Актуелно
Почина рок легендата Чак Бери
Легендарниот американски музичар Чак Бери почина во саботата на 90-годишна возраст, соопшти Управата на полицијата на округот Сент Чарлс, во сојузната држава Мисури, каде што живееше овој легендарен пејач, гитарист и автор на многу хитови.
Музичарот паднал во бесознание во својот дом, но точната причина за смртта засега е непозната.
„Полицијата на округот Сент Чарлс одговори на повик за помош на адреса на улицата Бакнер роуд во 12,40 часот (18,40 часот по македонско време). Првиот службеник кој дошол на местото затекнал маж кој не давал знаци на живот. За жал, обидите за реанимација биле безуспешни, смртта настапила во 13.26 часот“, прецизираше полицијата.
„Полицијата на дистриктот Сент Чарлс со тага ја потврдува смртта на Чарлс Едвард Андерсон Бери постариот, попознат како легендарниот музичар Чак Бери“, се наведува уште во полициското соопштение и притоа се бара да се почитува правото на приватност на семејството и блиските на музичката легенда.
Чарлс Едвард Андерсон Бери е роден во Сент Луис (Мисури) на 18-ти октомври, 1926 година. Тој почнал да покажува интерес за музиката уште од рана возраст во основното училиште учејќи да свири џез гитара. Во 1940-те години Бери не успеал да се здобие со повисоко образование, бидејќи бил осуден на затворска казна под обвинение за вооружен грабеж. По неговото ослободување, тој се оженил и се вработил во една фабрика за автомобили, свирејќи во вечерните часови во мали клубови.
Пресвртниот момент во неговиот живот и кариера се одиграл во 1955 година, кога заминал во Чикаго, каде што се запознал со значајната личност во светот на блузот Мади Вотерс, кој му предложил да го запознае со Леонард Чес, основачот на сега веќе непостоечката дискографска компанија „Chess Records“. Како резултат на таа соработка снимен е синглот „Maybellene“ продаден во над милион примероци, заземајќи го првото место на топ-листата на магазинот Billboard, во категоријата ритам-и-блуз. Кон крајот на 1950-те години, гитаристот, вокалист и композитор веќе го достигнал статусот на ѕвезда. Автор е на голем број рок класици од тој период, како „Sweet Little Sixteen“, „School Days“ и„Мy Ding a Ling”.
Музичарот кој поради подвижноста и брзото движење на нозете го добива прекарот „Луди нозе“, во овој период ги снима „Thirty Days“, „No money down“ и „Roll Over Beethoven“ (1956.), а потоа ги ниже хитовите „School Days“ и „Rock and Roll Music“ (1957), „Sweet Little Sixteen“, „Carol“ и „Johnny B. Goode“ 1958), „Little Queenie“, „Memphis Tennessee“ и „Back in the USA“ (1959). На крајот 1950-те постигнува планетарен успех, а благодарејќи на едноставните и општочовечките теми на своите песни: забавата, љубовта, автомобилите, училиштето, станува херој на белата младина опиена од рокот.
На почетокот од следната деценија, неговата карира тргнала по надолна патека. Во 1961 година Чак Бери добил уште една затворска казна, две години минува во затвор поради врски со проституција, неговите плочи се продавале сé послабо, во 1970-те години веќе го сметале за веќе истрошен музичар. Но истовремено, музичките гиганти од другата страна на океанот како The Beatles, The Rolling Stones, Status Quo и Uriah Heep, кога тој минува тежок период, ги преземаат неговите музички стандарди, и редовно ги снимаат и исполнуваат на концертите своите верзии на делата на мајсторот. А манирите на славниот Американец за движење на сцената ги прифати лидерот на австралискиот бенд AC/DC, Ангус Јанг.
