Култура
„Мајки“ исклучително храбар филм!
Светската премиера на „Мајки“ ма фестивалот во Торонто минала со преполна киносала и исклучително големо внимание од гледачите, кои, без здив го изгледале филмот.
Светската премиера на „Мајки“ ма фестивалот во Торонто минала со преполна киносала и исклучително големо внимание од гледачите, кои, без здив го изгледале филмот.
По проекцијата следел громогласен аплауз, како и речиси получасовната сесија прашања и одговори со режисерот Манчевски
Филмот пред публиката синоќа го претставил директорот на Торонто фестивалот Пиерс Хендлинг, кој „Мајки“ го нарече „исклучително храбар филм!“, информираат од продукцијата Банана филм.
Светската премиера на „Мајки” на Милчо Манчевски на фестивалот во Торонто минала во знакот на спектакуларната свеченост со која беше отворен новиот фестивалски дом, импресивниот кино-комплекс Бел Лајтбокс.
„Мајки“ ја доби честа да биде првиот филм што има премиера во најголемото од петте првокласни кина во Бел Лајтбокс, со капацитет од 550 седишта и совршен звук.
По проекцијата, на публиката и биле претставени и режисерот Манчевски, продуцентката Кристина Калас и дизајнерот на продукција Дејвид Манс.
„Задоволен сум од широкиот одѕив на вака тежок филм. Вистината понекогаш боли, ама мораш да се соочиш со неа”, рекол режисерот Манчевски.
„Мило ми е што филмот имаше многу убава премиера на одличен фестивал во вистинска атмосфера и во престижен термин. Добиваме многу покани за други фестивали”, изјавила продуцентката Кристина Калас.
Во публиката беа присутни и македонскиот амбасадор во САД Зоран Јолевски, како и владиката Методиј.
Инаку, уште пред премиерата, „Мајки” во канадските медиуми беше сместен меѓу Топ 10 филмови кои мора да се видат на Торонто филм фестивал.
„Многу сум импресиониран со секој од деловите, чудовиштата и тајните кои извираат под невиноста (и претпоставената невиност на камерата низ сето тоа). Особено ми се допаѓа што Милчо има таква контрола врз материјалот додека истовремено му дозволува на неочекуваното постојано да извира од него”, рече легендарниот аргентински писател и режисер Ариел Дорфман.
„Мајки” ќе има уште две фестивалски проекции на Торонто фестивалот, во понеделник на 13-ти и во сабота на 18-ти септември.
Особена почест за „Мајки” е што беше меѓу првите филмови што има премиера во новиот спектакуларен дом на Торонто фестивалот, комплексот Бел Лајтбокс, што со огромна целодневна свеченост се отвори само неколку часа пред премиерата на филмот на Манчевски. Киното Бел Лајтбокс е навистина првокласно, особено звукот.
Сместен во центарот на Торонто, Бел Лајтбокс е комплекс со пет јавни кина, две галерии, образовни студија и неколку ресторани, што се градеше осум години и чини 200 милиони долари. /крај/со/ст
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
Факултетот за музичка уметност го најави годишниот концерт „ОРИОН – каде што се раѓаат ѕвездите“
Факултетот за музичка уметност – Скопје го најави годишниот концерт насловен „ОРИОН – каде што се раѓаат ѕвездите“, кој ќе се одржи во петок, 5 декември, со почеток во 20:00 часот во Големата концертна сала на Македонската филхармонија. Настанот е дел од одбележувањето на 59-годишнината од постоењето на институцијата.
ФМУ – Скопје истакнува дека како алма матер на голем број уметници од земјата и регионот, останува централниот столб на музичкото и балетското образование, создавајќи генерации изведувачи, педагози и творци кои го обликуваат уметничкиот живот во Македонија.
На концертната програма ќе настапат Симфонискиот оркестар на ФМУ, Мешаниот хор „Драган Шуплевски“, Камерниот гудачки оркестар „ФМУ Солисти“, Оркестарот од народни инструменти со солисти, студенти од Катедрата за балетска педагогија, од Катедрата за џез и популарна музика, како и дувачкиот ансамбл на ФМУ, под водство на проф. м-р Цанев, проф. м-р Татарчевски и доц. м-р Спироски.
