филмови и други проекти од областа на кинематографијата негувајќи ги притоа европските филмски вредности, принципите на културна диверзификација, квалитет, транспарентност, отвореност и космоплитизам.
Нејзините актуелни приоритети се фокусирани кон стимулација и развој на оригинални идеи преточени во филмски сценарија, како и поголема вклученост на жените во сите области од филмското производство.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
„Голдберг варијациите“ на Бах во изведба на Дино Имери – утре во Виена

Македонскиот пијанист Дино Имери, еден од највпечатливите уметници на својата генерација, утре (13 јуни) ќе настапи во Виена – глобалниот и историски центар на класичната музика. На програмата е капиталното дело на Јохан Себастијан Бах – „Голдберг варијации“, кое ретко се изведува на концертните сцени низ Европа, токму поради неговата исклучителна сложеност и длабочина.
Концертот ќе се одржи во престижниот „Бехштајн Центрум“ во Виена, во организација на Амбасадата на Република Северна Македонија, со поддршка од Македонско-австрискиот бизнис клуб и компанијата SSB Infrastructure-Austria.
Ова дело, коешто Имери премиерно го изведе во Скопје во рамки на „Недела на Бах“, привлече големо внимание од публиката и критиката. Програмата бара техничка виртуозност и уметничка зрелост, а само мал број пијанисти во светот се осмелуваат да го стават во својот концертен репертоар.
„Настап во Виена е сон на секој уметник. Особено ми е чест да ги изведам ‘Голдберг варијациите’ – едно од најмонументалните дела на класичната литература, на сцена пред публика која секојдневно слуша врвни уметници и програми. Работев на ова дело повеќе од пет години. Искрено им се заблагодарувам на Н.Е. г-дин Освит Росоклија и на поддржувачите на концертот – без нив оваа реализација немаше да биде можна“, изјави „волшебникот на пијаното“ Дино Имери пред настапот.
Концертот е со слободен влез и отворен за сите љубители на класичната музика.
Култура
Фестивалот Credence Dance почнува на 16 јуни

Третото издание на фестивалот Credence Dance започнува на 16 јуни, а ќе трае до 21 јуни со програма конципирана тематски, Вечери на класичен балет и Вечери на современ танц.
Фестивалот оваа година има и дополнителна програма која ќе се состои од работилници и трибини. На програмата се фрагменти од бисерите на класичното наследство „Лебедово езеро“, „Рајмонда,“„Копелија“, „Дон Кихот“, „Силфида“ и други.
Освен тоа во делот на модерниот и современиот танц премиерно ќе бидат изведени дела на Игор Киров, Бојан Мицов, Џонс Хинг, Франциско Руиз и Јована Петровска кој кореографите наменски ги подготвија за фестивалот.
Овогодинешниот Credence Dance фестивал ќе понуди ексклузивни гости од Кина, САД, Италија, Франција, Германија, Велија Британија итн. Ова е исклучителна и ретка можност да се видат овие уметници на домашна сцена.
Во рамки на фестивалот традиционално ќе биде врачена Наградата за трајни вредности во танцовата уметност. Настанот се одржува во Националата опера и балет.
Фестивалот е поддржан од Министерството за култура и Универзитетот „Св Кирил и Методиј“, Скопје. Влезот е слободен.
Култура
Во Москва излезе „Пиреj“ од Петре М. Андреевски

Романот „Пиреj“ излезе од печат во Москва на инициjатива на Олга Панкина, познат популаризатор на македонските културни вредности во Русија. Таа го преведе уште во 2008 година, го обjави издавачката куќа „Феникс“, Скопjе. Како што обjаснува Панкина, романот на руски веднаш предизвика интерес каj публиката, но сепак книгата не можеше да допре до широк круг рускоjазични читатели. Сметаjќи го романот на основоположникот на современата македонска проза Петре М. Андреевски за ремек дело, таа си постави за задача да го преобjави во Москва.
Оваа година идеjата jа поддржа Центарот за книга „Рудомино“ со коj Олга Панкина плодно соработува веќе петнаесет години (Центарот за книга има обjавено творби на над 20 македонски автори).
Ова издание на „Пиреj“ е многу квалитетно (368 страни, тврд повез) и изгледа современо. На корицата има фрагмент од сликата „Стара куќа“ на Олга Панкина. Блескав предговор за книгата напиша Венко Андоновски, коj даде за руска читателска публика основни информации за историјата која е заднина на личната драма на едно македонско семејство од почетокот на ХХ век, семејството на Јон и Велика, jа подвлече актуелноста на романот и го нарече како најголем македонски бестселер на сите времиња.
Тукушто обjавениот роман веќе заживее своj книжевен живот – почна да стекнува читатели. Минатата недела, од 3 до 7 jуни, беше презентиран на Саемот на книга на Црвениот плоштад во Москва на штандот на издавачот Центар за книга „Рудомино“.