Чак Бери е еден од првите музичари чиешто име е овековеченово со Куќата на славните на рокенролот, отворена во Кливледн, во Охајо, во 1986 година. Покрај тоа, нему му припаѓа и признанието од колегите во „освојувањето на космичкото пространство. Имено во 1977 година САД во Вселената испратија две меѓупланетарни сонди „Voyager“ на кои се позлатени дисови со дијаметар од 30 см, фонографска капсула со игла за репродукција. Тие носачи содржат фото и аудио информации, коишто според замислите, траба да го запознаат потенцијалните вонземни цивилизации со нашата. Покрај различните звуци, како шепот на мајка и плач на бебе, гласови од птици и животни, кратки поздрави на неколку десетици јазици, снимени се и народни музики и најпознатите дела ба светската музичка култура. Меѓу нив е и хитот на Чак Бери од 1950-те „ Johnny B. Goode”.“
Боб Дилан го нарекуваше Чак Бери „Шекспир на рокенролот“, а Џон Ленон еднаш изјавил дека „доколку сакате на рокенролот да му дадете друго име, можете да го викате Чак Бери“. По веста за неговата смрт, Брис Спрингстин, кој добро го познавал, напиша на Twitter: „Чак Бери беше најголемиот рокер, гитарист и најголемиот текстописец на најдобриот рокенрол кој некогаш живеел“.
Според магазинот Rolling Stone, нумерата „Johnny B. Goode е најдобрата гитарска композиција на сите времиња. Чак Бери е лауреат на наградата Греми за особен придонес во развојот на музиката и музичката индрустрија.
На својот 90-ти роденден ја изненади јавноста најавувајќи го излегувањето на новиот албум, првиот по речиси 40 години. Албумот со едноставен наслов „Чак“ е снимен во студијата во близина на Сент Луис и треба да се појави оваа година. /крај/мф/сн
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Актуелно
Со предавање на Нејтан Браун вечерва почнува фестивалот за критичка култура КРИК
Вечерва (21 јуни), во 20 часот, во просториите на Чифте амам, почнува јавната програма на седмото издание на КРИК – фестивал за критичка култура, во организација на „Контрапукт“.
Фестивалот ќе го отвори професорот Нејтан Браун со предавањето со наслов „За жал, кутриот Јорик! Постоењето на духот е коска“.
Нејтан Браун е вонреден професор по англиски јазик и истражувач од Канада, кој ја води катедрата за поетика на Универзитетот „Конкордија“, Монтреал, каде што раководи со Центарот за проширена поетика. Автор е на три книги „Сенката на Бодлер: Есеј за поетската определба“, „Рационалистички емпиризам: теорија на спекулативна критика“ и „Границите на изработката: наука за материјали, материјалистичка поетика“.
„Шекспировиот ‘Хамлет’ и Хегеловата ‘Феноменологија на духот’ вклучуваат две од најпрепознатливите изреки во западната култура: ‘За жал, кутриот Јорик!’ и ‘Постоењето на духот е коска’. Што е тоа што го препознаваме кога ги слушаме или читаме овие зборови? Во рамките на предавањето ќе се користи спојот на овие фрази како повод за промислување на самиот факт на окупирање на просторот како минимална димензија на егзистенцијалната драма. Работејќи на односот, кој се воспоставува помеѓу сцената на гробиштата во Хамлет со другите елементи на сложената структура на драматуршката предлошка, каде што фигурите на просторното постоење се загрозени, ние ќе ги означиме како срж на физичките и метафизичките грижи, кои се читаат во текстот и на односот помеѓу духот и материјата. Ова ќе ни овозможи да го прецизираме посебниот модалитет на постоењето на драмата и да ги сфатиме историските и уметничките влогови на просудувањето на бескрајот суд кај Хегел“, се вели во најавата за настанот.
Актуелно
Фестивал „Нови простори“ на кејот на Вардар во центарот на Скопје
Фестивалот „Нови простори“ годинава ќе се одржи в сабота на 18 јуни, на кејот на реката Вардар, при што програмата е поделена на два дела и на две локации.
Првиот дел е на шеталиштето до влезот на бродот Синегалија, од страната на ГТЦ и таму ќе бидат сегментите: Отворање, „Нови поетски пространства“, „Танц на кеј“, „Светски поетски момент“ и „Сликаме на кеј“.