Публиката ќе има можност да слушне дела од Пурсел, Сен-Санс, Прокофјев, Тиле/Вајс, Коен, Сусато, Горецки, Гершвин, македонска традиционална музика, како и нови композиции од студентите А. Голчева и М. Цветановска.
Влезот на настанот е слободен.
Култура
Сè што ни е заедничко“ – во МСУ изложба што го иницира прашањето „Дали навистина го дишеме истиот воздух?“
Сè што ни е заедничко (Институција во дишење) – нова изложба во МСУ-Скопје од 27 ноември
Во Музејот на современата уметност – Скопје на 27 ноември 2025 година, со почеток во 20 часот, ќе биде отворена изложбата „Сè што ни е заедничко (Институција во дишење)“, кураторски проект на Мира Гаќина и Јованка Попова.
Во изложбата учествуваат Forensic Architecture, Денис Фереира да Силва и Арџуна Неуман, Дурмиш Ќазим, Џумана Мана, Зорица Зафировска и Палестинскиот музеј.
Проектот тргнува од прашањето дали навистина го дишеме истиот воздух. Изложбата го поставува воздухот како ресурс што формално го делиме, но не и еднакво, укажувајќи на токсичните атмосфери – буквални и политички – и на позицијата на маргинализираните заедници.
Инспирирана од концептот на Фанон за „борбено дишење“, поставката ги истражува уметничките практики што откриваат колонијални, империјални и капиталистички структури впишани во воздухот што го дишеме. Авторите визуелизираат токсични облаци, архиви на насилство и невидливи атмосфери што влијаат врз секојдневието.
Паралелно со изложбата, која ќе трае до крајот на февруари, ќе се одржат јавни програми. Во рамките на проектот „Институционални градини“ на Зорица Зафировска ќе има детски работилници за садење и изработка на семенски топчиња, активности за чистење и обновување на просторот околу МСУ, поставување компостна кутија и прикажување едукативни видеа.
Со оваа поставка МСУ-Скопје се претставува како „институција во дишење“ – отворена, инклузивна и ориентирана кон заедницата, со повик за заедничко размислување и акција. Визуелниот идентитет на проектот е дело на Албана Бектеши.
Култура
Промоција на монографијата „Рисима“ од Јасна Франговска
Во среда, 3 декември, со почеток од 19:00 часот во „Јавна соба“, Скопје, ќе се одржи промоцијата на монографијата „Рисима“ од Јасна Франговска, посветена на најпознатата и најуспешна македонска кореографка за современ танц ‒ Рисима Рисимкин. Изданието е на „ПНВ Публикации“ и објавено е со поддршка од Министерството за култура и туризам.
Монографијата низ разговор со Јасна Франговска и Рисима Рисимкин ќе ја претстави Јулијана Величковска, главен и одговорен уредник на „ПНВ Публикации“.
Во ова обемно и луксузно издание, на 180 страници, опфатени се сите значајни аспекти од 45-годишната кариера на Рисима Рисимкин ‒ од самите почетоци како балерина, со сите предизвици со кои се соочувала, до големите успеси што ја дефинираа како истакната кореографка од областа на современиот танц, којашто со нејзината едукациска работа зад себе остава нови генерации танчари и кореографи. Рисима Рисимкин е клучна фигура во македонската култура, а нејзиниот труд годинава беше крунисан и со високото признание ‒ Витез на францускиот ред на уметностите и книжевностите што го доделува државата Франција.
Покрај извонредно питкото писмо на Франговска, што на многу топол и непосреден начин го доближува животниот и професионалниот пат на Рисимкин, извадоците од позначајните рецензии за нејзините дела и обраќањата до читателот од самата Рисима, изданието е збогатено и со неверојатни фотографии од личната архива на Рисимкин и од архивата на „Интерарт културниот центар“, чиишто автори се: Андреј Гиновски, Драган Перковски, Сашо Димоски, Сердар Ајдин, Aнтонио Пиштолов, Ивана Тасев, Олга Ибатулина, Зоран Велјаноски ‒ Летра, Емил Петров и Борис Грдановски.
„Би ја опишала како македонската Пина Бауш, потпрена на белиот балет, којашто во еден момент посакува да излезе од таа рамка и да оди во слободата на движењето…“, ќе изјави Мирјана Радочевиќ за „Политика“, Белград во 2003 г.