Вториот дел – концертот со сегметните „Нов бит“ и „Отворен микрофон” ќе одржи на скалите под Камениот мост, кај сидрото.
Продажната изложба ќе биде поставена утрото и сликарите ќе работат додека трае целата програма. Идејата е целокупниот настан да биде една голема заедничка уметничка инсталација. Согласно програмата, секој учесник ќе биде претставен во време од 6 минути, при што поетите во 2 минути ќе треба да се претстават себеси, а во 4 минути да прочитаат една или две песни. Сликарите ќе имаат можност да ги презентираат своите дела и да раскажат за својот начин на работа, уметничките погледи и ликовната поетика.
Во вториот дел се настапите на музичарите, при што секој бенд пред почетокот на настапот кратко ќе биде претставен, а пред крајот на концертот ќе биде доделена и наградата за публиката, тоа е специјално изненадување што ќе го добие еден гледач.
Доколку врне дожд, настанот ќе се одржи во холот на Гратскиот трговски Центар – приземје.
Фестивалот се организира со финансиска поддршка на Градот Скопје, во рамките на Програмата за култура за 2022 година.
Актуелно
Костадиновска-Стојчевска во Вашингтон: Преку фондови ќе обезбедиме средства за заштита на културното наследство
Во рамките на стратегискиот дијалог со Соединетите Американски Држави, министерката за култура Бисера Костадиновска-Стојчевска е дел од владината делегација којашто денеска отпатува во Вашингтон. Во рамките на престојот, таа ќе ги посети Националниот демократски институт (НДИ) и Меѓународниот републикански институт (ИРИ), а е предвидено еден сегмент од дискусиите да биде посветен на практика што е потребна во Северна Македонија за да се спречи нелегалната трговија на уметнички дела и артефакти.
„Во делот за културата, за стратегискиот дијалог со САД е од особено значење размената на искуства за културното наследство, особено во делот на нелегална трговија со артефакти, така што на средбата со Здружението тука ќе се потпише договор за соработка, што потоа треба да резултира со правни решенија, како и за евентуална размена на кадар за успешно спроведување во целост“, вели Костадиновска-Стојчевска од САД.
Таа истакнува дека според проценките, над 1000 артефакти се водат како украдени од Северна Македонија.
Вториот дел е „Програма Фулбрајт“ (Fulbright Program), програма која не е само за образовна размена туку и за многу грантови од областа на културата.
„Би сакала да ја зголемиме соработката бидејќи сметам дека е време да користиме фондови и практика однадвор, не само од ЕУ. Како земја имаме проект во Хераклеја инвестиран од страна на Амбасадата на САД по долг период. Дефинитивно културните практики за заштита на културно наследство се со цел да се подобрат процесите за спречување нелегална трговија со артефакти така што посетата ќе биде чекор напред за донесување закон за илегална трговија на артефакти и уметнички дела од Северна Македонија“, заклучува Костадиновска-Стојчевска.
Амбасадорскиот фонд за зачувување на културата е една од многуте програми што ги води Бирото за воспитни и културни работи на Стејт департментот на САД како дел од својата мисија за јавна дипломатија преку едукативно и културно програмирање и размена.
Преку 16-те грантови на Амбасадорскиот фонд, САД обезбедија 1,5 милиони американски долари за заштита на културното наследство во Северна Македонија.
Грантови од Амбасадорскиот фонд на САД во изминативе 20 години добија најзначајните локалитети и објекти од областа на културното наследство кај нас, како: Стоби, црквата „Света Богородица Перивлепта“ во Охрид, објектите Даут-пашин амам, Чифте амам и црквата „Свети Спас“ во Скопје, Шарената џамија во Тетово, манастирот во Вељуса кај Струмица, локалитетот Хераклеја Линкестис кај Битола и други.
Амбасадорскиот фонд за заштита на културата е грант-програма основана во 2001 година од Стејт департментот, на барање од Конгресот на САД. Од своето основање, Амбасадорскиот фонд (The Ambassadors Fund for Cultural Preservation) има поддржано над 1000 проекти за заштита на културата во 133 земји низ светот.